Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Hanglejátszó fejlesztése (Read 149424 times)

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14779
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Hanglejátszó fejlesztése
« Reply #60 on: 2009.March.10. 20:54:10 »
A bemeneti file bármilyen libsndfile által támogatott formátum lehet, bár ezek közül valószínûleg csak a WAV-nak van gyakorlati jelentõsége. :)
Meg lehetne oldani, hogy MP3-at is egyen?
És esetleg olyat lehetne, hogy megadni idõtartományt, hogy a fájl melyik részét konvertálja? Pl, hogy 2 perc 3 másodperctõl 10 másodpercet (esetleg tized másodpercre is). Így akinek nincs kéznél hangszerkesztõ, az is ki tudna vágni egy neki tetszõ, EP-be férõ részletet.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Hanglejátszó fejlesztése
« Reply #61 on: 2009.March.10. 22:57:27 »
Meg lehetne oldani, hogy MP3-at is egyen?
A libsndfile nem támogatja az MP3 formátumot a szabadalmak miatt. A FLAC és Vorbis (.ogg) formátumot viszont elvileg tudja olvasni, csak azokat nem fordítottam a libsndfile-1.dll file-ba. :oops: De ha fontos az MP3 támogatás, akkor azt a libmp3lame segítségével meg lehet oldani.
Quote
És esetleg olyat lehetne, hogy megadni idõtartományt, hogy a fájl melyik részét konvertálja? Pl, hogy 2 perc 3 másodperctõl 10 másodpercet (esetleg tized másodpercre is). Így akinek nincs kéznél hangszerkesztõ, az is ki tudna vágni egy neki tetszõ, EP-be férõ részletet.
Ez természetesen könnyen megoldható. Bár hangszerkesztő nélkül kissé nehézkes beállítani, hogy pontosan hol kezdődjön, és milyen hosszú legyen a konvertálandó rész :)

Offline Ep128

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1860
  • Country: hu
    • Honlapom
Re: Hanglejátszó fejlesztése
« Reply #62 on: 2009.March.10. 23:24:29 »
Ha kicsit komolyabban vesszük, akkor a FLAC szerintem fontos lenne... Az MP3 -al ellentétben az legalább minõség. :)

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14779
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Hanglejátszó fejlesztése
« Reply #63 on: 2009.March.11. 09:29:43 »
De ha fontos az MP3 támogatás, akkor azt a libmp3lame segítségével meg lehet oldani.
Jó lenne, szerintem manapság a hangfájlok 99%-ban MP3-ban találhatóak :-)
Quote
Ez természetesen könnyen megoldható. Bár hangszerkesztõ nélkül kissé nehézkes beállítani, hogy pontosan hol kezdõdjön, és milyen hosszú legyen a konvertálandó rész :)
Nyilván nem tökéletes, de egy kezdõ felhasználónak az a legegyszerûbb, hogy megnézi a médiapléjerében, hogy mit mutat a számláló, amikor kezdõdik az a jó rész a kedvenc zenéjében :-)

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14779
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Hanglejátszó fejlesztése
« Reply #64 on: 2009.March.11. 22:38:19 »
:-)

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14779
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Hanglejátszó fejlesztése
« Reply #65 on: 2009.March.11. 22:38:58 »
Lehet, hogy én voltam figyelmetlen... a -O paraméter mit is csinál?

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14779
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Hanglejátszó fejlesztése
« Reply #66 on: 2009.March.11. 23:50:04 »
Ezt már ismerjük régrõl, de azért sztereóban csak jobb :-)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Hanglejátszó fejlesztése
« Reply #67 on: 2009.March.12. 00:04:04 »
Jó lenne, szerintem manapság a hangfájlok 99%-ban MP3-ban találhatóak :-)Nyilván nem tökéletes, de egy kezdõ felhasználónak az a legegyszerûbb, hogy megnézi a médiapléjerében, hogy mit mutat a számláló, amikor kezdõdik az a jó rész a kedvenc zenéjében :-)
OK, akkor a következő verzióban lesznek ezek is.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Hanglejátszó fejlesztése
« Reply #68 on: 2009.March.12. 00:13:28 »
Lehet, hogy én voltam figyelmetlen... a -O paraméter mit is csinál?
Kis mértékben csökkenti a 2, 3, és 4 bites formátumok átlagos zaj szintjét (amelyet a konverter zárójelben kiír), de lassabb. Az -O2 pedig tovább javít egy keveset, és még lassabb. :) 6 és 7 bites módban nincs semmilyen hatása. A blokk méret (-b) szintén elsősorban a 2, 3, és 4 bites file-oknál jelentős, 6 és 7 bitnél általában célszerű a legnagyobb értéket - 256, illetve sztereó módban 128 - beállítani, mert azzal a legkisebb a CPU használat lejátszáskor.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Hanglejátszó fejlesztése
« Reply #69 on: 2009.March.12. 00:24:02 »
Ezt már ismerjük régrõl, de azért sztereóban csak jobb :-)
Jó lett :) Viszont a kossuth.snd-nél észrevettem, hogy a lejátszás minősége (emulátoron legalábbis, EP-n még nem próbáltam) rosszabbnak tűnik, mint a régi, csak emulátoron használható sndplay.ext verzióval :( Valószínűleg a nagy frekvenciájú négyszögjel használata miatt.

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14779
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Hanglejátszó fejlesztése
« Reply #70 on: 2009.March.12. 00:28:05 »
csak emulátoron használható sndplay.ext verzióval
Annál mi is lett volna a trükk lényege? Nem lehetne valahogy a valódi Dave-el is megetetni?

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Hanglejátszó fejlesztése
« Reply #71 on: 2009.March.12. 00:40:29 »
Annál mi is lett volna a trükk lényege?
Az, hogy két hanggenerátor kimenete fix '1' legyen négyszögjel helyett, és így azoknak a keverésével "7 bites DAC" legyen megvalósítható. A problémát talán az okozhatja, hogy az A7h port alsó "szinkron" bitjei nem csak a számlálókat nullázzák (amint az az emulátorban jelenleg van), hanem a kimenetet is '0'-ra állítják, ami természetesen azt eredményezi, hogy nincs hang.
De a "javított" verziót még nem próbáltam ki igazi gépen, tehát lehet, hogy a rosszabb minőség csak emulátor probléma. :)

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14779
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Hanglejátszó fejlesztése
« Reply #72 on: 2009.March.12. 10:53:20 »
A "Mushroom" példákat ez a csomag már nem tartalmazza, de itt vannak külön: :)
Ez a Mushroom mibõl készült? Meg van az eredeti PC-s fájl? Vagy az EP-sbõl konvertáltad vissza WAV-ra?

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Hanglejátszó fejlesztése
« Reply #73 on: 2009.March.12. 19:47:37 »

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Hanglejátszó fejlesztése
« Reply #74 on: 2009.March.15. 00:51:40 »
Annál mi is lett volna a trükk lényege? Nem lehetne valahogy a valódi Dave-el is megetetni?
Itt egy újabb próbálkozás, amely emulátoron egyelőre nem működik (nem csak a már ismert A7h port sync bit bug miatt, egy másik emulátor hibát is találtam: a gyűrűmoduláció effektus az igazi gépen nem XOR, hanem XNOR művelet :oops:), de EP-n viszont igen, legalábbis az én gépemen biztosan:
[ Guests cannot view attachments ]
[ Guests cannot view attachments ]
Ha megfelelően működik, akkor az előző verziónál kb. 6 dB-el hangosabbnak kell lennie.

Screenshot igazi gépen: :)
[ Guests cannot view attachments ]
A minőség azonban valójában nem igazán jó, mert a DAC megvalósítására használt ellenállások meglehetősen pontatlanok.