Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Z88DK (Read 9064 times)

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Z88DK
« Reply #15 on: 2013.October.30. 23:26:02 »
Quote from: Zozosoft
Ameddig eljutottál azt nem rakod fel?

Ha megtalalom, akkor de :) Remelem nem a regi gepen volt, amin befuccsolt a disk ...

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Z88DK
« Reply #16 on: 2013.October.31. 15:00:20 »
Megtalaltam, eddig jutottam. Azert csak ovatosan, teljesen gaz az egesz (forditani barmit meg UNIX/Linux szeru kornyezetben lehet vele csak igazan). Pl benne vannak nyomdafesteket nem turo filenevek pl f*szom es hasonlok (ezert kulon bocs, magamnak csinaltam, most meg nem volt idom Makefile-t stb modositgatni, vegignezni a linkelest, ilyesmi) ... Raadasul mindenfele debug/teszt celzattal olyasmik is bekerulnek a forditott kodba, amire amugy semmi szukseg nem lenne, csupan hex viewerrel neztem a kodot, hogy mi hova kerul, es hasonlok. Mellekeltem linket az oldalon, ahol az JSep webemuval meg is nezheto azonnal a printf.com eredmenye, ha valaki nagyon nem tudna elkepzelni :-) A printf.c -ben az az strstr fuggveny is tesztelesi cellal van csak benne igazabol, nincs ra szukseg :)

Leszamitva az ilyen anomaliakat, latszik, hogy 3826 byte a printf.com, ami soknak tunik (az is), de ne feledjuk, hogy a printf implementacio az iszonyat sok mindent jelent. A leheto legegyszerubb C program (kb ures, a minimal.c, a zip letoltese utan) az csak 228 byte hosszusagu kodot eredmenyez. Ennek jo resze amugy persze maga a crt0 implementaciom, a hozza kell string-ekkel, stb, itt az sdcc altal forditott kod talan egyetlen egy RET -ben realizalodik :-)

Nem tudom, ez hasznos-e igy barkinek, de mivel Zozo irta, hogy igazan lehetne publikalni amig eljutottam vele, hat megtettem. Esetleg egyszer ha lesz idom (hahahahahaaa!) akkor tovabb reszelem a dolgot, hogy kisse normalisabb legyen. Felteve, ha szerintetek van ertelme, es kell valakinek. En csak a kihivas miatt csinaltam, hogy EP-re lehet-e C-ben fejelszteni, de egy Hello world! utan eleg is volt belole :)
« Last Edit: 2013.October.31. 17:08:34 by lgb »

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Z88DK
« Reply #17 on: 2013.October.31. 21:29:38 »
Masik erdekesseg, amit pl nem tudtam: sdcc allitolag tamogatja a memorialapozast. Nem mintha probaltam volna, csak eppen nezem mi valtozott az sdcc-ben miota utoljara "jatszottam vele", es ezert a doksijat atfutottam. Ja, es a legujabb SVN verzio ugy tunik 14%-al kisebb kodot eredmenyez, mint amit utoljara hasznaltam.

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Z88DK
« Reply #18 on: 2013.October.31. 21:35:56 »
Quote
Ja, es a legujabb SVN verzio ugy tunik 14%-al kisebb kodot eredmenyez, mint amit utoljara hasznaltam.

Lehet, csak ahogy én használni kezdtem, úgy az új verziók nem mennek ... Tehát mittomén 2 évvel ezelőtt volt az SDCC, akkor az kilökött valami "intel hex" vagy miabigyó formátumot, arra valami külön tool -t kellett ráeresszek, és az csinált belőle binárist, meg azt hiszem ott még valami offszetelést is csinálni kellett benne valami kapcsolóval.

És akkor tudomisén fél éve gondoltam váltok az újra, és nem működött az újjal ... Én meg nem kezdtem megint 3 napig molyolni, hogy miért nem megy vele most megint.

Úgyhogy azóta is a 2 éves (megkerestem az utolsót amivel még jó) verziót használom ...
Z80 System

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Z88DK
« Reply #19 on: 2013.October.31. 22:37:57 »
Quote from: Z80System
Lehet, csak ahogy én használni kezdtem, úgy az új verziók nem mennek ... Tehát mittomén 2 évvel ezelőtt volt az SDCC, akkor az kilökött valami "intel hex" vagy miabigyó formátumot, arra valami külön tool -t kellett ráeresszek, és az csinált belőle binárist, meg azt hiszem ott még valami offszetelést is csinálni kellett benne valami kapcsolóval.

Jah, nalam is azert bonyolult a Makefile, sot en meg meg is toldom egy manualis assembly igazitos script-el ami az altalam mar ecsetelt sdcc bugot probalja orvosolni, igy nemikepp soklepcsos a dolog :) Ja, es a szegmensek is kisse modosultak, ahogy az inicializalt valtozok/konstansok kezelese is, volt az a randa ginit, hogy kodot allitott el ehhez!!! Ez mondjuk elsore meglepo, amde ne feledjuk, hogy sdcc pl MCU-kat is megeceloz, ahol ugye a code/data memoria elesen el van kulonitve, es nem is egyszeru maskeppen csinalni (Harvard-architektura; vs Neumann).

Quote
És akkor tudomisén fél éve gondoltam váltok az újra, és nem működött az újjal ... Én meg nem kezdtem megint 3 napig molyolni, hogy miért nem megy vele most megint.

Hat nem tudom mire gondolsz, ami hirtelen beugrik (de lehet, hogy tevedek) az pl az, hogy .rel nevvel illeti az "object" formatumat (ami valojaban vmi ihex szeru cucc), regen viszont .o volt a default ertelmezes.

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Z88DK
« Reply #20 on: 2013.October.31. 22:41:32 »
Quote
Hat nem tudom mire gondolsz, ami hirtelen beugrik (de lehet, hogy tevedek) az pl az, hogy .rel nevvel illeti az "object" formatumat (ami valojaban vmi ihex szeru cucc), regen viszont .o volt a default ertelmezes.
Ja, addig eljutottam az újjal, hogy lecseréltem a kiterjesztéseket, és akkor már lefordult a bináris megint, de mikor futtattam elszállt. És azt már nem kezdtem nézegetni, hogy miért, vissza a régi, és majd ecce ...
Z80 System

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14722
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Z88DK
« Reply #21 on: 2013.October.31. 22:56:03 »
Ezt mostanában többször is megfigyeltem PC-s körökben, hogy a kompatibilitás az sokadlagos szempont a fejlesztésnél, és egy adott forráshoz négy tizedesre meg kell jegyezni, hogy melyik fordító verzióhoz készült...

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Z88DK
« Reply #22 on: 2013.October.31. 23:20:20 »
Quote from: Zozosoft
Ezt mostanában többször is megfigyeltem PC-s körökben, hogy a kompatibilitás az sokadlagos szempont a fejlesztésnél, és egy adott forráshoz négy tizedesre meg kell jegyezni, hogy melyik fordító verzióhoz készült...
Minek folyton új verzióra áttérni? Ezt csak az amatőrök csinálják.
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Z88DK
« Reply #23 on: 2013.October.31. 23:35:28 »
Quote from: endi
Minek folyton új verzióra áttérni? Ezt csak az amatőrök csinálják.

Tevedes. Akkor van igazad, ha _csak_ a verzioszam novekedese miatt teszi az ember kvazi "automatikusan" es gondolkodas/valodi igeny nelkul. Viszont lehetnek olyan dolgok, amik ezt indokoljak.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Z88DK
« Reply #24 on: 2013.October.31. 23:40:39 »
Quote from: lgb
Tevedes. Akkor van igazad, ha _csak_ a verzioszam novekedese miatt teszi az ember kvazi "automatikusan" es gondolkodas/valodi igeny nelkul. Viszont lehetnek olyan dolgok, amik ezt indokoljak.
komoly projektek közben nem szoktak verziókat váltani, minek? hiszen tudták, hogy az adott verzióra építik a projektet
mi indokolná? kis verzióváltások nem, ott nem jön be olyan fontos dolog. nagyok meg ritkábbak
persze sokmindentől függ ez
én pl egy ősrégi blenderrel is jobban és gyorsabban dolgozok mint a sok nyavajgó blender user akik folyton új ficsöröket akarnak, de közben tök lassan dolgoznak, ha egyáltalán csinálnak valamit
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14722
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Z88DK
« Reply #25 on: 2013.October.31. 23:42:17 »
Vagy esetleg csak azt tudod, hogy az adott program mivel készült, letöltöd az aktuálisat, aztán szenvedsz, mert x.y.z verzióval ezelötti kéne hozzá, csak éppen nem tudni...
Ez volt az ep128emu-val is, amíg István fel nem raktam a komplett fejlesztési környezetét, csak szenvedtünk hiába...

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Z88DK
« Reply #26 on: 2013.October.31. 23:56:33 »
Quote from: endi
komoly projektek közben nem szoktak verziókat váltani, minek? hiszen tudták, hogy az adott verzióra építik a projektet
mi indokolná?

Pl mint pont az sdcc project-nel is, kozben jottem ra, hogy az ujabb verziok nemely tekintben sokkal jobbak, igaz van amiben viszont maskeppen viselkedik :) Most nem arrol beszelunk, hogy van egy X eve aktivan futo project, ami valamire epul, aztan Kiss Pistike kitalalja, hogy ujabb verziot kene hasznalni, mert reggel azt almodta meg :) Van ahol celszeru a valtas, az sdcc Z80 portja pl jelentosen atalakul, nem egy kiforrott technika, tehat kotelezo kvazi kovetni, ha nem akarsz egyuttelni a hibakkal, nem elegge optimalis koddal stb. Nyilvan mas lenne a helyzet, ha mar 100 eve kesz lenne, es csak kisebb finomsagos valtoznanak. Eleg beszukulten gondolkodsz, hidd el vilaghiru projectben is reszt vettem mar, ez nem ilyen fekete/feher, ahogy ezt te elkepzeled :)

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Z88DK
« Reply #27 on: 2013.November.01. 16:42:26 »
Na itt az én vackom is, Zozo kérésére.

Jómagam nem hinném, hogy ez bármire is jó lehet, azon kívül amire készült. És arra is csak nekem.

Azoknak akik nem akarnak assembly -ben mártózkodni, azoknak ez nem jó semmire, mert hát hiába tudnak C -ben programozni, ha inputjuk és outputjuk meg semmi nincs. Persze hívhatnak EXOS -t ki és bemenetnek, de ahhoz már megint assembly kell. Ha valaki az EXOS hívásoknak csinálna C wrapper -eket, akkor már használható lenne magas szinten (C) akármire is.

Azoknak meg akiknek nem taszajtó az assembly, és pont multimédiát (demo, game) akarnának programozni EP -n, azok nem hinném hogy az én framework -ömmel akarnának molyolni, azok megcsinálják maguknak.

De ha Zozót érdekli, akkor hát itt van.

Használat.

A cucc winre van készítve, csak Win7 64 -gyel tesztelve, nem multis.

A csomag tartalmaz binárisokat is, amiket le lehet tölteni a netről ha az ember nem azt akarja használni ami be lett zippelve, illetve az egyik binárist én írtam, annak meg ott van a forrása, és le lehet fordítani, ha nem jó az, ami be lett csomagolva. A víruskeresőm uptodate verziója nem jelzett a csomag tartalmán problémát, de hát a netről van, mindenki vesse saját biztonsági intézkedései alá.

A használat 3 lépésből áll.

1, Fel kell telepíteni az ep128emu2 aktuális verzióját a default path -ra. Aki nem oda teszi, annak át kell írnia a script -ekben a hivatkozásokat rá.

2, A csomag tartalmát kitömöríteni egy olyan path -ra, ami nem tartalmaz felkiáltójelet és space -t, majd futtatni kell a build.cmd -t abból a könyvtárból, ahol van. Ez lefordítja a build.cmd mellett lévő forrásokból az EP binárist, és lefuttatja azt az emulátorban. Helyes végeredményként mozgó kék pöttyöket és egy vibráló sprite kezdeményt kell látni.

3, Utolsó lépésként pedig örülni kell, hogy mennek a kék pöttyök ...

UI: Az sdcc lib könyvtárból töröltem a pic16 könyvtárat, mert az volt a legnagyobb, és az EPF nem engedett akkora attachment -et.

UI2: Mikor lefut az EP program az emuban, akkor bevált egy a futtatáshoz szükséges emu konfigurációt. Akinek az emu konfigurációja hosszadalmas, az mentse el magának az emuból a build.cmd futtatása előtt.
« Last Edit: 2013.November.01. 16:58:13 by Z80System »
Z80 System