Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: MOD lejátszó (Read 85575 times)

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: MOD lejátszó
« Reply #30 on: 2018.July.02. 21:37:13 »
-10 MHz-es gépen egyből lefagy :oops: Talán túl nagy frekvenciát vállal be?
-6 és 7.12 MHz-es gépen is egyaránt 14khz-et ír. Az a +1.12MHz nem elég jobbra?
-hogy is van ez a memória foglalás? 1M nem elég 500k-s fájlokhoz :oops: Durván a fájlméret x2?
-fájlválasztónál ki lehetne kapcsolni a billentyűhangot? Zenéhez feltolja az ember a hangerőt... :-)
-a mindenféle egyéb modok (XM,STM,S3M,stb) nem megoldhatóak? Vagy ezekben úgyis valami túl sok csatornás zene van?


Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: MOD lejátszó
« Reply #31 on: 2018.July.03. 08:41:22 »
lehetne egy minimál verzió, hogy kis mod-okat minél kisebb mem felhasználással le lehessen játszani. pl kidobná a szöveges infókat is a modból stb...
lehetne használni kisebb játékokban.
na persze így elvesszük a munkát szipucsutól,  az hivatalos zeneszerzőnktől. bár... végül is csinálhatja mod-ban is a zenéket :)
Ez a verzió ki is dobja, ezért van az 1KB-os +méret a 31 hangszeres modoknál.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: MOD lejátszó
« Reply #32 on: 2018.July.03. 08:54:50 »
-10 MHz-es gépen egyből lefagy :oops: Talán túl nagy frekvenciát vállal be?
-6 és 7.12 MHz-es gépen is egyaránt 14khz-et ír. Az a +1.12MHz nem elég jobbra?
-hogy is van ez a memória foglalás? 1M nem elég 500k-s fájlokhoz :oops: Durván a fájlméret x2?
-fájlválasztónál ki lehetne kapcsolni a billentyűhangot? Zenéhez feltolja az ember a hangerőt... :-)
-a mindenféle egyéb modok (XM,STM,S3M,stb) nem megoldhatóak? Vagy ezekben úgyis valami túl sok csatornás zene van?
-Ez igazi gépen történt? A legújabb, módosított verziót turbós gépen nem teszteltem, a régi emulátoron működött, megnézem.
-2 MHz-enként állít a lejátszási sebességen, a bufferelés két lépcsőben történik, és a lépcsők számától függ az "50Hz-es időzítés" is, ez az oka a 2MHz-es lépcsőknek. Vagyis igazi gépen 2MHz-enként nem nyúl a Dave osztóhoz, az fixen 26, ha nem osztható 2-vel az érték, akkor az osztót újraszámolja, hogy az a kettővel osztható CPU sebesség által meghatározott lejátszási sebességet állítson be, Emulátoros nem standard turbósítás (Dave freki nincs módosítva) nem teljesen korrekt, ott a dave osztót változtatja, és nem számolja ki ez alapján a lejátszási frekvenciát, hanem az alap 9,25 KHz-et szorozza fel az aktuális CPU freq/4MHz-cel.
-Annyira nem durva a plusz memóriahasználat, úgy van, hogy attól függenn, hogy hány oktávos (3/6) a mod, az aktív samplék számát beszotozza 300h/600-val, vagyis nem ilyan egyszerű, mert van olyan sample, ami nem egynek felel meg, hanem 3-nak, a sample tábla bizonyos pozíciójának értékétől függően.  Tehát maximum a +memóriaigény 31*3*600h=142848 byte, de nálam csak 3 oktávos modok voltak eddig, úgy olvastam, hogy a 6 oktávos modok a PC-s extended modok, és olyan moddal se találkoztam még, ahol minden sample 3-as értéket kapott volna.
-jó ötlet, gondolkoztam a hang kikapcsolásán, azért hagytam benne, mert így könnyebb a pozícionálás, a maximális hangerőre nem gondoltam.
-Az XM-ről tudom, hogy ott megasok csatorna is előfordul, a többiről nem tudok semmit.
« Last Edit: 2018.July.03. 09:00:35 by geco »

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: MOD lejátszó
« Reply #33 on: 2018.July.03. 09:03:10 »
-Ez igazi gépen történt? A legújabb, módosított verziót turbós gépen nem teszteltem, a régi emulátoron működött, megnézem.
Igazi gépen. A legújabbal, meg az azelőttivel.

Quote
 Tehát maximum a +memóriaigény 31*3*600h=142848 byte
Ehhez képest nekem úgy max 500K-s amit még betöltött 1M-val, 520-ast már nem :oops:
Dobhat más hiba esetén is memória hiány hibát?

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: MOD lejátszó
« Reply #34 on: 2018.July.03. 09:07:42 »
Igazi gépen. A legújabbal, meg az azelőttivel.
Ehhez képest nekem úgy max 500K-s amit még betöltött 1M-val, 520-ast már nem :oops:
Dobhat más hiba esetén is memória hiány hibát?
Akkor lehet különbség az emulátor, és az igazi gép közötti időzítésben?
1 dolgot elfelejtettem, a mod memóriának az egybefüggő legnagyobb memóriaterület számít, tehát ha van 640KB 40h-67h és 128KB F8-FFh-ig, akkor F8h-ra kerül a bufferelés, F9h-ra a pattern feldolgozás, és 40h-67h lesz a modok számára felhasználható szabad terület.

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: MOD lejátszó
« Reply #35 on: 2018.July.03. 09:17:28 »
Akkor lehet különbség az emulátor, és az igazi gép közötti időzítésben?
Erre gyanakodok én is :oops: Lehet, hogy a Nick-Z80 viszony kicsit másként alakul, és a kijelző kód lassabban fut?

Tudsz pár próba verziót csinálni, ahol picit kisebb lejátszási frekvenciát lő be 10MHz-re?

Quote
1 dolgot elfelejtettem, a mod memóriának az egybefüggő legnagyobb memóriaterület számít
Áhá akkor itt a gond!

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: MOD lejátszó
« Reply #36 on: 2018.July.03. 10:13:21 »
Erre gyanakodok én is :oops: Lehet, hogy a Nick-Z80 viszony kicsit másként alakul, és a kijelző kód lassabban fut?

Tudsz pár próba verziót csinálni, ahol picit kisebb lejátszási frekvenciát lő be 10MHz-re?
Áhá akkor itt a gond!
Lehet, simán, az lesz a megoldás, hogy CPU sebességtől függően növelek a Dave osztón mondjuk 8 MHz felett 27-re állítom, és akkor már megcsinálom a pontos frekvenciaszámítást is az "emulátoros turbózásra", remélem a héten meglesz.
Nekem az a tippem, hogy nem a kijelző kód lassulása okozza, akkor csak régebbi bufferelésból kéne szólni maradványoknak, a a hangmegszakítás csak minimális időkre van kikapocsolva.
Megnézem azt is, hogy megoldható-e, hogy ne csak az egybefüggő területek számítsanak ( elméletileg megoldható, csak az a kérdés, hogy mennyit lassít)

