Source 0-2 között lehet úgy valami másféle hangot előhozni, hogy ne kelljen másik csatornát beáldozni?
Hogy csak egyetlen csatornát használjon? Talán ilyesmit, de ez valószínűleg csak Zzzippel fordítva lenne értékelhető, de az meg nem kezeli a törteket, de mégis meg lehet csinálni Zzzippel is, ha érdekel, hogy hogyan, akkor leírom:
100 INPUT PROMPT "PITCH:" A
110 FOR B=1 TO 20
120 SOUND PITCH A,DURATION 1
130 SOUND PITCH A+.3,DURATION 1
140 NEXT
150 RUN
A 130-as sorba lehet .3 helyett más számot is írni, pl. .1, .2, .5 is lehet, vagy 12, vagy 7 például. De lehet olyat is, hogy a 130-as sorba még beírni, hogy STYLE 16/32/48, csak nem biztos, hogy pont olyan lesz a hangmagasság, ami minden értéknél szól. Ha torzítást is beleteszel az egyik sorba, akkor a hangmagasságot is oda kell beállítani, ahol a négyszögjel magassága is van, mert nem azonos a hangmagasság a torzított és a nem torzított hangnál is. Ha fontos, akkor kiszámolom, mennyit kell odaírni. Ja, és még kicsit hangosabb torzítással mint torzítás nélkül a hang általában, tehát a hangerőt is jobb kicsit halkabbra venni akkor.
De lehet pl. ilyet is:
100 INPUT PROMPT "PITCH:" A
120 SOUND PITCH A,DURATION 3,STYLE 16 (v 32 v 48)
130 SOUND PITCH A,DURATION 20
150 RUN
Így torzított hangból indul és utána négyszögjel lesz. Lehet még az utolsó fázisnak is valami halk torzítást betenni. De a torzítás hangmagasságát itt is érdemesebb a négyszögjel magasságához hangolni.
A nemrég TVC-ről átírt Crossfire játékban a behajtani tilos tábla és a lőpor felvételekor van érdekes hang, ha azt is négyszögjellel oldják meg és nem digi hanggal (szerintem az nem digi hang még talán).