Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Fred (Read 19339 times)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7069
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Fred
« Reply #30 on: 2022.February.09. 20:44:52 »
Csináltam pár tesztet, nem túl sokat, 3 -at módonként, a legrosszabb eredményt a random rutin adta, az eredeti megoldás a játék kódján ,és a ROM 0-án futtatva hasonlót, a 3 tesztből talán a ROM-os jobb egy picivel, így ezt fogom használni, de oly módon ,hogy a ROM 0 és 1 között váltva, ha elérte  a határt.

I have performed some tests, not too much, 3 per modes, the worst result was given by the random routine, the original solution ran on the game code and on ROM 0 gave similar resut from the 3 tests, probably the ROM version a bit better, so i will use this, but i will involve ROM 1 also flip/flop between them, if ROM boundary reached.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9888
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Fred
« Reply #31 on: 2022.February.09. 21:10:12 »
Ez a karakteres scroll karakterenként görgeti a képernyőt függőlegesen és vízszintesen is? Pedig nem is tűnik annyira szaggatottnak.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7069
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Fred
« Reply #32 on: 2022.February.09. 21:34:34 »
Ez a karakteres scroll karakterenként görgeti a képernyőt függőlegesen és vízszintesen is? Pedig nem is tűnik annyira szaggatottnak.
igen, annyira nem tunik annak, de azert megis az :-) fps novekedesevel csokken a szaggatas erzese, a scroll modban fel karakterenkent megy, es az elso palyan szinte folyamatosnak tunik

Offline SlashNet

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1186
  • Country: ua
  • Enterprise 128K | Cubietruck
    • My old site about Enterprise
Re: Fred
« Reply #33 on: 2022.February.09. 21:36:55 »
i remember well we can go through acid also without damage.

Of cause, it possible go through without damage.
I mean that sprite of the acid drop touches the tip of the gun, although visually it should not.
[ Guests cannot view attachments ]

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7069
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Fred
« Reply #34 on: 2022.February.10. 08:13:26 »
Of cause, it possible go through without damage.
I mean that sprite of the acid drop touches the tip of the gun, although visually it should not.
Yes, because acid is divided into 2 characters, and left half of the acid is in left character, right half is in the right character, and the game checks if in the right acid character pos is a non empty character.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7069
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Fred
« Reply #35 on: 2022.February.10. 22:03:17 »
Itt az új verzió, szellemből, denevérből, csontvázból maximum 2-t tehet egy helyre, savból, patkányból, gyíkból, és tárgyakból max 1-et, a múmiáról levettem ezt az ellenőrzést, mert játék közben is generálja őket. A maximális sav számot csökkentenem kellett 60-ról 45-re, mert előfordult, hogy végtelen savgenerálás módba került a program.

Here is the new version, maximum 2 can be generated to the same place from ghosts, bats, skeletons, maximum 1 can be generated into a place from acid, rat, lizzard, and objects, mummies have been removed from this check, because they are generated during the game also. I had to decrease maximum number of acids to 45 from 60, because in some cases generating them went to forever loop.
I did not find solution for acid collision detection in colour16 mode :(

*** Attachment removed
« Last Edit: 2022.February.11. 16:14:06 by geco »

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7069
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Fred
« Reply #36 on: 2022.February.11. 12:07:11 »
I entered a mistake into small map drawing routine during save memory project :D, it displays only 1 char line vertically, i will correct it.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7069
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Fred
« Reply #37 on: 2022.February.11. 16:13:32 »
Map issue has been corrected.
Térkép megjelenítési probléma javítva.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9888
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Fred
« Reply #38 on: 2022.February.11. 19:12:53 »
I did not find solution for acid collision detection in colour16 mode :(
Még esetleg azt lehetne, hogy maga a csepp lenne jóval nagyobb (nehézvíz?), és Fred pisztolya hosszabb (kalasnyikov?). Ehhez a grafikával gondolom, sokat kellene bajlódni.
Vagy elfogadjuk, hogy rendkívül erős savról van szó, és még a téridő is meggörbül ott, ahol lecsöppen, ezért nem szabad még a közelében sem ólálkodni. (Lehetne valami kalap, mint a Wrigglerben, ami a csöpögő cseppektől megvéd.)

A végtelen savgenerálás mi volt pontosan? Nem indult el a pálya, már csak oda tudott volna savat rakni, ahol már volt, elfogyott a plafonon a szabad hely? (Főleg, ha játék közben már a játékos is a plafonon van.)
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7069
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Fred
« Reply #39 on: 2022.February.11. 22:24:55 »
En mar elfogadtam :-D
Vegtelen savgeneralas az volt, hogy volt olyan palya, ahol mar nem tudott ures helyre savat generalni, volt hogy a 60-bol 12-nel akadt el, volt hogy 4-nel,ezert vettem le 45-re.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9888
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Fred
« Reply #40 on: 2022.February.16. 18:32:44 »
A program egyébként véletlenszerűen generálja mindig a pályát? Ha igen, akkor milyen elv alapján? Van valahol egy labirintust generáló basic program, talán annak az elve is hasonló lehet, vagy nem.
(Sajnos nem jöttem rá, ugyanaz-e mindig a pálya, mert mindegyik labirintusban egyformán eltévedek. :D)
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline SlashNet

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1186
  • Country: ua
  • Enterprise 128K | Cubietruck
    • My old site about Enterprise
Re: Fred
« Reply #41 on: 2022.February.16. 19:36:28 »
(Sajnos nem jöttem rá, ugyanaz-e mindig a pálya, mert mindegyik labirintusban egyformán eltévedek. :D)

Just use left- or right-hand-rule to find exit. :)

http://www.m0rd0r.eu/the-right-hand-rule/

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7069
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Fred
« Reply #42 on: 2022.February.17. 08:26:07 »
Véletlen a pályagenerálás, a módjába nem ástam bele annyira magam, hogy meg is értsem, de amit láttam belőle, az alapján szerintem nagyon jól ki van találva.

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14709
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Fred
« Reply #43 on: 2022.February.17. 09:07:27 »
Fred az most már végleges verzió?

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7069
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Fred
« Reply #44 on: 2022.February.17. 11:24:03 »
Fred az most már végleges verzió?
Szerintem igen, csak vártam hogy van-e benne még hiba, lassan lecserélem majd a másikat erre.