Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Általános specy átírás topik (Read 155044 times)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Általános specy átírás topik
« Reply #225 on: 2018.January.01. 18:58:25 »
az agd-vel sok jó minőségű játék készült, ezeket lehetne valahogy általánosított módszerrel konvertálni, itt ha kiválasztjuk az "authored with" menüben akkor ezeket mutatja:
https://sites.google.com/site/speccy21/home

persze a raszter színezés lenne a lényeg és egyéb extrák, esetleg erre is ki lehetne valami általánosított módszert találni. pl a loader mellett lenne valami txt fájl amiben meg lehet adni a raszterenkénti palettát. én szívesen színezgetném őket :)
Sajnos ebből nem látom mik az AGD programok, bár kb olyan módszerrel lehetne on the fly átírni őket, mint ahogy a SPEmu csinálja.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Általános specy átírás topik
« Reply #226 on: 2018.January.01. 21:18:48 »
ki kell választani a legördülő "authorized with" menüből az agd-t. de van más engin is amivel sok játékot csináltak.
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Általános specy átírás topik
« Reply #227 on: 2018.January.02. 08:47:15 »
ki kell választani a legördülő "authorized with" menüből az agd-t. de van más engin is amivel sok játékot csináltak.
Na azt a menüpontot nem néztem, le is töltöttem vagy 6-ot.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Általános specy átírás topik
« Reply #228 on: 2018.January.02. 12:28:44 »
elrettentő példa: specy játékok html5-ben, totál béna minőségben, izléstelen grafikával, béna játékmenettel :D
https://redbeaver.itch.io
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Povi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2296
  • Country: hu
    • http://povi.fw.hu
Re: Általános specy átírás topik
« Reply #229 on: 2018.January.02. 13:10:11 »
*** Speicherplatz zu klein

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Általános specy átírás topik
« Reply #230 on: 2018.January.06. 19:14:30 »
az agd-vel sok jó minőségű játék készült, ezeket lehetne valahogy általánosított módszerrel konvertálni, itt ha kiválasztjuk az "authored with" menüben akkor ezeket mutatja:
https://sites.google.com/site/speccy21/home

persze a raszter színezés lenne a lényeg és egyéb extrák, esetleg erre is ki lehetne valami általánosított módszert találni. pl a loader mellett lenne valami txt fájl amiben meg lehet adni a raszterenkénti palettát. én szívesen színezgetném őket :)
Megnéztem jópár AGD-s programot 3 féle konvertálási módot látok, ebből 2 általános:
1. (nem általános,de sztem a legjobb) kiválasztasz egyet, konvertálom úgy, hogy a konvertálást a loader végzi, és betölthető palettát is tartalmaz majd, a következő programot majd ez alapján a loader alapján konvertálhatod, így nem kell gépi kódban újra elmélyedni, csak megkeresni a lecserélendő port hívások helyét, és az attributumok helyét.
2. csinálok egy loadert, ami értelmezi és végrehajtja a Basic betöltőben a fontosabb utasításokat, majd lecseréli a port i/o-kat, az attributum konvertálás , mint a SPEmuban minden frame-ben 1/3 képernyőre menne, ez a megoldás azért nem szimpatikus, mert az attributum konvertálás csak on the fly
3. SPEmut módosítva, bekerül egy új menüpont, ami lehetővé teszi paletta betöltését.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Általános specy átírás topik
« Reply #231 on: 2018.January.06. 19:28:54 »
lehet hogy csinálni kéne egy toolt, amivel színezni lehet a specy képernyőt, soronként, aztán menteni az adatokat
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Általános specy átírás topik
« Reply #232 on: 2018.January.06. 19:42:28 »
lehet hogy csinálni kéne egy toolt, amivel színezni lehet a specy képernyőt, soronként, aztán menteni az adatokat
Ha egy olyasmi megoldás megfelel, mint ami a Gunfrightben van, csak ahogy átmész következő sorra, annak palettáját hozza be, azt megcsinálhatom.
Egyébként a full rasterezéssel az lehet esetleg a gond, hogy a játék egyes pályáin jó, másokon nem annyira, vagy esetleg a menüben nem lesz jó.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Általános specy átírás topik
« Reply #233 on: 2018.January.06. 20:12:26 »
Egyébként a full rasterezéssel az lehet esetleg a gond, hogy a játék egyes pályáin jó, másokon nem annyira, vagy esetleg a menüben nem lesz jó.

