Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Zeneprogramozás (Read 416775 times)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #225 on: 2012.August.29. 10:52:36 »
a dead cyborg játékomban marha alacsony frekin, de megy a digi hang háttérben (1 csatorna)
más kérdés, hogy pont egy ilyen cpu igényes "3d" játékot miért lassítottam ilyennel... :D
esetleg valaki csinálhatna egy verziót amiben ez le van tiltva, kíváncsi lennék mennyit gyorsul tõle

de ott van a Swap, amiben elég magas frekin megy a 4 szólamú digi lejátszó, de errõl annak idején mesélte Moonlight, hogy annyira foglalja a procit, hogy még a kurzor nyíl kirakását is pixelenként kódból kellett megoldania (tehát nem mint sprite, hanem maga a kód rakosgatja ki)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9949
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Zeneprogramozás
« Reply #226 on: 2012.August.29. 13:20:38 »
Alapgépen kizárt dolog.
Esetleg olyat lehetne, hogy digi zene közben nem csinál semmit a gép, de egy gombnyomásra visszaadja a vezérlést a basic-nek. Így pl. menü alatt szólhatna ilyen zene, és annyit figyelne csak a gép, hogy melyik gombot nyomjuk meg, és annak a kódját eltárolná valami változóban, hogy a basic program fel tudja használni, hogy a menüben mit nyomtunk meg. Már ha ez egyáltalán megoldható basicben négycsatornás, rockdigibõl mentett zenével.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #227 on: 2012.September.05. 00:27:55 »
ööö természetesen nem a dead cyborg hanem a book of life játékomban XD
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9949
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Zeneprogramozás
« Reply #228 on: 2012.September.06. 15:46:54 »
Kezdetleges Rockdigi csengõhang telefonra. F6-ra indul a lejátszás. [ Guests cannot view attachments ]
« Last Edit: 2012.November.02. 16:28:56 by szipucsu, Reason: Elveszett csatolmány újra feltöltése »
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #229 on: 2012.December.07. 22:04:31 »
soundnak basicból meg lehet adni pitch változást? úgy értem az envelope-ban?
már nem emlékszem...
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9949
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Zeneprogramozás
« Reply #230 on: 2012.December.07. 22:34:34 »
Quote from: endi
soundnak basicból meg lehet adni pitch változást? úgy értem az envelope-ban?
már nem emlékszem...
Az ENVELOPE NUMBER után több fázist lehet megadni. Mindegyik fázisban megadható külön a két csatorna hangerőváltozása, és a hangmagasság-változás is, pl. ENVELOPE NUMBER 1;0,63,63,1;-10,-63,-63,50.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Tuby128

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1449
  • Country: hu
Re: Zeneprogramozás
« Reply #231 on: 2012.December.07. 22:46:02 »
... és az egyes fázisok időtartamát. Illetve minden envelope-nak van saját azonosító száma.
ENVELOPE NUMBER azonosítószám; magasságváltozás, jobb hangerő vált., bal hangerő vált., időtartam; ..... (pontosvessző után jön a köv. fázis már ha van)

Az érdekesség az, hogy nem egy hirtelen ugrás történik az adott fázisban, hanem az időtartam végére kell, hogy elérje a megadott értékeket.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #232 on: 2012.December.07. 22:48:24 »
aha tényleg, dereng már
ez csak azért jutott eszembe, mert a torzításokat amik több csatornát használnak, ilyen hangerő változtatásokkal lehetne jól kihasználni, úgy lehetne kihozni belőlük az egyedi hangokat
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Tuby128

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1449
  • Country: hu
Re: Zeneprogramozás
« Reply #233 on: 2012.December.07. 22:59:15 »
Emlekszem arra a cikkre, ami magyarázza ezeket a "gyűrűmodulációs" dolgokat. Talán az egyetlen lapszámot megélt EnterFace-ben lehetett. Olyan érdekes volt, hogy a szerző maga sem tudta, hogy mit csinál egy gyűrűmoduláció. (Bevallom én sem, és még most [jó 10 év után] sem).

 Egyébként Endi, neked nincs meg az EP gépkönyv? Abban minden meg van magyarázva, gyönyörű szépen érthetően.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #234 on: 2012.December.07. 23:34:16 »
már valakinek odaadtam minden ep-s dolgomat

ez a pitch változtatás azért jutott eszembe, de konkrétan emlékszem hogy én mennyit szórakoztam a torzításokkal, hogy kihozzak valami egyedi hangzást, és konkrétan emlékszem hogy a pitch változtatást nem próbáltam

pedig az hozná ki belőle azt amire kitalálták szerintem!

eh, lusta vagyok elindítani az emulátort :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9949
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Zeneprogramozás
« Reply #235 on: 2012.December.08. 13:19:17 »
Ha jól emlékszem, IstvánV leírta itt részletesen, valójában mit is csinálnak a torzítások és a gyűrűmoduláció.
Torzítással hangmagasság-változás ENVELOPE által? Pl. robbanásoknál van ilyen, pl. a Nodes of Yesodban, Cauldronban van ilyen, bár nem bonyolítják túl a hangeffekteket.
Korábban arról is volt itt szó, hogy a torzításokkal nem minden hangmagasság érték szól rendesen, így pl. a STYLE 16,PITCH 50 egyáltalán nem is ad ki hangot. Alacsony torzításnál kb. minden 3. pitch érték ad ki normális hangot, így ha változtatjuk a pitch-et és így adunk meg egy ENVELOPE-t, akkor nem lesz folyamatos a hangzás, eléggé szaggatott lesz. Közepes torzításnál is kicsit igaz ez. István ennek részletesen leírta az okát is.

Két csatornát alacsony torzítással szólaltatni meg egyszerre és emellett gyűrűmodulációval kötni össze őket, ez ad kicsit egyéni hangzást, ami olykor félelmetesen hasonlít a torzított elektromos gitár hangjához. Erre már tettem be példákat itt régebben. De mivel a pitch érték alacsony torzításnál nem mindig ad egész értéknél normális hangot, nagyon trükközni kell vele, hogy egy épkézláb dallam így lejátszható legyen. Régebben elkezdtem itt a wikin összegyűjteni a normálisan szóló, nem csak egész számokat tartalmazó pitch értékeket alacsony torzításnál.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #236 on: 2012.December.08. 14:06:37 »
kifejezetten a két vagy több csatornát használó effektről írtam
és valszeg kis hangmagasság változtatásokkal lehetne jókat kihozni
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9949
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Zeneprogramozás
« Reply #237 on: 2012.December.08. 14:46:18 »
Quote from: endi
és valszeg kis hangmagasság változtatásokkal lehetne jókat kihozni
Alacsony torzításnál ha már kicsit is változik a hangmagasság, teljesen megváltozik a hang színezete. Közepes és magas torzításnál talán nem zavaró ez már.
A mellékelt programban lehet variálni a lehetőségeket, más értékeket megadni. Tényleg egyedi a hangzása.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Zeneprogramozás
« Reply #238 on: 2012.December.08. 14:53:52 »
aha, kipróbáltam, hát újszerű hangzás ebből még nem jött ki
úgy kéne hogy csak egyik csatornán változik a hangmagasság

viszont azt vettem észre hogy az envelope-al nem lehet csak félhangonkénti pitch változást, ez eleve kilövi azt amire gondolok
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9949
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Zeneprogramozás
« Reply #239 on: 2012.December.08. 18:19:33 »
Quote from: endi
viszont azt vettem észre hogy az envelope-al nem lehet csak félhangonkénti pitch változást
De! 1-nél kisebb és akár még 30-nál nagyobb szám is megadható az envelope number paramétereiben a hangmagasság változásának. Vagy nem tudom, mire gondoltál.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos