Részemről ez tűnik a végleges verziónak, lécci teszteljétek PC-s 6 oktávos modokkal, mert azon változtattam csak, 1/6-odával csökken ezeknek a modoknak a plusz helyhasználata.
Kipróbáltam egy olyan lehetőséget, ahol a 3 oktávos (hagyományos Amiga) modok plusz helyigénye a 2/3-ára, a 6 oktávos (PC extended modok) helyigénye a felére csökkent volna, de pl a BlackBird.mod 3-as tempójú részén a gitárhang néha kihagyott, ebben a változtatás az volt, hogy a sample végének ellenőrzését betettem minden buffer lejátszási szakasz végére a megszakításban, így 4 MHz-en 2x ellenőrizte volna, 8MHz-en már 4x ,itt pl a 3 és 6 oktávos is 3-adára csökkenhetett volna, mondjuk ezt nem tettem be, mert a teszt 4MHz-en elhasalt, esetleg ha Istvánnak van kedve megnézni a forrást, és tud optimalizálni annyit a display, és a sequencer kódon, hogy ez még beleférjen az időbe, akkor még lehet kevésbé memóriapazarló verzió is
A következő hívásokat tettem be az L>1 esetére:
call c1.update.bp ;check for sample boundaries
call c2.update.bp ;and loop the samples if
call c3.update.bp ;necessary
call c4.update.bp
lehetne ezeket esetleg call nélkül beépíteni a megszakítás swap_buffer x részébe, vagy még jobb lenne mindegyiket beépíteni a saját csatornájának megfelelő bufferelés végére, de úgy érzem, hogy még ez is gondot okozhat a SPEED 3-nál gyorsabb tempójú lejátszásnál.
Másik, a maximális RAM kihasználási lehetőséget is megnéztem, elméletileg egy csomó helyen 33 ciklusról 42-re nőne csak a CPU igénye, de lenne jópár hely, ahol a regiszterek használtsága miatt, vagy épp a használt 2-es, 3-as szegmens mentése. és visszaállítása miatt a növekmény sokkal nagyobb lenne.