Enterprise Forever
:HUN => Konvertálás => Spectrum-ról => Topic started by: endi on 2009.November.20. 17:43:44
-
egy 2009-es játék specyre:
http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0023885http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0023885 (http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0023885)
Ami érdekesség, hogy van ott egy "64 színû" térkép, azaz a játék valami speckó spectrumon 64 színû. Továbbra is attributumos (ahogy a térképen is látszik), de sokkal szebb. Vajon mi lehet ez? Nem lehetne EP-re átírni ilyen szépre? Mert úgy nézem amúgy egy képen nincs több mint a szokásos színmennyiség.
-
Hoppá és még source code is van!
-
Tényleg! És a tileset.png-ben vannak a pálya elemei. Szép példa arra hogy milyen kevés elembõl milyen szépet lehet csinálni. Ezen kívül ott vannak azok a bizonyos 64 színû elemek is, látszik hogy milyen szép palettát kaptak!
-
Na utánaolvastam, ügyes ötlet ez, kárhogy a Nickben nincs ilyen :-(
256 színbõl lehet összeállítani egy 64 színes palettát. A hagyományos attributum bájt flash+bright bitjei választanak ki egy 16 színes csoportot, azonbelül a tinta az alsó 8 színbõl választ, a papír pedig a felsõ 8-ból. Vagyis ha nagyon nekiállnak kihasználni, akkor több szín is lehet egy sorban, mint amit az EP tud :-(
-
Írtam a szerzõknek, ezt válaszolták:
We want to say you that we so proud of a enterprise conversion and of course we'll give you all the information that you need.
You only have to say us what you need.
:ds_icon_cheesygrin:
Egy néma, attribútum hibás játék már elindult :-)
-
nem elégszünk ám meg egy átlagos specy átirattal :)
ha már átírtok valamit, szerintem adjunk bele amit csak tudunk
pl. a kazettaborítója az szuper image formátummal szép lenne EP-n
-
Ez gyorsan ment ;)
Van a játéknak első része is :D (http://www.worldofspectrum.org/infoseek.cgi?regexp=^Subacuatic$&pub=^Ubhres+Productions$&loadpics=1)
-
Nem lehetne EP-re átírni ilyen szépre? Mert úgy nézem amúgy egy képen nincs több mint a szokásos színmennyiség.
Úgy tûnik, hogy csak az elején tölt fel egy palettát az ULAplus-ba, amúgy a program változatlan. A ZXSpin nevû emuban lehet is ide-oda kapcsolgatni a normál meg a plusos paletta között.
A lehetséges 64 színbõl 18-at használ.
Az még egy jó kérdés, hogy a mi FIXBIAS-sal sújtott gépünkre hogyan lehet ezt megoldani.
-
Egy nagyjából már nem attributum hibás verzió.
-
Hát most így kipróbálva nem tûnik gyöngyszemnek... a térkép alapján jobbat vártam... :)
-
Jó kis játék ez. A második részt Spectrum emun már végigjátszottam. :lol:
-
Hát most így kipróbálva nem tûnik gyöngyszemnek... a térkép alapján jobbat vártam... :)
Majd az lesz, ha szépen kiszínezzük :-)
Geco remélhetöleg farag bele hangot is :-)
-
Majd az lesz, ha szépen kiszínezzük :-)
Geco remélhetöleg farag bele hangot is :-)
oksa, meglesem :)
A faragás szó szerint értendő :D, az AY utánzó rutinon van fejlesztenivaló, egy hónapja jöttem rá, a WEC Le Mans átírása közben :oops:
-
oksa, meglesem :)
A faragás szó szerint értendõ :D, az AY utánzó rutinon van fejlesztenivaló
Jelen esetben könnyebbség, hogy meg van a zenelejátszó forrása. Sõt a zenék is valami zeneszerkesztõ formátumban, így talán a kottát is meg lehet lesni, esetleg átszerkeszteni a problémás részeket.
-
Próbálkozás az újfajta színekre... (már amennyire a BIAS engedi)
-
Próbálkozás az újfajta színekre... (már amennyire a BIAS engedi)
Nem látok itt semmi bias megkötést, szerintem király lett ;)
Elkezdem tutujgatni a hangot.
