Welcome, Guest. Please login or register.


Recent Posts

Pages: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10
61
Interface / Re: Enterprise MIDI hardware
« Last post by pear on 2019.April.15. 11:16:54 »
Unfortunately not. The shipment has been lost :smt013
I will order new PCBs after Easter.
62
Interface / Re: Enterprise MIDI hardware
« Last post by Tutus on 2019.April.15. 09:44:07 »
Was the shipment finally found?
63
SOUND: / Re: MIDI
« Last post by Ep128 on 2019.April.15. 00:28:33 »
Jahh, nem... Amire képes, azt hallom, hogy benne van! :-) ("Amúgy" hiányzik a dob, basszus, ilyesmik... :-) )
64
SOUND: / Re: MIDI
« Last post by szipucsu on 2019.April.14. 16:48:19 »
Nekem a dob hangja kicsit hiányzik belőle...
Megvan benne az a lábdob szerűség, ami az eredeti zenében is eléggé domináns. Meg zajcsatornás "dobok". Más is hiányzik? Volt még egy szólam, amin valami dobszerűség volt még, azt kénytelen voltam kiszedni, mert máshogy sehogy sem fért bele a méretkorlátba a fájl. (Ezért is van a zip fájlban egy rednex.mid és egy rednex2.mid. Az előbbiben van az a plusz szólam, az utóbbi lett konvertálva.)
65
VIDEO: / Re: GraCha Sprite System
« Last post by endi on 2019.April.14. 16:27:51 »
az első hozzászólást frissítem ha új ötlet van, vagy ha valami elkészült
66
VIDEO: / Re: GraCha Sprite System
« Last post by geco on 2019.April.14. 12:53:32 »
jól hangzik :)
67
Programozás / Re: Fájltömörítés Enterprise-on
« Last post by geco on 2019.April.14. 12:51:36 »
Köszi szépen, le is töltöttem :)
68
VIDEO: / Re: GRACHA - a grafikus karakteres editor
« Last post by endi on 2019.April.14. 11:30:27 »
na amit itt leírtam "sprite rendszer" annak nyitottam egy új topikot
69
VIDEO: / Re: GraCha Sprite System
« Last post by endi on 2019.April.14. 11:29:46 »
itt egy mínusz egyedik verzió. kimásol a képre valami memóriát, majd rárajzol egy nagy sprite-ot.
látható hogy zzzippelve a poke se elég gyors ehhez, de majd gépi kódban. :) és úgy villogni se fog!
na meg az se szükséges minden játéktípusnál, hogy az egész képernyőt mindig újra kirajzoljuk. de akarok majd kísérletezni scrollos játékkal. tök jó lesz basic-ben ilyeneket csinálni. :)
70
VIDEO: / GraCha Sprite System
« Last post by endi on 2019.April.13. 23:57:10 »
Elkezdtem basic-ben írni egy rendszert karakteres (főleg gracha) módhoz. Poke-okkal műxik és zzzippel fordítható lesz. De a lényeg az lenne ha valaki majd átírná asm-ba (egyszerű lesz), mert én már nem akarok gépi kóddal foglalkozni. De direkt úgy írom meg basic-ben is hogy könnyen átírható legyen.
A lényeg, azaz ilyen funkciók lesznek:
-gracha képernyőt kirajzolja (pálya rajzoló).
-kirak egy 2x2-es "sprite"-ot (gracha elem).
-kirak nagyobb sprite-ot egy háttér bufferből, ami egy gracha képernyő (megadható a sprite mérete).
-visszarajzolja a gracha pálya 2x2-es vagy más megadott méretű részét.
-gracha pálya betöltés.
-gracha háttér képernyő betöltés (lényegében egy másik pálya). ide rajzolhatjuk a sprite-okat, akármekkorát is.
-olyan sprite rajzoló, ami egyszerre rajzol ki sok sprite-ot. ez azért szükséges, mert gyorsabb lesz tőle, mintha basicből vezérelnék egyenként a sprite rutint. tehát basicben csak meg kell adni mondjuk 8 sprite koordinátáit és sprite számát (hogy melyikeket rajzolja ki), meghívjuk ezt a rutint és kirajzolja őket egyszerre.
-valami scroll dolog. egyelőre valszeg ez csak annyi lesz hogy a pálya kirajzoló megadott eltolással tudja kirakni a pályát.
-dupla bufferes kirajzolás, azaz egy háttér bufferbe rajzol mindent, azután azt megjeleníti. esetleges villogások elkerülésére.
-mindenféle automatikus raszter színező rutinok, hogy aki nem akar vagy nem tud gracha editorban színezni, annak is legyenek szép színei. :)
-valamiféle ütközésvizsgálat: ez lehet sprite-ok közötti és a pályával.

Elvileg mivel ügye karakteres képernyő, ez olyan gyors lehet, hogy akár úgy is megfelelő sebességű lesz, ha az egész képernyőt folyton visszarajzoljuk és rárajzolunk 8-10 "sprite"-ot.

A lényeg pedig az lenne hogy ezzel a rendszerrel könnyen lehessen basic-ben látványosabb játékokat csinálni.

Gépi kódra majd akkor kell átírni, ha kiforrott az egész.
Pages: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10