Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Zeneprogramozás (Read 410523 times)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Zeneprogramozás
« Reply #990 on: 2019.July.22. 20:15:11 »
BASIC ben akadozik, ZZZIP ben folyamatos de van valami más hang is.
Nem próbáltam ezt még. Elvileg nem volna szabad másnak lennie. Ha nem egész pitch értékek lennének, akkor lenne más, de itt direkt figyeltem, hogy ne legyenek ilyenek. Na, majd megnézem én is.

na de ez most tök más mint az előző. az előző is jó volt szerintem, azt is folytatni kéne vagy felhasználni valahol.
Ott a gitár jó volt, a torzított hang. A többi erősen kétséges. Az lehet a gond, hogy nem tudom, a torzított hangok milyen zenei hangok pontosan, így a nem torzított hangokat nem tudtam hozzájuk passzítani. De azt egyébként elsőre gyorsabb tempóval szántam volna, 5-ös duration értékekkel.

Közben összedobtam még valamit:
[ Guests cannot view attachments ]
Szerintem ez lenne a legjobb, mert lágyabb, de ez a hangzás játék közben is előjön a kukacban, az egyik aláfestő zenénél. Én meg pont olyat akartam a menübe, amihez hasonló hangzás még nincs. De meg lehet próbálni mindkettővel, hogy melyik illik jobban a játékhoz.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Zeneprogramozás
« Reply #991 on: 2019.July.22. 20:25:44 »
BASIC ben akadozik, ZZZIP ben folyamatos de van valami más hang is.
Megnéztem. A szünetekhez 121 ill. 128 magasságú PITCH értéket használ, aminek basicben nincs hangja, Zzzippel pedig van. Ez fura.
Alacsony torzításnál az 50-es pitch érték nem ad egyáltalán hangot. Írd át a DATA sorokban a 121-et mindenhol 50-re! Úgy jó lesz. (Ha nincs kedved átírni, majd átírom, de az pár óra múlva lesz csak.)
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Zeneprogramozás
« Reply #992 on: 2019.July.22. 20:36:45 »
Írd át a DATA sorokban a 121-et mindenhol 50-re! Úgy jó lesz. (Ha nincs kedved átírni, majd átírom, de az pár óra múlva lesz csak.)
Azt megcsinálom.
Ez úgy is csak próba.

Akkor nem mindegy a zene BASIC v. ZZZIP.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Zeneprogramozás
« Reply #993 on: 2019.July.22. 23:54:46 »
Azt próbáltam a zajcsatornával, hogy a polinomszámláló értékétől függően helyezi el a hangot a sztereó térben. Ez különböző doboknál lehet érdekes, ahol a különböző dobhangzásoknak különböző a polinomszámláló értékük, és mindegyik kicsit máshonnan szól.
Az egyik kígyós főcímzene próbálkozás eszerint átírva:
[ Guests cannot view attachments ]
Lehetne rajta finomítani, mert sok dobhang szól jobbról, balról szinte semmi.
Így számolja ki:
Code: [Select]
170   SOUND SOURCE 3,STYLE J,ENVELOPE 1,DURATION H,SYNC 2,LEFT 255-(12*J),RIGHT(15*J)-1A polinomszámláló értéke 0, 4, 8, 12 és 16 lehet, ezek kerülnek a STYLE után a J-be.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Zeneprogramozás
« Reply #994 on: 2019.July.23. 19:33:25 »
Hát ez is csak BASIC-ben jó.

Ezek szerint kettő zenét kell írni.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #995 on: 2019.July.23. 19:46:50 »
nem érzem hogy más lenne.
egyébként olyannal is lehet próbálkozni, hogy az ilyen torzított szólamok halkak, és a sima négyszögjeles hangos. érdekes hatása van, mert érzed hogy van a háttérben egy érdekes hangzás, de nem az a domináns, és így az ember hajlamos jobbnak hallani a hangzását mint amilyen. :)

azt bírom a zenéidben, hogy ezek a torzított meg szűrt hangok nem hibásak, hanem tök jól megcsinálod őket. nem hallani a korlátokat.
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Zeneprogramozás
« Reply #996 on: 2019.July.23. 21:47:46 »
Hát ez is csak BASIC-ben jó.
Ez még az előző továbbfejlesztése, ebben is át kell majd írni 50-re a 121-eket.
De ha nem nagyon érezni a különbséget a sztereó dobhangokkal, amit Endi mond, akkor maradhat az előző is.
Laptopon és fejlhallgatón hallgatva kicsit más volt a hangzás. Lehet, mégis az utóbbi lenne a jobb...

azt bírom a zenéidben, hogy ezek a torzított meg szűrt hangok nem hibásak, hanem tök jól megcsinálod őket. nem hallani a korlátokat.
Ez most csak azért van, mert a torzított hangokhoz csak azokat használtam, melyek egész pitch értékekkel szólnak jól, a Zzzip miatt. Így összesen van talán 5 hang, amit fel lehet használni, bajban is voltam vele, hogy így is elviselhető legyen.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Zeneprogramozás
« Reply #997 on: 2019.July.24. 22:40:33 »
Itt a véglegesnek szánt főcímzene a kígyós játékhoz, a torzított gitáros. Ez zzzippelve is jól szól, kipróbáltam.
Már persze ha ez jó lesz. Volt egy másik is, ami lágyabb. Ha senki nem javasolja a másikat ehelyett, akkor marad ez.
[ Guests cannot view attachments ]
[ Guests cannot view attachments ]
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Zeneprogramozás
« Reply #998 on: 2019.July.27. 21:57:27 »
A beszéd szintihez először egy hanggal kellene próbálkozni.
pl "őőőőőőőőőőőőőőőőőőőő" 4-5 másodperces tiszta minta.
Majd azt elemezve talán rá lelhető a receptre.
3 hangból össze fűzve csak elég lesz.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Zeneprogramozás
« Reply #999 on: 2019.August.18. 21:11:32 »
Az miért lehet, hogy ha a zajcsatornán alkalmazunk felüláteresztő szűrőt, és a zajcsatornának a frekvenciát is és a szűrő frekvenciáját is ugyanaz a csatorna adja, akkor nincs hang? Ha a zajcsatorna frekvenciáját egy másik csatorna adja, de ugyanannyi a frekvencia, akkor van hang:

Code: [Select]
   20 SOUND SOURCE 3,STYLE 66,SYNC 2
   30 SOUND SYNC 2,PITCH 80,LEFT 0,RIGHT 0
   40 SOUND SYNC 2,SOURCE 1,PITCH 80,LEFT 0,RIGHT 0

A STYLE 66 (64 a szűrő +2 az 1-es csatorna lesz a zajcsatorna órajele) szól. Ha STYLE 65 (64 a szűrő +1 a 0-ás csatorna lesz a zajcsatorna órajele) van megadva, akkor nem szól. (Legalábbis emulátoron. Igazi EP-n is gondolom, ugyanez van, de ott nem tudtam kipróbálni.)
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #1000 on: 2019.August.18. 21:28:02 »
A beszéd szintihez először egy hanggal kellene próbálkozni.
pl "őőőőőőőőőőőőőőőőőőőő" 4-5 másodperces tiszta minta.
Majd azt elemezve talán rá lelhető a receptre.
3 hangból össze fűzve csak elég lesz.

ezt ma már AI-val kéne csinálni.
írni egy programot ami randomizál mindent a hangcsatornákon, egy AI meg figyeli hogy milyen beszédhangra hasonlít. és így szépen kikeresi az összes lehetséges hangot.
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Zeneprogramozás
« Reply #1001 on: 2019.August.18. 23:19:04 »
Az lehetséges, hogy az aluláteresztő szűrő önmagában semmiben nem különbözik attól, mint ha a 2-es csatornáról veszi a frekvenciát a zajcsatorna?

Code: [Select]
  100 FOR I=1 TO 127
  110   SOUND SOURCE 3,STYLE 32,SYNC 1,DURATION 4   ! STYLE 3
  120   SOUND SOURCE 2,SYNC 1,LEFT 0,RIGHT 0,PITCH I,DURATION 4
  130 NEXT I

A 110-as sorban mindegy, hogy STYLE 32 vagy STYLE 3 van-e, ugyanaz lesz a hang.
A régebbi verziójú emulátorban állítólag rossz volt az aluláteresztő szűrő. Nekem a 2.0.11.2-es emulátor van fent. Ennek a frissnek kéne lennie, mert van benne midi.
A fenti program ugyanúgy szól igazi EP-n, mint emulátoron? Valaki ki tudja próbálni?
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #1002 on: 2019.August.19. 09:59:17 »
oscilloszkópos specy zene
https://youtu.be/XzELvRD1ffs
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #1003 on: 2019.August.22. 11:01:30 »
ilyen hihat-ot mikor hallunk ep-n? :)
https://youtu.be/-vtUCTX4qrA?t=7552
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Zeneprogramozás
« Reply #1004 on: 2019.August.22. 13:05:56 »
Arra gondoltam, ha van SID emuláció EP-n, akkor biztos azt is meg lehetne csinálni, hogy a SID-en nem elérhető hullámformákat állítani be. Például a négyszögjelnek vannak különböző kitöltési tényezős változatai, ahol nem is egyforma hosszú a kitöltése egymás melletti két résznek (az FL Studióban vannak ilyenek). Vagy akár előállítható lehetne 4 bites torzításos Dave hangnak az a változata, amely fixen szól minden hangmagasságnál, nem befolyásolja a hullámformát a polinomszámláló és a hanggenerátor aktuális állapota. És ezekkel a hullámformákkal is lehetne gyűrűmodulációzni és hasonlók.
Szóval nem feltétlen az lenne a cél, hogy a C64-et minél jobban utánozzuk.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos