Most néztem, hogy mi ez a Wrigglernél emlegetett bónusz zene:
Alexander Goldscheider: The Moons of Jupiter (A kazettán található bónusz zene)
(Anno nem volt Wriggler kazettám, így nem ismertem)
Hát én ezt ismerem, méghozzá máshonnan!
Innen:
Valamelyik topicban már emlegettem ezeket.
Az egyik zöld színû "ENTERPRISE PROGRAMS Paradise '89" kazetta B oldalán tök jó zenék vannak. Állítólag ezek MIDI vezérlõs EP-vel készültek. Ti mit tudtok errõl? Ismeri valaki ezeket a zenéket?
http://enterprise.iko.hu/EPV1.MP3
http://enterprise.iko.hu/EPV2.MP3
http://enterprise.iko.hu/EPV3.MP3
http://enterprise.iko.hu/EPV4.MP3
http://enterprise.iko.hu/EPV5.MP3
http://enterprise.iko.hu/EPV6.MP3
(A régi linkek nem mûködtek, ezeket most felraktam ide új helyre.)
Az elsõ az bizony ez a Jupiter holdjai zene... akkor most megdõlt egy legenda, és mégse MIDI-s EP zenél
Elkezdtem nyomozni Alexander Goldscheider után kiderült, hogy Themes for a One-Man-Band Vol. 1 címû lemezén van ez a zene.
Sikerült is megtalálni a net bugyraiban a lemezt Igaz elég hülyén digitalizálva, a track one, stb szövegeket ki kéne vágni belõle. (2-es lemezt nem találtam
)
A lemez elsõ száma azonosnak tûnik a 4:07 hosszú Wriggler kazetta származású zenével.
Viszont az EPV1 az több mint 7 perc hosszú!
Bele hallgatva a lemezen lévõ többi Jupiteres számba, rögtön bólogat az ember, hogy igen ezek is benne vannak az EPV1-ben... de így se stimmel a dolog, mert összeadva lemezes számokat, közel 10 perc jön ki...
Figyelmesebben megnézve egyéb eltérések kiderülnek, pl amivel a II-es szám kezdõdik, az a lemez lejátszási idejében kb 4:10-nél van, míg az EPV1-ben kb 3:16-nál. A IV-es szám meg szerintem egyáltalán nincs benne. Máshol is úgy érzõdik mintha kevesebb/másabb hangszerek lennének.
Remélem, Szipucsu mint zenei szakértõnk pontosabban kielemzi a dolgot
Most jön az összeesküvés elmélet: amikor ez a lemez készült már létezett a MIDI szabvány, így akár ilyen formában is írhatta a zenéjét Goldscheider úr. Azt írja róla a wikipédia, hogy õ volt a szintetizátorok felhasználásának úttörõje Csehszlovákiában. Ami itt volt a szomszédban
lehetséges, hogy magyar szintetizátoros zenészek összejártak a szinti-klubban
a szerzõvel, és így került ezt a zenét tartalmazó MIDI fájl az országba? Majd pedig esetleg tényleg egy MIDI-s EP közelébe?
És lehet, hogy nem a végleges fájl került ide, hanem egy korábbi verzió, ez a magyarázat az eltérésekre?
A további keresett zenéink és a lemez többi száma között nem találtam összefüggést, azoknak valami más az eredete.