Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Key click (Read 24425 times)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Key click
« Reply #30 on: 2021.April.04. 19:47:27 »
Összeszedtem a fórumon a klikkes dolgokat. Ezekből lett a következő:
[ Guests cannot view attachments ]
A basic program elején a HOSSZ, EXTRA, TORZI változónak más értékeket is lehet adni, kicsit más lesz a hang. Az EXTRA=1-et is érdemes kipróbálni, mert akkor gyűrűmoduláció is lesz rajta. A HOSSZ a lejátszási sebességet állítja. (A TORZI-nak csak akkor van hatása, ha az EXTRA=1.)
Ennél jobb "zenét" is ki lehetne hozni belőle.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Key click
« Reply #31 on: 2021.April.04. 20:33:58 »
Úgy tudom Zozó minimum tudja milyen technikával van implementálva a billentyű click hang,

hogy lehetne hangosítani azon ?

Nem gondolok ilyen beállítható valamire, vagy ilyesmi, csak hardkódban átírva, hogy a jelenleginél jóval hangosabb legyen ... hogy tudok olyat ?
Meg kell keresni az EXOS romban (gondolom, abban van benne) a 3E 32 4F D3 A0 AF bájtsorozatot, és a 32-t átírni nagyobb számra, akkor mélyebb lesz a hang.
Itt egy kis segédprogram: a joy fel-le mozgatásával lehet állítani az értéket, space-re kiadja az adott értékhez tartozó click hangot. Amelyik érték a legszimpatikusabb, azt át kell számolni hexadecimálisba, és azt kell beírni a 32 helyére. Figyelni kell az órajelre is, mert ha gyorsabb a gép, a click is magasabb (halkabb). Azt hiszem, turbós gépeken halkabb ezért, mint kéne.
[ Guests cannot view attachments ]
[ Guests cannot view attachments ]

UI: Megnéztem hex editorban, az exos21.rom-ban 2CBB-nél van a 32h, amit át kell írni (Ha 0000-ra töltöm be az exos21.rom-ot.) Ha még aktuális ez a kb. 6 éves kérdés. :D Ja, és valamit csinálni kell, hogy ne legyen a gép indulásakor Internal Checksum error sem, és valahogy bele is kell égetni a rom-ba.
« Last Edit: 2021.April.04. 20:44:47 by szipucsu »
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Key click
« Reply #32 on: 2023.July.26. 15:56:25 »
Még anno kiszedtük basic programba a hex$ kódját a click hangnak, így onnan is megszólaltatható, a hangmagassága is változtatható:

Tessék, lehet vele játszani :-)

Azon gondolkoztam, hogy ha ezzel a pár hex számmal ilyen hangzást elő lehet állítani, amit simán a SOUND-dal nem, akkor biztos nem csak click hangot, hanem egyéb, rövid, de extrém hangokat is meg lehetne így szólaltatni basicből. Ezzel fel lehetne dobni basic programokat, amiket aztán Zzzippel is le lehetne fordítani. Persze játék közben ilyenek nem szólhatnának, mert a gépi kódú rutin meghívásának az idejére minden más megáll, de pl. játék indításakor, életvesztéskor vagy szintek között jól hangozhatna. Sajnos fogalmam sincs, a hex számokat hogyan lehetne átírni, hogy egyéb, nem szokásos, de jó hangot kapjunk.

Ha jól értelmezem a DAVE leírásból, akkor kb 2450Hz-es tisztahangot állít be, majd a hangerőt rángatja ciklusban max és 0 között, úgy, hogy a max rész fix ideig, a 0 rész egyre hosszabb ideig marad. De mindez sokkal gyorsabban történik, mintsem, hogy 50Hz-es lépésekkel dolgozó Envelope-al lehetne utánozni.
Ezen lehetne variálni, pl. hogy a 0 rész először hosszabb ideig van, utána egyre rövidebb ideig, így kb. visszafele játszaná le a click hangot. De biztos lehetne még más trükkös hangot is előállítani néhány hex számmal. Vagy lehetne pl. olyat, hogy a 0 rész és a max. rész is fix, de eltér a hosszúságuk.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos