Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Általános specy átírás topik (Read 155029 times)

Offline Povi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2296
  • Country: hu
    • http://povi.fw.hu
Re: Általános specy átírás topik
« Reply #330 on: 2021.December.09. 10:41:40 »
Nézd meg milyen cím van beállítva a status sorra az LPT-ben, ha jó, akkor az lehet, hogy az FF szegmens került a 3. lapra.
na, ez megoldódott, már nem is emlékszem, mi volt a hiba... :-)
nade
hogy megszívatott a kis köcsög.
hát persze, hogy a ROM területre (nullás lap) irogat. Szerencsére csak a megszakítási rutinban. Így az int rutin elején belapozom a nullás lapra a ROM0-át, majd a végén vissza. Viszont így az int rutinnak kellett keresni helyet valahol máshol: a 2-es lapon, ahol eredetileg a 256 byte hosszú IM2 tábla volt, oda került. Most már játszható, jöhet az az attributum mizéria...
*** Speicherplatz zu klein

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Általános specy átírás topik
« Reply #331 on: 2021.December.09. 10:44:04 »
Mi írogat a 0-ás lapra? Mert ha nem lényeges, akkor ki lehet szedni, vagy épp figyelni, hogy ha 4000h alá ír, akkor azt ne tegye.

Offline Povi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2296
  • Country: hu
    • http://povi.fw.hu
Re: Általános specy átírás topik
« Reply #332 on: 2021.December.09. 11:08:56 »
Mi írogat a 0-ás lapra? Mert ha nem lényeges, akkor ki lehet szedni, vagy épp figyelni, hogy ha 4000h alá ír, akkor azt ne tegye.
A rajzoló rutin. Nagyon sok "LD (HL),A" van, ellenőrzés nem férne be. Sem időben, sem helyben. A HL-ban van, amikor értelmes érték van (>= 0x4000). Ez a ROM lapozás jó megoldásnak tűnik.
*** Speicherplatz zu klein

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Általános specy átírás topik
« Reply #333 on: 2021.December.09. 13:19:12 »
A rajzoló rutin. Nagyon sok "LD (HL),A" van, ellenőrzés nem férne be. Sem időben, sem helyben. A HL-ban van, amikor értelmes érték van (>= 0x4000). Ez a ROM lapozás jó megoldásnak tűnik.
Jónak, de a kihagyás ha 4000h alá ír elegánsabb lenne :D Milyen értékkel kezd el rajzolni, amikor 0-ás lapra ír? 3fxxh? Mert ha teljesen értelmetlen 0xxxh-val kezd, akkor elég csak az LD (HL),A kupac elején csekkolni.

Offline Povi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2296
  • Country: hu
    • http://povi.fw.hu
Re: Általános specy átírás topik
« Reply #334 on: 2021.December.17. 14:15:25 »
Spectrum BASIC esetén mi lesz ennek a sornak a hatása?
POKE 46905, BIN

a 46905 címre mit írunk? nullát?
*** Speicherplatz zu klein

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Általános specy átírás topik
« Reply #335 on: 2021.December.17. 14:52:32 »
egy szép nagy 0-át

Offline Povi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2296
  • Country: hu
    • http://povi.fw.hu
Re: Általános specy átírás topik
« Reply #336 on: 2022.January.13. 18:42:36 »
Van egy spectrum 48-ra írt demo, ami 1 bites digi zenét játszik. Viszont azt látom, hogy bizgerálja az AY regisztereket is, ennek mi értelme van? Specci 128 emuban néztem, ott sincs AY hang külön.
*** Speicherplatz zu klein

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Általános specy átírás topik
« Reply #337 on: 2022.January.14. 10:25:33 »
Milyen regisztereket bizergál, és hogyan?

Offline Povi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2296
  • Country: hu
    • http://povi.fw.hu
Re: Általános specy átírás topik
« Reply #338 on: 2022.January.14. 11:50:11 »
Milyen regisztereket bizergál, és hogyan?
0-13 regiszterekbe ír, OUTI-val a RAM-ból veszi az adatot, mindig ugyanazt a 28 byte-ot

Code: [Select]
  89BF  10 0D 44 03 88 06 00 38 :..D....8
  89C7  10 10 10 80 02 09 44 03 :......D.
  89CF  44 03 88 06 0A 28 10 10 :D....(..
  89D7  10 C0 00 09
« Last Edit: 2022.January.14. 11:54:13 by Povi »
*** Speicherplatz zu klein

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Általános specy átírás topik
« Reply #339 on: 2022.January.14. 12:45:51 »
Na ez, pl normál zene adat, freki is van mind a 3 csatornára, a tone engedélyezve van, a hangerőt pedig az envelope generátor adja, az a kérdés, hogy a 09 az épp milyen envelope.

Offline Povi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2296
  • Country: hu
    • http://povi.fw.hu
Re: Általános specy átírás topik
« Reply #340 on: 2022.January.14. 13:17:06 »
Na ez, pl normál zene adat, freki is van mind a 3 csatornára, a tone engedélyezve van, a hangerőt pedig az envelope generátor adja, az a kérdés, hogy a 09 az épp milyen envelope.
Kiírtottam a 0feh portra írást (beepert), így hallani, hogy tényleg szól az AY, a dobszólam van duplázva (lásd a mellékelt wav-ot). Ha együtt szól az 1bites digi beeperrel, akkor nem is hallatszik.
*** Speicherplatz zu klein

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Általános specy átírás topik
« Reply #341 on: 2022.January.14. 16:01:11 »
Hát ez elég gagyi :D

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Általános specy átírás topik
« Reply #342 on: 2022.February.16. 20:27:58 »
A Tiny Dungeons játéknak először a zenéje gondolkoztatott el. Érdekes envelope lehet a játék elején a zenében. Nem tűnik annyira spécinek, ilyet EP-n is lehetne csinálni, de nem jövök rá, hogyan érik el ezt a jó hangzást. Nem lehetne valahogy megfejteni? A főszólam, és a kíséret is érdekes.
Az egy más téma, hogy a játék is érdekes, és basicben is lehetne hasonlót csinálni, csak az oldalra scroll nem lenne (egykönnyen) megoldható. Alighanem karakteres képernyő lenne a legjobb, így az animációkat is meg lehetne oldani. Ha a normál 2 színű módra még rádobjuk az altind0-t, még akkor is talán kevés lenne annyi szín? Ha a 3 színű módra dobjuk rá az altind0-t, akkor szép színes lenne, csak a karakterek felbontása lenne kicsi.
Bár a játék elvét sem értem még teljesen. Ha mozgunk, csak akkor mozoghat más is, ezért lenne könnyű basicben megcsinálni. De az egész pályán mindig minden mozoghat, ha mozgunk, vagy csak ami közel van, ezt nem tudom.
A régebben TVC-ről átírt basic Escape is megcsinálható lenne nagyobb, scrollozós pályára, de lehet, abban a játékban pont a kicsi pálya a lényeg, mert mire messziről odajönnek az ellenfelek, addigra kimúlnak. De valami hasonló elvű játékra poén lenne bedobni a scollozó karakteres pályát. Ilyen a Dots and Gems is, csak ott a szörnyek folyamatosan mozognak. Ezt is lehetne valami logikai-kaland irányba továbbfejleszteni, pl. a pálya egyik végében fel kell venni egy kulcsot, ami a másik végében nyit a kaput, ami mögött van valami másik kulcs, amivel megint a pálya másik végében tudunk kinyitni egy kaput, de közben valami másnak is történnie kéne, hogy ne legyen annyira egyszerű.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Általános specy átírás topik
« Reply #343 on: 2022.February.17. 08:31:23 »
Arra gondolsz, ami a menü eltűnésekor jön be?

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Általános specy átírás topik
« Reply #344 on: 2022.February.18. 19:28:13 »
Arra gondolsz, ami a menü eltűnésekor jön be?
Nem. Arra, ami először megszólal a videó elején. A főszólam hangzásában van valami különös vibrálás, ahogy a hangmagasságot enyhén vibráltatja, ehhez valami érdekes visszhang is van, és az a nagyon rövid felfutás a hangzás elején is talán valami szokatlan.

Nincs valami oldal, ahol envelope-ok vannak összegyűjtve? Nem az egyszerű ADSR formára gondolok, hanem annál extrémebbekre. (Nyilván nem EP formátumban, de lehetne EP-síteni, pl. egy egész hangnak hányadrészével és milyen gyorsan vibráltatják a hangmagasságot.) Egyes videókban elég jó hangzások vannak sima négyszögjelre is. Eddig nem találtam ilyet.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos