Enterprise Forever
:HUN => SOUND: => Topic started by: endi on 2017.September.08. 11:50:17
-
á tök jó, kiírja milyen hangmagasságot adsz ki :)
ilyet akartam annak idején ep-re is, csak béna voltam még hozzá :D
https://www.flutetunes.com/tuner/
van olyan is hogy "lekottázza"
-
ilyet akartam annak idején ep-re is, csak béna voltam még hozzá :D
EP-n a CPU lassúsága miatt nem lenne egyszerű pontosan mérni a hangmagasságot. Összetettebb zenét (több szólamú, akkordokkal, rövid, gyors hangjegyekkel, dobokkal, stb.) nehéz programmal automatikusan kottázni, bár aki hallás után nem tud igazán jól, annak segítséget jelent bármilyen hang szerkesztő program is ami lehetővé teszi a spektrum elemzését (FFT).
-
EP-n a CPU lassúsága miatt nem lenne egyszerű pontosan mérni a hangmagasságot. Összetettebb zenét (több szólamú, akkordokkal, rövid, gyors hangjegyekkel, dobokkal, stb.) nehéz programmal automatikusan kottázni, bár aki hallás után nem tud igazán jól, annak segítséget jelent bármilyen hang szerkesztő program is ami lehetővé teszi a spektrum elemzését (FFT).
hát egy szólam elég lett volna, az se baj ha nem pontos.
de mindegy, mert annak idején azért tanultam gitározni hogy be tudjam írni a szerzeményeimet ep-be :)
-
Mármint EP-n megszólaló zenéket kottázna le akár? Poén lenne kinyerni pl. a Wriggler, Nodes zenéit midi formátumba, és tovább szerkesztgetni, akár PC-n.
-
Mármint EP-n megszólaló zenéket kottázna le akár? Poén lenne kinyerni pl. a Wriggler, Nodes zenéit midi formátumba, és tovább szerkesztgetni, akár PC-n.
ez csak egy szólam hangmagasságát méri, de asszem vannak olyanok is amik több szólamot is tudnak
-
[attachurl=1] (lehetne kisebb is, ismétlődik a zene, és a pontos eredeti magasságot pitch bend használatával adja vissza, amire valószínűleg nem lenne szükség)
[attachurl=2]
-
(lehetne kisebb is, ismétlődik a zene, és a pontos eredeti magasságot pitch bend használatával adja vissza, amire valószínűleg nem lenne szükség)
Ez igen! :smt041
.mid formátumban nincs meg a zene? Vagy nem abba konvertáltad át először? A midi fájlból lehetne akár szintetizátoros vagy egyéb hangzást is csinálni, bár ez már EP-től független lenne.
-
.mid formátumban nincs meg a zene?
Egyelőre nincs, de holnap azt is próbálok készíteni.
-
snapshot? :)
-
[attachurl=1]
[attachurl=2]
A második változat nem emulálja az eredeti (DAVE regisztereken beállított) hangmagasságokat hajlítás használatával, így valószínűleg könnyebben szerkeszthető.
-
Szenzációsan jól szól! :)
-
A második változat nem emulálja az eredeti (DAVE regisztereken beállított) hangmagasságokat hajlítás használatával, így valószínűleg könnyebben szerkeszthető.
Otthonról majd megnézem. Elég jól mutathat a kottája a midi szerkesztőben, alig várom, hogy lássam. De nem ígérem, hogy tovább írom, a zenét, de minden lehet. A Windows midijével is elég jól szól, érdekes más hangzással hallani, mint az eredeti.
Fix csatornafoglalásúak a midi csatornák?
A hangmagasság változtatására hajlítással miért volt szükség? A játékban a beprogramozott hangok magasságát még a lejátszó rutin kicsit eltérítette az eredetihez képest? Nem a szabványos frekvenciájú zenei hangok vannak benne, hanem ahhoz képest eltérnek félhangnál kisebb mértékben?
snapshot? :)
Á, annak úgy nem sok varázsa van, hogy megnyitsz egy snapshotot és fekete képernyő mellett megszólal a Magicball zenéje. Úgy érdekes, ha a midiplay-be te rakod bele. Így sokkal érdekesebben hat, hogy a konvertált midi fájljaimat is ugyanazzal játsztottam le, mint ezt.
-
Fix csatornafoglalásúak a midi csatornák?
Igen, minden DAVE csatorna egyszerűen külön MIDI csatorna és sáv lesz, de a file nem állítja a 70-es vezérlőt.
A hangmagasság változtatására hajlítással miért volt szükség? A játékban a beprogramozott hangok magasságát még a lejátszó rutin kicsit eltérítette az eredetihez képest?
Valószínűleg nincs jelentősége, esetleg akkor lehetne, ha a játék nem azokat a DAVE frekvencia értékeket használná, amelyek a legközelebb vannak a "szabványos" frekvenciához, de még akkor is lehet, hogy csak pontatlanság (az EXOS SOUND: eszköze sem a legpontosabb értékeket állítja be).
Próbálkoztam a Wrigglerrel is, az egyelőre problémásabbnak tűnik, mert a burkológörbék nem egyeznek meg pontosan a hangjegyek között, így a Xorgame készítésekor használt konvertáló program módosított változata nagyon sok kissé eltérő hangszert generál.
-
Á, annak úgy nem sok varázsa van, hogy megnyitsz egy snapshotot és fekete képernyő mellett megszólal a Magicball zenéje. Úgy érdekes, ha a midiplay-be te rakod bele. Így sokkal érdekesebben hat, hogy a konvertált midi fájljaimat is ugyanazzal játsztottam le, mint ezt.
de én nem követem azt hogy hogyan is megy ez a midiplay meg konvertálás stb...
szóval nekem snapshot kell :)
-
de én nem követem azt hogy hogyan is megy ez a midiplay meg konvertálás stb...
szóval nekem snapshot kell :)
Csak a zene hallgatásához elég elindítani a játékot, és akkor még játszani is lehet. :)
-
Nem tökéletes, de talán használható némi szerkesztés után:
[attachurl=1] (rossz az időzítés)
[attachurl=2]
[attachurl=3]
-
Nem tökéletes, de talán használható némi szerkesztés után:
(Attachment Link) (rossz az időzítés)
(Attachment Link)
(Attachment Link)
imádom a wriggler zenéit
-
Valamivel kevésbé rossz változat, még mindig "elmászik" az időzítés, de az ismétlődés előtti rész legalább quantize (16-od hangra) után már jó lehet:
[attachurl=1]
-
port olvasással konvertálod midivé?
ha igen, az durva :)
nem tudnád az én demóimban és játékaimban lévő zenéket is? :)
-
port olvasással konvertálod midivé?
Igen, a Xorgame forráskódjában is megtalálható music_conv_3.cpp módosított változatával. De nem túl jól működik, sok kézi javítást igényel (minden zenénél külön szerkeszteni kell a forráskódot), és bonyolultabb, például hajlítást is tartalmazó zenéknél valószínűleg nem lenne használható.
nem tudnád az én demóimban és játékaimban lévő zenéket is? :)
Ha az összeset nem is, egy-két zenét megnézhetek a jobbak és viszonylag könnyen konvertálhatók közül.
-
Történelmi nap a mai. Nem tudtam, eljön-e az valamikor, hogy EP játékok zenéinek kottáját láthatom midi szerkesztőben.
Szerintem az eredeti EP zenéket lenne érdemes kiszedni midibe, pl. Nodes, Orient Express, Race Ace. De látom, már Endinek is megvolt a kívánságlistája. :D A Sorcery egyszerű, azt már egyszer kiszedtem, meg a Mr.Alexet, Eat It Up-ot is, azok már megvannak midiben. Esetleg még a Space Bubble zenéje lehet érdekes a basszus kíséret miatt, az hallás alapján nem megy.
Van sok olyan zene is, amik alapból megvannak már midiben, mert máshonnan lettek konvertálva (ezt Zozo jobban tudja), pl. Unicum, azokkal nem kell időt tölteni.
Meg mondjuk az Exolonra lennék kíváncsi, mert annak a zenének mintha alapból is több változata lenne.
De még a Wrigglerrel és Magic Ballal is elleszek egy darabig.
-
ja, lehetne jó remixeket csinálni :)
-
Nem semmi! :smt038
Én a Race-Ace-t meg az Orient Express-t kérném még :-) (Ezek voltak az első EP programjaink anno, meg Cyrus Chess de annak nincs zenéje :-) )
-
:smt038
Én most a Mac Logic programjában hallgatom az EP játékok midi zenéit :)
Nem találok szavakat, zseniális! :)
-
[attachurl=1]
[attachurl=2]
Egyes hangjegyek hajlított frekvenciákat használnak, ennek talán nincs jelentősége, de az eltérés nagyobbnak tűnik egyszerű kerekítési hibánál.
Az Orient Express nehezebb, de kesőbb megnézem azt is.
-
lehet hogy külön topik kéne az "ep zenék midi-re konvertálása" témának?
-
Zseniálisak ezek a midik, csak PC-d midi editorral halgattam, de k. jó a Magic Ball is, és a Wriggler is, a Race Ace eleje nagyon tetszik, később van az egyik hangszernek furcsa hangzása, de lehet EP-s Midiplayben tökéletes, úgy nem hallgattam meg.
-
amúgy midit lejátszik a winamp, meg a legtöbb médialejátszó is. asszem a windózban alapból benne van a mid lejátszás
-
race_ace.mid
:smt038
Az Orient Express nehezebb, de kesőbb megnézem azt is.
Köszi!
-
[attachurl=1]
[attachurl=2]
[attachurl=3]
Az orient.mid és orient_b.mid között az a különbség, hogy az előbbi külön hangszer definíciókkal oldja meg a hajlított hangokat, az utóbbi pedig MIDI pitch bend eseményekkel. Konvertálva azonban az orient_b.mid túl nagy a midiplay számára, növelni kell a puffer méretet (vagy törölni a zene egy részét, egyébként is kétszer ismétlődik).
Az orient_b.mid szerkesztésénél figyelni kell arra, hogy a hajlított hangok ténylegesen egy félhanggal magasabbak (-2.0 és +1.0 közötti tartományban történik a hajlítás).
Ennél a zenénél is eltér egy hang frekvenciája, ugyanúgy mint a Race Ace esetében, nem tudom, hogy ez a zene része-e, vagy hiba (talán ugyanazok készítették a programot, és rossz a frekvencia táblázat).
-
a swap játék közbeni zenéjét megcsinálhatnád nekem, azt én írtam.
majd a demóimból meg játékokból kimentek snapshotokat hogy könnyebb legyen. de csak pár lesz, mert csak pár igazán jó zenét írtam ezekbe.
amúgy most jut eszembe, ezzel a módszerrel gondolom az exos/basic zenék is kiszedhetők :)
-
ja és még valami! specy128 zenéket is lehetne így midisíteni, biztos a specy fórumon érdekelne pár embert :)
már ami ügye át van írva ep-re... bár lehet hogy lenne valaki aki a programodat átírná valami specy emulátor alá
-
a swap játék közbeni zenéjét megcsinálhatnád nekem, azt én írtam.
Az nem Rockidig zene?