-
Eddig erre jutottam:
Ebben egy limitált változat van, a WEC Le Mans-ból lett kiemelve, ott csak kétfajta envelope van használatban, meg csak envelope period high, most jön a nyomozás, hogy itt mi a szitu
-
Na, elég sokat játszottam vele, nem találkoztam AY 11-13-as regiszter írással (a nullázást leszámítva :D)
A zene egy kicsit eltér az eredetitől, de szerintem ez a zajcsatorna miatt lesz, ugyanis, ha van zaj, akkor egyszerre két zajcsatornát engedélyez, és emellé még a normál hangcsatornákat is.
Találtam egy bugot is, ha felveszek egy tárgyat, akkor a jobb alsó kijelzőn krix-kraxok jelennek meg, szöveg helyett, meg nem tudtam lőni, de ez lehet az én balfaszságom volt :D
-
a jobb alsó kijelzõn krix-kraxok jelennek meg, szöveg helyett,
Igen ezt még nyomozom, hogy mitõl van :oops:
meg nem tudtam lõni, de ez lehet az én balfaszságom volt :D
ALT-tal elvileg menni kéne. De majd még rendesen meg kell csinálni az irányítást, most csak gyorsan be le lett dobva a belsõ joy mátrix sorának olvasása.
-
Igen ezt még nyomozom, hogy mitõl van :oops:ALT-tal elvileg menni kéne. De majd még rendesen meg kell csinálni az irányítást, most csak gyorsan be le lett dobva a belsõ joy mátrix sorának olvasása.
Csak azt nem próbáltam :oops:, valahogy a CTRL jutott eszembe, de sokáig el lehet jutni tűz nélkül is :D
-
Az AY rutint nem egyszerûbb lenne a zenerész forrásába belebütykölni? :-)
A zenéket meg ezzel a progival (http://cpcwiki.eu/index.php/WYZTracker) csinálták, itt esetleg át is lehetne szerkeszteni a problémás részeket.
-
Itt a javított programfájl, elvileg mûködik a kijelzõ, lehet lõni Space-val is, és megy külsõ joy-al is.
Ja és az elején, most már billentyûnyomással gyorsan át lehet ugrani a bevezetõ képeket.
-
Itt a javított programfájl, elvileg mûködik a kijelzõ, lehet lõni Space-val is, és megy külsõ joy-al is.
Ja és az elején, most már billentyûnyomással gyorsan át lehet ugrani a bevezetõ képeket.
Egy probléma még van:
Az angolt választva spanyol a spanyolt választva angol kijelzőket kapunk. Az üzenetmezőben viszont helyesen jelennek meg a szövegek.
Eddig nem így volt.
-
ha már átírtok valamit, szerintem adjunk bele amit csak tudunk
pl. a kazettaborítója az szuper image formátummal szép lenne EP-n
Ok, grafikus kerestetik! Megkaptuk a borítóképet nagyobb felbontásban. A feladat az lenne, mint ahogy a Spectrumos kép is készült: képernyõ arányú képkivágást csinálni, Erre lehozni a játékcímét, és valószinûleg érdemes lenne a vízszintes színátmenetet függõlegesre cserélni a betûkben, az jobban feküdne a soronkénti palettánknak. Meg esetleg rávarázsolni a szerzõk logóját.
Önként jelentkezõk? Pl Endi? :ds_icon_cheesygrin:
-
Zozo, Van egy KIS baj!
Itt kellene vége lenni a játéknak, de nincs.
Összeszedtem a 4 tárgyat majd visszatértem a hajóhoz, de semmi.
Nézd végig a Spectrumos RZX-et és az EP Snap is csatolva.
[attachthumb=#]
-
Ha beírjuk a debuggerbe, hogy F 5840 585F 45, akkor vége lesz :-)
-
Zozo, Van egy KIS baj!
Itt kellene vége lenni a játéknak, de nincs.
Összeszedtem a 4 tárgyat majd visszatértem a hajóhoz, de semmi.
Épp azt akartam kérdezni, mi a játék vége?
Tegnap én is eljutottam eddig.
-
Az AY rutint nem egyszerûbb lenne a zenerész forrásába belebütykölni? :-)
A zenéket meg ezzel a progival (http://cpcwiki.eu/index.php/WYZTracker) csinálták, itt esetleg át is lehetne szerkeszteni a problémás részeket.
Először azt akartam, de amikor megláttam, hogy a fájl mögé egyből szórja az adatokat, és .SYM fájlban fix címek vannak, akkor letettem róla, ha ez nem így lett volna, akkor ott lenne, egyszerűbb is lett volna oda beilleszteni.
Sajna nem nagyon értek a zeneszerkesztőkhöz, ráadásul botfülem van :D
-
.SYM fájlban fix címek vannak
Az csak a fordításkor keletkezõ címkefájl, nem kell foglalkozni vele!!!
Szerintem nyugodtan beszúrhatód valahova a kódba!
-
Az csak a fordításkor keletkezõ címkefájl, nem kell foglalkozni vele!!!
Szerintem nyugodtan beszúrhatód valahova a kódba!
Ok, az eredeti lejátszó helyére akartam, oda is fogom :)
Ja, és kiszedem belőle az envelope-ok figyelését, ha már nem találkoztam ilyesmivel a programban, így legalább az nem lassít, és a kód is kisebb lessz pár bájttal :D
-
Basszus, és ténylég, annyira félrevezetett az a SYM file, tényleg azt hittem onnan veszi a behelyettesítendő értéket, úgyhogy a forrásban már nem is keresgltem, hogy előfordulnak a címkedefiníciók :oops:
No sebaj, az öröm az ürömben, hogy csak be kell másolnom a forrást, utána meg befordulni, ha a SJASM is viszi a forrást, ha nem, akkor jön még egy letöltés is :D
-
Egyébként majd úgyis átakarom szerkeszteni a ram térképet a programban, optimális esetben a RAM1, RAM3 is beférne a nullás lapra, meg a kódot is le húzni 5B00-ra. Így akkor talán EP64-be is beférne.
De elõször mûködjön az alapverzió rendesen, aztán jöhetnek az extrák :-)
-
Egyébként majd úgyis átakarom szerkeszteni a ram térképet a programban, optimális esetben a RAM1, RAM3 is beférne a nullás lapra, meg a kódot is le húzni 5B00-ra. Így akkor talán EP64-be is beférne.
De elõször mûködjön az alapverzió rendesen, aztán jöhetnek az extrák :-)
Ez jó ötlet, szerencsére mellékelték a forrást, így nem kell heteket szívni, mire bárhova fordítható, vagy szabadon módosítható forrást sikerül generálni, a WEC Le Mans-szal marha sokat szívtam, a H.E.R.O-val kevesebbet.
A zene rész max 200 byte-tal lesz csak hosszabb.
-
Elindítottam a második részt is.
-
Elindítottam a második részt is.
Ennyire beleuntál a várakozásba? :D
Itt a lejátszóba beültetett AY rutin, nem úgy, ahogy szerettem volna, ha az egészet betettem az eredeti AY regiszter író rutin helyére, akkor a zajok nem szóltak, az okát nem kerestem, így megosztottam a rutint.
Megnézzem a második részt is, vagy nem foglalkoztak újabb muzsika :D generálásával? :)
-
Megnézzem a második részt is, vagy nem foglalkoztak újabb muzsika :D generálásával? :)
Ugyanaz a RAM1.BIN, így ha egyszer elkészül, kész lesz mindkettõhöz :ds_icon_cheesygrin:
-
Ugyanaz a RAM1.BIN, így ha egyszer elkészül, kész lesz mindkettõhöz :ds_icon_cheesygrin:
Hát akkor nézd meg, hogy a mostani RAM1.BIN szimpi-e :)
Benne van a forrás is.
-
Ennyire beleuntál a várakozásba? :D
Nagyrészt copy+paste volt, módosított rutinok az egyik forrásból a másikba.
Nagyobb meló volt a screenek konvertálása, tömörítése, RAM3 összerakása.
