Enterprise Forever

:HUN => Konvertálás => Spectrum-ról => Topic started by: geco on 2014.December.28. 17:08:52

Title: Arc of Yesod
Post by: geco on 2014.December.28. 17:08:52
Múltkor a fórumon keresgéltem, amikor észrevettem egy hosszabb diszkurzust az Arc of Yesod hiányáról, ezt az űrt betöltendő: :)
Arc of Yesod (http://enterpriseforever.com/letoltesek-downloads/egyeb-misc/?action=dlattach;attach=11337)

A program EXOS kompatibilis, fut EP64-en is, de nincs zene, és a hangok is limitáltak, csak azok szólnak, amik a fő kódban vannak, és nincs soft reset.
DEL: zene ki/be
ESC: kilépés a játékból.
Title: Re:Arc of Yesod
Post by: Zozosoft on 2014.December.28. 17:15:20
És ez 48-as vagy 128-as verzió, esetleg olyan keverék mint az EP-s Nodes?
Title: Re:Arc of Yesod
Post by: geco on 2014.December.28. 17:49:01
Ez a 128-as verzió, érdekes, hogy benne hagyták a beeperes dolgokat, és ahhoz adtak AY-s effekteket.
Title: Re:Arc of Yesod
Post by: szipucsu on 2014.December.29. 00:57:04
Arc of Yesod (http://enterpriseforever.com/letoltesek-downloads/egyeb-misc/?action=dlattach;attach=11337)
Na kipróbáltam ezt az űrt betöltő betölthető űrjátékot. Mire rájöttem, hogyan kell lemászni azokon a létrákon, eltelt egy kis idő. Praktikus, hogy a "vakondot" nem kell bevadászni, mert megmaradt a monolith megkaparintása után zsebünkben, sőt, azóta harci kiképzésen is részt vett, így már lőni is tud, ráadásul szép színeset.
Jót nevettem az ellenséges szovjet űrhajósokon, akik most már nem pirosak, hanem fehérnek álcázzák magukat. De nem jártak sikerrel, mert nem volt nálam kincs, nem tudták elvenni, így csalódottan csak egy nagy style 64 effekt keretében távoztak a helyszínről. De hogy milyen nagy számban ugranak az ember nyakába ha belépünk egy új helyre, az elképesztő! Kedves a játéktól, hogy szóban is figyelmeztet, ha nagy gond van, de attól még ugyanúgy kampec.
Az mókás még, hogy létrák vezetnek látszólag a felszín alá, de a felszín alatt már nincs folytatásuk a létráknak.
Szépek a színek, úgy látszik, a Hold belsejét is modernizálják.
Title: Re:Arc of Yesod
Post by: endi on 2014.December.29. 01:07:53
már csak a játék címét kell megfejtenünk
asszem annak idején az első rész címét megfejtettük, vagy csak félig?
Title: Re:Arc of Yesod
Post by: geco on 2014.December.29. 09:31:45
Itt nem kell vakondozni, viszont ha jól láttam, kell a +élet, hogy legyen szovjet űrhajós bénító, ugyanis ha van már kristály a tulajdonunkban, és vagy lelőjük az űrhajóst, vagy nekimegyünk, a kristály elvész :D , érdekes változtatásokon esett át a program a Nodes után.
Title: Re:Arc of Yesod
Post by: szipucsu on 2014.December.29. 13:25:27
vagy lelőjük az űrhajóst, vagy nekimegyünk, a kristály elvész
Ha lelőjük, akkor is elvész a kristály?

És lehet bénítani is őket? De biztos csak pár darab bénító van, az meg kevés, mert minden képernyőre jut az ellenséges űrhajósból legalább kettő.
Title: Re:Arc of Yesod
Post by: geco on 2014.December.29. 13:31:04
Ha lelőjük, akkor is elvész a kristály?

És lehet bénítani is őket? De biztos csak pár darab bénító van, az meg kevés, mert minden képernyőre jut az ellenséges űrhajósból legalább kettő.
Igen, és igen :)
Én úgy vettem észre, hogy ha már van, akkor nem fogy el, igaz sokat nem pakoltam ki, de nézd végig a 13 perces tecső végigjátszást .
Title: Re:Arc of Yesod
Post by: nyuzga on 2014.December.29. 16:04:43
Elvileg ha C685,18 akkor nem lopnak az oroszok. :)
Title: Re:Arc of Yesod
Post by: endi on 2014.December.29. 16:27:39
nyuzga, köszi a snapshotot, így én is megnéztem végre :)
hát ez nagyon igényesen ki lett színezve! marha sokat dob rajta ez a sok raszter szín. nem lehetne ilyet más specy átiratokba is? úgy tűnik univerzális, hiszen egy adott színt árnyal soronként

a digi hangok is tök jók, bár a játék közbeni zene nem igazán tetszik, tudom, ez nem az átíró hibája :)
Title: Re:Arc of Yesod
Post by: szipucsu on 2014.December.29. 18:32:00
a digi hangok is tök jók, bár a játék közbeni zene nem igazán tetszik, tudom, ez nem az átíró hibája :)
Szerintem is jók lettek a színek!
A játék közbeni zene tényleg fura ilyen kalandjátéknál. Pl. a Nodes-ben is jobban "érezni" a kalandot, kicsit "félelmetesebb" a hatás, ha zene nélkül bolyongunk ott a ki tudja melyik részben már.
Felfigyeltem, hogy a játék közbeni zene hasonlít a Nodes zenéjére, eddig nem tűnt fel, pedig már hallottam.

A "Your energy is very low" hangot át kéne másolni okostelefonra, és akkor szólalna meg, ha már kevés van az aksiban. :D
Title: Re:Arc of Yesod
Post by: geco on 2014.December.29. 19:38:05
Felfigyeltem, hogy a játék közbeni zene hasonlít a Nodes zenéjére, eddig nem tűnt fel, pedig már hallottam.
Igen, csak az EP-s gitáros hangszerelés sokkal jobb :D
Title: Re:Arc of Yesod
Post by: geco on 2014.December.29. 19:40:39
hát ez nagyon igényesen ki lett színezve! marha sokat dob rajta ez a sok raszter szín. nem lehetne ilyet más specy átiratokba is? úgy tűnik univerzális, hiszen egy adott színt árnyal soronként
Az a jó az egészben, hogy szinte semmit se változtattam a Captain fizz színkiosztásain, talán ott kezdtem el használni ezt az egyszerű raszterezést, de tényleg úgy fest majdnem univerzális, a speccys IK+-ban is jól mutat, legalábbis szerintem, azért hagytam benne a speccy színválasztást, hátha valakinek ez már túl sok.
Bele lehet simán, csak az LPT-jét kell módosítani, bár ott, ahol nagyon vegyesen használnak sötét színeket, sztem nem mutatna jól.
Title: Re:Arc of Yesod
Post by: endi on 2014.December.30. 13:58:30
játszottam egy kicsit. ez nem bug hogy folyton jön a halott űrhajós? (koponyának tűnik a feje)
meg néha átesünk a talajon, bár lehet hogy az direkt van, asszem a nodesben is volt, de ott marha ritkán
Title: Re:Arc of Yesod
Post by: szipucsu on 2014.December.30. 15:00:47
játszottam egy kicsit. ez nem bug hogy folyton jön a halott űrhajós? (koponyának tűnik a feje)
meg néha átesünk a talajon, bár lehet hogy az direkt van, asszem a nodesben is volt, de ott marha ritkán
A halott űrhajósok sokan vannak, mint az oroszok. Ez nem sétagalopp, itt jön az ellenség és ki akar csinálni, el akarja szedni mindened, amid van! :D
A talajon átesés is direkt van szerintem. A spectrumos térkép (http://ftp://ftp.worldofspectrum.org/pub/sinclair/games-maps/a/ArcOfYesodThe.png), ahogy nézem, nem jelöli a süllyesztőket, így nem lehet ott ellenőrizni.
Title: Re:Arc of Yesod
Post by: szipucsu on 2014.December.30. 15:05:32
Bár most megnéztem a Youtube-os Spectrum végigjátszást. (https://www.youtube.com/watch?v=GMWAQyZvFPo) Ott mintha tényleg kevesebb lenne az ellenség, de van, amikor igencsak nyomulnak a "zombik", egyszerre kettő is. De lehet, csak ő gyorsabban játszik, ezért nincs idejük annyira előjönni az ellenfeleknek.
Title: Re:Arc of Yesod
Post by: nyuzga on 2014.December.31. 00:44:46
Elvileg ha C685,18 akkor nem lopnak az oroszok. :)

Ja és ebben a mentésben van még 100 életünk is. :)
Title: Re: Arc of Yesod
Post by: Zozosoft on 2014.December.31. 18:24:25
Esetleg lehetne kérni "Nodes hang" módot is? :oops:
Ott a játék közben meg maradtak a 48-as effektek. Jók ezek a 128-as effektek is, de én amazokat szoktam meg, az tartozik a mászkáló űrhajóshoz :-)

És még felmerült bennem egy gondolat: meg kéne nézni, hogy a Nodes EP verzióban hogyan hozták át az AY zenét, és azzal a hangszereléssel milyen lenne az Arc zenéje?

Title: Re: Arc of Yesod
Post by: geco on 2014.December.31. 23:21:22
Esetleg lehetne kérni "Nodes hang" módot is? :oops:
Ott a játék közben meg maradtak a 48-as effektek. Jók ezek a 128-as effektek is, de én amazokat szoktam meg, az tartozik a mászkáló űrhajóshoz :-)

És még felmerült bennem egy gondolat: meg kéne nézni, hogy a Nodes EP verzióban hogyan hozták át az AY zenét, és azzal a hangszereléssel milyen lenne az Arc zenéje?
Az elsőt nem garantálom, sőt inkább a nem felé hajlok, valahogy át kéne ültetni a Nodes-ból a hangokat, és a megfelelő momentumokhoz odabiggyeszteni, lehet a 48-as verzió átkonvertálása is kb annyi idő lenne :) , szeretnél 48-as verziót is? (ha találok valahol nem Z80-at)
A másodikat megnézem.
Title: Re: Arc of Yesod
Post by: Zozosoft on 2014.December.31. 23:30:02
valahogy át kéne ültetni a Nodes-ból a hangokat, és a megfelelő momentumokhoz odabiggyeszteni
Ez tökéletes lenne!

Quote
szeretnél 48-as verziót is? (ha találok valahol nem Z80-at)
Külön nem vágyok rá :-) (Amúgy van TZX-em)
Title: Re: Arc of Yesod
Post by: geco on 2015.January.01. 19:23:12
Megnéztem, a Nodes-ban csak egyszerűne be van kapcsolva az egyik csatornára a 5 bites polinom torzítás  (20h) polinom számláló, azzal tették ep-ssé :)
Játék közben meg a 7 bites a 0-ás csatornára, a frekvencia is változik, és a hangerőt is beeperesen billegtetik megszakításból, ezért is jobb, mint a 48k-s speccy változat, viszont ennek az átültetése már így macerásabbnak tűnik.
Ja, és használják még a 2-es csatornát is.
Title: Re: Arc of Yesod
Post by: Zozosoft on 2015.January.01. 20:34:30
Na ez izgalmasan hangzik!
Title: Re: Arc of Yesod
Post by: nyuzga on 2015.January.02. 15:27:07
A 8. kristályt nem találtam, aki akarja keresse meg. Két napig küzdöttem és megtaláltam ezt szobát, ahova becsaltam magamat. :)

Meg egy kód amit én találtam :POKE 48555, 201 Nem bántanak az állatok.

