Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Zeneprogramozás (Read 145767 times)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 6710
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Chrome 66.0.3359.170 Chrome 66.0.3359.170
    • View Profile
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #915 on: 2018.June.27. 19:53:40 »
azokat a szabályokat kéne összeírni, hogy a különböző filterek meg effektek milyen szabályok szerint kombinálhatók jól.
ügye filter meg bármi extra nélkül egy oktáv vagy 0.1 hangmagasság eltérés, vagy egy kvint, terc stb is már valamilyen másféle hangzást ad.
a dave extra dolgaira meg már szabályok vannak. asszem szipucsu mintha már valamit összeírt volna régebben.
A diplomás magyar programozó megcsinált egy pacmant egy év alatt, majd lefikázta a világ legjobb játékait. :D

Offline szipucsu

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7281
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows NT 10.0 Windows NT 10.0
  • Browser:
  • Chrome 67.0.3396.99 Chrome 67.0.3396.99
    • View Profile
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Zeneprogramozás
« Reply #916 on: 2018.June.27. 20:12:22 »
azokat a szabályokat kéne összeírni, hogy a különböző filterek meg effektek milyen szabályok szerint kombinálhatók jól.
ügye filter meg bármi extra nélkül egy oktáv vagy 0.1 hangmagasság eltérés, vagy egy kvint, terc stb is már valamilyen másféle hangzást ad.
Na végre, ezt akarom már kihúzni belőled egy ideje, hogy mit csinálsz a szűrőkkel, amitől jó a hangjuk. :D És az mennyire számít, hogy melyik csatornán adod ki a stíle 64 paramétert? Amelyiken mélyebb, vagy amelyiken magasabb a hang? Mindkettő lehet jó?

Én sokáig azt hittem, mindegy, hogy a két csatorna közül a gyűrűmodulációt (style 128) melyikre tesszük. Mostanában meg nézem, hogy mégsem.

"Különböző filtereket" írsz? Csak egy van. Illetve kettő. Van a felüláteresztő szűrő, abból lehet egy rakatot használni a csatornák között. És az alulátáresztő szűrő, azt hiszem, csak a zajcsatorna és a 2-es Dave csatorna között működik. Az alulátáresztőt még nem tudtam működésre bírni, talán pont a napokban is próbálkoztam vele.

Gyűrűmodulációval jól hangzik:
- A két csatorna között 0.1 vagy 0.2 vagy 0.3 vagy 0.1-nél kisebb hangmagasság különbség. Az egyik (vagy mindkét) csatornán lehet valami hangmagasság vibrálás is.
- Pontosan nem tudom már, milyen hangköz, de valami nagyobb hangköz volt, oktávnál is nagyobb, sajátos hangzása volt. Az ep-tech1.epm végén van ilyen, a midi gyűjteményben.
- Ugyanaz a hang mindkét csatornán, ennek ilyen pwm-es hatása van, de néha nagyon érdekes, nagyon kellemes hangzásokat ad, rejtély, hogy mivel lehetne ezt befolyásolni, hogy mikor milyen hangja legyen.
- Két alacsony torzítású csatorna, a hangmagasság különbség kvart vagy kvint, mint az elektromos gitároknál (ez a már jól ismert torzított gitárhang)
- Két egyforma hangmagasságú, alacsonyan torzított hang (ilyenre is az ep-tech1.epm elején van példa). Meg lehet próbálni a kis hangmagasság különbséget alacsonyan torzított hangok között.