A legnyüzügésebb pedig az objetos.h-ban az attributumok konvertálása: ez úgy megy, hogy a forrás azon részét kiszedem, a táblázat sorai elé db-ket írok, majd lefordítom Fenasban, így meg van adatként, azt beteszem egy 6912 bájtos fájlban az attribútumok helyére, majd a screen konvertálóval átkonvertálom. A konvertál screenbõl kiszedem a módosult adat területet, eztán jön egy kis IS-BASIC program, ami az adatfájlt PRINT USING használatával visszakonvertálja szöveges számsorrá, és ezt be lehet copy pastézni az objetos.h-ba :ds_icon_cheesygrin:
-
Nagyrészt copy+paste volt, módosított rutinok az egyik forrásból a másikba.
Nagyobb meló volt a screenek konvertálása, tömörítése, RAM3 összerakása.
A legnyüzügésebb pedig az objetos.h-ban az attributumok konvertálása: ez úgy megy, hogy a forrás azon részét kiszedem, a táblázat sorai elé db-ket írok, majd lefordítom Fenasban, így meg van adatként, azt beteszem egy 6912 bájtos fájlban az attribútumok helyére, majd a screen konvertálóval átkonvertálom. A konvertál screenbõl kiszedem a módosult adat területet, eztán jön egy kis IS-BASIC program, ami az adatfájlt PRINT USING használatával visszakonvertálja szöveges számsorrá, és ezt be lehet copy pastézni az objetos.h-ba :ds_icon_cheesygrin:
Jól hangzik :D E művelet közben hány sör fogyott el ? :D
Imádom az ilyen apró kellemetlenségeket :)
Nekem is akadt egy kis kellemetlenségem, amivel most szórakozom, de kevesebb :), volt egy kis titkosítás benne, és olvasott file-okat is, meg track-eket is a disk image-ből, de legalább megismertem a disk image-ek felépítését :D Már csak a zenét kéne belemókolni, meg 1-2 hibát orvosolni.
-
Hát akkor nézd meg, hogy a mostani RAM1.BIN szimpi-e :)
Úgy tûnik szól mindkét játékban :smt038
Mondjuk itt-ott lehet hallani, hogy a Dave az nem egy AY :-(
-
Úgy tûnik szól mindkét játékban :smt038
Mondjuk itt-ott lehet hallani, hogy a Dave az nem egy AY :-(
Jaja, ezt a több csatornán zajt megoldhatták volna igazán, viszont van amiben jobb a mi kis Dave-ünk :D , de nekem tetszik, amikor elkészült a loaderbe beiktatott változat, egy órán keresztül ennek a zenéjét hallgattam, pedig tök kis egyszerű :)
Nemcsak a D/A-jában, hanem az egyéb effektjeiben :), tud olyan a spéci dolgokat, mint a SID (alul,felüláteresztő szűrő, gyűrűmoduláció, polinom számláló torzítás )
-
Nemcsak a D/A-jában, hanem az egyéb effektjeiben :), tud olyan a spéci dolgokat, mint a SID (alul,felüláteresztõ szûrõ, gyûrûmoduláció, polinom számláló torzítás )
Márcsak egy olyan zenész kéne aki ezt ki is tudja használni...
-
Márcsak egy olyan zenész kéne aki ezt ki is tudja használni...
Hát igen :) Én is véletlenül jöttem rá, hogy egész jó motor hangot lehet kicsiholni a polinom számlálós torzítással :)
Ki tudja mik rejlenek még ezekben az extrákban?
-
Ok, grafikus kerestetik! Megkaptuk a borítóképet nagyobb felbontásban. A feladat az lenne, mint ahogy a Spectrumos kép is készült: képernyõ arányú képkivágást csinálni, Erre lehozni a játékcímét, és valószinûleg érdemes lenne a vízszintes színátmenetet függõlegesre cserélni a betûkben, az jobban feküdne a soronkénti palettánknak. Meg esetleg rávarázsolni a szerzõk logóját.
Önként jelentkezõk?
Sehol senki? :cry:
-
Sehol senki? :cry:
A kazettaborító gyártás jobban megy nekem... :smt053
Egyébként, ha engem kérdeztek, semmi baj nincs a betöltőképpel most sem.
Viszont majd a nyelvkeveredést a kijelzőkön ne feledd megnézni Zozo.
-
Egyébként, ha engem kérdeztek, semmi baj nincs a betöltõképpel most sem.
