Enterprise Forever
:HUN => Konvertálás => Spectrum-ról => Topic started by: Povi on 2021.January.29. 21:51:50
-
ezt ma délután műveltem:
https://youtu.be/AeDGYAybg1g
viszont van vele egy kis probléma
amint látjátok, néha eltűnik a madár, pl. 0:14-0:15 környékén, és 0:25 környékén is.
ez szerintem abból adódik, hogy épp akkor írok a video ram-ban, amikor a sugár pont arra jár (van ennek valami jó kis tudományos neve, ami most nem jut eszembe)
ezen lehet valamit fixálni az LPT-n?
-
nem lpt problema lesz, hanem sebessegbeli kulonbseg, vagy az, hogy nem allitod at a bf portot, vagy az, hogy a rajzolo kod egy resze a video ramban fut.
-
nem lpt problema lesz, hanem sebessegbeli kulonbseg, vagy az, hogy nem allitod at a bf portot, vagy az, hogy a rajzolo kod egy resze a video ramban fut.
a bf port 4-re van állítva
viszont az egész kód a video ram-ban fut... :-(
az egészet át kéne mozgatni, vagy elég, ha arra fókuszálok, ami a vram-ba ír?
-
az egészet át kéne mozgatni, vagy elég, ha arra fókuszálok, ami a vram-ba ír?
Rámozdultam csak a csibét kirajzoló rutinra, és nullás lapról futtatom. Sajnos ugyanaz az eredmény, pedig még unroll-oltam is a rajzolást (22 db LDI). Viszont maga a sprite is a VRAM-ban van, szóval gondolom azt is ki kéne venni onnét?
-
a sprite adat nem szamit annyira, csak akkor szamit, ha egy utasitas a betoltes, es egy masik a kepernyore mentes, akkor a betoltes is megkapja a buntijet, de ez se szamitanam mert meg mindig gyorsabb, mint a speccy, ami sokat szamit, a kod a videomemoriaban, mert az annyi buntit kap, hogy a sebessege olyan lesz mintha egy kb 2,5 mhz-es cpu-n futna. A bf portot allitsd 0Ch-ra, turbos gep eseten meg 0Eh-ra.
ha jol lattam, a csibe pici, az csak azert villog, mert mas lassitott rutin miatt mar keson rajzolodik ki. az a tippem, hogy a jatek az oldal scrollhoz az egesz jatekteret ujrarajzolja valami hatter ramba, es azt bemasolja a video ramba, ezeket kene megkeresni es athelyezni.
-
ezt ma délután műveltem (https://youtu.be/AeDGYAybg1g)
Nem rossz, először azt hittem, nem is EP-n fut. Próbáltam játszani vele, de a piszok Youtube nem engedte. :D
A "csipp" hang kicsit túl hangos a zenéhez képest, a többi jó.
Egy délután nem rossz ilyet összehozni, nekem basic program átírás TVC-ről is több napig tart. :D
-
a sprite adat nem szamit annyira, csak akkor szamit, ha egy utasitas a betoltes, es egy masik a kepernyore mentes, akkor a betoltes is megkapja a buntijet, de ez se szamitanam mert meg mindig gyorsabb, mint a speccy, ami sokat szamit, a kod a videomemoriaban, mert az annyi buntit kap, hogy a sebessege olyan lesz mintha egy kb 2,5 mhz-es cpu-n futna. A bf portot allitsd 0Ch-ra, turbos gep eseten meg 0Eh-ra.
ha jol lattam, a csibe pici, az csak azert villog, mert mas lassitott rutin miatt mar keson rajzolodik ki. az a tippem, hogy a jatek az oldal scrollhoz az egesz jatekteret ujrarajzolja valami hatter ramba, es azt bemasolja a video ramba, ezeket kene megkeresni es athelyezni.
Átmásoltam a pályarajzoló rutint a nullás lapra, átírtam benne az abszolút címeket a JP-knél és a CALL-oknál, és már ettől jó lett!
Ezek után megcsináltam ugyanezt a csiberajzoló rutinra, h még jobb legyen! :-)
Még egy kicsit csinosítok rajta, és tervek szerint ma már föl is töltöm
-
Nem rossz, először azt hittem, nem is EP-n fut. Próbáltam játszani vele, de a piszok Youtube nem engedte. :D
A "csipp" hang kicsit túl hangos a zenéhez képest, a többi jó.
Egy délután nem rossz ilyet összehozni, nekem basic program átírás TVC-ről is több napig tart. :D
A csipogás hangerejét lejjebb vehetem.
Sok mindent nem kellett rajta átírni, eleve fut a geco féle spemu-ban :-O, csak játszhatatlanul lassú az attribútum színezések miatt, ha azt kikapcsolom menüből, akkor már egész élvezhető ott is.
Általános bill. figyelő rutin nem kell, mert csak a space-t várja (3 helyen), az attribútumok átírása hamar megvan az ep emuval, főleg, miután rájöttem, hogy van ignore lehetőség is a debug ablakban :-)
Egyedül a csipogáshoz kellett egy Spectrum ROM-ból kivadászni a BEEPER rutint, mert hogy ott ROM rutint hív a progi.
-
Még egy kicsit csinosítok rajta, és tervek szerint ma már föl is töltöm
Íme:
-
Íme:
Jó lett!
Az elhalálozásnak nem lehetne valami szebb effektje (hangja)? Ez a sistergés kicsit fura.
Nekem a játék indításánál nem mindig reagál a space-re.
-
https://youtu.be/I-gKHf7Mqs4
-
Jó lett!
Az elhalálozásnak nem lehetne valami szebb effektje (hangja)? Ez a sistergés kicsit fura.
Nekem a játék indításánál nem mindig reagál a space-re.
a játékindításnál hosszan kell nyomni a space-t
a sistergés az sima fehérzaj, így van a specci verzióban is
-
adtam hozzá némi raszter színezést, hogy Endinek se legyen egy rossz szava se :-)
-
adtam hozzá némi raszter színezést
Ezt hogyan csinálod, hogy a karakterek pixeleinek a sorai más-más színűek legyenek? Biztos valami spéci módszer van rá, mert a soronként változó paletta karaktersoronként változik karakteres képernyőn.
-
Ez nem karakteres :D , Attributum képernyő, de a karakteres képernyőn is meg lehet oldani saját LPT-vel, a Treasure Cave-ben is így van.
-
Ezt hogyan csinálod, hogy a karakterek pixeleinek a sorai más-más színűek legyenek? Biztos valami spéci módszer van rá, mert a soronként változó paletta karaktersoronként változik karakteres képernyőn.
Itt olyan LPT van beállítva, hogy pixelsoronként változtatható a paletta.
-
Olyat is lehet még, hogy nem vízszintesen, hanem függőlegesen színátmenetes. Tehát minden betű más színű. Főleg, ha külön videolap van annak a szövegnek. Még az Entersnake betöltőjébe tettem ilyet.
-
Átalakítottam, hogy fusson EP64-en is, bár sok köszönet nem lesz benne.
A 3-as lapon csak a verem volt, ezért veremmutatót átraktam a 2-es lap tetejére, így nincs szükség üres szegmensre a 3-as lapon. Az LPT pedig elfér a rendszerszegmensen.
Viszont a rajzolás lassú lett, néha eltűnik a csibe, ha emlékeztek, ez eredetileg is gond volt, ami miatt a rajzoló rutinokat átraktam a nullás lapra, hogy ne az 1-es lapon, a video RAM-ban fusson. Viszont EP64-en csak video RAM van...
A csipogás is lassab (mélyebb hangú) lett.