Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Zeneprogramozás (Read 417339 times)

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14739
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Zeneprogramozás
« Reply #405 on: 2013.November.05. 21:41:07 »
Quote from: IstvanV
Tehát PC-n előbb a 8 bites hangot 4-el osztani kell, hogy az is csak 6 bites felbontású legyen (itt lehet ditherrel próbálkozni),
SNDPLAY konvertálójával nem lehetne egyből?

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Zeneprogramozás
« Reply #406 on: 2013.November.06. 09:33:45 »
Quote from: Zozosoft
SNDPLAY konvertálójával nem lehetne egyből?
De, 6 bites tömörítetlen formátumban használható lenne. Azonban egyszerű lejátszáshoz a kimeneti file-t még konvertálni kellene, hogy egy hangminta egy byte legyen, vagy módosított epsndconv verziót készíteni erre a célra.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #407 on: 2013.November.08. 01:04:35 »
na végül itt egy példa arra hogy mégis valamit lehet kezdeni a gyűrűmodulációval
a Q A gombokkal lehet fel le állítani a hangmagasságot

a gyűrűmodulációt ügye úgy csinálja az EP hogy a 0-ás és a 2-es csatornát használja hozzá, és itt ebben a kis basic programban a lényeg hogy a 2-es csatorna 0.1-el magasabb pitch-en szól (ami amúgy moduláció nélkül is jó két szólam esetén) 

így egy keményebb, agresszívebb hangot kapunk

na most a basic envelope nem alkalmas pl arra hogy .1-es pitch változást rakjunk bele (csak 1-től felfele tud sajnos), így sajna még jobbat nem lehet kihozni ebből. pedig elvileg ha .1-.2-ig változtatnánk a két szólam közötti hangmagasságot akkor állat lenne

mindjárt megpróbálom ezt megcsinálni envelope nélkül
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #408 on: 2013.November.08. 10:01:38 »
ez jó béna, de envelope nélkül és egy kis dallammal még dinamikusabb, keményebb
majd csinálok jobbat, de épp nem hallok egyik fülemre :(
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9952
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Zeneprogramozás
« Reply #409 on: 2013.November.08. 13:16:52 »
Quote from: endi
na végül itt egy példa arra hogy mégis valamit lehet kezdeni a gyűrűmodulációval
Á, én erre már nagyon rég rájöttem, már többször írtam is róla  a fórumon, már biztos töltöttem is fel így szóló zenéket...


Quote
na most a basic envelope nem alkalmas pl arra hogy .1-es pitch változást rakjunk bele (csak 1-től felfele tud sajnos)
Dehogynem alkalmas! Biztosan alkalmas, mert már sokszor adtam meg .1-s értéket benne, a Hungry Creature játékomban is ez van a betöltőben, mert a Zzzippel fordított program nem támogatja a nem egész számokat, ezért csak a basic betöltőbe lehetett ezt beletenni a lefordított program betöltése előtt. És ott pont ilyen zene van, amikor a következő szintre jutunk.

pl.
ENVELOPE NÉMBER 1;.1,63,63,1;satöbbi
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #410 on: 2013.November.08. 13:25:16 »
Quote from: szipucsu
Á, én erre már nagyon rég rájöttem, már többször írtam is róla  a fórumon, már biztos töltöttem is fel így szóló zenéket...

hát én írtam zenéket a demóimba, játékaimban ilyesmivel, de itt most Z80Systemnek akartam mutatni ilyen mély, kemény hangot, amit hiányol a sima 4szögjeles hangzásból

Quote
Dehogynem alkalmas! Biztosan alkalmas, mert már sokszor adtam meg .1-s értéket benne, a Hungry Creature játékomban is ez van a betöltőben, mert a Zzzippel fordított program nem támogatja a nem egész számokat, ezért csak a basic betöltőbe lehetett ezt beletenni a lefordított program betöltése előtt. És ott pont ilyen zene van, amikor a következő szintre jutunk.

pl.
ENVELOPE NÉMBER 1;.1,63,63,1;satöbbi
ja csak semmi hatása nincs...
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9952
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Zeneprogramozás
« Reply #411 on: 2013.November.08. 13:26:43 »
És pont erről írtam a game00 topikban is, és példavideót is linkeltem, hogy bombazuhanás milyen durván hangzik ilyen kb. 1 vagy kisebb PITCH értékben eltérő csatornáknál, ha gyűrűmodulációval vannak összekötve, és nem tetszett figyelni! :D
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9952
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Zeneprogramozás
« Reply #412 on: 2013.November.08. 13:27:43 »
Quote from: endi
ja csak semmi hatása nincs...
Dehogynem, működik az! Valami más EXOS-nál vagy konfigurációnál nem működik?
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #413 on: 2013.November.08. 13:28:53 »
Quote from: szipucsu
És pont erről írtam a game00 topikban is, és példavideót is linkeltem, hogy bombazuhanás milyen durván hangzik ilyen kb. 1 vagy kisebb PITCH értékben eltérő csatornáknál, ha gyűrűmodulációval vannak összekötve, és nem tetszett figyelni! :D
jaja jó ez, de nem mély! az én példám mély hang!
amúgy most nézem, milyen érdekes, a pitch 1 a legmélyebb exos hang? furcsa
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9952
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Zeneprogramozás
« Reply #414 on: 2013.November.08. 13:33:31 »
Quote from: endi
de itt most Z80Systemnek akartam mutatni ilyen mély, kemény hangot, amit hiányol a sima 4szögjeles hangzásból
Ja, én azt hittem, attól függetlenül írod. Kicsit bonyolult, hogy mindenféle topik utal egy másik topikban folyó beszélgetésre. Inkább a game00 topikba illett volna, meg ami az 50fps-es topikba került most játék, az is, de lehet, hogy így van jól, csak nekem bonyolult követni.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9952
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Zeneprogramozás
« Reply #415 on: 2013.November.08. 13:44:16 »
Itt van még egy példa telt mély hangokra. 3-szor játssza le ugyanazt, mindig kicsit más színezetben.
Meg lehet úgy is próbálni, hogy a 160-as sorból a STYLE 128-at kitöröljük, úgy is jó a hangja.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #416 on: 2013.November.08. 13:49:55 »
Quote from: szipucsu
Itt van még egy példa telt mély hangokra. 3-szor játssza le ugyanazt, mindig kicsit más színezetben.
Meg lehet úgy is próbálni, hogy a 160-as sorból a STYLE 128-at kitöröljük, úgy is jó a hangja.
aha jók ezek
amúgy ha a modulációhoz használt hangcsatornára left 0, right 0-át írsz (azaz lehalkítod) akkor megint más hang fajta lesz
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #417 on: 2013.November.08. 13:52:01 »
Amúgy ami Z80Systemnek hiányzik szerintem még, az az, amit c64-en sokat használnak, hogy a hang paramétere változik, mintegy flanger hatás. Persze ilyet EP-n csak úgy lehet ha a modulációk frekijét változtatjuk, persze össze se mérhető a c64 szintjével sajnos...
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9952
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Zeneprogramozás
« Reply #418 on: 2013.November.08. 14:24:19 »
Quote from: endi
amúgy ha a modulációhoz használt hangcsatornára left 0, right 0-át írsz (azaz lehalkítod) akkor megint más hang fajta lesz
Na, ezt mondjuk nem tudtam. Kicsit megváltozik a színezete, igen.
Bár az összes csatornát lefoglalja, de olyan próbáltatok már, hogy kettőt gyűrűmoddal kötni össze, a másik kettőt meg hasonló hangmagassághoz szűrőkkel? És ehhez még esetleg valamilyenfajta torzítást? Esetleg az összes vagy szinte az összes STYLE értéket egyszerre az összes csatornán, valamilyen torzítással, vagy anélkül? Sok kombináció lehet...
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #419 on: 2013.November.08. 14:27:21 »
Quote from: szipucsu
Na, ezt mondjuk nem tudtam. Kicsit megváltozik a színezete, igen.
Bár az összes csatornát lefoglalja, de olyan próbáltatok már, hogy kettőt gyűrűmoddal kötni össze, a másik kettőt meg hasonló hangmagassághoz szűrőkkel? És ehhez még esetleg valamilyenfajta torzítást? Esetleg az összes vagy szinte az összes STYLE értéket egyszerre az összes csatornán, valamilyen torzítással, vagy anélkül? Sok kombináció lehet...
igen. de kb semmit jót nem lehet kihozni belőle :(
Vigyázat! Szektás vagyok! :)