Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Zeneprogramozás (Read 417113 times)

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Zeneprogramozás
« Reply #450 on: 2013.November.09. 00:32:49 »
Quote
Ha felesleges lenne, akkor az embereknek csak 1 füle lenne középen.
Majd a virtuális valóságban újra nem lesz felesleges, valóban. De egy képernyő előtt ülve ... érdekesség csak sztm.

3D PC játékokban nyilván alap a pozícióhelyes hang. Nekem mégsincs szükségem rá sosem.
Z80 System

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #451 on: 2013.November.10. 21:02:23 »
hahahaha :(
mit találtam itt: http://ep128.hu/Ep_Konyv/Exos.htm#242a

Szűrők

A DAVE szűrőinek nem sok közük van az analóg szűrőkhöz, valójában ezek is csak egyszerű bináris műveleteket jelentenek:
A felüláteresztő szűrő az órajelnek használt csatorna lefutó éleinél 0-ra állítja a szűrt csatorna kimenetét, tehát gyakorlatilag a kitöltési tényező csökkentésével ér el "felüláteresztő" hatást.
Az aluláteresztő szűrő (csak a zajcsatornánál van) az órajel csatorna lefutó éleinél mintavételezi a bemenetét, és ezt tárolja.
A gyűrűmoduláció XNOR kapu. Ez még meg is felel az analóg gyűrűmodulációnak előjeles négyszögjelek között:0 XNOR 0 = 1 -1 * -1 = 1
0 XNOR 1 = 0 -1 * 1 = -1
1 XNOR 0 = 0 1 * -1 = -1
1 XNOR 1 = 1 1 * 1 = 1
« Last Edit: 2013.November.10. 21:12:12 by endi »
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #452 on: 2013.November.13. 00:00:25 »
egyszerű online wave editor

https://twistedwave.com/online/
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #453 on: 2013.November.14. 21:33:43 »
Z80System: a megszakban futó digi lejátszódhoz ötlet: kód módosítás. Azaz a megszak rutinba írod bele konkrétan pl hogy milyen címről vegye a digi hangot, vagy magát a digi hangot.
Hogy hol, azt nem tudom, de lehetne vele spórolni regisztert talán.
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Zeneprogramozás
« Reply #454 on: 2013.November.14. 21:40:38 »
Quote
Z80System: a megszakban futó digi lejátszódhoz ötlet: kód módosítás. Azaz a megszak rutinba írod bele konkrétan pl hogy milyen címről vegye a digi hangot, vagy magát a digi hangot.
Hogy hol, azt nem tudom, de lehetne vele spórolni regisztert talán.
Tánkju, de ezzel a módszerrel alapot vetően regisztert valóban spórolni lennék képes, ámde én időt szeretnék spórolni ezen a helyen (hangmegszak).

Mind mikrószkópikus (órajelciklusok), mind makrószkópikus (élek - e vajon addig míg megírom ezt a dógot) értelemben.

Namost időt spórolni a self modify akkor ha van rá reg is ... námmjó. És van. Rá. Reg.
Z80 System

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #455 on: 2013.November.15. 18:49:15 »
Na a következőre adjon valaki magyarázatot!
Van ügye az, hogy ha két ugyanolyan hangot elindítunk akkor néha kioltják, néha erősítik egymást (változó mértékben, ahogy épp a két négyszögjel fedi egymást), és ezt nem lehet szabályozni (legalábbis most basic-ról beszélünk).

Lásd a mellékelt programot. Ha STOP-al leállítjuk és újraindítjuk, tök más hangokat kapunk.
Ha gombot nyomunk közben, akkor átugrik a következő programrészre, ahol kis eltérés van a hangmagasságban, és így a már ismert hullámzó effektet kapjuk. Azonban a kérdésem az, hogy miért nem találunk ebben a hullámzó hangban olyan extrém részt, mint amit ez első programrész tud kiadni?
Túl gyors a hullámzás? Sajnos lelassítani nem lehet, kisebb hangmagasság eltéréssel se.

