Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: MIDI (Read 401692 times)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: MIDI
« Reply #120 on: 2017.August.18. 17:38:18 »
Nem is kell nagyon új zenéket szerkeszteni, mert több 100 ezer van a neten, de aki akar akkor a midi szerkesztése sokkal "egyszerűbb" mint egy tracker.

Ha a program hasznos lenne új eredeti zenék készítésénél, akkor talán mégis többet érne, konvertált zenékből (és programokból, grafikából, stb.) eddig sem volt hiány EP-n. :oops: Csak SID és AY zenéből is több van, mint amit bárkinek lenne ideje meghallgatni, és ezek még jó minőségűek is. :)

Offline nyuzga

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2280
  • Country: hu
Re: MIDI
« Reply #121 on: 2017.August.18. 17:43:26 »
Ha a program hasznos lenne új eredeti zenék készítésénél, akkor talán mégis többet érne, konvertált zenékből (és programokból, grafikából, stb.) eddig sem volt hiány EP-n. :oops: Csak SID és AY zenéből is több van, mint amit bárkinek lenne ideje meghallgatni, és ezek még jó minőségűek is. :)

Jogos. De ugye az új utak keresése vitte előre az emberiséget. :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: MIDI
« Reply #122 on: 2017.August.18. 18:04:57 »
azért egy midi konverter már "csak úgy" is jó, ezt is meg kellett egyszer valakinek csinálnia :)
mi az amit nem tudunk még konvertálni? :) 3d?
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: MIDI
« Reply #123 on: 2017.August.18. 18:21:16 »
Nem is kell nagyon új zenéket szerkeszteni, mert több 100 ezer van a neten,
De. Hogy értelmesen le tudja játszani az EP a 3+1 csatornán, ahhoz át kell szerkeszteni a netről letölthető midiket. Talán 1% van, ami szerkesztés nélkül is értelmes. A Living on Video zenét én alaposan átszerkesztettem, hogy elfogadható legyen EP-n.
Nekem kb. 1000 midi fájlom van,a miket összegyűjtöttem már régen, azokkal próbálkoztam, de nehéz olyat találni, ami jól is szólhat. Tényleg úgy használható csak ez az egész, ha tudsz midit (kottát is) szerkeszteni valami programmal.
Leginkább talán tényleg eredeti EP zenék írására jó ez. Ehhez persze lehet alapanyagot "lopkodni", de azt kb. újra kell írni.

Szerintem is össze kéne rakni valami "alap midit", és majd dalonként úgyis mindegyiknek kicsit meg kell változtatni az envelope-ját. Nem feltétlen fontos, hogy a hangszerek neveit tükrözze a hangja. Lehetnek egy kupacban pl. a lecsengős hangzásuk, az orgona-szerűek, egyebek. A lecsengőseket tényleg érdemesebb az elejére tenni, a midi elején amúgy is ilyen zongorák és hasonlók vannak.

A Living on Video zene mehetne a Skramble főcímképernyőjéhez, pont olyan űrhajós hangulata van. :D Kár, hogy nem fér bele a programba, ha jól sejtem.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Tutus

  • EP lover
  • *
  • Posts: 679
  • Country: hu
    • Enterprise 128
Re: MIDI
« Reply #124 on: 2017.August.18. 18:32:20 »
Oké, nem bírom ki :) De most lelövök valamit a következő Enterpress újságból.

Az előző hozzászólásokhoz:
Szuper, hogy van midi konverter (köszönjük István!), de nekem nagy vágyam az, hogy legyen egy működő midi hardver (ami végül is van, 1 db Zozonál).
Ha ez megvan, akkor tuti, hogy veszek egy külső midi keyboard-ot és zenéket írok / szerkesztek.
EP-s hardver gyártók: több lelkesedést (nézzétek csak meg C64-es fejlesztéseket stb...)
Oké, könnyű másnak az idejét beosztani, elnézést! :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: MIDI
« Reply #125 on: 2017.August.18. 20:11:59 »
A Living on Video zene mehetne a Skramble főcímképernyőjéhez, pont olyan űrhajós hangulata van. :D Kár, hogy nem fér bele a programba, ha jól sejtem.

