Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Zeneprogramozás (Read 410504 times)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #240 on: 2012.December.10. 20:13:23 »
de nekem úgy tűnt hogy félhangokkal ugrik
jó, csak hirtelen kirpóbáltam, nincs már türelmem nekem az ep-hez :)

másik ötlet: volt egy specy program, amiben valami olyasmi trükköt csináltak, hogy sprite kirakás közben a byte-ok egy bitjét kirakták a hangra is, ezáltal játék közben egy "alapzaj" volt, ami illett is az adott játékhoz (valami űrhajós játék volt)

nem lehetne ilyet ep-n? :) ráadásul ügye 6 bites hang mehetne ki. egy and-al le lehetne halkítani, alapzaj lenne!  bizonyos játékokban sokat dobhatna az élményen, specy átiratokban is :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Zeneprogramozás
« Reply #241 on: 2012.December.31. 15:40:40 »
Quote from: endi
másik ötlet: volt egy specy program, amiben valami olyasmi trükköt csináltak, hogy sprite kirakás közben a byte-ok egy bitjét kirakták a hangra is, ezáltal játék közben egy "alapzaj" volt, ami illett is az adott játékhoz (valami űrhajós játék volt)
Némileg hasonló a Hungry Creature, éppen olyan hangot szólaltat meg, amit a szörnyek aktuális pozíciójából számol ki a program. Pl. a Dot Collector elég mókás lenne így. Vagy a pálya kirajzolásánál annak megfelelően szólaltat meg hangot, hogy mit rajzol ki éppen.

Ezt a programot most találtam a gépemen, régebben letöltöttem valahonnan, de nem tudom, honnan, mert itt a fórumon rákeresve nem találtam, így hát itt van: [ Guests cannot view attachments ] [ Guests cannot view attachments ] Véletlenszerűen generál "zenét" kínai stílusban.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #242 on: 2013.March.07. 11:04:32 »
vajon egy digi hang lejátszót fel lehetne programozni basic alá?
úgy értem ami megszakításban menne a háttérben
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Online Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14722
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Zeneprogramozás
« Reply #243 on: 2013.March.07. 11:33:03 »
Quote from: endi
vajon egy digi hang lejátszót fel lehetne programozni basic alá?
úgy értem ami megszakításban menne a háttérben
Nem igazán, a digi lejátszás eléggé lefoglalja a procit.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #244 on: 2013.March.07. 11:42:19 »
Quote from: Zozosoft
Nem igazán, a digi lejátszás eléggé lefoglalja a procit.
na jó, az most mindegy is lenne, én csak basicból szeretnék hullámformákat generálni és azokat lejátszani
ok, persze ehhez nem kell hogy háttérben fusson, de azért érdekes lenne :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Zeneprogramozás
« Reply #245 on: 2013.March.07. 13:48:27 »
Quote from: endi
basicból szeretnék hullámformákat generálni és azokat lejátszani
Poén lenne, háromszögjeleket, szinuszjeleket, stb. generálni és azok hangmagasságát változtatgatni. Bár ez talán nem is diig lejátszás.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #246 on: 2013.March.07. 15:01:15 »
Quote from: szipucsu
Poén lenne, háromszögjeleket, szinuszjeleket, stb. generálni és azok hangmagasságát változtatgatni. Bár ez talán nem is diig lejátszás.
a szofter szintik ügye így működnek. EP-re vajon miért nem készült ilyen? sok lehetőség van benne!
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline PiotrSoft

  • EP fan
  • *
  • Posts: 230
  • Country: hu
  • Fõhajtást a hõsöknek, könnycseppet az áldozatoknak
    • nem teljesen rollam szól de mégis rollam szól, ha megnézed megérted
Re: Zeneprogramozás
« Reply #247 on: 2013.March.07. 15:20:05 »
asm szinten lehetne ilyenforma szoftvert fejleszteni.
A basicben (bár tény,hogy az egyik legfejlettebb zenei utasításkészlettel rendelkezik ) nagyon behatárolható a hangkeltés.

nem vagyok zenész így a zene megszólaltatásához nem értek.

de a mikéntjéhez volt szerencsém.
Medgyesegyháza s Mezõkovácsháza után, Budapestre vetett a sors.Itt tanultam, dolgoztam mígnem megházasodtam s Budakalászra költöztem.Voltam programozó, jármû-villamossági szerelõ,jelenleg látványtechnikus és tûzoltó, de ami a legfontosabb 3 gyermek apja!

Online Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14722
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Zeneprogramozás
« Reply #248 on: 2013.March.07. 15:41:42 »
Quote from: endi
a szofter szintik ügye így működnek. EP-re vajon miért nem készült ilyen? sok lehetőség van benne!
Leginkább azért mert a DAVE csak négyszögjelet tud. Ha egyebet akarsz szimulálni, akkor az közel annyira leterhelné a procit mint a digi lejátszás.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #249 on: 2013.March.07. 16:14:06 »
hát természetesen előre generált hullámokra gondoltam
persze asm-ban lenne az igazi, de én basicben akarok programozni :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline PiotrSoft

  • EP fan
  • *
  • Posts: 230
  • Country: hu
  • Fõhajtást a hõsöknek, könnycseppet az áldozatoknak
    • nem teljesen rollam szól de mégis rollam szól, ha megnézed megérted
Re: Zeneprogramozás
« Reply #250 on: 2013.March.07. 16:34:19 »
szimulált hullámképeket nem tudsz másképpen esetleg basic bővítésként megoldható
ha valaki megírná asm ban basic utasításnak
Medgyesegyháza s Mezõkovácsháza után, Budapestre vetett a sors.Itt tanultam, dolgoztam mígnem megházasodtam s Budakalászra költöztem.Voltam programozó, jármû-villamossági szerelõ,jelenleg látványtechnikus és tûzoltó, de ami a legfontosabb 3 gyermek apja!

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #251 on: 2013.March.07. 17:09:10 »
hát én arra gondoltam hogy az ember generál mondjuk egy színuszt, ez basicból is megy
letárolja valahova, és meghívja az asm lejátszót
simán működne
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline PiotrSoft

  • EP fan
  • *
  • Posts: 230
  • Country: hu
  • Fõhajtást a hõsöknek, könnycseppet az áldozatoknak
    • nem teljesen rollam szól de mégis rollam szól, ha megnézed megérted
Re: Zeneprogramozás
« Reply #252 on: 2013.March.07. 17:11:53 »
mondjuk envelope sin
vagy envelope trig 
stb
Medgyesegyháza s Mezõkovácsháza után, Budapestre vetett a sors.Itt tanultam, dolgoztam mígnem megházasodtam s Budakalászra költöztem.Voltam programozó, jármû-villamossági szerelõ,jelenleg látványtechnikus és tûzoltó, de ami a legfontosabb 3 gyermek apja!

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Zeneprogramozás
« Reply #253 on: 2013.March.07. 20:23:03 »
Biztos leterhelné a procit, de attól még tényleg nagyon sokféle hangzást (szinte végtelenek a lehetőségek talán) lehetne így előállítani. Mert így akár sok, majdnem azonos hangmagasságú háromszög-, négyszög- és akármilyen jelet lehetne egymásra keverni megszólaltatás előtt.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #254 on: 2013.March.07. 20:33:03 »
na végre! sikerült basicből olyan hangot csinálnom amit eddig még nem
a paraméterekből látni fogjátok hogy műxik
semmi extra, egyszerűen torzítás és hangmagasság változtatás egyik szólamon (másikon nem) és így elég egyedi lett
Vigyázat! Szektás vagyok! :)