Enterprise Forever
:HUN => Konvertálás => Spectrum-ról => Topic started by: endi on 2017.April.16. 19:01:32
-
Elhatároztam, hogy átírom az IXL című játékunkat, amit még KL-el írtunk specyre.
Ez egy laser basic-es játék. A laser basicből asszem egyedül a sprite részt használtuk. Ez azt jelenti hogy lehet vele tervezni különféle méretű graf. elemeket és kipakolni a képernyőre. Konkrétan rárajzolja a képernyőre, tehát nem c64-es hw sprite-okról van szó. :)
A lényeg hogy ebben a játékban így vannak kirajzolva a pályák, ellenségek.
A játék a WOS-on (van térkép is): http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0017624
A sprite-os grafikát GraCha móddal tervezem megvalósítani.
WOS-on valaki ki is mentette nekem txt-ben a programot. Itt van (kicsit már belenyúltam):
-
laser basic leírás:
http://www.worldofspectrum.org/pub/sinclair/games-info/l/LaserBasic.txt
-
Jól hangzik, és 4 színű karakteres módban tuti szép is lesz :)
-
érdekesség, a laser basic demója
https://www.youtube.com/watch?v=rMgRjOMLYGw&t=39s
-
Egész jó sebességgel bír.
-
azért nem haladtam ezzel, mert a specy basic randa, és át kéne sorszámozni. if-ek után mindenféle halmozott parancsot, for-next-ek stb... szóval így már túl sok munka lenne, pedig a konvertálás úgy élvezetes csak ha nem sok munka :)
-
if-ek után mindenféle halmozott parancsot, for-next-ek stb...
Lehet megpróbálni írni egy programot, ami az if-ek utáni utasításokat szétszedi külön sorokba és sorszámokat is ad a soroknak. Bár ennyivel csúnya programot is szét lehet szedni, nem nagyobb meló.
-
Lehet megpróbálni írni egy programot, ami az if-ek utáni utasításokat szétszedi külön sorokba és sorszámokat is ad a soroknak. Bár ennyivel csúnya programot is szét lehet szedni, nem nagyobb meló.
lehet hogy van laser basic alatt jó renumber? majd utána nézek