Welcome, Guest. Please login or register.


Recent Posts

Pages: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10
11
BASIC / Re: String elemeinek összekeverésén alapuló program
« Last post by szipucsu on Yesterday at 16:23 »
Bár hova rakod a CODE HEX részt akkor is lefordítja olyan mint a DATA.
ep128EMU n 64K val fút MIDIvel is.
A midi csak 128-as EP-vel működik. A 64-es kifekszik tőle, ezért kell az egész gépi kódú részt átugrani.

Quote
Code: [Select]
120 IF SPEEK(0,385)=32 THEN GOTO 380Ez maximum azt tudod ellenőrizni EXOS 2.x.
Hogy mennyi memória van azt nem.
A memóriabővítős EP64-gyel viszont a másik módszer nem működik:
Az IF IN(176)=252 THEN ellenőrzés nem jó, mert ez csak a memóriát ellenőrzi, és a bővített EP64-re nem fog bukni.
Kérdés, hogy létezhet-e olyan Enterprise, melyen elfutna mégis a basic midi, de exos 2.0 van benne.
12
Games / Re: Cartridge games
« Last post by Judge on Yesterday at 15:59 »
A single cartridge can be enough ... :cool:

[ Guests cannot view attachments ]
13
BASIC / Re: String elemeinek összekeverésén alapuló program
« Last post by Ferro73 on Yesterday at 15:38 »
Az elején fontos lenne, hogy ha EP64 van, akkor átugorja az egész CODE HEX részt.
Bár hova rakod a CODE HEX részt akkor is lefordítja olyan mint a DATA.
ep128EMU n 64K val fút MIDIvel is.

Code: [Select]
120 IF SPEEK(0,385)=32 THEN GOTO 380Ez maximum azt tudod ellenőrizni EXOS 2.x.
Hogy mennyi memória van azt nem.
14
BASIC / Re: String elemeinek összekeverésén alapuló program
« Last post by szipucsu on Yesterday at 15:25 »
Code: [Select]
 120 IF SPEEK(0,385)=32 THEN GOTO 380Mi a funkciója?
Code: [Select]
 610 IF SPEEK(0,385)>33 THEN LET MUS=1:CALL USR(MUSIC_ON,0)

Megnézi, hogy EP64 alatt fut-e. Ha igen, akkor a muzsikusokat elküldik szabadságra.

Rendeztem, javítgattam.
Mit módosítottál rajta? Mitől lett jó most basic alatt is?
Az elején fontos lenne, hogy ha EP64 van, akkor átugorja az egész CODE HEX részt.
Én kezdem azt a "hagyományt" bevezetni részemről, hogy a RANDOMIZE után kezdődjön az a rész, ahova majd vissza kell ugrani GOTO-val, tehát a játék újrakezdésénél. Persze még jobb lenne, ha DO-LOOP-ban lenne az egész, de így is annyi ciklus van már egymásba ágyazva, hogy ha még egy lenne, annyira bent kezdődnének a sorok, hogy már a képernyő jobb oldaláról indulna a szöveg, az meg hülyén néz ki és szerkeszteni is nehezebb.
15
BASIC / Re: String elemeinek összekeverésén alapuló program
« Last post by Ferro73 on Yesterday at 10:17 »
Rendeztem, javítgattam.
Van még benne felesleg.
Játszható BASICban is.
[ Guests cannot view attachments ]
16
BASIC / Re: String elemeinek összekeverésén alapuló program
« Last post by Ferro73 on 2024.October.05. 21:46:44 »
Code: [Select]
  120 IF SPEEK(0,385)=32 THEN GOTO 380? No load MIDI

Code: [Select]
  610 IF SPEEK(0,385)>33 THEN LET MUS=1:CALL USR(MUSIC_ON,0)? START MIDI

Ha jól értelmezem.
17
BASIC / Re: String elemeinek összekeverésén alapuló program
« Last post by Ferro73 on 2024.October.05. 21:20:26 »
Kérdés:
Code: [Select]
  120 IF SPEEK(0,385)=32 THEN GOTO 380Mi a funkciója?
gondolom ez is hozzá tartozik.
Code: [Select]
  610 IF SPEEK(0,385)>33 THEN LET MUS=1:CALL USR(MUSIC_ON,0)
18
BASIC / Re: String elemeinek összekeverésén alapuló program
« Last post by szipucsu on 2024.October.05. 19:07:29 »
Akkor a v7 lesz az utolsó ?
Rendezem egy kicsit ha lehet.
Ebben a verzióban kevésbé villognak a sorok tologatásnál, viszont lassabb, és nekem a korábbi verzió tetszik. Szóval a 7-es előttit javaslom kész verziónak (ezt), ezt rendezgetheted, most egyelőre úgysem tervezek hozzányúlni egy darabig.

(A nem annyira villogós verzió Zzzippel fordított változatában ha 8-ra állítjuk az órajelet, akkor lenne tökéles, se nem villog, se nem lassú, de basicben ez esélytelen sajnos. Az egész sort felül kell írni fekete háttérrel, utána újra kirajzolni az elemeket rá, mindegyiket más színnel, és a színváltogatás meg minden együtt lelassítja. Attribútum képernyőn ez nem lenne, mert ott egyik karakter felülírja a másikat, míg grafikus képernyőn nem, ilyen verzió is tervben van.)
19
BASIC / Re: String elemeinek összekeverésén alapuló program
« Last post by Ferro73 on 2024.October.05. 07:52:43 »
Hát igen, mint a magyar nyelv a szavakat ha felcseréled még akkor is többnyire ugyan az  az értelme.
Angolban már nem.
IS-BASIC  angol. :D

Akkor a v7 lesz az utolsó ?
Rendezem egy kicsit ha lehet.
20
BASIC / Re: String elemeinek összekeverésén alapuló program
« Last post by szipucsu on 2024.October.04. 23:58:18 »
Akár a JOY- nál ?
A JOY-nál nem volt leállás.
Talán erre a verzióra gondolsz, ezután írtad ugyanazt a problémát, amit most is. A midi zene is akkor került bele, talán az rontotta el? Viszont fura, hogy Zzzippel jól működik, és a színkódokat tartalmazó tömböt ha rosszul hívja meg, még akkor is a helyükön vannak a színek. Fura. :D
Pages: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10