Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Zeneprogramozás (Read 547026 times)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10101
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Zeneprogramozás
« Reply #900 on: 2018.June.24. 23:05:54 »
Ennek érdekes a hangzása. A 20-as sorban más pitch értékkel is meg lehet próbálni:
[ Guests cannot view attachments ]
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #901 on: 2018.June.24. 23:56:48 »
jaja, ez az. az első ráadásul zenében is használható.

bár biztos kihasználtam már én ezt régen, de nem lehetett túl jó maga a zene amihez használtam, mert akkor emlékeznék rá :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #902 on: 2018.June.27. 19:53:40 »
azokat a szabályokat kéne összeírni, hogy a különböző filterek meg effektek milyen szabályok szerint kombinálhatók jól.
ügye filter meg bármi extra nélkül egy oktáv vagy 0.1 hangmagasság eltérés, vagy egy kvint, terc stb is már valamilyen másféle hangzást ad.
a dave extra dolgaira meg már szabályok vannak. asszem szipucsu mintha már valamit összeírt volna régebben.
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10101
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Zeneprogramozás
« Reply #903 on: 2018.June.27. 20:12:22 »
azokat a szabályokat kéne összeírni, hogy a különböző filterek meg effektek milyen szabályok szerint kombinálhatók jól.
ügye filter meg bármi extra nélkül egy oktáv vagy 0.1 hangmagasság eltérés, vagy egy kvint, terc stb is már valamilyen másféle hangzást ad.
Na végre, ezt akarom már kihúzni belőled egy ideje, hogy mit csinálsz a szűrőkkel, amitől jó a hangjuk. :D És az mennyire számít, hogy melyik csatornán adod ki a stíle 64 paramétert? Amelyiken mélyebb, vagy amelyiken magasabb a hang? Mindkettő lehet jó?

Én sokáig azt hittem, mindegy, hogy a két csatorna közül a gyűrűmodulációt (style 128) melyikre tesszük. Mostanában meg nézem, hogy mégsem.

"Különböző filtereket" írsz? Csak egy van. Illetve kettő. Van a felüláteresztő szűrő, abból lehet egy rakatot használni a csatornák között. És az alulátáresztő szűrő, azt hiszem, csak a zajcsatorna és a 2-es Dave csatorna között működik. Az alulátáresztőt még nem tudtam működésre bírni, talán pont a napokban is próbálkoztam vele.

Gyűrűmodulációval jól hangzik:
- A két csatorna között 0.1 vagy 0.2 vagy 0.3 vagy 0.1-nél kisebb hangmagasság különbség. Az egyik (vagy mindkét) csatornán lehet valami hangmagasság vibrálás is.
- Pontosan nem tudom már, milyen hangköz, de valami nagyobb hangköz volt, oktávnál is nagyobb, sajátos hangzása volt. Az ep-tech1.epm végén van ilyen, a midi gyűjteményben.
- Ugyanaz a hang mindkét csatornán, ennek ilyen pwm-es hatása van, de néha nagyon érdekes, nagyon kellemes hangzásokat ad, rejtély, hogy mivel lehetne ezt befolyásolni, hogy mikor milyen hangja legyen.
- Két alacsony torzítású csatorna, a hangmagasság különbség kvart vagy kvint, mint az elektromos gitároknál (ez a már jól ismert torzított gitárhang)
- Két egyforma hangmagasságú, alacsonyan torzított hang (ilyenre is az ep-tech1.epm elején van példa). Meg lehet próbálni a kis hangmagasság különbséget alacsonyan torzított hangok között.

Úgy lenne az igazi, ha mindegyikre lenne egy on-line lejátszóval lejátszható példa is.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #904 on: 2018.July.03. 11:45:09 »
azon gondolkodtam, csináltunk-e már olyat hogy egy négyszögjeles hangcsatornán szól a digi hang? azt ismerjük, hogy ha a frekijét a négyszögjelnek nem hallható magasságba tesszük akkor le lehet rajta játszani a digi hangot, de mi van ha hallható frekibe? sőt, ha dallamot játszunk le rajta? :)
mi van, ha zajcsatornán csináljuk ezt? :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7223
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Zeneprogramozás
« Reply #905 on: 2018.July.03. 11:47:46 »
azon gondolkodtam, csináltunk-e már olyat hogy egy négyszögjeles hangcsatornán szól a digi hang? azt ismerjük, hogy ha a frekijét a négyszögjelnek nem hallható magasságba tesszük akkor le lehet rajta játszani a digi hangot, de mi van ha hallható frekibe? sőt, ha dallamot játszunk le rajta? :)
mi van, ha zajcsatornán csináljuk ezt? :)
Nekem már sikerült ezt kipróbálni :D Nem jó a végeredmény, szól alatta az alap hang, zajnál a zaj, tehát esetleg azt lehetne kihozni belőle, hogy szól a digi zene, és parallel egy dave zenét is lejátszol alatta :D

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #906 on: 2018.July.03. 12:03:42 »
Nekem már sikerült ezt kipróbálni :D Nem jó a végeredmény, szól alatta az alap hang, zajnál a zaj, tehát esetleg azt lehetne kihozni belőle, hogy szól a digi zene, és parallel egy dave zenét is lejátszol alatta :D

igen, igazából egy direkt ezeket figyelembe vevő zenével lehetne kipróbálni.
olyasmire gondolok hogy alacsony frekis digi hang, hogy kevés cpu időt foglaljon, és közben megy rajta valami hozzá illő dalam is. az alacsony frekis digi hang hangzásbeli hiányosságait pótolná a 4szögjel, és fordítva.
persze ennek az egésznek csak úgy lenne értelme ha minden csatornát kihasználnánk közben, hiszen ha nem akkor szólhat külön csatornán a digi és a 4szög.
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10101
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Zeneprogramozás
« Reply #907 on: 2018.July.03. 14:05:40 »
egy négyszögjeles hangcsatornán szól a digi hang?
És akkor a digi hangot lehetne négyszögjeles csatornával, esetleg másik digi hanggal gyűrűmodulálni, szűrőzni?
A Soundtracker 2.1-ben 2 négyszögcsatorna és 2 digi csatorna van, ezek mind szólhatnak egyszerre. Az egyik digi csatorna a zajcsatornához van belőve, ott nem lehet a hangmasságot változtatni, de mintha kissé mégis változna a frekvencia attól függően, mi van a másik digi csatornán.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #908 on: 2018.July.03. 14:50:29 »
És akkor a digi hangot lehetne négyszögjeles csatornával, esetleg másik digi hanggal gyűrűmodulálni, szűrőzni?
A Soundtracker 2.1-ben 2 négyszögcsatorna és 2 digi csatorna van, ezek mind szólhatnak egyszerre. Az egyik digi csatorna a zajcsatornához van belőve, ott nem lehet a hangmasságot változtatni, de mintha kissé mégis változna a frekvencia attól függően, mi van a másik digi csatornán.

itt összekeversz dolgokat :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Zeneprogramozás
« Reply #909 on: 2018.July.04. 14:20:46 »
azon gondolkodtam, csináltunk-e már olyat hogy egy négyszögjeles hangcsatornán szól a digi hang? azt ismerjük, hogy ha a frekijét a négyszögjelnek nem hallható magasságba tesszük akkor le lehet rajta játszani a digi hangot, de mi van ha hallható frekibe? sőt, ha dallamot játszunk le rajta? :)

Az eredmény gyakorlatilag gyűrűmoduláció a négyszögjel és a digitális hang között. Ez néha hasznos lehet, hasonló effektusokhoz is mint amiket AY-n a burkológörbe generátorral lehet előállítani, de általában célszerűbb nem hallható magasságot beállítani.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #910 on: 2018.July.04. 14:51:03 »
Az eredmény gyakorlatilag gyűrűmoduláció a négyszögjel és a digitális hang között. Ez néha hasznos lehet, hasonló effektusokhoz is mint amiket AY-n a burkológörbe generátorral lehet előállítani, de általában célszerűbb nem hallható magasságot beállítani.

hmm ez a gyűrűmoduláció? wow :)
sose értettem mi az :D
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #911 on: 2018.July.04. 15:22:03 »
viszont akkor tényleg lehet hogy használható az amit írtam, hogy a digi hangot "feljavítani" a négyszögjellel amin fut. ez egy gyűrűmoduláció lesz, ami azért használható bizonyos dolgokra. persze digi hangot csak úgy van értelme feljavítani hogy ellensúlyozzuk a kis sample rate-t, és ez pont erre lehet jó.
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #912 on: 2018.July.07. 19:20:14 »
viszont akkor tényleg lehet hogy használható az amit írtam, hogy a digi hangot "feljavítani" a négyszögjellel amin fut. ez egy gyűrűmoduláció lesz, ami azért használható bizonyos dolgokra. persze digi hangot csak úgy van értelme feljavítani hogy ellensúlyozzuk a kis sample rate-t, és ez pont erre lehet jó.

sőt, ha egyik csatin szól a digi, gyűrűmodulálva a frekivel, de ez a csati meg használva egy másik csatit egyéb dave filtereket használ... érdekes lehet...
persze mindennek csak akkor van értelme ha valami olyan célunk van hogy pl kis proci időt foglaljon.
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Tomato77

  • EP user
  • *
  • Posts: 399
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Zeneprogramozás
« Reply #913 on: 2018.October.10. 13:51:32 »
Segítség!!! :) Az alábbi basic programmal kiadott hangot szeretném escape szekvenciákkal kiadni, de nem megy. Valami mély dörmögés hallatszik helyette. A negatív értékekre gyanakszom, de nem jövök rá, mi a hiba. Nem a 7-es bit az előjel bit?

Ez a program:

100 ENVELOPE NUMBER 1;0,63,63,1;1,-30,-30,4;4,30,30,1;1,-63,-63,20
110 SOUND PITCH 37,DURATION 50,LEFT 255,RIGHT 255,SOURCE 0,ENVELOPE 1

És ezeket az értékeket küldöm ki a megnyitott SOUND: csatornára (; jellel széttagolva fázisokra):

27,'E',3,4,255 ; 0,0,63,63,1,0 ; 1,0,158,158,4,0 ; 4,0,30,30,1,0 ; 1,0,127,127,20,0

27,'S',3,0,37,255,255,0,1,50,0,128

A -63 hangerő változást hogyan lehet beleírni egy bájtba? (191?) Illetve ha a pitch negatív értékkel változik, azt hogyan kell beleírni 16 bitbe? Azt sem értem, hogy hangkeltésnél (Esc+'S') a hangerőt 0-255 között lehet állítani, de az envelope-ban 0-63 között. Az envelope 4x nagyobb ugrásokkal dolgozik? Vagy a hangerőnél csak az alsó 6 bitet veszi figyelembe és a 255 ugyanaz, mint a 63?
Kotasoft

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #914 on: 2018.October.10. 14:03:09 »
miért nem csinálod azt, hogy lezárod a sound: csatornát, majd megnyitod mint file csatornát, access output-al. ezután lejátszod a basic programot és bezárod a fájlt. így a lejátszott zene esc szekvenciás fájl lesz amit bármikor lejátszhatsz
Vigyázat! Szektás vagyok! :)