A digi hangmintás rockdigi zenék szerintem külön téma. De talán le is lehetne egyszerűsíteni, és egy konverterrel bármilyen rockdigi zene átalakítható lenne midibe. Gondolom, azok nem bonyolultak, ugyanúgy vannak szerkesztve.
Basic zenéket már szedett ki midibe István, négyet is, ha jól emlékszem. A Dreamlanddel és a Slowlanddel próbálkoztam is már, hogy PC-n folytassam. Elég jót ki lehetne belőle hozni. És volt az a Freeee című (Xorgame játékhoz) és a Badinerie, azok is megvannak már midiben is. Tett os fel István egy basic programot, amivel midibe alakított basic zenéket. Sokat nem értettem belőle, mert CODE utasításokkal volt tele.
UI: Ja, a Slowland-et én írtam PC-n midi szerkesztővel úgy, hogy az EP-n szólt a midiplay-jel közben. Élmény így írni EP zenét. Ez is olyan történelmi esemény, amiben kicsit reménykedtem, hogy valaha elérkezik.
-
Az nem Rockidig zene?
ah igazad van, nem a swapról van szó hanem a logiballról!
-
Pacman City:
[attachurl=1]
[attachurl=2]
Kb. 23 másodpercnél van egy rövid szünet, ettől a zene további része elcsúszik egy tizenhatod hanggal, ezt talán javítani lehetett volna.
-
Pacman City:
(Attachment Link)
(Attachment Link)
Kb. 23 másodpercnél van egy rövid szünet, ettől a zene további része elcsúszik egy tizenhatod hanggal, ezt talán javítani lehetett volna.
tök jó! nem baj ha kicsit hibás!
ezeket elmentem, és majd egy kis szerkesztés után csinálok egy albumot belőlük :)
-
Tett os fel István egy basic programot, amivel midibe alakított basic zenéket. Sokat nem értettem belőle, mert CODE utasításokkal volt tele.
A CODE rész működését nem kell érteni a használatához, a lényeg, hogy ezekkel a rutinokkal lehet a MIDI portra írni:
- MIDICHNINIT(CH,PGM,VOL,PAN) - csatorna inicializálása
- MIDINOTEON(CH,PCH,VEL) - hang bekapcsolása
- MIDINOTEOFF(CH,PCH) - hang kikapcsolása
- USR(MIDIWAIT,N) - N/50 másodperc várakozás, csak a Z80 frekvencia jelentős növelésével működik helyesen, és feltételezi, hogy egy negyedhang 24 megszakítás (125 BPM)
[attachurl=1]
A pacman.mid ezekkel a programokkal készült:
[attachurl=2] - felvételt készít a DAVE hang regiszterekről, minden video megszakítás 16 byte (a kimeneti file a 8. sorban állítható)
[attachurl=3] - DAVE felvétel elemzése és MIDI-re konvertálása (nem felhasználóbarát program, minden zenéhez külön módosítani kell)
-
tök jó! nem baj ha kicsit hibás!
Így van, szerintem is tök jól szól!
-
hát sajnos mostanában semmi időm ep-zni, meg ezt a cpp-t se tudom használni, meg időm sincs vele foglalkozni :(
majd talán egyszer...
-
Ez még "fejlesztés alatti" verzió, de valamennyire már hasonlít az eredetire:
[attachurl=1]
-
Ez még "fejlesztés alatti" verzió, de valamennyire már hasonlít az eredetire:
(Attachment Link)
tööööök jó :)
köszi
-
tööööök jó :)
Még vannak hibák, például a végén a "vibráló" hangoknak mindig külön MIDI csatornára kellene kerülni, mert egyébként nem jó a hajlítás. DAVE lejátszásnál (midiplay) is probléma a csatorna foglalás és a felüláteresztő szűrő, a másik csatornának akkor is aktívnak kellene maradnia, amikor egyébként 0 a hangereje. A hangok erősségét pedig a midiplay és a PC-s GM kompatibilis lejátszók eltérő módon értelmezik, ezért az utóbbi esetben nem elég hangosak egyes hangok.
-
mondjuk ep to midi to ep... az egy kicsit értelmetlen :)
-
mondjuk ep to midi to ep... az egy kicsit értelmetlen :)
A MIDI szerkesztésével nem értelmetlen. Mindenesetre ez az "EP kompatibilis" változat, de még mindig hibás lehet:
[attachurl=1]
[attachurl=2]
[attachurl=3]
A PC-s verzió (csak a hangerő és velocity értékek különböznek) néhány javítással, és a forráskód és eredeti DAVE adat:
[attachurl=4]
[attachurl=5]
[attachurl=6]
-
A MIDI szerkesztésével nem értelmetlen.
Meg át lehet hangszerelni a kikísérletezett jobbnál-jobb Dave hangszerekre is.
-
amúgy most jut eszembe, ezzel a módszerrel gondolom az exos/basic zenék is kiszedhetők :)
Regiszterek alapján tulajdonképpen elvileg bármi konvertálható, akár más gépről is (pl. C16) ha nagyobb minőségromlás nélkül 50 Hz-es DAVE formátumra alakítható.
EXOS zene esetében talán hasznát lehetne venni az escape szekvenciáknak, bár ahhoz meg kellene valósítani a burkológörbe definíciók támogatását.
-
hú, mi jutott eszembe! a lands of havocnak van zseniális zenéje! azt lécci lécci :)
(na persze sok zseniális játék zene van, de speciel ez olyan hogy kevesen ismerik más gépekről)
-
hú, mi jutott eszembe! a lands of havocnak van zseniális zenéje!
Hú, tényleg, az nekem most eszembe se jutott. Arra én is kíváncsi lennék. Meg még a Nodes-re. Részemről ezzel leállok a kívánságlistával (egyelőre :D ), hogy István azért mással is tudjon foglalkozni.