na most ami képeket legutóbb ide beraktam, azoknak pont az volt a lényege hogy az egyes eredeti színek (pirosak, kékek stb) árnyalatait használtam az adott színen, ezáltal minden képernyőn jó lesz az eredmény. (persze azzal sokkal jobb eredményt lehet elérni ha képernyőnként más, csak hát ez ügye olyan sok meló lenne hogy senki se fogja megcsinálni.) viszont ezzel az általános "árnyalatos" módszerrel minden specy játékot könnyen be lehetne színezni!

most ahogy írom ezt, lehet, hogy van egy még jobb ötletem: egy kis rutin, ami randomizálva színskálálat csinál, mint a gracha editorban (vagy a pc-s gracha editor még jobb példa, mert ott rasztersoronként csinálja és ditherelve).

még az is fontos, hogy túl sötét és túl világos különbségek azért ne legyenek, mert akkor nagyon lebukna hogy a bias színei viszont nem változnak.

na meg ügye mivel igazából egy adott színnek kevés árnyalata van, azt kell csinálni hogy pl a piros egy kicsit narancsba vagy fehérbe menjen át, de csak kicsit, hogy azért nagyon ne változzon a piros mégse tök naranccsá vagy tök fehérré. az ide berakott képeimen ezt próbáltam elérni.

tehát okosan kell csinálni és akkor egy rutin is meg tudja, nem kell kézzel színárnyalatokat gyártani.

sőt, lehet, hogy az lenne a legjobb, ha ez a rutin játék közben egy gombnyomásra random generálná újra a színeket. és így a játékos addig nyomkodja amíg neki tetsző színskálák nem jönnek ki.
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Általános specy átírás topik
« Reply #234 on: 2018.January.06. 20:18:37 »
ja és mindezt valszeg emulátor alatti lua scripttel lehetne a legkönnyebben kikísérletezni
valaki? :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Általános specy átírás topik
« Reply #235 on: 2018.January.06. 20:44:54 »
ja és mindezt valszeg emulátor alatti lua scripttel lehetne a legkönnyebben kikísérletezni
valaki? :)
a LUA jó ötlet, mert az a futó játék közben operalna, de ott tényleg csak a random generator menne, sajnos a LUA-hoz nem értek, amit meg tudok csinálni, egy Gunfrightben levohoz hasonló palettamodosito egy specci játékból mentett screenshoton, és lehetne random palettát is generalni minden színre előre definiált x szinarnyalatbol, mondjuk legyen 8.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Általános specy átírás topik
« Reply #236 on: 2018.January.06. 20:54:56 »
Ja, amúgy pár Speccy atiratomban használtam ezt az atszinezest, pl. a WHB, és Captain Fizz

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Általános specy átírás topik
« Reply #237 on: 2018.January.06. 20:55:42 »
Ja, amúgy pár Speccy atiratomban használtam ezt az atszinezest, pl. a WHB, és Captain Fizz

aha! na ezeket lehetne a wos topikba is linkelni
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Általános specy átírás topik
« Reply #238 on: 2018.January.16. 12:55:17 »
hú ez nagyon komoly, a chips challange c. zseniális játékhoz hasonló.
mondjuk a graf kicsit zizi (túl pici minden és összefolyik kicsit) de szép:
https://www.worldofspectrum.org/forums/discussion/55748/bobby-carrot#latest
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Általános specy átírás topik
« Reply #239 on: 2018.January.16. 13:42:36 »
hú ez nagyon komoly, a chips challange c. zseniális játékhoz hasonló.
mondjuk a graf kicsit zizi (túl pici minden és összefolyik kicsit) de szép:
https://www.worldofspectrum.org/forums/discussion/55748/bobby-carrot#latest
Hm , nekem nem tűnik picinek, viszont tényleg szép, meg is kérdeztem, hogy nincs-e kedvük az EP release-hez :D