Welcome, Guest. Please login or register.


Recent Posts

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10
81
Spectrum-ról / Re: Castlevania
« Last post by geco on 2021.May.04. 21:59:56 »
Now player is not able to move if dracula bat sprite is killed, I created a save game also for testing, and it shows another small bug of this version of save, it seems boss sprites are also packed, and if i load a state from a place where the boss was not unpacked the sprite will be bad.
I recognized today, that there are 2 end sequence, this one i did not see before :D When I tested, i saw only the other where castle is destroyed.
82
Spectrum-ról / Re: Castlevania
« Last post by geco on 2021.May.04. 19:36:21 »
Thx :) On EP128 there is a small vibration, because LPT changing routine is on a video segment, but i did not want to change segment allocation orders.
I checked Speccy version and i get the same behaviour like with EP version, i created a restored game in Speccy emu (dracula sprite is bad) from cv_b5_drd.ep128s , and there are 2 possibilities, end sequence if i do not move after last hit, and game over if i go to the flashing points, and i could not reproduce any of bad endings.

Sorry, i could reproduce 1st bad ending also in Speccy emu, just i did not press fire earlier after dracula was killed.
And i could reproduce 2nd bad ending also.
I will try to disable keyboard reading in this phase.
83
Memória / Re: 512K belső RAM bővítés - II
« Last post by Allf on 2021.May.04. 19:36:20 »
A múlt évben tervezett 512K memóriabővítő első példánya tesztelve. Működik!
Maga a műveletet hosszú tervezés előzte meg. Ha a gépet szétszedem akkor mit kellene módosítani?
- A kompozit video kimenetet még az 1M bővítő beszerelésekor próbanyákon beépítettem.  Működik - de a kinézete nem illik a géphez. Maga a hangkimenet IC tápvonalának kapcsolása + kompozit videokimenetnek egy nyáktervet készítettem.
- A CPU-t kiszedni és egy újal helyettesíteni, mivel a működésében rendellenességet észleltem. Az új CPU foglalatba került.
Mellékelem a képeket a módosításokról...

84
Játékverseny / Re: 17. hét / 17th week: Super Pipeline II
« Last post by Dr.OG on 2021.May.04. 19:28:33 »
Engem jobban zavar, hogy nincs zene. A C64-es verzióban nagyon adja a hangulatot...
85
Spectrum-ról / Re: Castlevania
« Last post by SlashNet on 2021.May.04. 19:24:57 »
Scroll is very smooth. :smt023
86
Játékok / Re: Találd ki a kép alapján a játék nevét
« Last post by szipucsu on 2021.May.04. 19:24:18 »
Grrrrrrrrrr!
Way of the Little Cat?
No. Way of the Tiger.

87
Játékverseny / Re: 17. hét / 17th week: Super Pipeline II
« Last post by szipucsu on 2021.May.04. 19:05:46 »
Ez most off a verseny szempontjából, de milyen dolog már, hogy csak egyetlen színnel írnak az egész képernyőre, amikor van belőle 255! (A pontszámtáblánál.) Soronként más attribútumlapot lehetne nyitni, eltérő palettákkal, és minden betű színe is lehetne más. De még az is jobb lenne, ha csak egyetlen attribútumlap lenne a képernyő, 15  színnel.
88
Spectrum-ról / Re: Castlevania
« Last post by geco on 2021.May.04. 16:45:35 »
Only blue gradients in scrolls (start and final) is by design?
(Attachment Link) (Attachment Link)
Yes, and the scroll is faster, therefore the text goes over 3 times
89
Spectrum-ról / Re: Castlevania
« Last post by SlashNet on 2021.May.04. 15:13:51 »
After killing last boss, his sprite just become invisible. If hit him, final sequence played again and again, and he still can hurt you.

Author said that in Spectrum version this effect doesn't exist.
90
Spectrum-ról / Re: Castlevania
« Last post by SlashNet on 2021.May.04. 15:09:35 »
Only blue gradients in scrolls (start and final) is by design?
27163-027165-1
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10