Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: EP zenék MID-be konvertálva (Read 4105 times)

Offline nyuzga

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1954
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 55.0 Firefox 55.0
    • View Profile
Re: EP zenék MID-be konvertálva
« Reply #60 on: 2017.September.17. 14:45:20 »
Itt én csak annyit változtattam, hogy rátettem egy sine midi effektet, ami változtatja csatornákat.

18890-0

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4753
  • OS:
  • Linux Linux
  • Browser:
  • Firefox 52.0 Firefox 52.0
    • View Profile
Re: EP zenék MID-be konvertálva
« Reply #61 on: 2017.September.17. 15:27:44 »
Ork demo 2 újra, az előzőnél hibás volt a hangszerek hozzárendelése (ez a bug korábbi konverziókat is érinthetett), de az időzítéssel még mindig vannak problémák:
* orkdemo2.mid (16.72 kB - downloaded 63 times.)
* ork2_ep.mid (16.72 kB - downloaded 66 times.)
* orkdemo2.env (0.16 kB - downloaded 63 times.)
* mididata.bin (20.94 kB - downloaded 59 times.)
* music_conv_4.cpp (22.29 kB - downloaded 60 times.)
* orkdemo2.bin (238.89 kB - downloaded 59 times.)

Online endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 6755
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Chrome 60.0.3112.90 Chrome 60.0.3112.90
    • View Profile
    • Honlapom
Re: EP zenék MID-be konvertálva
« Reply #62 on: 2017.September.17. 15:48:08 »
hú ez asszem simán zongorával lenne jó :)
elő kell szednem valami midi editort hogy én is belenyúlhassak
A diplomás magyar programozó megcsinált egy pacmant egy év alatt, majd lefikázta a világ legjobb játékait. :D

Online endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 6755
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Chrome 60.0.3112.90 Chrome 60.0.3112.90
    • View Profile
    • Honlapom
Re: EP zenék MID-be konvertálva
« Reply #63 on: 2017.September.17. 16:37:37 »
amúgy vicces, ebben a demó részben rotálni akartam a színeket és most 25 évvel később jut eszembe hogy elfelejtettem :D
(ezeket nem kell midisíteni)
A diplomás magyar programozó megcsinált egy pacmant egy év alatt, majd lefikázta a világ legjobb játékait. :D

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4753
  • OS:
  • Linux Linux
  • Browser:
  • Firefox 52.0 Firefox 52.0
    • View Profile
Re: EP zenék MID-be konvertálva
« Reply #64 on: 2017.September.17. 19:41:25 »
* nodes.mid (3.82 kB - downloaded 70 times.)
* nodes_ep.mid (3.82 kB - downloaded 69 times.)    (a torzított hang frekvenciája eltérő)
* nodes.env (0.17 kB - downloaded 64 times.)
* mididata.bin (5.58 kB. 62x22 - viewed 69 times.)
* nodes_conv.cpp (22.22 kB - downloaded 60 times.)
* nodes.bin (41.02 kB - downloaded 68 times.)

Csak két csatornás a MIDI file, feltételeztem (remélhetőleg helyesen), hogy az 1-es és 2-es DAVE csatornán mindig ugyanaz szól, csak kissé eltérő a magasság. A torzítás miatt az első csatorna szabálytalan (hajlított) magasságú, elvileg az 5 bites torzítás 15.5x frekvencia csökkenést eredményez a négyszögjelhez képest, ennek a fele illetve a negyede került a PC-s és EP-s verzióba, de ez nem egész számú félhang. A négyszög csatornán nagyon sok rövid hang lett a játékban használt burkológörbe miatt, ezek helyett talán lehetne kevesebb hosszabb hang.

Offline szipucsu

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7336
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Chrome 60.0.3112.113 Chrome 60.0.3112.113
    • View Profile
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: EP zenék MID-be konvertálva
« Reply #65 on: 2017.September.17. 20:50:51 »
Szerintem is ugyanaz van az 1-es és 2-es Dave csatornán.

az 5 bites torzítás 15.5x frekvencia csökkenést eredményez a négyszögjelhez képest
Akkor ezért éreztem sokszor hamisnak a torzított hangokat a nem torzítottakhoz képest? A 16-os style értéknél pont ez volt a gond, hogy nem tudtam jó kíséretet írni egy nem torzított szólamhoz. Pontosan hogyan lehetne "összehangolni" a torzított Dave csatornákat a sima négyszögjellel? Hány félhangot kell hozzáadni, ha ugyanazt a hangmagasságértéket adjuk meg egy torzított csatornán, mint a nem torzítotton? Esetleg a midiplay-be be lehetne építeni (ha még nincs benne), hogy a torzított hangok össze legyenek hangolva a nem torzított hangokkal?

