Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: The Next War (Read 18959 times)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7232
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: The Next War
« Reply #15 on: 2021.November.30. 15:42:13 »
Nekem kicsit zavaró, hogy a menüben csak az egér használható. Ha kicsit tolom az egeret, nem megy át a másik opcióra, ha kicsit jobban tolom, kettőt ugrik a nyíl.
Q A Space is használható
A zene brutál metál. Az egész zenét egy wav-ban tárolod? Vannak ismétlődő részek a zenében, lehetne ugyanazt a részt többször játszani le egymás után, úgy kevésbé zabálná a memóriát - ha most nem így van megcsinálva.
Egy raw az egész, az ismétlődő részes dologgal 2 baj van, az egyik, lassít a lejátszón, a másik meg kéne csinálni :D :D
A lassítás számít többet, tippem szerint ez legalább még 50Tstate-et elvinne megszakításonként, de lehet többet is, a mostani is már jóval hosszabb a leggyorsabb lehetőségnél, mert minden megszakításban lapozgatni kell.

Lehetne végtelen pénz választási lehetőség, még úgy is nehéz lenne kitolni a repülőkkel.
Ááá, az már túl könnyű , én olyan csíttel játszottam, hogy minden gyilok a normál ára + 256 píz, úgy simán végigtoltam, hasonlót betehetek

Van valami trükk, amivel úgy lehet elhelyezni a kis cuccokat a pályán, hogy ha lő, akkor mindig célba találjon? Vagy teljesen RND függvénye az egész?
véletleszerűség van benne

Eladni hogyan kell a már lerakott kis cuccokat? Én a jobb egérgombot nyomkodom sokáig, de nem tudom, hányszor kell megnyomni.
elméletileg jobb gomb a tornyon, akkor elkezd villogni a sell for a jobb alsó sarokban, na és akkor vagy a bal gomb, vagy a jobb újra, már nem emléxem, és ezt egérrel nem is próbáltam, csak a billentyűzetes verzióban, de ott sem emléxem, hogy mégegyszer M, vagy már tűz kellett-e.

A memory configban 2048 memóriát kell beállítani, hogy minden beleférjen?
Az még kevés, de már csak a vége marad le, 2,5 megás konfiggal minden betöltődik, 3MB-vel meg 100% :D

Az a tnw.key fájl, amit betöltés után a mappába rak, az micsoda?
Az tárolja a beállított billentyűket, minden resetnél menti, lehet meg kéne csinálnom, hogy csak akkor mentsen, ha módosult.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7232
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: The Next War
« Reply #16 on: 2021.November.30. 15:44:22 »
EnterMice  works at 4Mhz, but not at 10Mhz.

I have checked it directly with the SF3:


-Byte 0 = X relative 8bit two's complement
-Byte 1 = Y relative 8bit two's complement
-Byte 2 = (bit 0=L, bit 1=R, bit 3=M)
-Byte 3 = wheel relative, up positive, down negative, 8 bit two's complement(On EnterMice is 4 bits two's complement)
Thx, i just checked the SF3 documentation, as i remember X Y relative works on the same way on Entermice.
Strange, i used the Entermice routine what was created by István, and there it was mentioned it works on 10MHz also, the truth i tested it on emulator up to 8MHz only.

Offline pear

  • EP lover
  • *
  • Posts: 825
  • Country: pl
  • Z80 only
    • Támogató Támogató
Re: The Next War
« Reply #17 on: 2021.November.30. 15:58:15 »
EnterMice  works at 4Mhz, but not at 10Mhz.
EnterMice works up to 10 MHz. You checked yourself.

Offline gflorez

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3615
  • Country: es
    • Támogató Támogató
Re: The Next War
« Reply #18 on: 2021.November.30. 16:46:33 »
Of course it works, I mean inside this game.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10108
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: The Next War
« Reply #19 on: 2021.November.30. 16:54:21 »
Van egy csomó pénzem, de nem tudok venni semmit. Biztosan csak adott mennyiségű cucc lehet a pályán, és nem enged többet tenni. Viszont még ez sem elég. Nem tudom, mi kell, hogy ripityomra verjük az ellenséget.
[ Guests cannot view attachments ]

A lila ágyú hatékonyabb, mint a másik kettő? Mindkettőt kiváltja, de lassabban lő, viszont jobban megpuhítja talán mégis az ellenfelet, nem teljesen egyértelmű. Lent tele van egy rakat légvédelmi ágyúval a pálya, mégis néha átmennek rajta a repcsik. Az univerzális Jolly Joker ágyúkkal meg néha sikerül lepuffantani mindet.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7232
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: The Next War
« Reply #20 on: 2021.November.30. 19:08:02 »
Maximum 35 ágyút lehet venni, de lehet őket upgrade-elni, vidd az ágyú fölé a kurzort, és várj egy picit, jön az upgrade lehetőség.

Offline SlashNet

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1370
  • Country: ua
  • Enterprise 128K | Cubietruck
    • My old site about Enterprise
Re: The Next War
« Reply #21 on: 2021.November.30. 20:31:58 »
Here is a link to the original game: https://lpotamianos.itch.io/the-next-war
There you can read all info about gameplay.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7232
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: The Next War
« Reply #22 on: 2021.November.30. 21:31:55 »
Módosítások:
SF3 egérkezelés beépítve
Ha nem mentünk be a billentyűzet beállító menübe, akkor nincs beállított billentyűk mentése melegindításkor.
Menüben a kurzor mozgás módosítva, egy-egy egérpöccintéssel lehet mozgatni a curzort le/fel.
F1 és F2 együttes lenyomására aktiválódik a cheat, a begyűjtött della-morte duplázódik
Az Entermice-kezelésben a késleltetés a CPU sebességének függvényében állítódik, így elméletileg nincs 10 MHz limit.

Modifications:
SF3 mouse has been inserted. ( Gustavo, could you please check if i did not enter any mistake? I checked how X Y values generated on SF3, but i did not check the game)
If we did not enter to redefine keyboard menu then keyboard setting is not saved at soft reset.
Cursor movement in menu has been modified, now it can be moved in one step up/down.
Press F1 and F2 keys simultaneously to activate the cheat which doubles money earned.
Delay has been changed in Entermice routine, now it sets based on CPU speed, theoretically 10MHz limit is not valid anymore. (Gustavo could you please check it also ?)
« Last Edit: 2021.December.01. 18:47:05 by geco »

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7232
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: The Next War
« Reply #23 on: 2021.November.30. 21:49:33 »
When i turned off my computer i got to my mind the SF3 routine is bad, it has been corrected, and i hope it works on 4MHz EP and on turbo EP's also, because port reading is very fast: (link below has been updated)

Code: [Select]
sf3_mouse
        ld      a,14h
        out     (41h),a
        ld      c,42h
        in      l,(c)
        in      h,(c)
        in      b,(c)
        in      a,(c)
        ld      a,b
        or      h
        or      l
        ret     z
        pop     af
        ld      a,b
        ld      (mousexy),hl    ;l X,h Y
        ld      (mousbut+1),a   ;0 button1, 1 button2
        ret

Offline gflorez

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3615
  • Country: es
    • Támogató Támogató
Re: The Next War
« Reply #24 on: 2021.December.01. 01:39:42 »
Ok, tomorrow I will test it.

But...

sf3_mouse
        ld      a,14h
        out     (41h),a
        ld      c,42h
        in      l,(c)
        in      h,(c)
        in      b,(c)
 ;      in      a,(c) ; You don't need to read the wheel byte
        ld      a,b
        or      h
        or      l
        ret     z
        pop     af
        ld      a,b
        ld      (mousexy),hl    ;l X,h Y
        ld      (mousbut+1),a   ;0 button1, 1 button2
 ret

Every time the SF3 is asked for the mouse, it forgets the remaining bytes and starts again from the first byte, X relative.

Very convenient for an Arkanoid game...
« Last Edit: 2021.December.01. 01:52:58 by gflorez »

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7232
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: The Next War
« Reply #25 on: 2021.December.01. 08:58:35 »
Thx, i was not sure about that, that's why i left last IN the code, i forgot to test it.

Offline gflorez

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3615
  • Country: es
    • Támogató Támogató
Re: The Next War
« Reply #26 on: 2021.December.01. 11:29:30 »
Both SF3 relative mouse movements need to be inverted.

Like on SymbOS, It is necessary to enter the program on 10Mhz, because if not, entering on 4Mhz and switching speeds inside the program has strange effects. This is normal.

I still have hard moments selecting the menu options with EnterMice, not related with speed. It bounces back when I select Control or Level. Also, the up-Down movement on the menu is not accurate with EnterMice, but usable.

I can't move on the options with the internal joystick, but I can do it with Q/A. I don't know if this is correct and I need to redefine the keys.

Ok, later more tests.

Offline gflorez

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3615
  • Country: es
    • Támogató Támogató
Re: The Next War
« Reply #27 on: 2021.December.01. 13:20:27 »
A better explanation: on the SF3 mouse,when I move the mouse up the pointer goes down, and if I move right the pointer moves left.

The buttons work correct.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7232
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: The Next War
« Reply #28 on: 2021.December.01. 14:04:39 »
Thank you very much for the test and the info. Strange, because during my tests when i moved the mouse left it gave negative number, and the same for up, and originally i inverted the value (but i used CPL instead of NEG), and i removed, now i will insert then a NEG :)
Only Q/A , Space, Mouse, and if i remember well EXT1 Joy can be used in menu, and it can not be redefined.
Yes, speed is tested in the loader, and later the setting is done by that check.
As i remember i tested it with mouse on Emulator, and i did not met jumping back issue, but i can try to solve the jump back issue.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7232
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: The Next War
« Reply #29 on: 2021.December.01. 18:46:43 »
Újabb módosítások:
SF3 egér irányának felcserélése
Menüben az egér pöccintés is változott, most 8 frame semmittevés szükséges két egérmozgatás között
Belső joy is használható a menüben

Newer updates:
SF3 mouse direction inverted (i checked correctly how it works, but i forgot that i did not inverse direction of Entermice which works reverse compared to SF3 mouse)
Mouse movement has been changed in the menu, 8 frame inactivity should occur between 2 movement.
Internal joystick can be used in menu also.
« Last Edit: 2021.December.02. 18:39:50 by geco »