Na most asmból lehet szinkronizálni így a négyszögjeleket? Asszem írtam már valaki hogy lehet.
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #456 on: 2013.November.15. 18:51:47 »
bocs, durationt vegyétek hosszabbra mert így nem jó
nálam gyorsa van állítva a z80 speed :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #457 on: 2013.November.15. 19:14:48 »
Z80Systemnek: azért ez elég jó lett EP szinten, nem?
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Zeneprogramozás
« Reply #458 on: 2013.November.15. 19:20:24 »
Quote
Z80Systemnek: azért ez elég jó lett EP szinten, nem?
Nekem is érdekesnek tűnik, de nem érzek benne dinamikát, meg mélységet (mély hangra gondolok). Érdekesebb hangszín csak. De nemtom hogy lehet ebből kihozni oylan hangot, ami nem csak valami "zizegés" meg "csicsergés", hanem "bumm- bumm" meg "dirr- durr", lövés meg robbanás ...
Z80 System

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #459 on: 2013.November.15. 19:22:18 »
Quote from: Z80System
Nekem is érdekesnek tűnik, de nem érzek benne dinamikát, meg mélységet (mély hangra gondolok). Érdekesebb hangszín csak. De nemtom hogy lehet ebből kihozni oylan hangot, ami nem csak valami "zizegés" meg "csicsergés", hanem "bumm- bumm" meg "dirr- durr", lövés meg robbanás ...
mondjuk értelemszerűen ebben a nem a mély hang volt a cél
vagy már magas hangokat nem is akarsz használni? :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Zeneprogramozás
« Reply #460 on: 2013.November.15. 19:30:18 »
Quote
vagy már magas hangokat nem is akarsz használni? 

Hát ha 4KHz -en leszünk digiben, abba technikailag nem fér bele gyakorlatilag semmilyen magas hang,

de persze akarnék, de csak azután, hogy a dinamikus "dumm-dumm" hangok már mennek ... és ha a magasakat ezért be kell áldozni, akkor beáldozom.

Azt akarom, hogy a lövések és a robbanások nagyon karakteresek és "menők" legyenek, ne csak cirregés, meg zizegés ... vagyis hát akarnám ...
Z80 System

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Zeneprogramozás
« Reply #461 on: 2013.November.15. 19:35:57 »
Quote
vagyis hát akarnám ...
Te pld. megpróbálhatnál csinálni vadállatos 4KHz digi hangokat ... Persze űberrövideket. 1 hang 1 Kbyte. Vagyis negyedmásodperc ...
Z80 System

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #462 on: 2013.November.15. 19:53:54 »
Quote from: Z80System
Te pld. megpróbálhatnál csinálni vadállatos 4KHz digi hangokat ... Persze űberrövideket. 1 hang 1 Kbyte. Vagyis negyedmásodperc ...
freesound.org...
beírod a keresőbe, letöltöd, konvertálod, kipróbálod...
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9951
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Zeneprogramozás
« Reply #463 on: 2013.November.15. 21:13:16 »
Quote from: endi
miért nem találunk ebben a hullámzó hangban olyan extrém részt, mint amit ez első programrész tud kiadni?
Túl gyors a hullámzás? Sajnos lelassítani nem lehet, kisebb hangmagasság eltéréssel se.
Van benne ilyen rész, csak persze rövid. Itt megfigyelhető, hogy nagyon rövid részen sima teljesen a görbe:

[ Guests cannot view attachments ]

Egyébként ezt a hullámázást a fizikában lebegésnek nevezik, amikor a két rezgés frekvenciája majdnem megegyezik, de mégsem. Ezzel el is fogytak a fizikaórákról az emlékeim.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #464 on: 2013.November.15. 21:32:51 »
na jó, leírtad ugyanazt amit én
de miért nem hallatszik az a bizonyos extrém, nagyon jó hang?
Vigyázat! Szektás vagyok! :)