Enterprise Forever

:HUN => Konvertálás => Spectrum-ról => Topic started by: Zozosoft on 2012.October.28. 17:00:22

Title: Robin of the Wood
Post by: Zozosoft on 2012.October.28. 17:00:22
Ahogy nézem a 128-as verzión is lenne mit javítani, hiányzik belőle az összes digihang (ez játék közben is beszél, pl, amikor megsérül Robin).

Ezért volt nekem újdonság 48-as verzióban lévő digi hang is, mert nekünk a 128-as verzió volt meg.
Pedig annak idején tuti elájultunk volna, ahogy a Nodes elején lévő beszédtől is :-) (Máig nem tudom pontosan, hogy mit is mond :oops: )
Title: Re: Robin of the Wood
Post by: Lacika on 2012.October.28. 21:11:48
Quote
(Máig nem tudom pontosan, hogy mit is mond :oops: )
Can you help Robin in his quest for the Silver Arrow?

A 48K-s verzióban sokkal érthetőbb. Miért?
Title: Re: Robin of the Wood
Post by: Zozosoft on 2012.October.28. 21:39:06
Quote
Can you help Robin in his quest for the Silver Arrow?
A Nodes-re vonatkozott a kérdés :-)

Quote
A 48K-s verzióban sokkal érthetőbb. Miért?
Ha jól tippelem azért mert az 1 bites de digitális, míg a 128-asban AY-n próbálkozik, aminek nincs D/A üzemmódja, ráadásul az AY registerírás is jóval bonyolultabb művelet azaz lassabb kód, rosszabb samplerate.
Title: Re: Robin of the Wood
Post by: szipucsu on 2012.October.28. 22:11:36
Quote
A Nodes-re vonatkozott a kérdés :-)
Nodes of Yesod. From the Odin Computers Graphics Team.
Title: Re: Robin of the Wood
Post by: Zozosoft on 2012.October.28. 22:29:34
Quote
Nodes of Yesod. From the Odin Computers Graphics Team.
:smt038 23 éves rejtélyt fejtettél meg! Nekem csak az Odin kompjuter graphics volt érthető belőle :oops:
Title: Re: Robin of the Wood
Post by: geco on 2012.October.29. 10:26:49
Quote
Ahogy nézem a 128-as verzión is lenne mit javítani, hiányzik belőle az összes digihang (ez játék közben is beszél, pl, amikor megsérül Robin).

Ezért volt nekem újdonság 48-as verzióban lévő digi hang is, mert nekünk a 128-as verzió volt meg.
Pedig annak idején tuti elájultunk volna, ahogy a Nodes elején lévő beszédtől is :-) (Máig nem tudom pontosan, hogy mit is mond :oops: )
Ha nincs időd ezzel foglalkozni, akkor ezt megnézem, nagyon zavartak azok a progik, ahol pl az SPV-ben írták, hogy milyen szép digi hang van bennük, és EP-n meg se nyikkantak.
A 48-asban csak azt kell megoldani, hogy mindkét oldalról szóljon?
Title: Re: Robin of the Wood
Post by: Zozosoft on 2012.October.29. 10:38:21
Quote
Ha nincs időd ezzel foglalkozni, akkor ezt megnézem, nagyon zavartak azok a progik, ahol pl az SPV-ben írták, hogy milyen szép digi hang van bennük, és EP-n meg se nyikkantak.
Addig már eljutottam, hogy hiányzik egy komplett 4K-s meg egy 16K-s programrész a 128-asból, ezeket lapozgatja be mikor hanglejátszást hívogat. Itt van szétszedve a TZX-ből, a fő programkód összehasonlítható az EP-ssel.

Quote
A 48-asban csak azt kell megoldani, hogy mindkét oldalról szóljon?
Igen, bár lesz vele pici macera, mert az István féle megoldáshoz nem jó az eredeti Spectrum XOR-olás.
Ezenkívül kéne még betöltő kép, EXOS kompatibilis betöltő, meg van néhol attribútum hiba is benne...

Ha te piszkálod a 128-ast, akkor én a 48-ast :-)
Title: Re: Robin of the Wood
Post by: szipucsu on 2012.October.29. 11:11:38
Quote
:smt038 23 éves rejtélyt fejtettél meg! Nekem csak az Odin kompjuter graphics volt érthető belőle :oops:
Nekem a "from the" rész volt sokáig rejtély, a többit értettem mindig. De gondolom, te is, meg mindenki. :)
Ja, meg a "team" szót se értettem sokáig.
Hogy folytassam az offolást: valamelyik demóban kicsit mókás, amikor magyaros akcentussal mondja, hogy "programmed báj" (Talán a Small Demo)
Title: Re: Robin of the Wood
Post by: IstvanV on 2012.October.29. 13:29:59
Quote
Igen, bár lesz vele pici macera, mert az István féle megoldáshoz nem jó az eredeti Spectrum XOR-olás.
Az is probléma még, hogy a program nem csak 1 bites hangot használ.
Title: Re: Robin of the Wood
Post by: Zozosoft on 2012.October.29. 14:07:52
Quote
Az is probléma még, hogy a program nem csak 1 bites hangot használ.
Na ez izgalmas!
Title: Re: Robin of the Wood
Post by: geco on 2012.October.29. 16:18:15
Quote
Addig már eljutottam, hogy hiányzik egy komplett 4K-s meg egy 16K-s programrész a 128-asból, ezeket lapozgatja be mikor hanglejátszást hívogat. Itt van szétszedve a TZX-ből, a fő programkód összehasonlítható az EP-ssel.
Igen, bár lesz vele pici macera, mert az István féle megoldáshoz nem jó az eredeti Spectrum XOR-olás.
Ezenkívül kéne még betöltő kép, EXOS kompatibilis betöltő, meg van néhol attribútum hiba is benne...

Ha te piszkálod a 128-ast, akkor én a 48-ast :-)
Ok, akkor belepiszkítok én a 128-asba :D
Title: Re: Robin of the Wood
Post by: Zozosoft on 2012.November.02. 13:46:46
Robin of the Wood 48K-s verzió javítva:
-EXOS és EP64 kompatibilis betöltő
-betöltőkép pótolva
-kétoldali hang (trükkös hanggenerálás miatt végül nem az egy OUT-os módszer, hanem két OUT-os, oly módon, hogy az egész hangrutinok ki lettek másolva a betöltőbe, és ott megspékelve a plusz OUT-tal)
-energia kijelzőben attribútum hiba javítva
-elején örökenergia választható
Title: Re: Robin of the Wood
Post by: Lacika on 2012.November.02. 17:43:57
Nekem továbbra is csak egyik oldalról szól a hang.
Tömörített verzió lesz belőle? :oops:
Amikor elfogtak, és a városba hurcoltak, ott egy vaddisznó kolbászolt, aminek semmi keresnivalója ott. meg a jobb alsó sarokban egy oda nem illő négyzet is volt. Majd amikor felmentem egy képernyőt, az erdőben találtam magamat. Megy e-mailban snapshot.
Title: Re: Robin of the Wood
Post by: Lacika on 2012.November.02. 17:57:41
Most nézem, hogy a régi 48K-s verzióban a tündér attribútumhibás. Ez gondolom benne maradt.
Title: Re: Robin of the Wood
Post by: Lacika on 2012.November.02. 18:01:45
Most addig nyüstöltem a régit, amíg ki nem derült: a poroszlós, városba hurcolós hiba az eredetiben még nem volt (ugyanabban a konfigban).
Title: Re: Robin of the Wood
Post by: Zozosoft on 2012.November.02. 18:11:36
Tudsz csinálni olyat snapshotot, ahol egyet kell menni a poroszlóhoz, ill. a tündérhez?
Title: Re: Robin of the Wood
Post by: Lacika on 2012.November.02. 21:01:31
Quote
Tudsz csinálni olyat snapshotot, ahol egyet kell menni a poroszlóhoz, ill. a tündérhez?
Küldtem e-mail-ben.
Title: Re: Robin of the Wood
Post by: Zozosoft on 2012.November.03. 00:04:16
Tündér javítva.
Title: Re: Robin of the Wood
Post by: Lacika on 2012.November.03. 05:54:23
Ha már a gyerekek nem hagytak aludni, megkerestem a poroszlós hibát ezzel a legújabb verzióval. Ment e-mailban.
Balra kell menni. Vaddisznó véletlenszerűen van, világos kocka van, és mindig rögtön az erdőbe jutsz a városból.
Title: Re: Robin of the Wood
Post by: Zozosoft on 2012.November.03. 19:23:58
Quote
Most addig nyüstöltem a régit, amíg ki nem derült: a poroszlós, városba hurcolós hiba az eredetiben még nem volt (ugyanabban a konfigban).
Akkor nem nyüstölted eléggé :oops:
Nekem sikerült előhozni! Vagyis ezt nem én rontottam el.
Itt egy snapshot, balra kell menni.
Title: Re: Robin of the Wood
Post by: Zozosoft on 2012.November.03. 20:55:22
Ha jól nézem ott kezdődik a probléma, hogy az EP verzióban elbújik a bokorba a poroszló :-)
Title: Re: Robin of the Wood
Post by: geco on 2012.November.05. 13:47:11
Én még nem állok ilyen jól, csak csütörtökön tudtam vele foglalkozni :oops:, de igyekszem. A beszéd egész jó :D, jobbnak tűnik, mint spectrumon.
Title: Re: Robin of the Wood
Post by: geco on 2012.November.07. 08:59:44
Itt a 128-as verzió, attributum hiba lehet még benne, tegnap elég sokat császkáltam, végigvinni nem tudtam leírás nélkül, ma vettem észre, hogy a poroszló inge lila itt, nálam sárga volt, úgy fest az kimaradt az attributum konverzióból, de szerintem jobban is néz ki a nem konvertált színekben :)
Title: Re: Robin of the Wood
Post by: Lacika on 2012.November.07. 10:23:28
Mik lettek benne módosítva?
Title: Re: Robin of the Wood
Post by: geco on 2012.November.07. 10:49:46
Quote from: Lacika
Mik lettek benne módosítva?
Nem sok minden, az attributum és a port konverzón kívül, az energia sáv kapott egy színátmenetet, a több bites digi hangot kitoltam simán az A8 AC portra, D/A-ra állítva, szebb lett a digi hang, a program egy envelope-ot, és egy envelope periódust használt, azt pár sorral sikerült megvalósítani, így a zene jobb lett, mint a régi EP-s verzióban, örök energia választási lehetőség, ja és IM 2 szanáva, helyette IM 1 -gyel szakítunk meg :) Ennyi jutott eszembe, szerintem semmit se hagytam ki.
Title: Re: Robin of the Wood
Post by: Zozosoft on 2012.November.07. 10:51:31
Quote from: geco
Nem sok minden, az attributum
Jól nézem, hogy megkapta a rendes színeket a fakók helyett?
Title: Re: Robin of the Wood
Post by: geco on 2012.November.07. 10:56:15
Quote from: Zozosoft
Jól nézem, hogy megkapta a rendes színeket a fakók helyett?
Hát a rendes határeset, de igyekeztem a legjobb bias mellé a színegyezéseket megtalálni a palettán, ha jól emléxem, akkor 4 szín eltér, az egyik a sötét piros, de elégedett vagyok az összhatással. A sötét színeket nem szeretem, osztom álláspontod, a fehér, legyen fehér :D
Title: Re: Robin of the Wood
Post by: Zozosoft on 2012.November.07. 10:58:32
És ehhez akkor újra konvertáltad a korábban konvertált attribútum bájtokat?
Title: Re: Robin of the Wood
Post by: Lacika on 2012.November.07. 10:59:27
Tömörített verzió lesz belőle, hogy beférjen a disk image-be a helyére?
Title: Re: Robin of the Wood
Post by: geco on 2012.November.07. 11:04:18
Quote from: Zozosoft
És ehhez akkor újra konvertáltad a korábban konvertált attribútum bájtokat?