Úgy lenne az igazi, ha mindegyikre lenne egy on-line lejátszóval lejátszható példa is.
SOUND SOURCE 3,STYLE 16,LEFT 16,RIGHT 64,SYNC 2
SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 2
SOUND PITCH 25,SYNC 2
Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 6710
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Chrome 66.0.3359.170 Chrome 66.0.3359.170
    • View Profile
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #917 on: 2018.July.03. 11:45:09 »
azon gondolkodtam, csináltunk-e már olyat hogy egy négyszögjeles hangcsatornán szól a digi hang? azt ismerjük, hogy ha a frekijét a négyszögjelnek nem hallható magasságba tesszük akkor le lehet rajta játszani a digi hangot, de mi van ha hallható frekibe? sőt, ha dallamot játszunk le rajta? :)
mi van, ha zajcsatornán csináljuk ezt? :)
A diplomás magyar programozó megcsinált egy pacmant egy év alatt, majd lefikázta a világ legjobb játékait. :D

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 5027
  • Country: hu
  • OS:
  • Linux Linux
  • Browser:
  • Firefox 52.0 Firefox 52.0
    • View Profile
Re: Zeneprogramozás
« Reply #918 on: 2018.July.03. 11:47:46 »
azon gondolkodtam, csináltunk-e már olyat hogy egy négyszögjeles hangcsatornán szól a digi hang? azt ismerjük, hogy ha a frekijét a négyszögjelnek nem hallható magasságba tesszük akkor le lehet rajta játszani a digi hangot, de mi van ha hallható frekibe? sőt, ha dallamot játszunk le rajta? :)
mi van, ha zajcsatornán csináljuk ezt? :)
Nekem már sikerült ezt kipróbálni :D Nem jó a végeredmény, szól alatta az alap hang, zajnál a zaj, tehát esetleg azt lehetne kihozni belőle, hogy szól a digi zene, és parallel egy dave zenét is lejátszol alatta :D

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 6710
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Chrome 66.0.3359.170 Chrome 66.0.3359.170
    • View Profile
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #919 on: 2018.July.03. 12:03:42 »
Nekem már sikerült ezt kipróbálni :D Nem jó a végeredmény, szól alatta az alap hang, zajnál a zaj, tehát esetleg azt lehetne kihozni belőle, hogy szól a digi zene, és parallel egy dave zenét is lejátszol alatta :D

igen, igazából egy direkt ezeket figyelembe vevő zenével lehetne kipróbálni.
olyasmire gondolok hogy alacsony frekis digi hang, hogy kevés cpu időt foglaljon, és közben megy rajta valami hozzá illő dalam is. az alacsony frekis digi hang hangzásbeli hiányosságait pótolná a 4szögjel, és fordítva.
persze ennek az egésznek csak úgy lenne értelme ha minden csatornát kihasználnánk közben, hiszen ha nem akkor szólhat külön csatornán a digi és a 4szög.
A diplomás magyar programozó megcsinált egy pacmant egy év alatt, majd lefikázta a világ legjobb játékait. :D

Offline szipucsu

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7281
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 61.0 Firefox 61.0
    • View Profile
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Zeneprogramozás
« Reply #920 on: 2018.July.03. 14:05:40 »
egy négyszögjeles hangcsatornán szól a digi hang?
És akkor a digi hangot lehetne négyszögjeles csatornával, esetleg másik digi hanggal gyűrűmodulálni, szűrőzni?
A Soundtracker 2.1-ben 2 négyszögcsatorna és 2 digi csatorna van, ezek mind szólhatnak egyszerre. Az egyik digi csatorna a zajcsatornához van belőve, ott nem lehet a hangmasságot változtatni, de mintha kissé mégis változna a frekvencia attól függően, mi van a másik digi csatornán.
SOUND SOURCE 3,STYLE 16,LEFT 16,RIGHT 64,SYNC 2
SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 2
SOUND PITCH 25,SYNC 2
Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 6710
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Chrome 66.0.3359.170 Chrome 66.0.3359.170
    • View Profile
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #921 on: 2018.July.03. 14:50:29 »
És akkor a digi hangot lehetne négyszögjeles csatornával, esetleg másik digi hanggal gyűrűmodulálni, szűrőzni?
A Soundtracker 2.1-ben 2 négyszögcsatorna és 2 digi csatorna van, ezek mind szólhatnak egyszerre. Az egyik digi csatorna a zajcsatornához van belőve, ott nem lehet a hangmasságot változtatni, de mintha kissé mégis változna a frekvencia attól függően, mi van a másik digi csatornán.

itt összekeversz dolgokat :)
A diplomás magyar programozó megcsinált egy pacmant egy év alatt, majd lefikázta a világ legjobb játékait. :D

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4706
  • OS:
  • Linux Linux
  • Browser:
  • Firefox 58.0 Firefox 58.0
    • View Profile
Re: Zeneprogramozás
« Reply #922 on: 2018.July.04. 14:20:46 »
azon gondolkodtam, csináltunk-e már olyat hogy egy négyszögjeles hangcsatornán szól a digi hang? azt ismerjük, hogy ha a frekijét a négyszögjelnek nem hallható magasságba tesszük akkor le lehet rajta játszani a digi hangot, de mi van ha hallható frekibe? sőt, ha dallamot játszunk le rajta? :)

Az eredmény gyakorlatilag gyűrűmoduláció a négyszögjel és a digitális hang között. Ez néha hasznos lehet, hasonló effektusokhoz is mint amiket AY-n a burkológörbe generátorral lehet előállítani, de általában célszerűbb nem hallható magasságot beállítani.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 6710
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Chrome 66.0.3359.170 Chrome 66.0.3359.170
    • View Profile
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #923 on: 2018.July.04. 14:51:03 »
Az eredmény gyakorlatilag gyűrűmoduláció a négyszögjel és a digitális hang között. Ez néha hasznos lehet, hasonló effektusokhoz is mint amiket AY-n a burkológörbe generátorral lehet előállítani, de általában célszerűbb nem hallható magasságot beállítani.

hmm ez a gyűrűmoduláció? wow :)
sose értettem mi az :D
A diplomás magyar programozó megcsinált egy pacmant egy év alatt, majd lefikázta a világ legjobb játékait. :D

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 6710
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Chrome 66.0.3359.170 Chrome 66.0.3359.170
    • View Profile
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #924 on: 2018.July.04. 15:22:03 »
viszont akkor tényleg lehet hogy használható az amit írtam, hogy a digi hangot "feljavítani" a négyszögjellel amin fut. ez egy gyűrűmoduláció lesz, ami azért használható bizonyos dolgokra. persze digi hangot csak úgy van értelme feljavítani hogy ellensúlyozzuk a kis sample rate-t, és ez pont erre lehet jó.
A diplomás magyar programozó megcsinált egy pacmant egy év alatt, majd lefikázta a világ legjobb játékait. :D

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 6710
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Chrome 66.0.3359.170 Chrome 66.0.3359.170
    • View Profile
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #925 on: 2018.July.07. 19:20:14 »
viszont akkor tényleg lehet hogy használható az amit írtam, hogy a digi hangot "feljavítani" a négyszögjellel amin fut. ez egy gyűrűmoduláció lesz, ami azért használható bizonyos dolgokra. persze digi hangot csak úgy van értelme feljavítani hogy ellensúlyozzuk a kis sample rate-t, és ez pont erre lehet jó.

sőt, ha egyik csatin szól a digi, gyűrűmodulálva a frekivel, de ez a csati meg használva egy másik csatit egyéb dave filtereket használ... érdekes lehet...
persze mindennek csak akkor van értelme ha valami olyan célunk van hogy pl kis proci időt foglaljon.
A diplomás magyar programozó megcsinált egy pacmant egy év alatt, majd lefikázta a világ legjobb játékait. :D

Offline Tomato77

  • EP fan
  • *
  • Posts: 168
  • Country: hu
  • OS:
  • Linux Linux
  • Browser:
  • Chrome 50.0.2661.94 Chrome 50.0.2661.94
    • View Profile
Re: Zeneprogramozás
« Reply #926 on: 2018.October.10. 13:51:32 »
Segítség!!! :) Az alábbi basic programmal kiadott hangot szeretném escape szekvenciákkal kiadni, de nem megy. Valami mély dörmögés hallatszik helyette. A negatív értékekre gyanakszom, de nem jövök rá, mi a hiba. Nem a 7-es bit az előjel bit?

Ez a program:

100 ENVELOPE NUMBER 1;0,63,63,1;1,-30,-30,4;4,30,30,1;1,-63,-63,20
110 SOUND PITCH 37,DURATION 50,LEFT 255,RIGHT 255,SOURCE 0,ENVELOPE 1

És ezeket az értékeket küldöm ki a megnyitott SOUND: csatornára (; jellel széttagolva fázisokra):

27,'E',3,4,255 ; 0,0,63,63,1,0 ; 1,0,158,158,4,0 ; 4,0,30,30,1,0 ; 1,0,127,127,20,0

27,'S',3,0,37,255,255,0,1,50,0,128

A -63 hangerő változást hogyan lehet beleírni egy bájtba? (191?) Illetve ha a pitch negatív értékkel változik, azt hogyan kell beleírni 16 bitbe? Azt sem értem, hogy hangkeltésnél (Esc+'S') a hangerőt 0-255 között lehet állítani, de az envelope-ban 0-63 között. Az envelope 4x nagyobb ugrásokkal dolgozik? Vagy a hangerőnél csak az alsó 6 bitet veszi figyelembe és a 255 ugyanaz, mint a 63?
Kotasoft

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 6710
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Chrome 69.0.3497.100 Chrome 69.0.3497.100
    • View Profile
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #927 on: 2018.October.10. 14:03:09 »
miért nem csinálod azt, hogy lezárod a sound: csatornát, majd megnyitod mint file csatornát, access output-al. ezután lejátszod a basic programot és bezárod a fájlt. így a lejátszott zene esc szekvenciás fájl lesz amit bármikor lejátszhatsz
A diplomás magyar programozó megcsinált egy pacmant egy év alatt, majd lefikázta a világ legjobb játékait. :D

Offline Tomato77

  • EP fan
  • *
  • Posts: 168
  • Country: hu
  • OS:
  • Linux Linux
  • Browser:
  • Chrome 50.0.2661.94 Chrome 50.0.2661.94
    • View Profile
Re: Zeneprogramozás
« Reply #928 on: 2018.October.10. 14:18:53 »
Így meg lehet nézni, mit csinál a SOUND... Kipróbálom, köszi!
Kotasoft

Offline szipucsu

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7281
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 62.0 Firefox 62.0
    • View Profile
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Zeneprogramozás
« Reply #929 on: 2018.October.21. 23:44:05 »
A zajcsatornán miért csak 5 féle polinomszámláló értéket lehet megadni? Ha van 17, 15, 11, 9, 7 bites polinomszámláló értékre lehetőség, miért nincs pl. 10 bitesre, 8 bitesre, 5 bitesre? 5 bites pont logikusan jönne a sorban, a hangzása is biztos egyedi lenne. Azt ki lehetne következtetni, milyen hangja lenne az 5 bitesnek?
A négyszögcsatornákon is van 4 bites, 5 bites, 7 bites torzítás. Itt miért nem érthető el 6 bites, vagy 4 bitesnél kisebb? Az 1 bites lenne az alapértelmezett négyszögjel?
Vagy el lehetne érni a zajcsatornán más hangmagasságot úgy, hogy nem használunk hozzá másik csatornát? Pl. ne csak az alap 250/8=31.25KHz lehetne, hanem mondjuk 250/10=25KHz is.

Ezeket basicből nem lehet elérni. Gépi kódból sem?

Ami még érdekes, hogy a zajcsatorna 17 bites és 7 bites polinomszámlálóval egyenletesen szól, 11 és 9 bitesnél van valami "vibrálás" a hangban. A négyszögcsatornák torzításaiban is van ilyen, talán magas torzításnál a legfeltűnőbb, közepes torzításnál nem (mindig) feltűnő, alacsony torzításnál talán nincs is. Ez miért lehet?
SOUND SOURCE 3,STYLE 16,LEFT 16,RIGHT 64,SYNC 2
SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 2
SOUND PITCH 25,SYNC 2
Videos