Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Általános specy átírás topik (Read 155037 times)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Általános specy átírás topik
« Reply #60 on: 2016.August.21. 16:37:36 »
a the dark fps játéknak a szerző kiadta a forrását
http://www.olegorigin.org/the_dark.html
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Általános specy átírás topik
« Reply #61 on: 2016.August.21. 21:07:50 »
a the dark fps játéknak a szerző kiadta a forrását
http://www.olegorigin.org/the_dark.html

lenne ötletem hogy lehetne ezt 256 színre konvertálni: a specy 8x8-as karakterét át kell konvertálni a 256 színből a megfelelőre, a pixel infó és az attr színeknek megfelelően. persze nem realtime, hanem előre számolva a sprite-okat.
na persze nem ártana duplázni a felbontást valahogy, mert a 8x8-as karakterek a lores 256-nak felelnek meg... persze a kézzel átrajzolás lenne a legjobb, csak hát arra meg kinek van ideje...
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Általános specy átírás topik
« Reply #62 on: 2016.August.22. 08:58:47 »
hát persze, meg is van: a 8x8as specy karaktert 2x2 hires 256 módra kell konvertálni
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Általános specy átírás topik
« Reply #63 on: 2016.August.22. 09:29:22 »
hát persze, meg is van: a 8x8as specy karaktert 2x2 hires 256 módra kell konvertálni

hm amúgy ezt érdekes lehetne más játékokban is alkalmazni, csak poénból :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Általános specy átírás topik
« Reply #64 on: 2016.August.22. 11:25:57 »
hát persze, meg is van: a 8x8as specy karaktert 2x2 hires 256 módra kell konvertálni
ez nem túl durva konvertálás?
8x1 (1byte)spectrumot kéne 2x1 (2byte) EP-re, nem? Ha dupla képernyő szélességre, akkor 8x2 (2byte) speccy 4x2 (2byte dupla magas sorok) EP

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Általános specy átírás topik
« Reply #65 on: 2016.August.22. 12:25:05 »
ez nem túl durva konvertálás?
8x1 (1byte)spectrumot kéne 2x1 (2byte) EP-re, nem? Ha dupla képernyő szélességre, akkor 8x2 (2byte) speccy 4x2 (2byte dupla magas sorok) EP

ez a játék lényegében karakteresen renderel.
egy 8x8-as karakter az ügye 8 byte, plusz 1 byte attr
ep-n ez 4 byte lenne (2x2 hires 256 byte)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Általános specy átírás topik
« Reply #66 on: 2016.August.22. 13:19:40 »
ez a játék lényegében karakteresen renderel.
egy 8x8-as karakter az ügye 8 byte, plusz 1 byte attr
ep-n ez 4 byte lenne (2x2 hires 256 byte)
de az nem túl darabos?
nem lenne jobb egy 2x4-es mondjuk?

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Általános specy átírás topik
« Reply #67 on: 2016.August.22. 13:52:15 »
de az nem túl darabos?
nem lenne jobb egy 2x4-es mondjuk?

akár az is lehet
de lehet akár c16 mód is.
persze nem állítom hogy ezekkel szebb is lesz mint a specy, de egyedibb :)
meg talán lehetne így valami spec effekteket rárakni
persze ha egyáltalán valaki át akarja írni. lehet hogy forrásból még több munka?
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Általános specy átírás topik
« Reply #68 on: 2016.August.22. 14:09:00 »
persze ha egyáltalán valaki át akarja írni. lehet hogy forrásból még több munka?
Attól függ, milyen a forrás, a csak assembly, akkor azt össze lehet drótozni általában pl a nekem megfelelőre, és onnantól már könnyebb az átírás forrás alapján.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Általános specy átírás topik
« Reply #69 on: 2016.August.22. 14:12:37 »
Első pillantásra full ASM-nak tűnik, ráadásul SJASM.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Általános specy átírás topik
« Reply #70 on: 2016.August.22. 14:17:27 »
Első pillantásra full ASM-nak tűnik, ráadásul SJASM.

gondolom forrásból akkor van értelme átírni, ha elég sok extrát raknánk bele. pl az említett grafikus mód váltás.
ha 1:1-ben csak sima átirat lenne, ahhoz a bináris elég

persze az is kérdés mennyire jó a game, mennyire érdemes vele foglalkozni
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Általános specy átírás topik
« Reply #71 on: 2016.August.22. 14:33:55 »
gondolom forrásból akkor van értelme átírni, ha elég sok extrát raknánk bele. pl az említett grafikus mód váltás.
ha 1:1-ben csak sima átirat lenne, ahhoz a bináris elég

persze az is kérdés mennyire jó a game, mennyire érdemes vele foglalkozni
Jobb a forrás bármilyen átíráshoz, amúgy lehetne ebből az attr módból is szebbet kihozni sztem más sima átszínezéssel is.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Általános specy átírás topik
« Reply #72 on: 2016.August.22. 15:53:20 »
most újra játszottam kicsit ezzel a játékkal... hát extrásítani ezt úgy lenne értelme, ha mondjuk finomabb forgást el tudunk érni, ehhez persze a render sebesség növelésével. elvileg pl hires 256-ban gyorsabb lehet hiszen a függőleges felbontás negyedelve lehet... fene tudja. szebben nem nézne ki az biztos, csak ep-sebb lenne :)

ja és persze ha minden finomabban mozog, ellenségek stb...
« Last Edit: 2016.August.23. 16:05:01 by szipucsu, Reason: Két hozzászólás összevonása »
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Általános specy átírás topik
« Reply #73 on: 2016.August.23. 09:11:58 »
hát, rákérdeztem a szerzőnél, sajnos:

endi wrote: »
a question: is it possible to change the moving/turning step? and the step of the moving things?
I ask this because on EP it is possible to use other graphics modes with faster render.

unfortunately, no. it will demand to rewrite the game engine completely
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Általános specy átírás topik
« Reply #74 on: 2016.August.23. 09:36:08 »
hát, rákérdeztem a szerzőnél, sajnos:

endi wrote: »
a question: is it possible to change the moving/turning step? and the step of the moving things?
I ask this because on EP it is possible to use other graphics modes with faster render.

unfortunately, no. it will demand to rewrite the game engine completely
Hm, ez nem hangzik túl jól, hacsak nem azért, mert azt hiszi, hogy pixeles mozgatásra gondoltál.