ENTERPRISE KLUB
2019. szeptember 7., 1055 Budapest, Nyugati tér 9. 14-19 óráig
Részletek
Welcome, Guest. Please login or register.


Recent Posts

Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 ... 10
1
Programozás / Re: BASIC
« Last post by Ferro73 on Today at 18:28 »
Nem lehet máshogy kinyerni a video: buffer kezdő címét.
Csak akkor lehet ha DISPLAY-t kiadjuk?
Pedig szerintem az EXOS már az OPEN parancsra lefoglalja azt a mennyiségű (X*Y) bájtót.
2
Te döntesz a te projekted.
Én csak javaslatokat teszek.
3
ha már scrollos, lehetne valamennyire más a game.
182 karakter magas pálya, és kulcsokat is kellene gyűjtögetni, amikkel ajtókat lehetne kinyitni, és csak úgy lehetne eljutni a kijárathoz. És közben a kígyó hossza is számítana, tehát nem lehetne az ajtókat az eredeti kígyóhosszal kinyitni, hanem minden újabb kulcs csak újabb 20 gombóc felvétele után lenne használható. Kígyós labirintusos kalandjáték, egyre jobb! :D

De egyelőre maradhatunk az alap felállásnál, később még lehet fejleszteni kulcsos irányba is. Vagy most is lehet akár, csak győzzük követni, melyik játék írása épp hol tart. :D
4
21x91 2x2 karakter
Egyelőre ez most 1x1 karakteresre van kihegyezve. A 2x2 karaktereshez újra kéne rajzolni a pályaelemeket, és jó pár dolgot át kell írni a programban, pl. az ütközésvizsgálatot, mert akkor már két karakterre kell figyelni, hogy mivel ütközik. De ennek sincs akadálya, de én most egyelőre maradok az 1x1 karakteresnél. Viszont tényleg vagányul nézne ki 2x2 karakterekből álló kígyó a 2x2 karakterekből álló, scrollozó pályaelemekkel!
5
VIDEO: / Re: Általános grafika topik
« Last post by szipucsu on Today at 17:56 »
Code: [Select]
1020  SET VIDEO COLOR  2 ! 16 SZÍN
1030  SET VIDEO MODE 15 !  ATTRIBUTUM
A Felhasználói kézikönyvben van bővebben, milyen számokkal lehet elérni a különböző videomódokat. De úgy tudom, attribútum módban csak 16 szín lehet amúgy is, így nem kell megadni külön SET VIDEO COLOR-t.
6
Igen, én is úgy gondolom, hogy az a gyorsabb rutin, amit írtál, azt be lehetne tenni a SET CHARACTER-ek helyett.
Nem sokára megcsinálom a javaslataidat, és utána beleteheted a SET CHARACTER rutinodat, azt te tudod jobban, hogyan kell.

DEF CHARACTER

ha már scrollos, lehetne valamennyire más a game.
nekem pl eléggé kaotikus már amikor marha sok felszedendő van, és azt se tudom melyik mi.

Esetleg valami labirintusos mászkálós 42x182  1x1 karakter 21x91 2x2 karakter
7
VIDEO: / Re: Általános grafika topik
« Last post by Ferro73 on Today at 17:31 »
Olyan érdekelne.
Code: [Select]
1000  SET VIDEO X 32
1010  SET VIDEO Y 24
1020  SET VIDEO COLOR  X      16 SZÍN
1030  SET VIDEO MODE Y    ATTRIBUTUM
1040  OPEN #1:"VIDEO:"
1050  DISPLAY #1: AT 2 FROM 1 TO 24

Már régen foglalkoztam vele.
Kiszeretnék próbálni valami, hogy egyáltalán lehet-e.
Van ilyen megoldás?
8
Ja, hogy ez a CHARACTER a bogyok én azt hittem a kígyó része.
Ez a bogyókat vibráltatja. A kígyó gerezdjei négy fázisban váltakoznak, azt valamelyik DEF rutinba tettem bele, már nem tudom fejből, melyikbe.

Quote
Ez is ZZZIP re lesz ?
Igen.
De Zzzip nélkül is egész elfogadható sebességgel működik, ha kiveszünk belőle pár dolgot. Talán majd lehetne egy Zzzip nélküli, egyszerűsített változat is, de az még ráér. Gondolom, nem sok más retro számítógépen lehet ilyen scrollos játékot írni basic-ben, de lehet, hogy tévedek.

Quote
Akkor esetleg a DEF CHAR rutint bele helyezhető lenne így több helyre lehetne rakni CHAR változtatást.
Igen, én is úgy gondolom, hogy az a gyorsabb rutin, amit írtál, azt be lehetne tenni a SET CHARACTER-ek helyett.
Nem sokára megcsinálom a javaslataidat, és utána beleteheted a SET CHARACTER rutinodat, azt te tudod jobban, hogyan kell.

ha már scrollos, lehetne valamennyire más a game.
nekem pl eléggé kaotikus már amikor marha sok felszedendő van, és azt se tudom melyik mi.
Pont az benne a poén, hogy nagy a játéktér, és úgy a hosszú kígyó még inkább ki tudja tölteni, meg a sok cucc is. A lényeg, hogy van két powerup, amik kulcsfontosságúak, hogy több legyen a gombóc a pályán ill. kevesebbet kelljen összeszedni, ezeket kell felvenni a megfelelő időben. Az a powerup, ami megfelezi az összeszedendő gombócok számát (de csak ha már összeszedtél legalább 16-ot), cseles, mert az időt is a harmadára csökkenti. Viszont van olyan powerup, ami mindig megduplázza az időt, ha 100-nál kevesebb már.
De tényleg lehetne még ezt-azt módosítani. Olyan pályára is gondoltam, ahol nagyobb a pálya, és nem méri az időt. Majd a sokadik szint ilyen lesz. Lehet, hogy ahogy megyünk előre, egyre magasabbak lesznek a pályák. De ha van ötleted, akár pályát tudnál tervezni, az jöhetne. Olyasmit is tervezek, hogy a korábbi "kisképernyős" változatból venni pl. 3 pályát és azokat tenni egymás alá.
9
Programozás / Re: Entersnake 2 - scrollos gracha kígyós játék
« Last post by endi on Today at 16:45 »
ha már scrollos, lehetne valamennyire más a game.
nekem pl eléggé kaotikus már amikor marha sok felszedendő van, és azt se tudom melyik mi.
10
Ja, hogy ez a CHARACTER a bogyok én azt hittem a kígyó része.

Ez is ZZZIP re lesz ?
Akkor esetleg a DEF CHAR rutint bele helyezhető lenne így több helyre lehetne rakni CHAR változtatást.
Most még van hely.
Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 ... 10