Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Zeneprogramozás (Read 410459 times)

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Zeneprogramozás
« Reply #720 on: 2016.September.12. 19:00:57 »
Egyszer S3M player-t irtam anno C64-re  [AdLib hangszeres valtozatot tudott csak, azt is az SFX Sound Expander nevu cartridge-el, amit amugy a VICE is emulal] vagy na jo, elkezdtem, de a DRO az jo volt (igaz az nem tracker formatum hanem dosbox register capture szeruseg. Ha jol remlik, S3M pl tomorit, nem tarol le siman mindent, viszont nem tul bonyolult algoritmusa van, nekem tetszett, ha jol remlik szerencses esetben egy pattern sora ha nincs semmi benne egyik csatin is akkor egyetlen byte csak. Na gyorsan meg is kerestem:

Code: [Select]
Packed data consits of following entries:
BYTE:what  0=end of row
      &31=channel
      &32=follows;  BYTE:note, BYTE:instrument
      &64=follows;  BYTE:volume
      &128=follows; BYTE:command, BYTE:info

Raadasul ezt akar asm-ban "real time" sem gaz feldolgozni elozetes pl 'kicsomagolas" nelkul, ami valami tok egyedi "compress" eseten azert nehezebb lenne on-the-fly csinalni a lejatszassal is akar.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #721 on: 2016.September.12. 19:22:29 »
Egyszer S3M player-t irtam anno C64-re  [AdLib hangszeres valtozatot tudott csak, azt is az SFX Sound Expander nevu cartridge-el, amit amugy a VICE is emulal] vagy na jo, elkezdtem, de a DRO az jo volt (igaz az nem tracker formatum hanem dosbox register capture szeruseg. Ha jol remlik, S3M pl tomorit, nem tarol le siman mindent, viszont nem tul bonyolult algoritmusa van, nekem tetszett, ha jol remlik szerencses esetben egy pattern sora ha nincs semmi benne egyik csatin is akkor egyetlen byte csak. Na gyorsan meg is kerestem:

Code: [Select]
Packed data consits of following entries:
BYTE:what  0=end of row
      &31=channel
      &32=follows;  BYTE:note, BYTE:instrument
      &64=follows;  BYTE:volume
      &128=follows; BYTE:command, BYTE:info

Raadasul ezt akar asm-ban "real time" sem gaz feldolgozni elozetes pl 'kicsomagolas" nelkul, ami valami tok egyedi "compress" eseten azert nehezebb lenne on-the-fly csinalni a lejatszassal is akar.

igen, ügye úgy lenne igazából értelme ha realtime tömörítené ki, lejátszás közben, mert mint fájl, sokkal jobban lehet tömöríteni
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Zeneprogramozás
« Reply #722 on: 2016.September.12. 22:09:42 »
Btw: https://www.youtube.com/watch?v=umiL62CPObg

A C64 DRO player-em. Jo lenne EP-re osszeutni valami OPL2-t tesztkeppen, vicces lenne egy ilyet kiprobalni azon is :D

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #723 on: 2016.September.13. 10:54:28 »
Btw: https://www.youtube.com/watch?v=umiL62CPObg

A C64 DRO player-em. Jo lenne EP-re osszeutni valami OPL2-t tesztkeppen, vicces lenne egy ilyet kiprobalni azon is :D

hát kéne valami általános output ep-re amire aztán egy pi-t kötni és a pi-n bárminek az emulációja (hang, videó, 3d stb) menne :o)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #724 on: 2016.September.13. 11:25:37 »
hát kéne valami általános output ep-re amire aztán egy pi-t kötni és a pi-n bárminek az emulációja (hang, videó, 3d stb) menne :o)

bár őszintén szólva ennek szerintem már semmi köze az ep-hez...
input az lehet (sd kártya stb), de output az már csalás :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Zeneprogramozás
« Reply #725 on: 2016.September.13. 12:42:25 »
bár őszintén szólva ennek szerintem már semmi köze az ep-hez...
input az lehet (sd kártya stb), de output az már csalás :)

Az :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Zeneprogramozás
« Reply #726 on: 2016.September.13. 18:28:40 »
A midi igazi (nem elektronikus) hangszerek hangját igyekszik minél élethűbben visszaadni (manapság). Ez a régebbi gépeken nem igazán volt megvalósítható, ehelyett mindenféle elektronikus hangzással lehetett inkább szórakozni. Azokat pedig teljesen egyedien lehetett összerakni, a hangzást is a felhasználó találhatta ki, tervezhette meg. Talán ezért terjedt el jobban a Tracker akkor. Egyénibbek is lehettek a hangzások így. A midiben előre meg van adva minden, annak elég szerények a képességei ahhoz, hogy elektronikus (tehát nem igazi, nem elektromos hangszerek hangját utánzó) zenét készítsünk. Pl. négyszögjelből, háromszögjelből van talán 5-5 féle előre megadva, amikkel nem lehet semmi pluszt csinálni, míg pl. az FL Studióban pont ezeket is lehet úgy generálni, egymásra rakni, keverni, stb., ahogy akarjuk.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline ergoGnomik

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1291
  • Country: hu
  • Stray cat from Commodore alley
Re: Zeneprogramozás
« Reply #727 on: 2016.September.13. 19:30:20 »
bár őszintén szólva ennek szerintem már semmi köze az ep-hez...
input az lehet (sd kártya stb), de output az már csalás :)
Hát, ha szigorúan vesszük amit írsz, akkor SD kártyáról is csak betölteni szabad, kimenteni bármit már csalás. Mi lesz így az igazán elszánt arcokkal, akik szeretnek igazi vason fejleszteni, vagy akár csak az olyan játékokkal – nem tudom létezik-e ilyen – amik elmentik a legjobb eredmények táblázatát? :D

A midi igazi (nem elektronikus) hangszerek hangját igyekszik minél élethűbben visszaadni (manapság).
Ha jól tudom, ennél azért egy kicsit generikusabb a dolog abból a szempontból, hogy saját környezetben, ahol minden eszközt saját maga "programoz" a zenész, nincsenek a lehetőségek a General Midi mintakészletre vagy annak valamilyen többé-kevésbé szabványos kiterjesztésére korlátozva. Elég régen léteznek már samplerek is, amivel tetszőleges hangokat lehet rögzíteni és a hullámtáblás szintetizátorokba betölthető formába hozni, illetve elég komoly eszközök álltak már régen is rendelkezésre hangok tényleges szintetizálására. Nyilván ez a fajta alkalmazás nem biztosít semmilyen mértékű általános felhasználást, de nem is ezt célozza meg, hanem az adott zenekar lehetőségeinek automatizálással történő maximalizálását az egyediség megtartása mellett. (A létező szabványosított hangszer azonosítók mellett a MIDI fájl nyilván tartalmazhat egyedi – akár csak egyetlen zenei projektben értelmezett – azonosítókat, amik csak az adott környezetben – a rendszerbe csatlakoztatott és a projekthez felprogramozott eszközök összessége – lesznek a zene szempontjából értelmesek és/vagy hasznosak.)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #728 on: 2016.September.13. 19:31:03 »
a midi egy protokoll, bármit ráköthetsz inputként és outputként is
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Zeneprogramozás
« Reply #729 on: 2016.September.14. 00:07:17 »
Ez csak részben érinti a zeneprogramozást: Az XP-s Windows Media Player is tudott már a zenéhez vizuális effekteket rakni. (Visualization) A lényege, hogy többé-kevésbé az éppen játszott zene hangulatát próbálja vizuálisan is alátámasztani különböző fényekkel, vonalakkal, pontokkal, ezeket forgatja, mozgatja, vibráltatja a képernyőn, többé-kevésbé a zene ritmusában. Ilyeneket találtam hirtelen.
Lehetne EP-re is talán hasonlót. Néhány demóban lehet is talán, ami erre emlékeztet nyomokban. Mondjuk először kielemezne a program egy Music Box zenét, megvizsgálná, hol vannak benne mélyebb vagy magasabb hangok, milyen a ritmusa, hogyan változik a hangerő, hol szól sok/kevés hang egyszerre/egymás után, és ehhez előre legenerálna valamilyen vizualizációt. Persze véletlenszerűség is lenne benne. Elég sok effektet ki lehetne találni, pl. a teknőcgrafikával a vonalakat elforgatni, sorban kirajzolni fentről lefele vagy lentről felfele vonalakat, néha az egész képernyőt elforgatni, az LPT-vel ezt-azt csinálni, váltogatni a színeket, stb. Vagy ha az egyik csatornán dob szól, annak megszólalásakor mindig felvillanna a képernyő... Biztos meg lehetne csinálni valamilyen szinten.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline ergoGnomik

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1291
  • Country: hu
  • Stray cat from Commodore alley
Re: Zeneprogramozás
« Reply #730 on: 2016.September.14. 08:53:54 »
/OFF

Követem szipucsu kitérőjét. Az XP-s WMP elég késői belépő a vizualizáció támogatói közé. A Winamp pölö ezt már valamikor '98-ban tudta, és szerintem nem ők voltak az elsők ezen a téren. Egyszer próbáltam nézegetni a Winamp vizualizációs beépülőit, de a beat detection-ön kívül nem emlékszem, hogy bármit is láttam volna bennük ami köthető lett volna az éppen lejátszott dallamhoz. Bár tévedhetek is. Viszont olyat csinálni ezeken a régi 8 bites platformokon szerintem eléggé reménytelen. Legfeljebb a sok helyen látható "spektrum analizátort"* lehetne bevetni natív "chip" zenéknél, illetve digitális hangokra az oszcilloszkóp képet.