Talán beférne a program némi átalakítása után, amikor éppen nincs szükség rá (játék közben), akkor a zene adat egyébként is tömöríthető. De kerülhetne akár a Xorgame-be is (a burkológörbe terület növelése után, már most is kétszereztem, hogy beépíthető legyen a Slowland). Vagy valamilyen új játékba. a Xorgame-es formátumban könnyen lejátszható.

Szuper, hogy van midi konverter (köszönjük István!), de nekem nagy vágyam az, hogy legyen egy működő midi hardver (ami végül is van, 1 db Zozonál).
Ha ez megvan, akkor tuti, hogy veszek egy külső midi keyboard-ot és zenéket írok / szerkesztek.

A külső billentyűzet már működik, csak PC-vel összekötve és emulátoron.

Az envelope, látom a freeee fedőnevű zenéből van hozzá. Ezt az envelope-t meg lehetne változtatni a következőre? A Slowland-ban egyes (főleg mélyebb) hangok tovább kéne, hogy szóljanak, de mivel rövid az envelope, előbb lecsengenek. Ezért kicsit jó lenne megnyújtani a végét:
ENVELOPE NUMBER 1;0,63,63,3;0,0,0,5;0,-63,0,5;0,60,-63,5;0,-60,60,5;0,57,-60,5;0,-57,57,5;0,55,-57,5;0,-55,55,5;0,50,-55,5;0,-50,10,40;0,0,-10,20
(A freeee-ben ennek nincs jelentősége, mert ott nincsenek túl hosszú hangok.)

Ez megfelelő lenne (kerülhet a Freeee-s hangszer (2) helyére is)?

11 {                                    # Slowland (Vibraphone)
   0, 20, 20, 0, 0;
   2, 62, 62, 0, 0;
   5, 62, 62, 0, 0;
   5,  0, 62, 0, 0;
   5, 59,  0, 0, 0;
   5,  0, 59, 0, 0;
   5, 56,  0, 0, 0;
   5,  0, 56, 0, 0;
   5, 54,  0, 0, 0;
   5,  0, 54, 0, 0;
   5, 49,  0, 0, 0;
  40,  0,  9, 0, 0;
  20,  0,  0, 0, 0;
}

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: MIDI
« Reply #126 on: 2017.August.19. 10:29:05 »
Szuper, hogy van midi konverter (köszönjük István!), de nekem nagy vágyam az, hogy legyen egy működő midi hardver
Amikor a szintetizátorba beépíthető 3 dave emulátorról írtam, az nem gondoltam komolyan, csak fantázia volt.

Talán beférne a program némi átalakítása után, amikor éppen nincs szükség rá (játék közben), akkor a zene adat egyébként is tömöríthető. De kerülhetne akár a Xorgame-be is (a burkológörbe terület növelése után, már most is kétszereztem, hogy beépíthető legyen a Slowland). Vagy valamilyen új játékba. a Xorgame-es formátumban könnyen lejátszható.
Szerintem ez mindenképpen valami űrhajós játékba illene. Majd később is felhasználhatjuk, ha a Skramble-ba nehéz betenni. És még be is kéne fejezni, de lehet, hogy ez az első rész, ami megvan, ez is elég. Meg persze még finomítani is lehetne rajta akár, mert az "éneket" (inkább csak szövegel benne az "énekes") csak találomra odalőttem. Lehetne akár még több effektet, dobot, stb. is beletenni, ez persze idő, ezekkel kísérletezni.
Ha valaki tud midit szerkeszteni és gondolja, itt van, ami eddig kész van:
[ Guests cannot view attachments ]

Dobra majd olyat kipróbálok, hogy a 3-as csatorna mellé egy másik csatornára belövök egy olyan envelope-t, ami gyorsan lecseng, és közben a hang magassága is majdnem egy oktávot mélyül fokozatosan. És akkor majd adott esetben ezt lehetne együtt használni a 3-as csatornával dobhoz, és itt a hangmagasság is állítható lesz. Lesz majd rövidebb és hosszabb idő alatt lecsengő dobeffekt, talán háromféle elég is lenne, de majd úgyis kiderül, csak érjen rá az ember próbálgatni.

Quote
Ez megfelelő lenne (kerülhet a Freeee-s hangszer (2) helyére is)?

