Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Fred (Read 33216 times)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7232
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Fred
« on: 2022.February.05. 12:24:43 »
A ZX Spectrumra készült Fred EP konverziója. A játék EXOS kompatibilis, legalább 112KB memóriára van szüksége, elmenti a pont táblát,és felismeri a turbós gépeket, a 0BFh portot az alapján állítja be, a játék sebesség is maximalizálva lett.

Irányítás:
Alap a billentyűzet: Q A O P Space
Ha Joystickot választunk, akkor a belső joystickkal játszhatunk, de a billentyűzet beállításnál a külső Joyokra (1/2) is definiálhatjuk az irányítást.

Extra lehetőségek:
F1: maximum sebesség 12,5 fps
F2: maximum sebesség 9,3 fps (ez az alap beállítás, de némely mód alapból lassabb 4MHz-en)
F3: maximum sebesség 6,25 fps
F4: örök energia
F5: SFX be
F6: SFX ki
F7: Zene be
F8: Zene ki
« Last Edit: 2022.February.26. 20:32:10 by geco »

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14779
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Fred
« Reply #1 on: 2022.February.05. 12:48:05 »
Ez a PGyuri-tól származó javított verzióból készült?

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7232
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Fred
« Reply #2 on: 2022.February.05. 14:57:02 »
Ez a PGyuri-tól származó javított verzióból készült?
Nem, nem is tudtam róla, hogy van ilyen, amikor a TVC verzió elkészült, akkor hallottam ,hogy van egy gyorsított verzió, de gyorsítást én is végrehajtottam, úgy, hogy 2x annyi a grafikus adat, kb 1,5x gyorsabb a program TVC-n, mint az eredeti.

Offline SlashNet

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1370
  • Country: ua
  • Enterprise 128K | Cubietruck
    • My old site about Enterprise
Re: Fred
« Reply #3 on: 2022.February.05. 22:16:08 »
Interlace mode, 4-colour mode, 16-colour mode, attribute mode...
Geco made program to test emulators and implementations for FPGA boards ? :)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7232
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Fred
« Reply #4 on: 2022.February.05. 23:57:50 »
Interlace mode, 4-colour mode, 16-colour mode, attribute mode...
Geco made program to test emulators and implementations for FPGA boards ? :)
:D
Some modes are missing :D :D

Offline SlashNet

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1370
  • Country: ua
  • Enterprise 128K | Cubietruck
    • My old site about Enterprise
Re: Fred
« Reply #5 on: 2022.February.06. 11:11:34 »
Minor visual glitches:
[ Guests cannot view attachments ]

At snapshot you can see both.
Right glitch appears after entering name at last seconds of hiscore screen (only first time).

Game screen: 4col+scroll

Few seconds earlier:
https://www.dropbox.com/s/4xm0ngf74o3opwt/fred_4s_.avi?dl=0


It happens at death during scroll (attached demofile)

Glitch after death during vertical scroll:
[ Guests cannot view attachments ]


Also, if start game skipping selecting controls didn't work "A" key in default QAOP.
« Last Edit: 2022.February.06. 12:06:07 by SlashNet »

Offline SlashNet

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1370
  • Country: ua
  • Enterprise 128K | Cubietruck
    • My old site about Enterprise
Re: Fred
« Reply #6 on: 2022.February.06. 12:30:37 »
Walking sprite sequence in 16 colour mode looks some "dancing"
[ Guests cannot view attachments ]

Original CPC sprite:
[ Guests cannot view attachments ]

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10108
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Fred
« Reply #7 on: 2022.February.06. 14:30:55 »
Végre sikerült kipróbálnom! Jó a zenéje, illik a játékhoz (ismerős valahonnan :D ).
Slashnet snapshotjából tovább játszottam. 1-2 játék után a menüben a Fred felirat összekócolódott kicsit, néhai Fred arcképe is bele próbáld ivódni a feliratba.
[ Guests cannot view attachments ]
Ez azért sokkal jobb, mint a régi, csiga lassú, hullámzó képernyőjű Fred! Bár sokkal messzebb ezzel se jutottam, sőt, hamar kicsinálnak a kis herkentyűkök, kisegerek, őrlőfog alakú szellemek. Az azért jó, hogy a sivatagban a plafonból víz csöpög, minden cseppje kincs, bár Fred víziszonyos sajnos, talán pont ezért ment sivatagi expedícióra. Azt hitte, ott nem lesz víz, erre ezzel is befürdött.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline SlashNet

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1370
  • Country: ua
  • Enterprise 128K | Cubietruck
    • My old site about Enterprise
Re: Fred
« Reply #8 on: 2022.February.06. 15:17:43 »
In attribute graphics mode collision detecting isn't good.
You can't jump over hedhe... rat without hit. And chameleon hits Fred on both sides of the rope.

Az azért jó, hogy a sivatagban a plafonból víz csöpög
It's not a water. It's poison from leaking mummification balms. :)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7232
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Fred
« Reply #9 on: 2022.February.06. 18:46:27 »
@SlashNet: Thank you for the findings :)
@szipucsu: köszi a zenét :), a midiket hallgatva ez nagyon tetszett, és szerintem a játék hangulatához is illik, ezért választottam.

Collision was wrong in attribute mode, because it used checking method of other modes, i forgot that every second data in gfx is attribute, and the attributes do not have 0 value, therefore collision occured.
Fred dancing was caused by the increased object size, Speccy version used 4 char width, CPC used 6 char width, therefore the sequence was:
hand up: h1
hand middle: h2
hand down: h3
h2,h1,h2,h3,h2,h3 this caused the dance effect.
Glitch on the menu screen ,and at RIP cross was caused by the same thing, scroll move value should be cleared, because if it has other value than 0, it tries to scroll outside of the game also, it redraws Fred also.

Please check this version, there is a small modification also:
F1: maximum speed 12,5 fps
F2: maximum speed 9,3 fps   (ez az alap beállítás, de némely mód alapból lassabb 4MHz-en)
F3: maximum speed 6,25 fps
F4: infinite energy
F5: ------
F6: Max bullets 30 (if it is activated in the menu, then the game starts with 30 bullet, if in the game it starts with 6, but the max is 30)
F7: SFX on/off
F8: Music on/off

*** Attachment removed
« Last Edit: 2022.February.11. 16:15:26 by geco »

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3218
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: Fred
« Reply #10 on: 2022.February.06. 22:16:06 »
16 színes üzemmódban, amikor a lövedék átrepül egy falon, egy nagy fekete négyzet közepén látszik. Ez direkt van így?

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7232
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Fred
« Reply #11 on: 2022.February.07. 10:38:23 »
16 színes üzemmódban, amikor a lövedék átrepül egy falon, egy nagy fekete négyzet közepén látszik. Ez direkt van így?
Sajnos igen, az egész program "karakteres" megjelenítésű, van egy háttér "karakteres" képernyő, és oda pakolja ki a "karakterkódokat" ezért is van az, hogy az egségek is kitakarják egymást, vagy ha szellem falon megy át, akkor az üres "sprite" részek is kitakarják a falat. Normál sprite rajzolós megoldás a program teljes átalakítását igényelné, és ha sok egység lenne a képernyőn, az sokat lassítana a játékon, akár felezhetné is a sebességet, de a lényeg, hogy nagyon ingadozó lenne a sebesség, egyébként így is komoly átalakításon esett át a program, hogy csökkenjen a mérete, és gyorsuljon is.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7232
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Fred
« Reply #12 on: 2022.February.07. 10:39:32 »
Sajnos igen, az egész program "karakteres" megjelenítésű, van egy háttér "karakteres" képernyő, és oda pakolja ki a "karakterkódokat" ezért is van az, hogy az egségek is kitakarják egymást, vagy ha szellem falon megy át, akkor az üres "sprite" részek is kitakarják a falat. Normál sprite rajzolós megoldás a program teljes átalakítását igényelné, és ha sok egység lenne a képernyőn, az sokat lassítana a játékon, akár felezhetné is a sebességet, de a lényeg, hogy nagyon ingadozó lenne a sebesség, egyébként így is komoly átalakításon esett át a program, hogy csökkenjen a mérete, és gyorsuljon is.
Vagy lehet hiba, ha a többi módban nincs átrepülés, mert miért is repülne át a falon a lövedék ? :D
megnézem

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3218
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: Fred
« Reply #13 on: 2022.February.07. 17:11:11 »
Minden grafikai módban átrepül a falon a lövedék. Az eredeti Spectrum verzióban nem. Amúgy ez kb. tökmindegy.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7232
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Fred
« Reply #14 on: 2022.February.07. 20:21:51 »
Minden grafikai módban átrepül a falon a lövedék. Az eredeti Spectrum verzióban nem. Amúgy ez kb. tökmindegy.
Igen, tapasztaltam én is, mihelyt 4 szín módra váltottam, az volt a baj, hogy teljesen átalakítottam a "sprite"-ok mentését, a lövedék fallal való ütközésénél ezt elfelejtettem, hiba javítva.

*** Attachment removed
« Last Edit: 2022.February.11. 16:14:55 by geco »