Nem tudom, ki mennyire tudja fejből, hogy az egyes basic STYLE értékek hogyan is hangzanak. Elkezdtem összeállítani egy gyűjteményt, ahol meg is lehet hallgatni a különböző STYLE értékek hangzását, egyelőre a
saját weboldalamon. Most még csak a zajcsatornával vagyok meg, azzal a részével, ahol a frekvencia fix.
Nem tudom, ilyenre van-e igény egyáltalán, nekem jól fog jönni. Ha van valami EP-s oldal, ahol van online hanglejátszó, át lehetne majd oda tenni. A hangokat az emulátorból veszem fel hozzá, a midiplay segítségével.
Fura egyébként, hogy a zajcsatornán (SOURCE 3) a 17 (STYLE 0) és 15 (STYLE 4) bites polinom számláló szinte teljesen ugyanúgy hangzik. Ez direkt lehet így? Összehasonlítgattam annak a hangzását is, amikor egy másik csatorna adja a hangmagasságot, itt is szinte az összes polinomszámlálós változat ugyanúgy hangzik, a magasabb hangok kicsit jobban eltérnek.
Arra lennék még kíváncsi, hogy változtatható hangmagasságnál (másik Dave csatorna által) a zajcsatornán csupa olyan hangzások érhetők-e el, amiket valamelyik Dave csatorna is elő tudna állítani önmagában a STYLE paraméterrel, vagy a zajcsatorna elő tud-e állítani olyan hangzást, amit sima négyszögjel torzítás nem tudna. Nekem egyik zajcsatornás frekvenciaváltoztatós-polinomszámáló-változtatós érték sem tűnik egyedinek. István, erről mit gondolsz? (Csak mert ha a négyszögjeles csatornák is elő tudják állítani torzítással, amit a zajcsatorna a módosított frekvenciákkal, akkor sok esetben felesleges két csatornát lefoglalni hozzá, amikor egyet is lehet. Akkor lenne ez hasznos, ha amúgy mind a 3 csatorna foglalt, és pont olyan hangmagasság van az egyiken, ami jól jön a zajcsatornához is. Endinek volt valami zenéje, ahol az egyik csatornán csak azért volt 0 hangerejű hang, hogy a zajcsatornának adja a frekvenciát.)
Az is érdekes, hogy alapból 31.25kHz a zajcsatorna frekvenciája, ami nagyobb, mint amit egy kísérő Dave csatorna segítségével lehetne a zajcsatornán előállítani. A legmagasabb PITCH érték 127, ez a 10. oktávban egy G hang, és ez nekem mélyebbnek tűnt, mint amikor 31.25kHz-en szól a zajcsatorna. Érdekes, hogy miért így csinálták meg, hogy ne lehessen a legmagasabb hangról fokozatosan "lefele menni".