Endi említette, írjak valami zenét a Basic Square játék alá. Elgondolkoztam, milyen zene illene oda, amikor hatalmas sebességgel megy a pálya, és lépésenként új hang kéne, hogy jöjjön. Hirtelen megőrülhettem, mert jött egy ötletem, hogy ehhez a fajta zenéhez érdemesebb lenne írni egy zenegenerátort, amit el is kezdtem.
Gyakorlatilag felváltva játssza a program a C-dúr és a D-moll akkordjait, ezek felváltva amúgy is kellemesen hatnak. Véletlenszerű darab véletlenszerű hangot vesz először a C-dúrból, utána ugyanennyit a D-mollból, utána kezdi elölről egy darabig. Utána az így előállt "dallamot" megismétli, de néhány félhanggal feljebb vagy lejjebb, annyiszor, ahányszor épp kedve van.
Sokat dobott az egészen az, hogy rájöttem, nem szabad engedni, hogy egymástól túl távoli hangok jöjjenek közvetlen egymás után. Így az előző hangot meg kell jegyezni, majd a jelenlegi hangból kivonni, és ha az abszolút értékük nagyobb pl. 5 pitch értéknél, akkor másik hangot kell keresni helyette. Ha már csak önmagában pl. a C-dúr skálát venné csak alapul, akkor is ez a "nem lehet túl nagy hangmagasságbeli különbség két szomszédos hang között"-módszer is valamennyire hatásos lenne.
Érdemes inkább nem a snapshottal próbálkozni, hanem a .bas programmal, úgy tényleg véletlenszerűbb lesz az eredmény. Már persze ha valakit érdekel egyáltalán ez.