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: MOD lejátszó
« Reply #37 on: 2018.July.03. 10:27:05 »
10MHz-en indítva kb az első hang szól folyamatosan, miközben lefagy. (Tényleg ez D/A-t használ, vagy pedig hanggenerátor hangokat?)
Ha kisebb órajelen indítom, és közben kapcsolok fel 10-re, akkor nem fagy.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: MOD lejátszó
« Reply #38 on: 2018.July.03. 10:48:28 »
10MHz-en indítva kb az első hang szól folyamatosan, miközben lefagy. (Tényleg ez D/A-t használ, vagy pedig hanggenerátor hangokat?)
Ha kisebb órajelen indítom, és közben kapcsolok fel 10-re, akkor nem fagy.
Akkor az emu, és az eredeti gép közötti időzítéses eltérés lesz a bibber, úgy látszik egy picit lassul az EP 10MHz-en. Köszi.
Hanggenerátor hangokat, István inicializálásával, így majdnem olyan hangos, mint D/A-val, és 4x 6bitünk van.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: MOD lejátszó
« Reply #39 on: 2018.July.03. 13:23:44 »
Még az jutott eszembe, hogy esetleg rossz helyen van EI, vagy DI, és emiatt van fagyi.
Hány MHz-et ír ki 10MHz-en a gép, és Srate-re mennyit?

Offline Tomato77

  • EP user
  • *
  • Posts: 397
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: MOD lejátszó
« Reply #40 on: 2018.July.03. 13:32:56 »
Bocs a vulgaritásért, de ez a program besza-behu kategória! Az összes régi PC-s mod-ot lejátssza. :) Hihetetlen, hogy ilyen is van Enterprise-ra, gratula! :smt038
Kotasoft

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: MOD lejátszó
« Reply #41 on: 2018.July.03. 13:51:42 »
Az összes régi PC-s mod-ot lejátssza. :)
Feltöltöd azokat a mod-okat?
Amúgy tényleg durva. Nekem a Win7 alapból nem játssza le a mod-ot, csak EP emulátoron tudom lejátszani. :D Az a Blackbird vagy mi a címe tényleg durva hangzású volt 6MHz-en.

Egyébként nem tudom, ki hogy van vele, csak nekem gyenge-e a fényerő a monitoron, de ezeket a színes karaktereket a lejátszóban alig tudom elolvasni.

Gondolom, később majd meg lehet csinálni, hogy pl. játékok számára konvertálni lehessen a mod-ot, tehát hogy maga a mod is annyi helyet foglaljon a játékban, amennyire feltétlen szükség van.

na persze így elvesszük a munkát szipucsutól,  az hivatalos zeneszerzőnktől. bár... végül is csinálhatja mod-ban is a zenéket :)
Nekem mindegy, amihez kedvem van, azt úgyis megcsinálom. Viszont tényleg érdekes lenne célirányosan az EP képességeit megcélozva írni mod-okat. Régen a Modplug Trackerrel próbálkoztam, de nem volt olyan PC-s mod szerkesztő, ami bejött volna. A Rockdigi szerkesztője még használható számomra.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: MOD lejátszó
« Reply #42 on: 2018.July.03. 13:53:22 »
Hány MHz-et ír ki 10MHz-en a gép, és Srate-re mennyit?
10/23

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: MOD lejátszó
« Reply #43 on: 2018.July.03. 13:57:55 »
Még az jutott eszembe, hogy esetleg rossz helyen van EI, vagy DI, és emiatt van fagyi.
Egyébként ilyesmire gondolok főleg.
Szerintem videó memóriánál lehetséges eltérés az emulátor és a valódi gép között, hogy 10MHz-nél hogyan alakul a Z80 órajel megállítgatása. Így ha a megjelenítő kód másként fut le, akkor lehet egy pici eltérés, hogy hova esik be a következő megszakítás.

Offline Tomato77

  • EP user
  • *
  • Posts: 397
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: MOD lejátszó
« Reply #44 on: 2018.July.03. 14:22:19 »
Feltöltöd azokat a mod-okat?
Amúgy tényleg durva. Nekem a Win7 alapból nem játssza le a mod-ot, csak EP emulátoron tudom lejátszani.

Este otthonról feltöltöm, 21 mega zippelve.
Windows alatt a Winamp lejátssza a mod-okat.

Zenében és hangokban abszolút analfabétaként kérdezve: ennyire tág korlátai vannak a Dave chipnek, hogy gyakorlatilag bármilyen hangot lejátszik?
Kotasoft