Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Hanglejátszó fejlesztése (Read 122253 times)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Hanglejátszó fejlesztése
« Reply #150 on: 2015.February.10. 11:24:07 »
8x41Mhz stereo works with geco's player! I don't know if it is  played acordingly...
It works, the player plays WAV's with higher sample rate, but it plays back on 32KHz frequency. and above 64KHz it plays back MOD(FREQ / 65536) Hz. And all stereo WAV's palyed back as mono.

Működik, a lejátsza a magasabb freqvenciájú WAV-okat is, de csak 32KHz-en, 64KHz felettieket pedig MOD(FREQ / 65536) Hz-en

Offline gflorez

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3607
  • Country: es
    • Támogató Támogató
Re: Hanglejátszó fejlesztése
« Reply #151 on: 2015.February.10. 11:46:10 »
Another one.

Offline gflorez

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3607
  • Country: es
    • Támogató Támogató
Re: Hanglejátszó fejlesztése
« Reply #152 on: 2015.February.10. 15:06:28 »
Milyen programot használhatok hangot átalakítani, hogy 7 vagy 6 bites legyen?
------------------
What program can I use to convert sound to 7 or 6 bits?
« Last Edit: 2015.February.10. 16:44:25 by szipucsu »

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Hanglejátszó fejlesztése
« Reply #153 on: 2015.February.10. 15:28:38 »
Milyen programot használhatok átalakítani hangot, hogy 7 vagy 6 bit?(google...)
------------------
What program can I use to convert sound to 7 or 6 bits?
Unfortunately I do not know, I created 8bit sample with Audacity, and converted it with an assembly program on EP to 6bit :D, but I think there should be a PC program which can do it also.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Hanglejátszó fejlesztése
« Reply #154 on: 2015.February.10. 16:13:51 »
Without "packing" the data to minimize the size, any program that can save 8-bit PCM audio is suitable, the range just needs to be limited to 0-63 (6 bits) or 0-126 (7 bits played with the right shift then add carry method). For 6 bits, each sample needs to be multiplied by 0.25, then an offset of +25% (signed 8-bit output) or -75% (unsigned) should be added. Some samples may exceed the allowed range, to avoid this, a lower multiplier can be used. I wrote a small C program that limited the samples to 0-63.

With the 62.5 kHz player, the use of a good noise shaping algorithm and settings can make a noticeable improvement, if the conversion software supports it.

For creating files to be played with SNDPLAY, use the epsndconv package from here.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Hanglejátszó fejlesztése
« Reply #155 on: 2015.February.12. 13:08:04 »
This command using sox converts a sample for sndp625.com:
Code: [Select]
sox -r 35280 ping.wav -t raw -b 8 -e signed-integer -D sndp625.bin vol 1.0 rate -h 50000 dither -p 6 -s -f gesemann vol 0.25 dcshift 0.25If the input sample rate is not 44100 Hz, the 35280 needs to be replaced with the actual sample rate multiplied by 0.8. If there are too many clipped samples, or the input is too quiet, the volume can be adjusted by changing the "vol 1.0" option.

This is not the same conversion that I used to create the sample package, but it produces reasonably good sound quality.

[ Guests cannot view attachments ]

Offline gflorez

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3607
  • Country: es
    • Támogató Támogató
Re: Hanglejátszó fejlesztése
« Reply #156 on: 2015.February.12. 17:09:16 »
IstvanV a hurkot a nagyon pontos sztereó ...

---------------------

IstvanV's loops very precise in stereo...

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Hanglejátszó fejlesztése
« Reply #157 on: 2015.February.12. 18:18:53 »
There may be a problem with the conversion, because the sndp625.bin file sounds more noisy than it should. :oops: Or is that already in the original sample ? I tried converting this, although it is only a YouTube video with low bitrate AAC sound, but the 6-bit sample does not sound as noisy. I used sox-14.4.1a-win32.zip, and the following command line:
Code: [Select]
sox.exe -r 35280 summertime.wav -t raw -b 8 -e signed-integer -D summertime2.bin vol 4.5 rate -h 50000 dither -p 6 -s -f gesemann vol 0.25 dcshift 0.25
[ Guests cannot view attachments ]
[ Guests cannot view attachments ]

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Hanglejátszó fejlesztése
« Reply #158 on: 2015.February.12. 18:27:56 »
divat egy jó ideje a zenélésben, sőt zeneszerzésben is hogy loop-okból raknak össze egy zenét (más kérdés kinek mi erről a véleménye, de ezt most hagyjuk)

ilyen loopok vannak dob, basszus, stb tehát mindenféle hangsávok

szóval lehetne jó minőségű a hang akkor is ha több ilyen rövid loop szólna egymás mellett, ráadásul ez megadná a lehetőséget a kombinálhatóságra is, tehát hosszabb lehetne a zene

persze ez megvalósítható az ep-hez készült digis zeneszerkesztőkkel is
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline gflorez

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3607
  • Country: es
    • Támogató Támogató
Re: Hanglejátszó fejlesztése
« Reply #159 on: 2015.February.12. 19:01:36 »
Megcsináltam a parancssoros programmal. De ez már eleve módosított 8 bites wav volt, egy 16 bites mp3-ból. Jobb lesz, ha legközelebb közvetlenül csinálom.

Nagyon király vagy ... Veszettül jól hangzik! ... Hihetetlen EP-n!

--------------------

I did it with that command line, but is an already modified 8 bit wav taken from a 16 bit mp3. Better I`ll do directly.

You are a purist... It sounds superb for me... Incredible on an EP .
« Last Edit: 2015.February.12. 21:11:59 by szipucsu »

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Hanglejátszó fejlesztése
« Reply #160 on: 2015.February.12. 21:15:27 »
divat egy jó ideje a zenélésben, sőt zeneszerzésben is hogy loop-okból raknak össze egy zenét (más kérdés kinek mi erről a véleménye, de ezt most hagyjuk)
Ezt direkt a kisebb memóriájú gépekre találhatták ki. Én is írtam már itt erről egyszer. Ugyanaz ismétlődik 50-szer, közben 3 más loop is ismétlődik 10-szer, kis memóriával is jó  hangzás érhető el így, és a semminél változatosabb. EP-re ideális. Más kérdés, hogy PC-n egy rakat memória és tárhely van, így oda hangonként illene megkomponálni a zenét. :D
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Hanglejátszó fejlesztése
« Reply #161 on: 2015.February.16. 19:26:51 »
WAVPlayer végleges verzió
Az utolsó csatolmány óta nem változott semmi, ami eddig nem hangzott el:
ESC-kel lehet fájlt váltani, amit hosszabban kell nyomva tartani, mert csak a memórialapozásokkor ellenőrzi a program a billentyűzetet, ez 16KHz-es samplénél 1 mp.
Bal SHIFT+ESC: nincs háttér anim csere fájl váltáskor (EXDOS nélküli gépeken)
Bal SHIFT: Fájl menüben fájl kiválasztásakor (SPACE) lenyomva nincs háttér anim csere (EXDOS-szal rendelkező gépeken)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Hanglejátszó fejlesztése
« Reply #162 on: 2015.December.14. 13:52:17 »
egy leírás a specys zene lejátszókról
http://battleofthebits.org/lyceum/View/zxbeep+(format)/
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline ergoGnomik

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1291
  • Country: hu
  • Stray cat from Commodore alley
Re: Hanglejátszó fejlesztése
« Reply #163 on: 2015.December.14. 17:05:06 »
egy leírás a specys zene lejátszókról
http://battleofthebits.org/lyceum/View/zxbeep+(format)/
Ez inkább csak egy felsorolás mint leírás. Bár gondolom link mindhez mutat.

Offline Povi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2296
  • Country: hu
    • http://povi.fw.hu
Re: Hanglejátszó fejlesztése
« Reply #164 on: 2018.November.14. 10:42:29 »
Kísérleteim WAV fájlokkal.
Fogtam egy 8 bites wav-ot, levágtam a fejlécét, maradt a nyers adat.

Aztán fogtam és bájtjait kiküldtem a 0a8h portra, persze előtte kétszer jobbra shift-elve, hogy beleférjek a 6 bites D/A korlátba.

Code: [Select]
foreach (byte a in rawSampleData)
  outPort(0xa8, a >> 2);

Na, tök jól szól (persze nem pont azzal a sebességgel, és hangmagasságal, mert arra nem figyeltem)

Hogyan lehetne azt elegánsan megcsinálni, hogy pontosan változtassam a hangmagasságot? Csak NOP-ok beszúrásával a két port írás között? Vagy van elegánsabb megoldás is?

Pl. lenne egy rövid (pl. 1mp hosszú) vonós / zongora stb. sample-m, és abból akarnék dallamot összerakni.


*** Speicherplatz zu klein