Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Zeneprogramozás (Read 415337 times)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #615 on: 2015.November.11. 10:54:10 »
szerintem egy stringbe be tudod olvasni a fájlból
szóval irányítsd fájlba a hangot, aztán olvasd vissza egy stringbe
ezután PRINT utasítással írd ki a hangcsatornára a fájlt
asszem így működik, de marha régen csináltam már
« Last Edit: 2015.November.11. 12:16:00 by endi »
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9926
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Zeneprogramozás
« Reply #616 on: 2015.November.11. 12:20:05 »
ezután PRINT utasítással írd ki a hangcsatornára a fájlt
Áhá, szóval PRINT-tel lehet. Na, majd kipróbálom.
Ez zene lejátszásához sokkal jobb lehet, mint a READ-DATA megoldás, nem? Mert ott belassulhat, ha nagyon gyors a zene és sok a szólam, itt meg elvileg nem. Gondolom.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #617 on: 2015.November.11. 12:21:31 »
Áhá, szóval PRINT-tel lehet. Na, majd kipróbálom.
Ez zene lejátszásához sokkal jobb lehet, mint a READ-DATA megoldás, nem? Mert ott belassulhat, ha nagyon gyors a zene és sok a szólam, itt meg elvileg nem. Gondolom.

passz, szerintem túl sok sebességet nem nyersz vele, de ki kell próbálni
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #618 on: 2015.November.11. 18:14:51 »
amúgy volt nekem egy basic zeneszerkesztőm, ami egy "realtime" zeneszerkesztő volt, azaz élőben kellett bezongorázni a zenét, majd elindítva a szólamot, újabbat lehetett rájátszani (tehát még szólamokat). sajnos ez a program is elveszett.
asszem egyedül a dizzy lord zenéje készült vele, esc szekvenciákkal kimentve.

persze a basic miatt kissé ritmushibás volt amit csinált vele az ember, de azért használható volt valamennyire

a dizzy lordból nem tudja kiszedni valaki az esc szekvenciás zenét?
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9926
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Zeneprogramozás
« Reply #619 on: 2015.November.12. 16:36:05 »
Az a baj, nem nagyon van olyan program, ami ugyanabban a ritmusban játszaná vissza a zenét, mint ahogy bejátszottuk. Ezt nyilván nehezebb is megcsinálni. Jegyeznie kéne azt az időt is, amikor nem ütöttünk le billentyűt.
Ehhez másik szólamot felvenni úgy, hogy szól az előző szólam - ezt megint jó nehéz lenne megcsinálni, basicben kb. lehetetlen, mert a hangmegszakítás miatt a hang már fényévekkel előbbre járna ahhoz képest, ahol a billentyűzetet figyeli a gép, hogy milyen gombot nyomunk le.
Bár lehetne valami FOR ciklusban is figyelni a leütött billentyűket, és amikor nem ütünk le semmit, akkor azt írná be a tömb éppen aktuális részébe, így valamennyire a ritmust is vissza lehetne adni.
Ehhez már csak extra lenne, ha a jól hangzó style 16-os elektromos gitárszerű hangzásokat is használná a program.
Ha lesz időm ebben elmélyedni, a végén még a programozási versenyre benevezek valami ilyesmivel.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #620 on: 2015.November.12. 16:46:56 »
hát mondom hogy megcsináltam és használható is volt
lehet, hogy újra kéne írni :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9926
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Zeneprogramozás
« Reply #621 on: 2015.November.12. 16:49:51 »
lehet, hogy újra kéne írni :)
Egyelőre a pályaszerkesztő is elég. :D Majd ha az kész lesz, ahhoz lehet egy újabb részt írni, amivel a játékokhoz zenét írhatunk, vagy akár basic programba exportálhatjuk majd vele a zene escape szekvenciáját. :D
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #622 on: 2015.November.24. 16:57:37 »
amúgy régóta gondolkodom egy envelope editoron, mivel basic-ben beírogatni elég macerás
viszont ez csak esc szekvenciákkal lenne jó, mert az "envelope number" után írogatva ezernyi változót az nem túl jó (nem fér a basic sorba annyi amennyi kéne).
esc szekvenciákkal meg elvileg ki lehetne hozni a maxot az envelope-ból, főleg ha vizuálisan könnyen editálható

a gond amúgy csak az hogy brutálisan lelassítja a basic-et egy komplex envelope, bár talán csak ha több csatornán is ilyen van (1 csatorna esetén talán nem gond)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Online geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7113
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Zeneprogramozás
« Reply #623 on: 2015.November.24. 21:52:02 »
ZZZipelve lehet már jó lenne a sebesség is, egy basic Music box, bár ha jól emléxem, akkor a Music Boxban grafikus az envelope szerkesztés

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9926
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Zeneprogramozás
« Reply #624 on: 2015.November.24. 22:50:42 »
Szerintem egyszerűbb a "parancssoros" envelope szerkesztés. Legalábbis én azt szoktam meg. Egyszerűbb beírni az értékeket, mint görbék rajzolásával bajlódni, főleg két külön csatornára. Sok fázisú envelope-nél nem is látszana egyszerre az egész a képernyőn.
Nem tudom, a PC-s elektronikus zenei szerkesztőkben hogyan oldják meg a sok fázisú envelope-ot, de szerintem ilyen nincs is máshol. Helyette pl. valami vibrálást, stb. lehet beállítani, de az EP-s envelope ennél rugalmasabb. Pl. a Toxic Biohazardban is egyetlen fázis van az envelope-nak, úgy tudom.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline ergoGnomik

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1298
  • Country: hu
  • Stray cat from Commodore alley
Re: Zeneprogramozás
« Reply #625 on: 2015.November.25. 07:23:10 »
Szerintem egyszerűbb a "parancssoros" envelope szerkesztés. Legalábbis én azt szoktam meg. Egyszerűbb beírni az értékeket, mint görbék rajzolásával bajlódni, főleg két külön csatornára. Sok fázisú envelope-nél nem is látszana egyszerre az egész a képernyőn.
Nem tudom, a PC-s elektronikus zenei szerkesztőkben hogyan oldják meg a sok fázisú envelope-ot, de szerintem ilyen nincs is máshol. Helyette pl. valami vibrálást, stb. lehet beállítani, de az EP-s envelope ennél rugalmasabb. Pl. a Toxic Biohazardban is egyetlen fázis van az envelope-nak, úgy tudom.
Milky Tracker képernyő képek
A fenti linken található képek között nem egy néz ki úgy, mintha burkológörbét is szerkesztenének rajta. Még a fúj Commodore-on is létezik olyan zeneszerkesztő, amiben lehet "szabadon" variálni a burkológörbe 3. fázisával (csak a fene sem emlékszik rá melyik a millió közül, mert mivel úgysem tudnék vele mit kezdeni, meg sem jegyeztem). Egyébként nagyon hozzá nem értőként úgy gondolom, hogy nem külön kell szerkeszteni a csatorna burkolóit, hanem egyet kell megadni, és abból programmal generáltatni a két külön oldalit a hang "térbeli" pozíciója és annak változása szerint. Akár valós időben (természetesen nem BASIC-ben).
« Last Edit: 2015.November.25. 08:52:18 by ergoGnomik »

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #626 on: 2015.November.25. 14:41:45 »
hát természetesen én nem az egyszerű 3 részes burkológörbét akarok csinálni hanem bonyolultabbat, amiket mutattam már itt, tremoló stb effektekkel, lásd mellékletek (lestoppolva látható mennyire belassítja a rendszert sajnos)

a 3 részest egyszerű basic sorba is beírni...



Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #627 on: 2015.December.04. 13:30:58 »
az jutott eszembe, hogy ja jól emlékszek a zaj egy kis táblázatból jön a dave-ben
na most zaj helyett nem lehetne ez pl háromszögjel is?
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline ergoGnomik

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1298
  • Country: hu
  • Stray cat from Commodore alley
Re: Zeneprogramozás
« Reply #628 on: 2015.December.04. 17:58:24 »
az jutott eszembe, hogy ja jól emlékszek a zaj egy kis táblázatból jön a dave-ben
na most zaj helyett nem lehetne ez pl háromszögjel is?
Rosszul emlékszel. Azt egy ún. polinom számláló generálja. Ráadásul ha már benne van a DAVE-ben - márpedig benne van - azt az Úr Isten sem cseréli ki neked másra.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #629 on: 2015.December.04. 18:44:31 »
Rosszul emlékszel. Azt egy ún. polinom számláló generálja. Ráadásul ha már benne van a DAVE-ben - márpedig benne van - azt az Úr Isten sem cseréli ki neked másra.

persze, ezt tudom, de emuban lehetne
de ha nem táblázat akkor mindegy.
meg hát emuban nem lenne értelme. viszont ha táblázat lenne akkor máris az lenne a következő gondolatom hogy igazán módosíthatóvá tehették volna hw-ben :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)