hát mindenképpen érdekes technikai dolog, főleg egy olyan c64-esnek aki képben van a sid-el, hogy egy másik gépen lehet szimulálni, méghozzá nem egy mai brutál pc-n, hanem egy korabeli, hasonló teljesítményű gépen. ez minimum tök jó, tök érdekes
mi a kérdés?
pl érdekes lenne egy c64-en szimulálni az ep-s "epimgconv" konvertált raszterenként színezett képeit. 16 színnel, mindenféle villogtatással is csak valami béna eredményt adna
Nos, ezt – másik géppel SID emulálás – több mint 25 éve megcsinálták már egy rokon masinán (+4), és az sem hatotta meg a C64 tábort. Nyilvánvalóan az ottani nyomor hangtechnikával és teljesítménnyel nehezítve nem igazán lehetett ezt a minőséget megközelíteni sem, de maga az elv és a korabeli megvalósítások nem jelentettek kisebb "áttörést". A dologgal itt is ugyanaz a probléma, mint Plus/4-en: a zenéléssel egy időben tudsz még valami érdekeset csinálni? És a válasz nagyjából ugyan az itt is, mint a pluszin: nem turbósított gépen nem sok mindent, vagy csak jelentősen visszavágott hangminőség mellett és/vagy halál kényelmetlenül programozva, de azt is csak akkor, ha szénné optimalizálod. Aztán ott van még az eredetiség kérdése. Biztosan a 64-es "levetett" zenéit akarnád használni, vagy a "platform büszkeséged" ennél egy kicsit nagyobb? Még mielőtt félreértenéd: az elért nagyszerű eredményt nem kérdőjelezem meg, és nyilván abba sem tudok érdemben beleszólni, hogy az EP-sek milyen irányt szeretnének maguknak választani.
A C64 grafikájának sem vagyok szakértője, de azért az utóbbi 10-15 évben ott is történt némi fejlődés. Mondjuk szín se több, se jobb nem lett mint volt.
Azonban jöttek ki új szoftveres grafikus módok, amik sprite rétegekkel manipulálnak, és elég meglepő eredményeket is lehet néha látni. Próbálj keresgélni SHFLI, SHIFLI, UFLI, NUFLI és MUCSU grafikákat. De jó témaválasztással és ügyes rajztechnikákkal a hagyományos módokban is jópofa grafikák születnek, nem csak innen-onnan konvertált képek. Meg esetleg érdemes megnézni a Blu-REU című demót.