Azért szerintem egy EP módú kép csak szebb lenne, ez pl 16 színben. Az attribútumos most nem az igazi, a vastag vonallal rajzolt körvonalak, amik keskenyebbek egy attribútum bájtnál, elég szöszös lesz néhol.
[attachimg=1]
-
dither nélkül még jobb lenne
nem illik a rajzszerű ábrázoláshoz, hogy minden 2. pixel más színű
-
szerintem jó lett, tv képernyőn a pixeles cucc nem is látszik :D
-
dither nélkül még jobb lenne
nem illik a rajzszerû ábrázoláshoz, hogy minden 2. pixel más színû
A másik két 16 színû módban is hasonlót csinál az epimgconv... vajon István tud valami extra trükköt?
Vagy pedig kéne Iview képekhez rajzoló program, amivel ilyesmit meg lehet csinálni.
-
dither nélkül még jobb lenne
nem illik a rajzszerû ábrázoláshoz, hogy minden 2. pixel más színû
Esetleg azt lehetne még megpróbálni, hogy pl. PC-n Painttal teljesen egyszínûre színezni azokat a részeket, ahol "pixelszínpompa" elõjön. Persze ha addig nem volt teljesen egyszínû. Ja, és elõtte érdemes a sokmillió szín helyett pl. 256-ot vagy 16-ot beállítani, pl. az IrfanView-val, ha nem annyi volt.
Nem tudom, ez mennyire befolyásolná a konvertálás végeredményét.
-
ha jól emlékszem az epimagconv-ban ki lehet lőni a dither-t
-
Viszont majd a nyelvkeveredést a kijelzõkön ne feledd megnézni Zozo.
Ez kijavítva.
De a mért nem veszi észre a hajót még keresni kell, az valami fránya attributum figyelés lesz... a 2. rész még hamarabb kiakad :oops:
-
De a mért nem veszi észre a hajót még keresni kell, az valami fránya attributum figyelés lesz...
Elvileg kijavítva :-) ezenkívül kicsit fel lett már forgatva a memóriakiosztása, remélhetõleg nem fog szétfagyni ettõl :oops: azalatt a 3 képernyõ alatt, amíg én meghalok, nem fagy le :-) majd Nyuzga gyorsan végigjátssza :ds_icon_cheesygrin:
-
Elvileg kijavítva :-) ezenkívül kicsit fel lett már forgatva a memóriakiosztása, remélhetõleg nem fog szétfagyni ettõl :oops: azalatt a 3 képernyõ alatt, amíg én meghalok, nem fagy le :-) majd Nyuzga gyorsan végigjátssza :ds_icon_cheesygrin:
Ezek szerint Ep64-en is fut?
Délután én is kipróbálom. Szerencsére 15 perc alatt végig lehet nyomni.
-
Ezek szerint Ep64-en is fut?
Még nem, csak készítjük a helyet hozzá.
-
Pofátlan dolog külön EP64 verziót kérni, ami úgy van időzítve, hogy ne legyen lassabb?
-
Pofátlan dolog külön EP64 verziót kérni, ami úgy van idõzítve, hogy ne legyen lassabb?
Eléggé, mivel nincs idõzítve, fut ahogy fut... mivel C-ben van írva, ezért nem túl gyorsan.
-
Elvileg kijavítva :-) ezenkívül kicsit fel lett már forgatva a memóriakiosztása, remélhetõleg nem fog szétfagyni ettõl :oops: azalatt a 3 képernyõ alatt, amíg én meghalok, nem fagy le :-) majd Nyuzga gyorsan végigjátssza :ds_icon_cheesygrin:
Hibátlan! Így már végigjátszható. :)
-
Hol találhatok EP64,EXOS memoria kompatibilis LOADER, .asm vagy .txt fájlt amibe már csak a kiegészitö rutinokat kell behejyeznem
Vagy csak fejcsem vissza valameik .E64 ?
a WIKI Spectrum Programok átírása végére belehetne rakni, akárcsak az álltalános csalás (CHEAT) bill kombinációt ha nincs eredetiileg.
-
Itt (http://ep128.hu/Ep_Konyv/Sp-Ep_konvertalas.htm#m) van ilyen betöltő, bár tudtommal már tovább lett fejlesztve. Zozo tudna ennél konkrétabbat mondani.