Nem, amikor megláttam, hogy az eredetiből kiszanálták a digi hangos memórialapot, és csak az AY zenéset lapozgatja, nekiestem az eredeti specci128-as változatnak :)
Title: Re: Robin of the Wood
Post by: geco on 2012.November.07. 11:05:14
Quote from: Lacika
Tömörített verzió lesz belőle, hogy beférjen a disk image-be a helyére?
Ez már a tömörített változat, csak azért lett nagyobb, mert a 16K-s digi hangokat tartalmazó file-t is tartalmazza.
Title: Re: Robin of the Wood
Post by: Zozosoft on 2012.November.07. 11:07:12
Quote from: geco
Nem, amikor megláttam, hogy az eredetiből kiszanálták a digi hangos memórialapot, és csak az AY zenéset lapozgatja, nekiestem az eredeti specci128-as változatnak :)
Gyanús, hogy a hülye poroszló miatt én is kezdhetem az eredetiből, lehet, hogy egy eleve hibás/sérült verzióból készült a 48-as :evil:
Title: Re: Robin of the Wood
Post by: Lacika on 2012.November.07. 11:13:04
Gyanús, hogy a hülye poroszló miatt én is kezdhetem az eredetiből, lehet, hogy egy eleve hibás/sérült verzióból készült a 48-as :evil:

