Kicsit össze lehetne foglalni és kiegészíteni, mi mindenre lehet jó a SOUND utasítás. Illetve a nem digi, négyszögjeles képességeit a gépnek hogyan lehet felhasználni hatékonyan, milyen lehetőségek mire jók. Elsősorban a gyűrűmodulációkra és a szűrőkre gondolok, de pl. az envelope is rejtegethet még új dolgokat. Azért is jutott ez eszembe, mert a Final Countdown kapcsán Endi hiányolta a szűrőket és az extrémebb dolgokat. De hát ahány szólam, annyi tiszta négyszögjeles csatorna lehet, általában ezt nem nagyon érdemes felborítani.
Mire jó a gyűrűmoduláció a 0. és a 2. csatorna között?1. Amolyan technós hangzásra, ha csak kicsit tér el a frekvencia a két csatorna között. Hogy milyen kicsit, az változtatható, nem elhanyagolandó. A negyedhangnál kisebb eltérésen belül is többféle hangzás lehet, esetleg dinamikusan változtatható ez az eltérés a hang közben. Ettől maradt mindenkinek tátva a szája a trancemix midis zenében.
2. Alacsony torzításnál extrém gitárhangra. Elsősorban 7 félhang különbséggel a két csatorna között, de 5 félhang is jó lehet, talán más is, ahogy az igazi torzított gitároknál is.
Endi használt még valamelyik (talán több) zenéjében gyűrűmodulációt, ahol valami másra használta, ott a pwm-hez hasonló hatása volt.
Mire jó a gyűrűmoduláció az 1. és a zajcsatorna között?Passz... Endi a Pacman City játékában használta ezt talán, de nem tudom, van-e valami különbség, mint ha a zajcsatorna nélkül használnánk simán torzított hangot.
Mire jók a zajcsatorna STYLE paraméterei?Elsősorban különböző doboknál lehet variálni a lecsengéseket. Talán másra is jók, nem tudom... Érdemes lenne kiegészíteni ezt. Hangeffektek? Tenger hullámzását utánzó effekt?
Mire jók a szűrők?Na, erről fogalmam sincs. Ráadásul elég sokféle lehet, és még a gyűrűmodulációval is lehet kombinálni. Szinte soha nem használtam szűrőket. Azt se tudom, miért lehet a zajcsatornával alul- és felüláteresztő szűrőt is használni, miben más a hangzása, miben érhetünk el így olyat, amit máshogy nem.
Mire lehet még jó az envelope?A midiplay-ben egész érdekes dolgokat is lehet vele, pl. a fázis egy részében torzított hang szól, másik részében nem (főleg doboknál). Ehhez hasonlót hangszerhangoknál is lehetne. Még valamennyire újszerű, ahol 50Hz-es megszakítással szól felváltva torzított és tiszta hang.
A sztereo csatornák "extrém" használata érdekes még, amikor gyorsan váltogatva szól a hang a két csatornában. A hangmagasság finom vagy kevésbé finom vibráltatása lehet még jó (ilyen a gitárhang a Moonlight Shadow és még néhány midi konverzióban).
Arra is gondoltam, lehetne egy weboldal, ahol a paraméterek mindenféle kombinációjával lenne on-line meghallgatható hangminta.