Welcome, Guest. Please login or register.


Recent Posts

Pages: 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 [10]
91
Programozás / Különböző fajta Enterprise gépek programozása
« Last post by szipucsu on 2020.September.10. 18:46:54 »
Az angol és a német gép között van valami olyan különbség, amire figyelni kell programozásnál, hogy mindkét gépen fusson a program, lehetőleg egyformán? Nyilván a vload, vsave parancsokat nem szabad használni. Talán a Snooker, vagy valamelyik program csak az egyik fajta gépen fut. És mintha lettek volna olyan basic programok, amik csak az egyiken futnak.
A karakterkészlet más, ékezetes betűket használnak német gépen, angol gépen más karakter jelenik meg, ezzel sajnos nem sokat foglalkoztak régen a (basic) programok.

Az EP64 és EP128 különbségei már ismertebbek, máshol van a memóriában pl. a karakterkészlet és még pár dolog.
Az EP64 mind angol gép? Vagy van valami összefüggés aközött, hogy milyen lehet a 64-es gép, vagy hogy a német gép lehet-e 64-es is, vagy csak 128-as lehet-e?

Olyan programok is voltak régebben, amik magnós gépen futottak, Exdos-szal már nem. (Nem csak azért, mert magnóról akart tovább tölteni.)
92
Programozás / Re: Dots and Gems 2
« Last post by Tomato77 on 2020.September.10. 17:49:16 »
Nem kéne betömöríteni? Akkor hogyan állítanánk elő a betömörített adatokat? Manuálisan? Az nagyon nagy meló lenne.
Az az érzésem, hogy túl akarod bonyolítani. :) Ha fél óra alatt megvan egy pálya manuálisan, akkor 2-3 nap alatt megvan 20 pálya kényelmesen. Úgyis meg kell őket csinálni, legfeljebb másképp tárolod. A tömörítés megvalósítása ennél szerintebb nagyobb meló, de kihívásnak jó.
93
Programozás / Re: Dots and Gems 2
« Last post by szipucsu on 2020.September.10. 14:11:41 »
Ezt nem teljesen értem, hiszen eleve "tömörítve", vagyis inkább kódolva lennének a DATA sorokban a pályaelemek. Betömöríteni nem kéne, csak kiolvasni a sorokat és kitenni a képernyőre. Az "abbbecbsrubbFbctFUuci" sorban már van vízszintes és függőleges elem is, és lehetne még folytatni, férne bele.
Nem kéne betömöríteni? Akkor hogyan állítanánk elő a betömörített adatokat? Manuálisan? Az nagyon nagy meló lenne.
Eleve a tömörítő eljárás, tegyük fel, a bal felső sarokból indul, és vízszintesen nézi a pályát, mi van ott, és aszerint állítja elő a tömörített adatot. Ha a sor végére ér, a következő sor elején folytatja. Kb. ez lenne e RLE tömörítés. Ha jól értem, ezt azzal toldanád meg, hogy ne csak vízszintesen, hanem lefele is nézze, mi van az aktuális pozíció alatt, és ha ugyanaz a karakter jön sokáig, akkor arról is előállítson adatot.
Namármost, ha függőlegesen is nézed közben, és ha mondjuk ott egy függőleges fal, akkor vízszintesen tovább haladva, majd a következő sorban újra ahhoz a függőleges falhoz érve még egyszer megvizsgálná azt a falat is. Hogyan lehetne megoldani, hogy még egyszer ne vizsgálja meg és tárolja le? Erre írtam, hogy amit már megvizsgált, azt írja felül szóközzel, így többször nem botlik bele.
94
Programozás / Re: Dots and Gems 2
« Last post by Tomato77 on 2020.September.10. 13:19:41 »
Egyébként nem kell feltétlen X,Y koordináta, elég egyetlen szám, pl. a jobb széle a sornak a 34. karakter, a 35. karakter pedig a következő sor eleje. Ezért lesz az egyik szörny startpozíciója a példában 1954-gyel jelölve.
Így is, úgy is két bájt kell a pozícióhoz.

Quote
Ami most belegondolva nekem nehéznek tűnik, hogy ha összevissza nézed a képernyőt függőlegesen és vízszintesen is, nem csak vízszintesen sorban előre, akkor meg kellene jegyeztetni a géppel, hogy ha olyan koordinátához ér, amit már függőleges tömörítéssel letároltunk, hogy ne tárolja le még egyszer. Szóval maga a tömörítő eljárás megírása lenne nehéz így elsőre belegondolva.
Ezt nem teljesen értem, hiszen eleve "tömörítve", vagyis inkább kódolva lennének a DATA sorokban a pályaelemek. Betömöríteni nem kéne, csak kiolvasni a sorokat és kitenni a képernyőre. Az "abbbecbsrubbFbctFUuci" sorban már van vízszintes és függőleges elem is, és lehetne még folytatni, férne bele.

Quote
Vagy minden egyes képernyőpozíciót egy tömbben is kéne tárolni, és az értéke ennek a tömbnek 1 lenne, ha már letároltuk az adott pozíciót a tömörített adathalmazban, 0 lenne, ha még nem.
Ennek a tömbnek a célját sem értem. Ha jól értelmezem, úgyis a képernyőről olvasod ki, hogy merre mehet az emberke, hol van fal, felvett-e valamit vagy van-e ütközés. Simán az adott pályához tartozó DATA sorokat végigolvasnám, kitenném a képernyőre egy rutinnal (ezt kéne jól megírni, de nem bonyolult), utána ugyanúgy mehetne a játék, mint eddig.
95
Programozás / Re: Dots and Gems 2
« Last post by szipucsu on 2020.September.10. 13:10:32 »
Ami még szempont, hogy viszonylag gyorsan rajzolja ki a pályát a játék. Most tömörítés nélkül is kicsit lassú a kirajzolás.
Előfordulnak négyszög alakú tömör objektumok is a pályán. Ezeket jól lehetne tömöríteni, ha csak két átellenes sarkukat adjuk meg, és valahogy jelezzük, hogy abból képezzen négyszöget és rakja tele karakterekkel.
A kifejezetten ritkán, elszórtan előforduló objektumok koordinátáit külön is lehetne tárolni. Ez még elmenne, hogy végignézi a pályát, és letörli, miután letárolta őket, így már nem zavarnak. Tényleg, ez a letárolás után letörlés elég jó módszer arra, amin az előbb problémáztam, hiszen a pálya maga amúgy is el lenne mentve már előtte. Csak kérdés, meddig pásztázza a képernyőt letárolható objektumok után, amíg teljesen üres nem lesz. Na, jól elgondolkozom itt "hangosan" a módszerekről.
96
Programozás / Re: Dots and Gems 2
« Last post by szipucsu on 2020.September.10. 12:58:48 »
egy pozíció (ekkora képernyő két bájtot igényel, vagy X,Y koordinátát)
Amit beraktam mintának, az csak a játéktér kb. 1/4-e. Egyébként nem kell feltétlen X,Y koordináta, elég egyetlen szám, pl. a jobb széle a sornak a 34. karakter, a 35. karakter pedig a következő sor eleje. Ezért lesz az egyik szörny startpozíciója a példában 1954-gyel jelölve. De most belegondolva, te függőlegesen is néznéd az objektumokat a tömörítéshez, tehát mégis kéne X,Y koordináta, bár a kezdőpozíció kijelöléséhez elég lehet egyetlen szám. (A játék amúgy is memóriacímekként kezeli a koordinátákat, ezért X,Y koordináták helyett egyetlen memóriacimmel ír le minden pozíciót.)
A módszerednek az alapelve érthető. Ami most belegondolva nekem nehéznek tűnik, hogy ha összevissza nézed a képernyőt függőlegesen és vízszintesen is, nem csak vízszintesen sorban előre, akkor meg kellene jegyeztetni a géppel, hogy ha olyan koordinátához ér, amit már függőleges tömörítéssel letároltunk, hogy ne tárolja le még egyszer. Szóval maga a tömörítő eljárás megírása lenne nehéz így elsőre belegondolva. Vagy minden egyes képernyőpozíciót egy tömbben is kéne tárolni, és az értéke ennek a tömbnek 1 lenne, ha már letároltuk az adott pozíciót a tömörített adathalmazban, 0 lenne, ha még nem. Ehhez végig figyelni kéne, hogy mi 0, mi 1, ami amúgy nem baj, egyszer kell csak betömöríteni a pályát, utána már használható. Vagy esetleg manuálisan kell kijelölgetni minden pályán, hogy hol kezdődik függőleges fal, de attól falra mászna az ember. :D

Lehet, hogy elsőre megpróbálkozom a RLE módszerrel, és ha ezt sikerül összehozni, akkor tovább megyek a függőleges módszer felé.
Ezt a függőlegesen tömörítős dolgot hogyan gondoltad, hogy ahogy vizsgálja a képernyőt, ne tömörítse ugyanazt az adatot többször?