[attachthumb=2]
Title: Re: Arc of Yesod
Post by: endi on 2015.January.02. 17:12:17
az a baj mindig external joy-al mented el őket, így én nem tudom irányítani
Title: Re: Arc of Yesod
Post by: nyuzga on 2015.January.02. 18:04:45
az a baj mindig external joy-al mented el őket, így én nem tudom irányítani

És miért nem állítod be az emuban ez externált. Kb. fél perc.
Title: Re: Arc of Yesod
Post by: endi on 2015.January.02. 18:08:26
És miért nem állítod be az emuban ez externált. Kb. fél perc.

ja tényleg, be lehet :)
Title: Re: Arc of Yesod
Post by: szipucsu on 2015.January.05. 16:33:44
A 8. kristályt nem találtam
A lentebb belinkelt Spectrum végigjátszás ill. térkép sem segített?
Title: Re: Arc of Yesod
Post by: szipucsu on 2015.January.05. 16:42:51
Két napig küzdöttem és megtaláltam ezt szobát, ahova becsaltam magamat. :)
Abba a szobába nem tudod becsalni magad, amit itt a kicsinyített térképen pirosan bekarikáztam? Vajon mi lehet ott, lehet ott valami?
Azt hiszem, a Nodes-ben is van ilyen szoba (a monolithokon kívül), ahova nem vezet út, ott vajon lehet valami?
Title: Re: Arc of Yesod
Post by: nyuzga on 2015.January.06. 14:40:17
Random helyekre teszi a monolit szobát és kristályokat is. Ugyanúgy ahogy a Nodesban. Abban szobába ilyenkor nincs semmi.
Title: Re: Arc of Yesod
Post by: szipucsu on 2015.January.06. 20:53:58
Random helyekre teszi a monolit szobát és kristályokat is. Ugyanúgy ahogy a Nodesban. Abban szobába ilyenkor nincs semmi.
A kristályok és a monolith helye nem fix? A Nodes-ban változik, mert többféle kristály van, de itt csak egyféle van, azok helye meg, gondolom, fix.
Akkor itt is két szoba lehetséges, ahol a monolith lehet? Nem csak egy szoba?
Title: Re: Arc of Yesod
Post by: nyuzga on 2015.January.06. 23:15:14
4 monolit szoba van és random változnak a kristályok is. Ha nem hiszed járj utána. :)
Title: Re: Arc of Yesod
Post by: szipucsu on 2015.January.07. 14:08:05
4 monolit szoba van és random változnak a kristályok is. Ha nem hiszed járj utána. :)
Akkor viszont a térkép nem az igazi, mert az alapján azt lehetne gondolni, hogy abba az egyetlen szobába lehet csak bemenni a játék végén.
Kéne egy újabb térkép, már csak azért is, mert ilyen EP-s színes grafikával nincs még térkép. Poén lenne egy eljárást beépíteni a játékba, ami magától kirajzolja a térképet PNG formátumúra. Valahogy biztos meg lehetne csinálni. Gondolom, Lua scripttel is meg lehetne csinálni.
Title: Re: Arc of Yesod
Post by: nyuzga on 2015.January.07. 19:53:09
Akkor viszont a térkép nem az igazi, mert az alapján azt lehetne gondolni, hogy abba az egyetlen szobába lehet csak bemenni a játék végén.

Ha megnézted volna a 3. mentésemet az előző oldalon, akkor ez már világos lenne neked. :)
Title: Re: Arc of Yesod
Post by: szipucsu on 2015.January.07. 21:05:00
Ha megnézted volna a 3. mentésemet az előző oldalon, akkor ez már világos lenne neked. :)
Megnéztem mindegyik mentésed. Ettől független, hogy a térképen hogyan jelölik/nem jelölik a szobákat, ahol vége lesz a játéknak.