Tudtommal még a PC-s demókban is úgy szinkronizálnak a zenéhez, hogy maga a zenelejátszó értesíti a vizuális motort, hogy most éppen dobolt egyet, vagy valamelyik szinkronizációs ponton tart a zenében. C64-en pedig figyelni szokták a zenelejátszó rutin belső változóit, és az alapján csinálják az ilyen-olyan villogtatásokat vagy váltásokat.

* A "spektrum analizátor" természetesen nem dolgozza fel a kimenő jelet, hogy szétválogassa a spektrum különböző részeibe eső energiákat (az energiában bizonytalan vagyok, jó lenne ehhez is érteni, de ez meghaladja a képességeimet). Csak annyit csinál, hogy a lejátszott hangot besorolja valamilyen frekvencia sávba, és annak a megjelenítendő oszlopnak a magasságát növeli valamennyivel, amit aztán folytonosan lecsenget.

/ON

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #731 on: 2016.September.14. 09:25:59 »
/OFF

Követem szipucsu kitérőjét. Az XP-s WMP elég késői belépő a vizualizáció támogatói közé. A Winamp pölö ezt már valamikor '98-ban tudta, és szerintem nem ők voltak az elsők ezen a téren. Egyszer próbáltam nézegetni a Winamp vizualizációs beépülőit, de a beat detection-ön kívül nem emlékszem, hogy bármit is láttam volna bennük ami köthető lett volna az éppen lejátszott dallamhoz. Bár tévedhetek is. Viszont olyat csinálni ezeken a régi 8 bites platformokon szerintem eléggé reménytelen. Legfeljebb a sok helyen látható "spektrum analizátort"* lehetne bevetni natív "chip" zenéknél, illetve digitális hangokra az oszcilloszkóp képet.

Tudtommal még a PC-s demókban is úgy szinkronizálnak a zenéhez, hogy maga a zenelejátszó értesíti a vizuális motort, hogy most éppen dobolt egyet, vagy valamelyik szinkronizációs ponton tart a zenében. C64-en pedig figyelni szokták a zenelejátszó rutin belső változóit, és az alapján csinálják az ilyen-olyan villogtatásokat vagy váltásokat.

* A "spektrum analizátor" természetesen nem dolgozza fel a kimenő jelet, hogy szétválogassa a spektrum különböző részeibe eső energiákat (az energiában bizonytalan vagyok, jó lenne ehhez is érteni, de ez meghaladja a képességeimet). Csak annyit csinál, hogy a lejátszott hangot besorolja valamilyen frekvencia sávba, és annak a megjelenítendő oszlopnak a magasságát növeli valamennyivel, amit aztán folytonosan lecsenget.

/ON

volt ep-re egy beépülő program ami vizualizálta a sound: eszközt, hangerő rudakkal (gombnyomásra lehetett előhívni bármikor). tök jó volt. jó lenne ha megtalálnánk. írtam itt már erről, de úgy tűnik csak én ismertem ezt a programot. pedig ha annak idején hozzám eljutott akkor biztos hogy sokaknak megvolt.
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14721
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Zeneprogramozás
« Reply #732 on: 2016.September.14. 09:32:38 »
volt ep-re egy beépülő program ami vizualizálta a sound: eszközt, hangerő rudakkal (gombnyomásra lehetett előhívni bármikor). tök jó volt. jó lenne ha megtalálnánk. írtam itt már erről, de úgy tűnik csak én ismertem ezt a programot. pedig ha annak idején hozzám eljutott akkor biztos hogy sokaknak megvolt.
Még csak nem is hallottam róla :-(

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14721
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Zeneprogramozás
« Reply #733 on: 2016.September.14. 09:43:44 »
Vizualizáció témához a Lirus vége. Itt AY register értékek vannak használva.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #734 on: 2016.September.14. 11:39:42 »
Még csak nem is hallottam róla :-(

sajnos nem emlékszem a címére se
Vigyázat! Szektás vagyok! :)