-
hú, mi jutott eszembe! a lands of havocnak van zseniális zenéje! azt lécci lécci :)
Azt majd holnap nézem meg, egyelőre ezzel próbálkoztam több-kevesebb sikerrel:
[attachurl=1]
[attachurl=2]
Az időzítés nem pontos (de MIDI szerkesztővel javítható, azonban a csatornák közötti kisebb késés lehet a zene része is), a hangszer választás lehetne jobb is, és EP-n az eredetihez hasonlóan lejátszható verzió még nincs.
Forrás file-ok:
[attachurl=3]
[attachurl=4]
-
hú, mi jutott eszembe! a lands of havocnak van zseniális zenéje! azt lécci lécci :)
Ez könnyen konvertálhatónak bizonyult, azonban "szabálytalan" frekvenciákat használ, tehát hajlítást nem támogató lejátszón hamis lesz. Bár a frekvencia javíthatónak tűnik, úgy látszik, mindig kb. egy negyed hang az eltérés, talán másik (pl. Commodore) gépről konvertálták a zenét?
[attachurl=1]
[attachurl=2]
[attachurl=3]
EP verzió (ugyanaz, mint a havoc.mid, csak a velocity értékek különböznek):
[attachurl=4]
[attachurl=5]
-
hú ez nagyon király. majd szipucsu remélem csinál jó mixeket, áthangszerelt verziókat :)
-
Hajlítás nélküli verzió (remélhetőleg nem hamis):
[attachurl=1]
-
ezt meg tudnád csinálni? elég hosszú asszem
-
A Havoc zenéje szerintem valójában a közepén kezdődne, és a második fele lenne a dinamikusabb rész. De a játék indulásakor is a dinamikus résszel kezdődik. Végtelenített lejátszásnál nincs jelentősége.
-
A Havoc zenéje szerintem valójában a közepén kezdődne, és a második fele lenne a dinamikusabb rész. De a játék indulásakor is a dinamikus résszel kezdődik. Végtelenített lejátszásnál nincs jelentősége.
ha lesznek jó mixek meg midi verziók, majd csinálok egy fél órás yutub videót :)
-
ha lesznek jó mixek meg midi verziók, majd csinálok egy fél órás yutub videót :)
A Havoc csak két csatornát használ. Még az EP-s zenébe is lehetne tenni dobokat, vagy akár még egy szólamot, vagy ilyesmit.
ezt meg tudnád csinálni? elég hosszú asszem
Ebben a pwm-et variáltad, azért olyan érdekes a hangzása?
-
A Havoc csak két csatornát használ. Még az EP-s zenébe is lehetne tenni dobokat, vagy akár még egy szólamot, vagy ilyesmit.
Ebben a pwm-et variáltad, azért olyan érdekes a hangzása?
havoc nagyon jó zene, egy zseni kell hogy hozzáadjon és jó is legyen :)
már nem tudom hogy csináltam, rég volt
-
Ebben a pwm-et variáltad, azért olyan érdekes a hangzása?
Gyűrűmodulációt használ, amit egyébként problémás lenne konvertálni, ha nem csak EP-s lejátszás a cél. Bár úgy látom, a két hang között általában (kis eltéréssel) egy oktáv a különbség, vagy azonos frekvenciájúak, így valóban PWM-hez hasonló effektus az eredmény.
-
Gyűrűmodulációt használ, amit egyébként problémás lenne konvertálni, ha nem csak EP-s lejátszás a cél. Bár úgy látom, a két hang között általában (kis eltéréssel) egy oktáv a különbség, vagy azonos frekvenciájúak, így valóban PWM-hez hasonló effektus az eredmény.
hát a midit be lehet adni ilyen szoftveres szintiknek is, amik nem digi hangot játszanak le hanem szoftveresen állítják elő a hangzást. sokat én se értek hozzá, de igazából ég és föld a különbség, az így előállított hangzás sokkal élőbb, érdekesebb.
az absynth nevű programmal szórakoztam régen, az brutál jó volt, szipucsunak is ajánlom kipróbálásra. nem kell saját hangokat létrehozni persze, mert teli van beépítettekkel.
pl:
https://www.youtube.com/watch?v=656W-0Kg9aE
-
hát a midit be lehet adni ilyen szoftveres szintiknek is, amik nem digi hangot játszanak le hanem szoftveresen állítják elő a hangzást. sokat én se értek hozzá,
Régebben én is használtam ilyesmit, természetesen így valóban sokkal több hang állítható elő, különösen a mai CPU-k teljesítményét kihasználva. Azonban így már nem "szabványos" a kimeneti file, hanem kifejezetten az adott szoftveres szintetizátorhoz készül. Ennél a zenénél valószínűleg egyszerűen másik hangszerre konvertálom a gyűrűmodulált hangokat, mivel a frekvenciák aránya mindig egész vagy egészhez közeli érték.
-
Itt én csak annyit változtattam, hogy rátettem egy sine midi effektet, ami változtatja csatornákat.
[attach=1]
-
Ork demo 2 újra, az előzőnél hibás volt a hangszerek hozzárendelése (ez a bug korábbi konverziókat is érinthetett), de az időzítéssel még mindig vannak problémák:
[attachurl=1]
[attachurl=2]
[attachurl=3]
[attachurl=4]
[attachurl=5]
[attachurl=6]
-
hú ez asszem simán zongorával lenne jó :)
elő kell szednem valami midi editort hogy én is belenyúlhassak
-
amúgy vicces, ebben a demó részben rotálni akartam a színeket és most 25 évvel később jut eszembe hogy elfelejtettem :D
(ezeket nem kell midisíteni)
-
[attachurl=1]
[attachurl=2] (a torzított hang frekvenciája eltérő)
[attachurl=3]
[attachurl=4]
[attachurl=5]
[attachurl=6]
Csak két csatornás a MIDI file, feltételeztem (remélhetőleg helyesen), hogy az 1-es és 2-es DAVE csatornán mindig ugyanaz szól, csak kissé eltérő a magasság. A torzítás miatt az első csatorna szabálytalan (hajlított) magasságú, elvileg az 5 bites torzítás 15.5x frekvencia csökkenést eredményez a négyszögjelhez képest, ennek a fele illetve a negyede került a PC-s és EP-s verzióba, de ez nem egész számú félhang. A négyszög csatornán nagyon sok rövid hang lett a játékban használt burkológörbe miatt, ezek helyett talán lehetne kevesebb hosszabb hang.
-
Szerintem is ugyanaz van az 1-es és 2-es Dave csatornán.
az 5 bites torzítás 15.5x frekvencia csökkenést eredményez a négyszögjelhez képest
Akkor ezért éreztem sokszor hamisnak a torzított hangokat a nem torzítottakhoz képest? A 16-os style értéknél pont ez volt a gond, hogy nem tudtam jó kíséretet írni egy nem torzított szólamhoz. Pontosan hogyan lehetne "összehangolni" a torzított Dave csatornákat a sima négyszögjellel? Hány félhangot kell hozzáadni, ha ugyanazt a hangmagasságértéket adjuk meg egy torzított csatornán, mint a nem torzítotton? Esetleg a midiplay-be be lehetne építeni (ha még nincs benne), hogy a torzított hangok össze legyenek hangolva a nem torzított hangokkal?
Jó lett a Nodes is! :smt041 Majd átírom a sok rövid hangot hosszabb hangokká, ha remixet készítek.
-
A Nodes-ben miért van a 3-as midi csatorna elején is "valami"? Nyilván itt kétrétegű a hangszer, ahogy az envelope-ból is sejtem. De nem elég csak megnyitni egy üres "segédcsatornát" ahhoz a hangszerhez? A Cakewalk amúgy nem jelez semmit azon a plusz csatornán, vagyis hangjegyeket nem. (A többi végignézéséhez a vezérlőket kéne végignézegetni.) De csatorna legelején azt jelzi, hogy van ott valami. (De lehet, csak a Cakewalk ilyen, hogy a teljesen üres csatornát "nem szereti".)
-
5 bites torzítás = 31 hosszúságú minta = frekvencia / 15.5 = -47.450 félhang (hangszer definícióban 1501 hajlítás ennél pontosan 2 oktávval kevesebb)
4 bites torzítás, 15 hosszúságú minta = frekvencia / 7.5 = -34.883 félhang (hangszer definícióban 1464 hajlítás ennél pontosan 1 oktávval kevesebb)
4 bites torzítás, 5 hosszúságú minta = frekvencia / 2.5 = -15.863 félhang (hangszer definícióban 1015 hajlítás)
4 bites torzítás, 3 hosszúságú minta = frekvencia / 1.5 = -7.020 félhang (hangszer definícióban 449 hajlítás)
A rövid hangok összevonását meg lehet oldani a konvertáló programban is.
A Nodes-ben miért van a 3-as midi csatorna elején is "valami"?
Ez a másik csatorna a négyszögjelnek, az elején csak a hangszer választása és a vezérlők találhatók.
-
Köszi, ez hasznos lesz!
Az mit jelent a 4 bites torzításnál, hogy 15, 5, 3 hosszúságú minta? Úgy kell érteni, hogy a megadott hangmagasságtól is függ, mennyivel mélyebb a hang a négyszögjelhez képest? Ha igen, akkor melyik milyen (zenei) hangmagasságokra vonatkozik pontosan?
-
Az mit jelent a 4 bites torzításnál, hogy 15, 5, 3 hosszúságú minta?
A 15 hosszúságú minta a normál 4 bites torzítás, a midiplay alapértelmezés szerint mindig ilyenre állítja be a hangot. Azonban a DAVE regisztereit bizonyos értékekre állítva magasabb hang szólal meg, ez észrevehető BASIC-ben is, hogy a PITCH-től függően látszólag véletlenszerűen néha sokkal magasabb a hang, vagy éppen nem hallható semmi. Ilyenkor fordul elő az 5, 3, vagy rosszabb esetben 1 hosszúság. Az előbbit a midiplay támogatja, a 71-es vagy 76-os vezérlő 1. bitjét beállítva a frekvencia korrekció a legközelebbi 5 hosszúságú mintát eredményező értéket állítja be 15 helyett.
-
Az előbbit a midiplay támogatja, a 71-es vagy 76-os vezérlő 1. bitjét beállítva a frekvencia korrekció a legközelebbi 5 hosszúságú mintát eredményező értéket állítja be 15 helyett.
Ez az, ahol a magas hangokat téríti el? Erről volt már szó, ha jól értem.
De a Nodes-ben ilyen nem volt, vagy igen?
Nekem az gond, hogy a torzított hang hamisnak tűnik sokszor a nem torzítotthoz képest. Pl. a Skramble 1. pályáján is először ez volt a gond a zenében. Tehát ha pl. megadunk valamilyen pitch értéket egy sima négyszögjelnek, és ugyanazt az értéket egy torzított hangnak, és ezt zenében akarjuk felhasználni, akkor hamis lehet, mintha el lenne hangolva. (Akkor is, ha arra az értékre nem magas, hanem "normális" hangot ad a torzítás.)
-
amúgy a nodes game over zenéje is nagyon jó, hangzásban is, elég ep-s!
-
amúgy a nodes game over zenéje is nagyon jó, hangzásban is, elég ep-s!