Jó lett a Nodes is! :smt041 Majd átírom a sok rövid hangot hosszabb hangokká, ha remixet készítek.
SOUND SOURCE 3,STYLE 16,LEFT 16,RIGHT 64,SYNC 2
SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 2
SOUND PITCH 25,SYNC 2
Videos

Offline szipucsu

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7336
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Chrome 60.0.3112.113 Chrome 60.0.3112.113
    • View Profile
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: EP zenék MID-be konvertálva
« Reply #66 on: 2017.September.17. 20:59:22 »
A Nodes-ben miért van a 3-as midi csatorna elején is "valami"? Nyilván itt kétrétegű a hangszer, ahogy az envelope-ból is sejtem. De nem elég csak megnyitni egy üres "segédcsatornát" ahhoz a hangszerhez? A Cakewalk amúgy nem jelez semmit azon a plusz csatornán, vagyis hangjegyeket nem. (A többi végignézéséhez a vezérlőket kéne végignézegetni.) De csatorna legelején azt jelzi, hogy van ott valami. (De lehet, csak a Cakewalk ilyen, hogy a teljesen üres csatornát "nem szereti".)
SOUND SOURCE 3,STYLE 16,LEFT 16,RIGHT 64,SYNC 2
SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 2
SOUND PITCH 25,SYNC 2
Videos

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4753
  • OS:
  • Linux Linux
  • Browser:
  • Firefox 52.0 Firefox 52.0
    • View Profile
Re: EP zenék MID-be konvertálva
« Reply #67 on: 2017.September.17. 21:03:34 »
5 bites torzítás = 31 hosszúságú minta = frekvencia / 15.5 = -47.450 félhang (hangszer definícióban 1501 hajlítás ennél pontosan 2 oktávval kevesebb)
4 bites torzítás, 15 hosszúságú minta = frekvencia / 7.5 = -34.883 félhang (hangszer definícióban 1464 hajlítás ennél pontosan 1 oktávval kevesebb)
4 bites torzítás, 5 hosszúságú minta = frekvencia / 2.5 = -15.863 félhang (hangszer definícióban 1015 hajlítás)
4 bites torzítás, 3 hosszúságú minta = frekvencia / 1.5 = -7.020 félhang (hangszer definícióban 449 hajlítás)

A rövid hangok összevonását meg lehet oldani a konvertáló programban is.

A Nodes-ben miért van a 3-as midi csatorna elején is "valami"?

Ez a másik csatorna a négyszögjelnek, az elején csak a hangszer választása és a vezérlők találhatók.

Offline szipucsu

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7336
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Chrome 60.0.3112.113 Chrome 60.0.3112.113
    • View Profile
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: EP zenék MID-be konvertálva
« Reply #68 on: 2017.September.17. 21:14:50 »
Köszi, ez hasznos lesz!
Az mit jelent a 4 bites torzításnál, hogy 15, 5, 3 hosszúságú minta? Úgy kell érteni, hogy a megadott hangmagasságtól is függ, mennyivel mélyebb a hang a négyszögjelhez képest? Ha igen, akkor melyik milyen (zenei) hangmagasságokra vonatkozik pontosan?
SOUND SOURCE 3,STYLE 16,LEFT 16,RIGHT 64,SYNC 2
SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 2
SOUND PITCH 25,SYNC 2
Videos

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4753
  • OS:
  • Linux Linux
  • Browser:
  • Firefox 52.0 Firefox 52.0
    • View Profile
Re: EP zenék MID-be konvertálva
« Reply #69 on: 2017.September.17. 21:24:40 »
Az mit jelent a 4 bites torzításnál, hogy 15, 5, 3 hosszúságú minta?

A 15 hosszúságú minta a normál 4 bites torzítás, a midiplay alapértelmezés szerint mindig ilyenre állítja be a hangot. Azonban a DAVE regisztereit bizonyos értékekre állítva magasabb hang szólal meg, ez észrevehető BASIC-ben is, hogy a PITCH-től függően látszólag véletlenszerűen néha sokkal magasabb a hang, vagy éppen nem hallható semmi. Ilyenkor fordul elő az 5, 3, vagy rosszabb esetben 1 hosszúság. Az előbbit a midiplay támogatja, a 71-es vagy 76-os vezérlő 1. bitjét beállítva a frekvencia korrekció a legközelebbi 5 hosszúságú mintát eredményező értéket állítja be 15 helyett.

Offline szipucsu

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7336
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Chrome 60.0.3112.113 Chrome 60.0.3112.113
    • View Profile
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: EP zenék MID-be konvertálva
« Reply #70 on: 2017.September.17. 22:23:30 »
Az előbbit a midiplay támogatja, a 71-es vagy 76-os vezérlő 1. bitjét beállítva a frekvencia korrekció a legközelebbi 5 hosszúságú mintát eredményező értéket állítja be 15 helyett.
Ez az, ahol a magas hangokat téríti el? Erről volt már szó, ha jól értem.
De a Nodes-ben ilyen nem volt, vagy igen?
Nekem az gond, hogy a torzított hang hamisnak tűnik sokszor a nem torzítotthoz képest. Pl. a Skramble 1. pályáján is először ez volt a gond a zenében. Tehát ha pl. megadunk valamilyen pitch értéket egy sima négyszögjelnek, és ugyanazt az értéket egy torzított hangnak, és ezt zenében akarjuk felhasználni, akkor hamis lehet, mintha el lenne hangolva. (Akkor is, ha arra az értékre nem magas, hanem "normális" hangot ad a torzítás.)
SOUND SOURCE 3,STYLE 16,LEFT 16,RIGHT 64,SYNC 2
SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 2
SOUND PITCH 25,SYNC 2
Videos

Online endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 6755
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Chrome 60.0.3112.90 Chrome 60.0.3112.90
    • View Profile
    • Honlapom
Re: EP zenék MID-be konvertálva
« Reply #71 on: 2017.September.17. 22:29:59 »
amúgy a nodes game over zenéje is nagyon jó, hangzásban is, elég ep-s!
A diplomás magyar programozó megcsinált egy pacmant egy év alatt, majd lefikázta a világ legjobb játékait. :D

Offline szipucsu

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7336
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Chrome 60.0.3112.113 Chrome 60.0.3112.113
    • View Profile
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: EP zenék MID-be konvertálva
« Reply #72 on: 2017.September.17. 22:47:44 »
amúgy a nodes game over zenéje is nagyon jó, hangzásban is, elég ep-s!
Én sokáig azt hittem, hogy ott valami programhiba van, és csak a kíséret szól. Van egy rész, ahol ugyanaz a mély hang szól sokszor egymás után, az eléggé hiányérzetet kelt az emberben.
SOUND SOURCE 3,STYLE 16,LEFT 16,RIGHT 64,SYNC 2
SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 2
SOUND PITCH 25,SYNC 2
Videos

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4753
  • OS:
  • Linux Linux
  • Browser:
  • Firefox 52.0 Firefox 52.0
    • View Profile
Re: EP zenék MID-be konvertálva
« Reply #73 on: 2017.September.17. 22:50:35 »
De a Nodes-ben ilyen nem volt, vagy igen?

A Nodes 5 bites torzítást használ, ott mindig ugyanaz a frekvencia aránya, vagy (31-ből 1 esetben) nincs hang. Tehát például ezek a BASIC utasítások hasonló magasságú hangokat szólaltatnak meg:

SOUND SOURCE 0,PITCH 30,STYLE 0
SOUND SOURCE 1,PITCH 77.45,STYLE 32


Esetleg a 77.45 helyett lehet 65.45 is. Másik példa:

SOUND SOURCE 0,PITCH 36,STYLE 0
SOUND SOURCE 1,PITCH 70.883,STYLE 16


A Nodes zenéjét midi_asm.com-al lejátszva kipróbálható a nem vagy legalábbis kevésbé hamis torzított hang (>4189  E0 00 20, majd F6 billentyű, eredetileg itt E0 4B 31 van), bár az eredeti hangzásnak az is része.

Esetleg a midiplay-be be lehetne építeni (ha még nincs benne), hogy a torzított hangok össze legyenek hangolva a nem torzított hangokkal?

Ez megoldható az envelope.txt-ben a fent leírt hajlítás értékekkel:
Code: [Select]
# 5 bites, -2 oktáv
0 {
   0,  63,  63,1501, 32;
 100,*123,*123,1501, 32;
}

# 4 bites, -1 oktáv
1 {
   0,  63,  63,1464, 16;
 100,*123,*123,1464, 16;
}

# 4 bites, ctl76 = 02h
2 {
   0,  63,  63,1015, 16;
 100,*123,*123,1015, 16;
}
« Last Edit: 2017.September.18. 09:45:22 by IstvanV »

Online endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 6755
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Chrome 60.0.3112.90 Chrome 60.0.3112.90
    • View Profile
    • Honlapom
Re: EP zenék MID-be konvertálva
« Reply #74 on: 2017.September.17. 22:51:28 »
itt a vége
A diplomás magyar programozó megcsinált egy pacmant egy év alatt, majd lefikázta a világ legjobb játékait. :D