Quote
Marha nehéz később átlátni, de ezzel az egy sorral kb. a képernyő keretének három oldala le van írva 21 karakterből.
Az mindegy, utána átlátható-e vagy nem. A gép lássa át és rajzolja ki a pályát, ez a lényeg. Úgyis lenne tömörítetlen verzió is meghagyva minden pályáról.

Az elképzelhetetlen, hogy tömörítés nélkül az összes pályát töltsük be a memóriába (majdnem 30KB), és onnan rajzolgassa ki a játék? Ha ramdisknek le lehet foglalni ennél nagyobb helyet is, akkor biztos ennek is lehet valahogy.
97
Programozás / Re: Dots and Gems 2
« Last post by Tomato77 on 2020.September.10. 11:46:47 »
Érdemes lenne olyat is megfontolni, hogy nem magát a pályát tárolnád karakterenként, hanem az "objektumokat". Nekem a Banana 2-ben így vannak megoldva a pályák. Az alább mellékelt pályát valami hasonló módon írnám le: alapből üres az egész képernyő, szóközökből áll, amit aztán feltöltenék pályaelemekkel. Lenne egy objektum azonosító (ami akár az irányt is megjelöli, hogy kevesebb adatot kelljen tárolni, pl. a nagybetű függőleges irányt jelent), egy pozíció (ekkora képernyő két bájtot igényel, vagy X,Y koordinátát) és egy darabszám. Mondjuk a felső sort valami hasonló módon írnám le: "a",1,1,1, "e",2,1,18, "r",20,1,1. Lehetne tömörebben is tárolni, pl. a numerikus értékeket is karakteresen, de mivel 10 számjegynél többre van szükség, ezért inkább betűkkel. Ha "a"=0, "b"=1, stb., akkor így nézne ki az első sor: "abbbecbsrubb". A bal oldali függőleges, fontjelekből álló sort is le lehetne így írni. Mivel először "f"-nek néztem, a nagy "F" jelentene függőleges "f"-et: "Fbct". (Azért "f", mert nincs kis és nagy fontjel. :)) A jobb oldali, függőleges, ismétlődő "fu"-t is lehetne rövidíteni. "FU"-ként írnám le, így: "FUuci". Ebből az "FU" az, ami ismétlődik (amíg nagybetű, addig nem pozíció, hanem kiírandó adat), utána az "u" jelenti a 20. oszlopot, a "c" a 2. sort, az "i" pedig azt, hogy 8x ismétlődik. Tehát az eddigi objektumok így néznének ki egy data sorban:

100 DATA "abbbecbsrubbFbctFUuci"

Marha nehéz később átlátni, de ezzel az egy sorral kb. a képernyő keretének három oldala le van írva 21 karakterből.
98
Kijelző / Re: TFT Monitor tapasztalat
« Last post by Dr.OG on 2020.September.10. 05:53:06 »
Uraim!

Rendelkezik-e valaki tapasztalattal Dell U2412M típusú monitor vonatkozásában? Amigások nagyon dícsérik, szépen "megeszi" a 15kHz-es (váltott soros) PAL jelet. Lehet, hogy beruháznék egybe, de jó lenne tudni, hogy mit szól az EP videojeléhez. Van már egy BenQ BL-912-őm, az pl. nem annyira szereti, mint az Amigát, de jobban elboldogul vele, mint a Spectrum +2A-val.
99
Programozás / Re: Dots and Gems 2
« Last post by ergoGnomik on 2020.September.09. 20:53:27 »
Így első ránézésre a mellékelt példára adja magát az RLE tömörítés. Mivel a számokat kihagytad, simán lehet használni azt a módszert amit anno Povi javasolt.
100
Memória / Re: 512K belső RAM bővítés - II
« Last post by Allf on 2020.September.09. 20:48:39 »
Quote
Viszont a keletkező CE tüske hatással van az SRAM-ra.
- Az alap bővítés egy 512K SRAM. A GAL 19 lába az ellenálláson keresztül földre kötve (J1 2-3).
- A tervezett memória tetejére ültetés esetén (512K + 512K) a GAL 19. lába lenne az engedélyező jel  (J1 1-2), ezért egy vezetősáv a második memória (22 láb) számára odavezetve mellé (itt átkötés kell a JP2-re).
Zozosoft a témaindítóban vázolt rajz  szerint a kapcsolás működőképes?  Mit kell véltoztatni? (Elnézést a többiektől, de neki van (szerintem) legtöbb tapasztalata és tudása az eddig hozzászólók közül.)
Pages: 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 [10]