Én sokáig azt hittem, hogy ott valami programhiba van, és csak a kíséret szól. Van egy rész, ahol ugyanaz a mély hang szól sokszor egymás után, az eléggé hiányérzetet kelt az emberben.
-
De a Nodes-ben ilyen nem volt, vagy igen?
A Nodes 5 bites torzítást használ, ott mindig ugyanaz a frekvencia aránya, vagy (31-ből 1 esetben) nincs hang. Tehát például ezek a BASIC utasítások hasonló magasságú hangokat szólaltatnak meg:
SOUND SOURCE 0,PITCH 30,STYLE 0
SOUND SOURCE 1,PITCH 77.45,STYLE 32
Esetleg a 77.45 helyett lehet 65.45 is. Másik példa:
SOUND SOURCE 0,PITCH 36,STYLE 0
SOUND SOURCE 1,PITCH 70.883,STYLE 16
A Nodes zenéjét midi_asm.com-al lejátszva kipróbálható a nem vagy legalábbis kevésbé hamis torzított hang (>4189 E0 00 20, majd F6 billentyű, eredetileg itt E0 4B 31 van), bár az eredeti hangzásnak az is része.
Esetleg a midiplay-be be lehetne építeni (ha még nincs benne), hogy a torzított hangok össze legyenek hangolva a nem torzított hangokkal?
Ez megoldható az envelope.txt-ben a fent leírt hajlítás értékekkel:
# 5 bites, -2 oktáv
0 {
0, 63, 63,1501, 32;
100,*123,*123,1501, 32;
}
# 4 bites, -1 oktáv
1 {
0, 63, 63,1464, 16;
100,*123,*123,1464, 16;
}
# 4 bites, ctl76 = 02h
2 {
0, 63, 63,1015, 16;
100,*123,*123,1015, 16;
}
-
itt a vége
-
istván, ha már ennyire ki tudod elemezni a hangokat a játékokban, megnézhetnéd a lair-t, mert ott is érdekes a hangzás és nem tudom hogy csinálták. olyan mintha lenne rajta valami, de lehet hogy mégse. mindenesetre elég jó hangzása van
-
A Wizard's Lair egyszerű 3 csatornás négyszögjelnek tűnik, de néha két csatornán ugyanaz a frekvencia.
az előzőnél hibás volt a hangszerek hozzárendelése (ez a bug korábbi konverziókat is érinthetett)
Valóban bugos volt a Lands of Havoc. :oops: Ezért változott a hangerő egyes hangjegyeknél. Talán a Logiball vagy Exolon is az lehet, de ezeket majd később nézem meg.
[attachurl=1]
[attachurl=2]
[attachurl=3]
[attachurl=4]
[attachurl=5]
[attachurl=6]
[attachurl=7]
-
Valóban bugos volt a Lands of Havoc. :oops: Ezért változott a hangerő egyes hangjegyeknél.
Engem nem különösebben zavart. Először fura volt, de az FL Studióval pillanatokon belül be lehet állítani egyforma hangerőt végig. Inkább az volt nehézség, hogy a két szólam hangereje eltért, ez kicsit zavaró volt (gondolom, eredetileg ilyen), de csak feljebb kellett tekerni a szólamnak a hangerőszabályzóját.
-
DAVE felvételt (pl. havoc.bin) lejátszó program, a DAVE_DAT.BIN nevű file-t próbálja megnyitni és végtelenítve játssza le, bár időnként file töltési szünetekkel:
[attachurl=1]
Még egy érdekesség, Plus/4-es hangot DAVE formátumban felvevő script:
[attachurl=2]
Nem tökéletes, de sikerült egy játékról ezt a felvételt készíteni:
[attachurl=3]
-
sikerült egy játékról ezt a felvételt készíteni:
Itt még lenne hely még egy szólamnak. Vicces lenne EP-n tovább írni a zenét.
Vagy midiből erről is készülhetne akár remix.
-
Itt még lenne hely még egy szólamnak. Vicces lenne EP-n tovább írni a zenét.
Csak két csatornás a hardver, az egyik csatornán négyszögjel lehet, a másikon pedig négyszögjel vagy zaj. A két csatorna hangereje csak egyszerre állítható 0 és 8 között. Tehát meglehetősen korlátozottak a lehetőségek, bár például a Lands of Havoc sem igényel ennél többet. Itt (http://plus4world.powweb.com/feat/tedsound/hvtc_20151011.zip) található egy gyűjtemény C16-os zenékből, az ismertebb játékok például a player/musicians/kelly_tony, player/musicians/southern_shaun és player/musicians/whittaker_david alatt találhatók.
Lehetne még próbálkozni CPC és Spectrum 128 zenékkel is, de ezek gyakran nem konvertálhatók minőségromlás nélkül a hardveres burkológörbe generátor és az egy csatornán egyszerre engedélyezett négyszögjel és zaj miatt. Bár jobb esetben a játékoknak már van EP verziójuk is. :)
-
ezek gyakran nem konvertálhatók minőségromlás nélkül a hardveres burkológörbe generátor és az egy csatornán egyszerre engedélyezett négyszögjel és zaj miatt.
Ezt sokszor írtátok itt játékok konvertálásakor. Én a nagyon szakmai részéhez nem értek, de nem oldható meg sehogy, hogy egy csatornán zaj és tiszta hang is lehessen? Több midi csatornát is lefoglalni ugyanannak a Dave csatornának, és az egyiken tiszta hang szólna, a másikon zaj. A midi vezérlőkkel is lehet a torzítást állítani, hogy legyen vagy ne legyen, vagy az egyik csatornán olyan hangszer (envelope) szól, amelyikben nincs torzítás, a másik csatornán pedig torzításos envelope. De még egy hangszeren belül is lehet változtatni az envelope.txt-ben, hogy egyszer torzítással szóljon, egyszer meg anélkül, pl. a doboknál használtuk is ezt.
De lehet, hogy teljesen másról szól az egész, mint gondolom.
-
Nem tökéletes, de sikerült egy játékról ezt a felvételt készíteni:
Ezt a játékzenét midi formátumba nincs kedved kiszedni? Lehet, csinálnék belőle remixet az FL Studióval.
A Lands of Havoc csak kétszólamú. Van hely még egy szólamnak és dobnak. Próbáltam írni hozzá dobkíséretet:
[attach=1]
[attach=2]
-
A Lands of Havoc csak kétszólamú. Van hely még egy szólamnak és dobnak. Próbáltam írni hozzá dobkíséretet:
nem is rossz. mondjuk úgy hogy nem rontottad még el :)
-
nem is rossz. mondjuk úgy hogy nem rontottad még el :)
Egy helyen mondjuk kicsit rossz a dob, ahol magas a hangja. Majd talán kijavítom.
Ha jönne még egy szólam, akkor az már biztos sok lenne.
-
[attachurl=1]
[attachurl=2]
[attachurl=3]
[attachurl=4]
[attachurl=5]
-
A többi C16 játék között is lehet még jó zene amit érdemes lenne konvertálni, bár általában egyszerűek, az előbbi zene is valójában csak kb. 15 másodperces és a MIDI file-ban többször ismétlődik. Remix készítésnél viszont előnyös is lehet az egyszerű de jó dallam amit tovább lehet írni. A Magic Ball is rövid, csak váltogatja hogy melyik szólam hallható a 3 közül.
-
A többi C16 játék között is lehet még jó zene amit érdemes lenne konvertálni, bár általában egyszerűek, az előbbi zene is valójában csak kb. 15 másodperces és a MIDI file-ban többször ismétlődik.
Esetleg jó lehet a Terra Nova (http://plus4world.powweb.com/software/Terra_Nova), az Exorcist (http://plus4world.powweb.com/software/Exorcist), a Tutti Frutti (http://plus4world.powweb.com/software/Tutti_Frutti) és a Big Mac (http://plus4world.powweb.com/software/Big_Mac) is. szipucsu meg majd jól feltuningolhatná őket.
-
Egy zenét már sikerült MIDI formátumra konvertálni, bár a hangok magasságával voltak problémák, valószínűleg C16-on rosszul számították a frekvenciát (110840.47 / (1023 - N) helyett 110840.47 / (1024 - N) Hz-et tételeztek fel), ezért a magasabb hangok egyre hamisabbak voltak. A MIDI file javítja ezt és csak "szabványos" magasságokat tartalmaz, bár az eredeti zene hangzásának része lehetett a hiba is.
A zene ismétlődik 24*4 negyedhang után, de csak az elsőnél jó az időzítés, az ismétlődés után elcsúszik.
[attachurl=1]
[attachurl=2]
[attachurl=3]
[attachurl=4]
-
Egy zenét már sikerült MIDI formátumra konvertálni, bár a hangok magasságával voltak problémák, valószínűleg C16-on rosszul számították a frekvenciát (110840.47 / (1023 - N) helyett 110840.47 / (1024 - N) Hz-et tételeztek fel), ezért a magasabb hangok egyre hamisabbak voltak.
Valójában a Lua script volt bugos, ezért az összes eddigi C16-os .bin file hibás. :oops: Bár a tutti_frutti.mid a korrekció miatt valószínűleg jó. A Mr. Puniverse-t érdemes lenne újra megnézni, ott mintha a zaj lett volna néhány helyen hamis. Javított script:
[attachurl=1]
-
Exorcist, remélhetőleg nem hibás:
[attachurl=1]
[attachurl=2]
[attachurl=3]
[attachurl=4]
[attachurl=5]
A két csatornán gyakran azonos a magasság (kis mértékű hajlítással), de nem mindig.
-
Húúú, de belelendültél :)
Most elárulok egy "titkot" épp az Exorcistet konvertálom Ergognomik ajánlására, elég jó a zenéje, igaz nagyon rövid, de mégse unalmas, már félig-meddig játszható van benne még pár javítani való.
Konvertálás közben jöttem rá, hogy egyszerűnek tűnő, de viszonlyag összetett játék, és bőven befér 16KB-a (Plus4-en, EP-n nem fog, csak videómemóriából használok 20 KB-t :D )
-
Az Exorcist zenéje egyébként jól konvertálható a Xorgame formátumára is, ha ez esetleg használható valamire, és a Terra Nova kivételével a többi eddig említett C16-os zene is.
-
Az Exorcist zenéje egyébként jól konvertálható a Xorgame formátumára is, ha ez esetleg használható valamire, és a Terra Nova kivételével a többi eddig említett C16-os zene is.
Egyelőre a konverzióban nagyon jól működnek a Plus4 convertált regiszter értékek :)
-
Húúú, de belelendültél :)
Most elárulok egy "titkot" épp az Exorcistet konvertálom Ergognomik ajánlására, elég jó a zenéje, igaz nagyon rövid, de mégse unalmas, már félig-meddig játszható van benne még pár javítani való.
Konvertálás közben jöttem rá, hogy egyszerűnek tűnő, de viszonlyag összetett játék, és bőven befér 16KB-a (Plus4-en, EP-n nem fog, csak videómemóriából használok 20 KB-t :D )
Akkor ezért a mostani viszonylag kevés fórumaktivitásod. Hajrá! Kíváncsian várom mi fog kisülni belőle.
-
Konvertálás közben jöttem rá, hogy egyszerűnek tűnő, de viszonlyag összetett játék, és bőven befér 16KB-a (Plus4-en, EP-n nem fog, csak videómemóriából használok 20 KB-t :D )
Valamennyire hasonló jellegű játéknak tűnik ez (http://plus4world.powweb.com/software/Major_Blink) is, bár itt a pálya nem egy nagyobb térkép része, és csak a legnagyobb pontszám a cél.
-
Vállalkozó kedvűek letölthetik a HVTC (http://plus4world.powweb.com/feat/tedsound/hvtc_20170419.zip)-t és IstvanV (https://enterpriseforever.com/profile/?u=80) emulátorával meghallgathatják melyikek tetszenek a felhozatalból. Gondolom a korábbi hozzászólásokban letölthető emulátor szkripttel akár mindenki konvertálhatja a neki tetsző (ha egyáltalán lesz olyan) zenéket. Azt hiszem a tömörítvényben a HVTC mappában vannak a futtatható fájlok, a player könyvtárban nyers változatban vannak a zenék, amikhez még körítést kell írni, hogy megszólaljanak.
-
Valamennyire hasonló jellegű játéknak tűnik ez (http://plus4world.powweb.com/software/Major_Blink) is, bár itt a pálya nem egy nagyobb térkép része, és csak a legnagyobb pontszám a cél.
Egész jól néz, ki a munkatársam a Dorks Dilemma-t ajánlotta, de azt hiszem, hogy ez után tartok egy kis Plus4 pihenőt, de lehet később megnézem őket :)
-
Azt hiszem a tömörítvényben a HVTC mappában vannak a futtatható fájlok, a player könyvtárban nyers változatban vannak a zenék, amikhez még körítést kell írni, hogy megszólaljanak.
Valójában a player alatt vannak a futtatható zenék. :)
PRG formátumú programot egyébként F8 billentyűvel lehet betölteni, és RUN parancs (Shift+F3) indítja el. A reset az ep128emu-hoz hasonlóan lehetséges, a debugger is hasonló, csak Alt+B helyett Alt+M nyitja meg.
-
Valójában a player alatt vannak a futtatható zenék. :)
PRG formátumú programot egyébként F8 billentyűvel lehet betölteni, és RUN parancs (Shift+F3) indítja el. A reset az ep128emu-hoz hasonlóan lehetséges, a debugger is hasonló, csak Alt+B helyett Alt+M nyitja meg.
És ne használjunk x-et ha egy címnél futás közben akarunk megállni :), egyébként minden más (i , w ,r ) működik.
-
És ne használjunk x-et ha egy címnél futás közben akarunk megállni :)
Az aktuális verzió (https://github.com/istvan-v/plus4emu/releases) már támogatja az x-et. :oops: De csak utasítás byte-on, tehát például d90fx működik, d910x viszont nem (D90F-nél BEQ $D90A található a ROM-ban). Talán érdekesség, hogy video pozíciónál is meg lehet állni, 00cc:c4 például az alsó keret kezdetét jelenti (abban a ciklusban az $FF1C-FF1E címekről ez a pozíció lenne olvasható), az ep128emu-ban nincs ilyen funkció.
Arra is figyelni kell, hogy több CPU lehet a rendszerben, ez például Lua scriptekben extra paraméter.
-
De csak utasítás byte-on, tehát például d90fx működik, d910x viszont nem (D90F-nél BEQ $D90A található a ROM-ban). Talán érdekesség, hogy video pozíciónál is meg lehet állni, 00cc:c4 például az alsó keret kezdetét jelenti (abban a ciklusban az $FF1C-FF1E címekről ez a pozíció lenne olvasható), az ep128emu-ban nincs ilyen funkció.
Arra is figyelni kell, hogy több CPU lehet a rendszerben, ez például Lua scriptekben extra paraméter.
Cool, le is töltöttem :) Balagesz mondta, hogy van frissebb verzió, mint amit használok, terveztem is a letöltését, de eddig nem jutottam el odáig.
-
A Small Demo endpart zenéje (https://youtu.be/7Jsoc7kT0yk?t=489):
https://www.youtube.com/watch?v=w9TbiIEpZJ8
-
A videó kommentálása küld nekem, hogy megkeressem a zene eredeti szerzőjét:
---------------
A commentary from the video send me to search the original author of the music:
C. Hubert H. Parry (http://imslp.org/extensions/common/viewerjs/index.nofs.html#//ks.imslp.net/files/imglnks/usimg/f/fa/IMSLP153807-SIBLEY1802.17404.5da7-39087012827350.pdf) from William Blake's poems (https://en.wikipedia.org/wiki/Milton:_A_Poem_in_Two_Books).
-
A videó kommentálása küld nekem, hogy megkeressem a zene eredeti szerzőjét:
---------------
A commentary from the video send me to search the original author of the music:
C. Hubert H. Parry (http://imslp.org/extensions/common/viewerjs/index.nofs.html#//ks.imslp.net/files/imglnks/usimg/f/fa/IMSLP153807-SIBLEY1802.17404.5da7-39087012827350.pdf) from William Blake's poems (https://en.wikipedia.org/wiki/Milton:_A_Poem_in_Two_Books).
Hm..., I didn't know it. I knew only the ELP version before... :-)
https://www.youtube.com/watch?v=qKDBGHmH7Hw
-
hm, nem lehetne esc szenkvencia konvertáló része ennek a midi konverternek? akkor exos/basic alá is be lehetne rakni ezeket a zenéket
-
A Small Demo endpart zenéje (https://youtu.be/7Jsoc7kT0yk?t=489):
Ez nagyon jó, erre nem is emlékeztem. Egy hajlításokkal teli szólamból és két 50Hz-es osztott csatornából miket ki lehet hozni...