Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Zeneprogramozás (Read 148479 times)

Offline tigrian

  • EP user
  • *
  • Posts: 401
  • Country: hu
    • View Profile
Re: Zeneprogramozás
« Reply #60 on: 2005.December.16. 17:25:00 »
No akkor pontosítok.
A hangmagasságot 16 biten lehet megadni. Abból a felsõ 7 bit felel meg a félhangoknak, kb. 10 oktáv terjedelemben. Az alsó 9 bit a zenei félhangok közötti tartomány. Na ez a rész pontatlanul van számítva. Amit úgyse nagyon használ senki. Illetve csak átmenetekhez, de oda meg belefér.
re' mi' do' do sol

Offline gafz

  • EP lover
  • *
  • Posts: 703
  • Country: hu
    • View Profile
    • http://gafz.atw.hu
Re: Zeneprogramozás
« Reply #61 on: 2005.December.16. 18:04:28 »
Quote from: "tigrian"
No akkor pontosítok.
A hangmagasságot 16 biten lehet megadni. Abból a felsõ 7 bit felel meg a félhangoknak, kb. 10 oktáv terjedelemben. Az alsó 9 bit a zenei félhangok közötti tartomány. Na ez a rész pontatlanul van számítva. Amit úgyse nagyon használ senki. Illetve csak átmenetekhez, de oda meg belefér.


Magyarán tiszta hangokhoz a felsõ byte-ba pitch*2-t az alsóba 0-t kell tölteni?
(pitch: a Basic PITCH után írandó érték)
Enterprise Forever

Offline tigrian

  • EP user
  • *
  • Posts: 401
  • Country: hu
    • View Profile
Re: Zeneprogramozás
« Reply #62 on: 2005.December.16. 18:43:13 »
Quote from: "gafz"
Magyarán tiszta hangokhoz a felsõ byte-ba pitch*2-t az alsóba 0-t kell tölteni?
(pitch: a Basic PITCH után írandó érték)

Stimmel.
re' mi' do' do sol

Offline Povi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1697
  • Country: hu
    • View Profile
    • http://povi.fw.hu
Re: Zeneprogramozás
« Reply #63 on: 2005.December.18. 17:45:58 »
Sikerült kiszednem egzo nibbles-ébõl a digi hangokat. Nála csak 5 bitesen vannak bedigizve.
http://povi.fw.hu/DIGI.ZIP
*** Speicherplatz zu klein

Offline Povi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1697
  • Country: hu
    • View Profile
    • http://povi.fw.hu
Re: Zeneprogramozás
« Reply #64 on: 2006.January.22. 18:12:05 »
A http://povi.fw.hu/N.ZIP címrõl letölthetõ a Nibb1k 4kb-os változata, immár zenével. Ugyanaz a zene, mint az egzo féle nibblesben (hydro.mus). Az ep32 emulátorral nem igazán múködik (meghülyül irányítás közben), de az ep128emu-val használható, meg igazi ep-n is fut (azon a legjobb :-))

Egzo! Te a Nibblesbe honnét szedted a digi hangokat? És miért csak 5 bites?
*** Speicherplatz zu klein

Offline szipucsu

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7336
  • Country: hu
    • View Profile
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Zeneprogramozás
« Reply #65 on: 2006.January.27. 23:57:04 »
Mintha a Nibbles digi hangjait hallottam volna egy EP-s zeneszerkesztõ programhoz mellékelve (talán Rockdigi), nem tudom, melyik volt elõbb.
SOUND SOURCE 3,STYLE 16,LEFT 16,RIGHT 64,SYNC 2
SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 2
SOUND PITCH 25,SYNC 2
Videos

Offline szipucsu

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7336
  • Country: hu
    • View Profile
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Zeneprogramozás
« Reply #66 on: 2006.February.28. 00:35:11 »
Ha a négyszögjelet eltorzítjuk (túlvezéreljük), akkor is négyszögjel marad, tehát a torzításnak elméletileg nincs értelme, mégis torzításnak nevezik azt, amit a BASIC-ben a STYLE paraméter csinál a SOUND utasításban és hangzásra tényleg olyan, mintha valami torzítás lenne. De pl. a gitárok torzítását úgy is szokták jellemezni, hogy négyszögesítik a kimenõ jelet, tehát látszólag fából vaskarika...
Tudja valaki, mit jelent az, hogy gyûrûmoduláció? Ha jól sejtem, a rezgések csatolásával kapcsolatos. FM-rõl és AM-rõl hallottam, de errõl nem.
SOUND SOURCE 3,STYLE 16,LEFT 16,RIGHT 64,SYNC 2
SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 2
SOUND PITCH 25,SYNC 2
Videos

Online endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 6755
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • View Profile
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #67 on: 2006.February.28. 06:03:58 »
A torzítás nem csak túlvezérelést jelenthet. Amúgy engem is érdekelnek ezek az EPs hang dolgok. Sose volt világos a gyûrûmoduláció meg a többi. Bár próbálgattam velük mindenféle hangot elõállítani, de inkább effektek lettek belõlük mint zenében hasznosítható hangok. Nagyon kevés játék használta ki ezeket a hanglehetõségeket, pl. a Lair (ebben jó hangzást értek el) vagy a Nodes os Yesod (ez inkább érdekes). A demóimban próbálkoztam néhol, de nem sok jó jött ki... :)
A diplomás magyar programozó megcsinált egy pacmant egy év alatt, majd lefikázta a világ legjobb játékait. :D

Offline szipucsu

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7336
  • Country: hu
    • View Profile
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Zeneprogramozás
« Reply #68 on: 2006.February.28. 23:27:19 »
Egyszer próbálgattam egy PC-s hangszerkesztõvel az EP négyszögjelét torzítgatni, de már nem tudom, mi jött ki belõle. Tényleg sokfajta torzítás van abban a szerkesztõben is, talán annak alapján, hogy a mély, magas, vagy a közép hangokat torzítjuk-e el és melyiket milyen mértékben.
De az EP milyen módszerrel torzít, ha nem túlvezérléssel? Amúgy a gitárokat is torzítják túlvezérlésen kívül máshogy is?
Az fura még, hogy az EP-s torzítás (legalábbis BASIC-ben) a mély hangokat nem változtatja meg (vagy nem hallani semmit), utána egy magasabb tartományban torzít, még magasabb tartományban meg megint más a hatása. Az ilyen magas hangok torzítása jó hangzást eredményezett.
Valami olyan gondom is volt, hogy nagyon kevés hang torzítása azonos jellegû, így pl. zenében nem nagyon tudtam felhasználni, illetve behatárolta a lehetõségeket (hangok száma, magasság szempontjából).
Hírtelen eszembe jutott a Deviants játék, ami game over esetén egy kellemes, hosszabb hangot játszik le, utána kétszer egymás után egy érdekesen torzított valamit, ami néha talán félresikerül és alig hallani belõle valamit.
Egyébként régebben kísérletezgettem valami enyhén torzított zenével (talán egy oktávval magasabban is ugyanaz ment, szintén eltorzítva) és egész jól hangzott, majd mikor késõbb újra betöltöttem "mûvemet", más volt a hangzása. Talán azért, mert hol azonos fázisban találkoznak a rezgések, hol nem vagy valami hasonló, és a gép mindig "beáll" valamiért valamelyikre.
SOUND SOURCE 3,STYLE 16,LEFT 16,RIGHT 64,SYNC 2
SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 2
SOUND PITCH 25,SYNC 2
Videos

Online endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 6755
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • View Profile
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #69 on: 2006.March.04. 22:09:20 »
Nem csak torzítás van hanem modulációk is, szerintem te azzal kevered a dolgokat. Én nem értem az EP modulációit, a torzításait se nagyon.
Megnéztem az Lair zenéjét, tényleg nincs rajta semmilyen moduláció vagy torzítás, egyszerûen okosan írták meg a zenét azért hallatszik olyan furcsának és jónak. Úgy vizsgáltam meg hogy az emulátorban ki-be kapcsolgattam a szólamokat.
A diplomás magyar programozó megcsinált egy pacmant egy év alatt, majd lefikázta a világ legjobb játékait. :D

Offline szipucsu

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7336
  • Country: hu
    • View Profile
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Zeneprogramozás
« Reply #70 on: 2006.March.05. 15:39:24 »
Szerintem a lebegés (majdnem azonos fázisban találkoznak a rezgések, csak pici az eltérés - bocsi, ha szakmailag pontatlanul foglalmazok, talán a körfrekvenciák majdnem azonosak) valamilyen szempontból hasonlít a modulációhoz. Tehát ha két különbözõ csatornán megszólaltatjuk majdnem ugyanazt a hangot (pl, SOUND PITCH X, SOURCE 2; SOUND PITCH X+.1, SOURCE 0), annak (különösen a mély hangoknál) érdekes hatása van.
Ha még erre ráeresztünk egy gyûrûmodulációt is (asszem STYLE 128), annak még érdekesebb hangzása lesz (talán az Athena címû játék zenéje ilyen).
A gyûrûmodulációnak még akkor van talán elviselhetõ hatása, ha a két hang egy oktávnyira van egymástól. A többi esetben asszem, csúnya hangja volt.
Szerintem valami olyan dolog lehet a gyûrûmoduláció, ami "összemos" két hangot. Kicsit hasonló, ha pl. eltorzított gitáron két v. több hangot szólaltatunk meg egyszerre. Így a hangok amplitúdója összeadódik, nagyobb lesz a hangerõ, így a torzítás is nagyobb lesz, így sajátosan összemosódnak a hangok. Szerintem más, ha két külön-külön eltorzított hangot egyszerre szólaltatunk meg, mint ha torzítatlan formájukban szólaltatjuk meg õket egyszerre és a végeredményt torzítjuk el. Ez utóbbi sajátosan "összemossa" a hangokat és mintha a gyûrûmodulációban is ehhez hasonló "összemosás" lenne, csak torzítás nélkül.

Bocsi, ha esetleg zeneprogramozás címszó alatt off-topicnak tûnik a hozzászólásom.
SOUND SOURCE 3,STYLE 16,LEFT 16,RIGHT 64,SYNC 2
SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 2
SOUND PITCH 25,SYNC 2
Videos

Offline szipucsu

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7336
  • Country: hu
    • View Profile
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Zeneprogramozás
« Reply #71 on: 2006.March.06. 00:30:32 »
Lenne egy ravasz kérdésem. Kicsit talán off-topic, remélem, nem baj.

Soundtrackerrel készült digi zenéket vettem fel PC-n egy hangszerkesztõvel. Mivel a benne használatos hangminták 8KHz-esek, gondoltam, elég a zenérõl készült WAV hangot is így menteni el. De tévedtem. Még a 22KHz-es WAV sem volt tökéletes. Ennek meg mi lehet az oka?
Meg ha a négyszögjelet vesszük fel, ahhoz is kell pár KHz.
SOUND SOURCE 3,STYLE 16,LEFT 16,RIGHT 64,SYNC 2
SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 2
SOUND PITCH 25,SYNC 2
Videos

Offline szipucsu

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7336
  • Country: hu
    • View Profile
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Zeneprogramozás
« Reply #72 on: 2006.April.06. 15:15:32 »
A változatosság kedvéért megint én szólok hozzá.

A DTM fájlok készítésérõl valahol fórumozgattam, de már nem találom. Azóta belegyömöszöltem az EDCWin Digitrax alkalmazásába néhány MOD fájlt. Van, ami mûködik is, egy részüknél azonban nem szólal meg mindegyik hangminta. Valahol valaki írta is asszem, hogy ilyenkor mit kell csinálni, de nem találom. Van valakinek valami javaslata, hogyan tudnám megszólaltatni a nem szóló hangokat is?
A Modplug trackerrel kicsit lefaragtam a hangminták végébõl, az már úgyse hallatszik, hátha használ, ha így kisebb lesz a fájl, de ettõl csak még rosszabb lett és az sem szólalt meg, ami addig szólt. Ha jól emlékszem, a hangmintát magát kell valami hexa szerkesztõvel megnyitni és annak az elején valamit átírni. Én még azt is ki tudom zárni, hogy túl sok hangszer volt vagy túl nagy volt a hangminta mérete, mert erre is találtam ellenpéldát és mûködött.
Can you help me, please?
SOUND SOURCE 3,STYLE 16,LEFT 16,RIGHT 64,SYNC 2
SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 2
SOUND PITCH 25,SYNC 2
Videos

Online geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 5084
  • Country: hu
    • View Profile
Re: Zeneprogramozás
« Reply #73 on: 2006.April.06. 16:34:11 »
Quote from: "szipucsu"

Can you help me, please?


Nézz bele az inboxodba, ha még nem törölted ki, akkor ott kell lennie a válasznak.:)

Egyébként a következőket irtam akkor:
Talalkoztam olyan moddal, amibol csak egy-ket hangszert vitt at, mert a FILE-ban a hangszermintak neve elott nem hex 01 volt, hanem hex 00, egy kis hexa editoros ugykodessel ez is kikuszobolheto.

Online geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 5084
  • Country: hu
    • View Profile
Re: Zeneprogramozás
« Reply #74 on: 2007.March.26. 20:59:41 »
A Digitrax-szal én is szórakoztam egy keveset, és találtam benne egy kisebb fajta bugot, ha a max sample méretet nolimitre állítom, akkor legenerálja ugyan a file-t az összes sampléval, de a samplékat 48 kb-ig tölti be, viszont ha beállítom a 48 kb max sample méretet, akkor csak 48 kb-ig generálja a file-ba a samplékat, de betöltéskor a normál méretet írja ki ( 48 és 64 kb között ), és ebben az esetben nem játszik le semmit, mert rövidebb a file, mint amilyennek a paraméterei miatt lennie kéne.
Azt a megoldást találtam ki rá, hogy legenerálom mind a két módszerrel az MBM file-t majd nyomok rá egy Compare by content...-et Total Commander alatt, így megkapom azt a pár byte-ot, ami a sample-ék kezdési cimét hivatottak megadni és hiányoznak a nolimites verzióbol, így egy kis Hexaeditoros ügyködés után máris jól működik a convertált MOD.
Ezeket sikerült összehozni:

Download MODs and MBMs