Igen, ez a gyanúm nekem is. Belegondolni is rossz, hogy akkoriban hány emberen keresztül miféle tört verziók keringtek közkézen. Egyébként ha van pipec 128K-s változat esetleg célszerűbb lenne a Saboteur 2-t, vagy az R-Type-ot megnézni...?
Title: Re: Robin of the Wood
Post by: Zozosoft on 2012.November.07. 11:14:15
Quote from: Lacika
Igen, ez a gyanúm nekem is. Belegondolni is rossz, hogy akkoriban hány emberen keresztül miféle tört verziók keringtek közkézen. Egyébként ha van pipec 128K-s változat esetleg célszerűbb lenne a Saboteur 2-t, vagy az R-Type-ot megnézni...?
És akkor az EP64-esek Robin nélkül maradnak? :-)
Title: Re: Robin of the Wood
Post by: Lacika on 2012.November.07. 11:19:46
És akkor az EP64-esek Robin nélkül maradnak? :-)

Ez igaz...
Az a baj, hogy így is lassú volt Ep64-en - szerintem. Gyorsítási lehetőségre semmi remény?
Title: Re: Robin of the Wood
Post by: geco on 2012.November.07. 11:21:09
Quote from: Zozosoft
Gyanús, hogy a hülye poroszló miatt én is kezdhetem az eredetiből, lehet, hogy egy eleve hibás/sérült verzióból készült a 48-as :evil:
Ez nem hangzik jól :(
Title: Re: Robin of the Wood
Post by: Lacika on 2012.November.07. 17:34:53
Szép a Robin!
Egy észrevétel:
A fánál, ha vásárolunk, a fa egyik szeme kékre változik. Egyet kacsintania kellene. Egyébként, ha csak odamegyünk, nem.
itt egy snapshot:
ep128.hu/Robin_balra_fa.rar

Szerintem nem feltétlenül kell ragaszkodni minden esetben az eredeti Spectrum színekhez (az eredeti mellett lehetne egy alternatív színes verzió). Itt pl. kipróbálhatnánk egy olyan verziót is, ahol a piros barnára van cserélve, szerintem jól nézne ki!
Title: Re: Robin of the Wood
Post by: Lacika on 2012.November.07. 18:04:40
Ajaj!
Ha megszereztük a kardot, a kardozós sprite egy nagy kék kocka!
Title: Re: Robin of the Wood
Post by: geco on 2012.November.08. 16:07:36
Quote from: Lacika
Ajaj!
Ha megszereztük a kardot, a kardozós sprite egy nagy kék kocka!
Tudsz nekem egy snapshotot küldeni?
Title: Re: Robin of the Wood
Post by: Lacika on 2012.November.08. 17:05:54
Quote from: geco
Tudsz nekem egy snapshotot küldeni?
Fentebb csatoltam, csak nem lett belőle link:
[attachurl=1]
Balra kell menni, megkapjuk a kardot (itt színeződik el a fa szeme kacsintás után), utána meg kell nyomni a tűz gombot.
Title: Re: Robin of the Wood
Post by: geco on 2012.November.09. 09:05:45
Quote from: Lacika
Fentebb csatoltam, csak nem lett belőle link:
www.ep128.hu/Robin_balra_fa.rar
Balra kell menni, megkapjuk a kardot (itt színeződik el a fa szeme kacsintás után), utána meg kell nyomni a tűz gombot.
Köszi szépen :) Ugyan sokat bolyongtam, de karddal nem is találkoztam, viszont lett egy csomó zsáknyi aranyam, amit elpasszoltam, de nem történt semmi, kirabolt a tündér :D
Title: Re: Robin of the Wood
Post by: Zozosoft on 2012.November.09. 09:07:40
Quote from: geco
kirabolt a tündér :D
A tündérnek virágot kell vinni, akkor nem rabol ki :-)
Title: Re: Robin of the Wood
Post by: Lacika on 2012.November.09. 09:33:02
Ugyan sokat bolyongtam, de karddal nem is találkoztam, viszont lett egy csomó zsáknyi aranyam, amit elpasszoltam, de nem történt semmi, kirabolt a tündér :D

A fát is nézd majd meg légyszíves. Amikor vásárolsz kacsint eget a fa, de utána kék lesz a szeme.
Title: Re: Robin of the Wood
Post by: Pgyuri on 2012.November.09. 10:39:43
"... de utána kék lesz a szeme."

Arca csupa derű, nála szöveg hódít, de meseszerű ... :)


Szerintem se kellene a Spectrum színekre törekedni mindenhol. Amit észrevettem a Robin-ban, mikor játszottam vele, hogy rendkívül sokszor "átlőnek" olyan helyekről, ahonnan egyértelműen nem lehetne (mert fal van ott), sőt még a kövér szerzetes bátyó is akadt be a bokrok közé. Spectrumon rengeteget játszottam anno és ilyesmit nem tapasztaltam.

Még egy kritika: A hang pedig egyszerűen borzalmas, amikor energiát veszít Robin. Élvezhetetlenné teszi a játékot, meg is akad a mozgás. Biztos kivenném belőle.

Pgyuri
Title: Re: Robin of the Wood
Post by: Lacika on 2012.November.09. 11:01:54
Még egy kritika: A hang pedig egyszerűen borzalmas, amikor energiát veszít Robin. Élvezhetetlenné teszi a játékot, meg is akad a mozgás. Biztos kivenném belőle.

Emlékeim szerint Spectrumon is megakad a digi hang lejátszásáig. Jól emlékszem?
Title: Re: Robin of the Wood
Post by: Zozosoft on 2012.November.09. 11:15:47
Quote from: Lacika
Emlékeim szerint Spectrumon is megakad a digi hang lejátszásáig. Jól emlékszem?
Igen, a 128-as verzió ilyen.
48-asban nincs ilyen gond :-)
Title: Re: Robin of the Wood
Post by: geco on 2012.November.09. 14:23:10
Quote from: Lacika
Emlékeim szerint Spectrumon is megakad a digi hang lejátszásáig. Jól emlékszem?
Igen, mert akkor csak digi hangot játszik le, a játék futása felfüggesztve. A fát is megnézem.
Title: Re: Robin of the Wood
Post by: Lacika on 2012.November.09. 20:05:24
A Robin nyilaz sprite is nagy kékség!
Title: Re: Robin of the Wood
Post by: geco on 2012.November.09. 20:13:54
Quote from: Lacika
A Robin nyilaz sprite is nagy kékség!
http://ep128.hu/Robin_nyil.rar
Köfi szépen, rá kellett jönnöm, hogy Spectrum programot nehezebb átírni, mint CPC-t :D , pont az attributumok miatt,
Title: Re: Robin of the Wood
Post by: geco on 2012.November.09. 20:16:44
Quote from: Pgyuri
"... de utána kék lesz a szeme."

Arca csupa derű, nála szöveg hódít, de meseszerű ... :)


Szerintem se kellene a Spectrum színekre törekedni mindenhol. Amit észrevettem a Robin-ban, mikor játszottam vele, hogy rendkívül sokszor "átlőnek" olyan helyekről, ahonnan egyértelműen nem lehetne (mert fal van ott), sőt még a kövér szerzetes bátyó is akadt be a bokrok közé. Spectrumon rengeteget játszottam anno és ilyesmit nem tapasztaltam.

Még egy kritika: A hang pedig egyszerűen borzalmas, amikor energiát veszít Robin. Élvezhetetlenné teszi a játékot, meg is akad a mozgás. Biztos kivenném belőle.

Pgyuri
Én nem tapasztaltam beakadást, meg átlövést, igaz csak egy órát játszottam vele :)
A hangot bennehagynám, életvesztéskor random módon tesz be 2-3 digi hangot, ritka az ilyen program
Title: Re: Robin of the Wood
Post by: Zozosoft on 2012.November.09. 21:33:16
Quote from: geco
A hangot bennehagynám, életvesztéskor random módon tesz be 2-3 digi hangot, ritka az ilyen program
Esetleg Gyuri kedvéért ez elején megkérdezni, hogy "Enable ingame digi sounds?" :-)
Title: Re: Robin of the Wood
Post by: geco on 2012.November.09. 22:00:56
Quote from: Zozosoft
Esetleg Gyuri kedvéért ez elején megkérdezni, hogy "Enable ingame digi sounds?" :-)
Ez sztem megoldható :)
Title: Re: Robin of the Wood
Post by: Lacika on 2012.November.09. 22:31:21
Quote from: geco
Ez sztem megoldható :)
És egy alternatív verzió piros helyett barna színnel? :oops:
Title: Re: Robin of the Wood
Post by: geco on 2012.November.10. 10:12:34
Quote from: Lacika
És egy alternatív verzió piros helyett barna színnel? :oops:
Hát max azt tudom, hogy a bias pirosa amúgy is barnás, a másik pirit hozzábarnítani.
Title: Re: Robin of the Wood
Post by: geco on 2012.November.11. 20:01:40
Robin Of The Wood 128Kb (http://enterpriseforever.com/letoltesek-downloads/javitott-jatekok-fixed-games/?action=dlattach;attach=8240)
A világos piros a Bias barnás pirosához igazítva, jelzett attributum hibák javítva, amit csekkoltam, újat nem találtam, egy kis plusz színezés, játék közbeni Digi hang kikapcsolható. Hülye lövésekkel nem találkoztam, amit láttam, az olyan volt, mint a Speccy változatban, ha valaki észlel ilyet, egy snapshotot kérnék :)