11 {                                    # Slowland (Vibraphone)
   0, 20, 20, 0, 0;
   2, 62, 62, 0, 0;
   5, 62, 62, 0, 0;
   5,  0, 62, 0, 0;
   5, 59,  0, 0, 0;
   5,  0, 59, 0, 0;
   5, 56,  0, 0, 0;
   5,  0, 56, 0, 0;
   5, 54,  0, 0, 0;
   5,  0, 54, 0, 0;
   5, 49,  0, 0, 0;
  40,  0,  9, 0, 0;
  20,  0,  0, 0, 0;
}
Még kipróbálom! Egyébként azt nem kell itt jelölni, ha elhalkul (lecseng) a hang, negatív számmal, hogy egyre halkabb lesz? Tehát azt az értéket kell megadni, ahova tart a fázis alatt a hang? (Nekem még kicsit új ez az envelope módszer.) És a torzítást is fázisonként meg lehet adni? Tehát megcsinálható, hogy egyik fázisban nincs torzítás, a másikban van, esetleg valamelyik fázisba szűrőt/gyűrűmodulációt is be lehet tenni, míg másik fázisból ki lehet hagyni?
Azért jóval áttekinthetőbb így az envelope, hogy a fázisok egymás alatt vannak!
« Last Edit: 2017.August.19. 10:33:04 by szipucsu »
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: MIDI
« Reply #127 on: 2017.August.19. 10:54:54 »
Tehát azt az értéket kell megadni, ahova tart a fázis alatt a hang? (Nekem még kicsit új ez az envelope módszer.)

Igen. Bár az talán nem egészen jó megoldás, hogy a megadott értékeket csak a következő szegmens elején éri el, a torzítás hatása viszont azonnali, így a burkológörbe késik egy megszakítást, illetve az elejére kell egy külön 0 időtartamú szegmens ahhoz, hogy ne nulláról induljon a hangerő. Ez a burkológörbe:

1 {
   5, 60, 60, 0, 16;
   5,  0,  0, 0, 32;
}


Lefordítva most ilyen lesz (bal, jobb, torzítás):

0,  0, 16
12, 12, 16
24, 24, 16
36, 36, 16
48, 48, 16
60, 60, 32
48, 48, 32
36, 36, 32
24, 24, 32
12, 12, 32


A BASIC-ben nem lenne 0 az elején, itt annak a kihagyásához így kellene változtatni a definíciót:

1 {
   0, 12, 12, 0,  0;
   4, 60, 60, 0, 16;
   5,  0,  0, 0, 32;
}


Az első torzítás nem lényeges, mert a 0 időtartam miatt azonnal 16 lesz. Lehet, hogy ezt még módosítom, hogy következetesebb legyen, csak akkor a meglevő definíciókat is javítani kellene. :)

Még egy példa az exponenciális lecsengés és a "sustain" mód szemléltetésére:

1 {
   0, 12, 12, 0,  0;
   4, 60, 60, 0, 16;
S 11, *88, *88, 0, 32;
}


Itt a *88 azt jelenti, hogy az előző értéket mindig 88/128-al kell szorozni, az S pedig azt, hogy annak a szegmensnek a kezdetét tartani kell a billentyű elengedéséig. A lejátszó korlátai miatt ha ez már a sustain pont elérése előtt megtörténik, akkor azonnal elhallgat a hang lecsengés nélkül.

12, 12, 16
24, 24, 16
36, 36, 16
48, 48, 16
60, 60, 32  # ez a pont ismétlődik a billentyű folyamatos lenyomva tartásakor
41, 41, 32
28, 28, 32
19, 19, 32
13, 13, 32
 9,  9, 32
 6,  6, 32
 4,  4, 32
 3,  3, 32
 2,  2, 32
 1,  1, 32


Quote
És a torzítást is fázisonként meg lehet adni? Tehát megcsinálható, hogy egyik fázisban nincs torzítás, a másikban van, esetleg valamelyik fázisba szűrőt/gyűrűmodulációt is be lehet tenni, míg másik fázisból ki lehet hagyni?

Igen.

A példákban ugyan nem volt, de a hajlítás (ami -128 és 127 között adható meg, 64 felel meg egy félhangnak) is a hangerőhöz hasonló lineáris szegmenseket használ, viszont ott nem működik a *.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: MIDI
« Reply #128 on: 2017.August.19. 11:15:00 »
az talán nem egészen jó megoldás, hogy a megadott értékeket csak a következő szegmens elején éri el, a torzítás hatása viszont azonnali
Ez szerintem nem baj. A felhasználó majd belövi annak megfelelően a torzítást, ahonnan akarja, hogy szóljon.
A többit még emésztem.

Azt hogyan dönti el a lejátszó, hogy a midi fájlból melyik sáv melyik csatornára kerül?
Én nem tudok betenni egyetlen sávon belülre hangszerváltásokat (a Cakewalk program támogatja, de nem lehet a kottán látni, hol van váltás). Ezért több sáv lenne jó különböző hangszerekkel, amiket ugyanahhoz a Dave csatornához rendelek. Láttam, hogy ha van pl. 10 midi sáv, azt is mind lejátssza lehetőség szerint a lejátszó, csak azt nem tudom, melyik sáv melyik csatornára kerül.
A hangszerváltást egy Dave csatornán belül meg lehet oldani ilyen "rugalmasan"? Tehát az egyik midi sávon szól az egyik hangszer pl. a 0-ás csatornához, a másik sávon (természetesen nem egyszerre az előzővel) egy másik hangszer szintén a 0-ás csatornához?
A Cakewalk minden sávhoz megad egy számot (Chn, szerintem midi channel). Gondolom, pl. az 1-es midi channel a 0-ás Dave csatorna, a 2-es az 1-es Dave, a 3-as a 2-es Dave, és talán a 4-es újra a 0-ás, 5-ös újra az 1-es, stb. A 10-es midi channel a 3-as Dave csatorna (dobok), az fix.

Ha jól értem, nincs szigorú megfeleltetés a csatornák és midi sávok között, elsősorban a 0-ás és 2-es csatorna szól. Az 1-es csak akkor szól, ha a másik kettő foglalt. Én EP-s zenélésnél nagyon a három Dave csatorna külön-külön programozásához szoktam, így most kicsit szokatlan, hogy nem feltétlen tudom, melyik csatorna szól. De lehet, a végeredmény szempontjából tényleg nem fontos. Csak ha szűrő, gyűrűmoduláció van, akkor kell tudni, melyik csatornán szól a hang. Ezt egyébként hogyan lehet biztosítani, hogy egy háromcsatornás zenénél fixen a 0-ás és 2-es csatornán legyen az, amiket gyűrűmodulációval össze akarunk kapcsolni? Vagy hogy az 1-es csatornán legyen az, amit a 3-assal akarunk összekötni? Bár még nem tartok ott, hogy ilyenekre is írjak/átírjak midi zenét.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: MIDI
« Reply #129 on: 2017.August.19. 11:52:18 »
Azt hogyan dönti el a lejátszó, hogy a midi fájlból melyik sáv melyik csatornára kerül?

Pontosabban melyik MIDI csatorna (1-16), ezeket a lejátszó "logikai" csatornákként kezeli. Tehát mind a tizenhatnak külön tárolja a teljes állapotát:
- a 128 billentyűt, hogy éppen melyik van lenyomva, és ha igen, akkor a hozzá rendelt DAVE csatornát
- a programot (hangszert)
- 128 vezérlőt (ez ugyan RAM pazarlás, mert a program csak néhányat (7, 10, 76) használ)
- a hajlítást

Ez az információ független a DAVE csatornáitól, hogy egy MIDI hang melyik DAVE csatornára kerül, azt az alábbi algoritmus dönti el:
- a dob csatorna (10) esetén feltétel nélkül a 3-as DAVE csatornára, az esetleges korábbi hangot azonnal megszakítva
- egyébként a 0-2. csatorna közül ha az egyik jobb választás a másik kettőnél a burkológörbe fázis alapján (off > release > attack/decay > sustain), akkor arra
- ha így nem sikerült dönteni, és aktív hangot kell megszakítani mert már mind a 3 zenei csatorna foglalt, akkor a régebbi (illetve release módban a régebben lecsengő) hang helyére kerül
- ha ez is egyenlő, akkor egy fix sorrend alapján:
1-es MIDI csatorna: 0 > 2 > 1
2-es MIDI csatorna: 2 > 0 > 1
3-es MIDI csatorna: 0 > 2 > 1
4-es MIDI csatorna: 2 > 0 > 1
...stb.
Ezért az 1-es DAVE csatornát csak akkor használja, ha 3 zenei hang aktív egyszerre. Pontosan kettőnél pedig biztosan a 0.-t és 2.-t. Bármelyik logikai MIDI csatornán lehet tetszőleges számú hang, de összesen mindig legfeljebb 3 + 1 dob.

Quote
A hangszerváltást egy Dave csatornán belül meg lehet oldani ilyen "rugalmasan"? Tehát az egyik midi sávon szól az egyik hangszer pl. a 0-ás csatornához, a másik sávon (természetesen nem egyszerre az előzővel) egy másik hangszer szintén a 0-ás csatornához?

Igen. A fent leírtak szerint a 16 MIDI csatorna szabadon használható, ha nincs gyűrűmoduláció vagy egyéb fix csatorna hozzárendelést igénylő effektus, akkor csak azzal kell foglalkozni, hogy ne legyen egyszerre túl sok hang. A gyűrűmoduláció is egyszerű ha csak 2 hang aktív, 3-nál és a szűrőknél már figyelni kell a csatorna foglalási algoritmusra (ami még változhat későbbi verziókban).

Quote
Ha jól értem, nincs szigorú megfeleltetés a csatornák és midi sávok között, elsősorban a 0-ás és 2-es csatorna szól. Az 1-es csak akkor szól, ha a másik kettő foglalt.

Pontosan. De könnyen módosítható lenne a program valamilyen fix hozzárendelés használatára, illetve valamelyik MIDI vezérlő is szabályozhatná. A Cakewalk Express mennyire támogatja a vezérlők használatát? Egyszerű lenne megoldani, hogy pl. a 77-es (vagy bármelyik másik) alapértelmezett 0 értéke dinamikus foglalást eredményezzen, az 1-3 pedig (a felső 5 bit figyelmen kívül marad) fixen kiválasztja a 0-2. DAVE csatornát.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: MIDI
« Reply #130 on: 2017.August.19. 12:05:32 »
Még egy ötlet, bár ez növelné a lejátszó bonyolultságát és CPU igényét: a fent említett csatorna hozzárendelést szabályozó vezérlőnek lehetnének további értékei, amelyek engedélyeznék a 0. és/vagy 2. csatorna időosztásos rendszerben való használatát. Tehát mintha több DAVE csatorna lenne, például 4 helyett 8, de amikor a "virtuális" csatornák használatban vannak, akkor 50 Hz-es megszakításonként váltakozva csak az egyik szólna. A 8 bites gépekre írt zenék gyakran használnak ilyen trükköt akkordok megszólaltatására kevés csatornán.

Még azt kellene eldönteni, hogy pontosan melyik DAVE csatorná(ka)t lehessen osztani, és hány részre, például:
- 3x 0. csatorna + 3x 2. csatorna (összesen 8 )
- 5x 0. csatorna (összesen 8 )
- 3x csak 0. vagy 2. csatorna (összesen 6)
Túl sok ilyen módon létrehozott extra "csatorna" valószínűleg már nem jól szólna, a nagyobb CPU igény hátránya mellett.
« Last Edit: 2017.August.19. 12:21:00 by IstvanV »

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: MIDI
« Reply #131 on: 2017.August.19. 12:26:43 »
A Cakewalk Express mennyire támogatja a vezérlők használatát? Egyszerű lenne megoldani, hogy pl. a 77-es (vagy bármelyik másik) alapértelmezett 0 értéke dinamikus foglalást eredményezzen, az 1-3 pedig (a felső 5 bit figyelmen kívül marad) fixen kiválasztja a 0-2. DAVE csatornát.
A vezérlők azok a valamik, amiken beállítható pl. a pitch bend és hasonlók a hanghoz? A Cakewalkban ilyet találtam:
[ Guests cannot view attachments ]
[ Guests cannot view attachments ]
Végül is tehető ide is valami jel rögtön a dal elején, amivel utasítjuk a gépet, hogy ne tetszés szerint, hanem fixen feleltessen meg egy midi csatornát egy Dave csatornának.
De lehetne olyat is, hogy a "megjegyzés" rovatba (nevezzük így :D ) beírunk valami szöveget, amit a lejátszó felismer, és akkor egy fix csatornakiosztást hoz létre. A megjegyzés rovat alatt azt értem, ami nálam itt jelenik meg, ahova szabadon írható be szöveg, itt most a gitár, kíséret, főszólam, dobok szöveg van:
[ Guests cannot view attachments ]
Mondjuk a legelső helyre, a gitár helyére ha a fixchn szöveg kerül, akkor egy adott midi-dave csatornamegfeleltetést használ.

A netről lopott midi zenéknél sok esetben nem kell fix csatornafoglalás, sőt jobb is, ha a gép maga dönti el, mi hol szóljon. Ha ezeket a zenéket jelentősen módosítom, vagy én írok saját zenét, akkor jobb a fix megfeleltetés. Sajnos a midiben nincs 0-ás csatorna (nálam legalábbis nem állítható be), így pl. a fixchn szöveg esetén az 1-es midi a 0-ás Dave-nek felelne meg, a 2-es midi az 1-es Dave-nek, a 3-as midi a 2-es Dave-nek. Utána kezdődne elölről, a 4-es midi újra a 0-ás Dave-nek felelne meg, az 5-ös midi az 1-es Dave-nek, és így tovább.
A 10-es midi 3-as Dave megfeleltetés maradhatna mindig fix.

mintha több DAVE csatorna lenne, például 4 helyett 8, de amikor a "virtuális" csatornák használatban vannak, akkor 50 Hz-es megszakításonként váltakozva csak az egyik szólna. A 8 bites gépekre írt zenék gyakran használnak ilyen trükköt akkordok megszólaltatására kevés csatornán.
Ezt a trükköt tényleg ki kéne használni, ha nem is feltétlenül a csatornák leosztásával összefüggésben!
Most hangosan gondolkozom:
Egyrészt jó lenne, hogy ha sok szólam (midi sáv) van a netről letöltött midiben, akkor ezzel az 50Hz-es megszakítással váltogatná a hangokat valamelyik csatornán, így nem kéne kilőni a csatornát (midi sávot), mert nincs neki hely. (Tehát kettő, esetleg több midi sávot is összekötni egyetlen Dave csatornán belülre, ahol gyorsan váltogatná ezeket a hangokat.)
Másrészt jó lenne, ha pl. én írok valami dalt, akkor egy midi csatornára a kottában több hangot is beírhassak, és azok (pl. a megfelelő vezérlő beállítása esetén) nem több Dave csatornán szólnak, hanem egyetlen csatornán adják azt a jellegzetes hangot.
Jó kérdés, hogy lenne a legjobb megcsinálni. Mégis csak kellenének azok a fránya vezérlők, amiket Cakewalkból kicsit körülményesen tudok használni. És ott menet közben is be lehetne állítani, hogy az adott midi csatorna 50Hz-ezzen-e a rajta lévő, egyszerre megszólaltatott hangokkal, esetleg másik midi csatorna hangjaival, vagy ne. Legfeljebb megnyitom azt a Controllers ablakot is, azon ne múljon. :D
Más nem tudom, mennyire használná ezeket a beállításokat rajtam kívül.
« Last Edit: 2017.August.19. 12:31:10 by szipucsu »
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: MIDI
« Reply #132 on: 2017.August.19. 12:37:12 »
- 3x 0. csatorna + 3x 2. csatorna (összesen 8 )
- 5x 0. csatorna (összesen 8 )
- 3x csak 0. vagy 2. csatorna (összesen 6)
Én az első variációra szavazok. De szerintem egyszerre egynél több csatornán nem nagyon adatnánk ki ilyen hangot. Hirtelen nem is emlékszem ilyen EP-s zenére.
De lehet, nem teljesen értem ezt a kiosztást, hogyan jön ki az összesen 8 és 6.
A lényeg, jó lenne legalább egy csatorna, ami 3 hangot is tud ilyen gyorsan váltogatni, emellé még egy csatorna, ami 2 hangot tud így, vagy akár hármat, ha még belefér.
De egyszerre nem valószínű, hogy mindet használnánk. Legfeljebb a netről letöltött sokszólamú midiknél első próbálkozásnál.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: MIDI
« Reply #133 on: 2017.August.19. 15:16:57 »
A vezérlők azok a valamik, amiken beállítható pl. a pitch bend és hasonlók a hanghoz?

Igen.

Quote
Végül is tehető ide is valami jel rögtön a dal elején, amivel utasítjuk a gépet, hogy ne tetszés szerint, hanem fixen feleltessen meg egy midi csatornát egy Dave csatornának.

Egyelőre így oldottam meg:

71-es (Harmonic Content) és 76-os vezérlő: STYLE paraméter / 4
70-es (Sound Variation) és 77-es vezérlő: csatorna vezérlés * 4:
- 0 = dinamikus foglalás
- 4 = fix 0. csatorna (csak egy szólamú)
- 8 = fix 1. csatorna
- 12 = fix 2. csatorna
- 16, 20 = 0-s csatorna, legfeljebb 3 hang időosztásos rendszerben
- 24, 28 = 2-es csatorna, itt is legfeljebb 3 hang váltakozhat

A régi verzióhoz képest így változott a sebesség a livideo.bin lejátszása közben (a megszakítások feldolgozásának az időtartama 4 MHz-es gépen):

Régi (4 csatornás): átlagos: 3.068637 ms, maximum: 11.857986 ms
Új (8 "virtuális" csatorna): átlagos: 3.733166 ms, maximum: 12.383920 ms

Természetesen olyan zenénél, ami valóban használja is az extra csatornákat, nagyobb lenne a különbség.

Quote
De lehetne olyat is, hogy a "megjegyzés" rovatba (nevezzük így :D ) beírunk valami szöveget, amit a lejátszó felismer, és akkor egy fix csatornakiosztást hoz létre.

A szöveg az problémásabb lenne, a midiconv eltávolítja az ilyesmit, illetve valós idejű bemenetnél nem is lehetséges. :oops:

Én az első variációra szavazok.

Azt építettem be. Ezen kívül van még néhány más újdonság is, hamarosan feltöltöm az új verziót.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: MIDI
« Reply #134 on: 2017.August.19. 16:20:00 »
71-es (Harmonic Content) és 76-os vezérlő: STYLE paraméter / 4
70-es (Sound Variation) és 77-es vezérlő: csatorna vezérlés * 4:
- 0 = dinamikus foglalás
- 4 = fix 0. csatorna (csak egy szólamú)
- 8 = fix 1. csatorna
- 12 = fix 2. csatorna
- 16, 20 = 0-s csatorna, legfeljebb 3 hang időosztásos rendszerben
- 24, 28 = 2-es csatorna, itt is legfeljebb 3 hang váltakozhat
Ehhez a részéhez nem értek. Miért van szükség a 71-es és a 76-os vezérlőre is a Style paraméter / 4-hez? Nem elég csak a 71-es? Mindkét vezérlőn be kell állítani ugyanazt az értéket? Ugyanígy a 70-es és 77-es vezérlő is kell mindkettő? (Úgy értem, egyetlen midi sávhoz kell egyetlen vezérlő.)
Szóval ha egy midi sávban beállítom a 70-es (és 77-es?) vezérlőre a 0 értéket (alapból ez lehet ott), akkor a lejátszó maga állítja be, hogy az a midi sáv melyik Dave csatornán szóljon. Ha pedig 4*4=16-ot állítok be oda, akkor a 0-ás Dave csatorna fog ott szólni. Ha 8*4=32-t állítok be, akkor az 1-es Dave csatorna fog ott szólni?

A 16 és 20 közül bármilyik szám beállítható, amelyik szimpatikusabb? (Ill. még meg kell szorozni 4-gyel, ha jól értem.) Ugyanígy a 24 és a 28-as beállítás is ugyanazt csinálja?

A Style paraméter ugyanaz, amit basic-ben kell megadni a STYLE után, csak 4-gyel el kell osztani? Tehát pl. ha 16 (alacsony torzítás), amit akarok, akkor 16/4=4-et kell megadni? Ha meg mondjuk 144-et (gyűrűmoduláció+alacsony torzítás), akkor 144/4=36-ot kell ott megadni?
És az envelope.txt-ben is ugyanezen az elven alakulnak ezek a számok a style paraméterével kapcsolatban?
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos