Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Z88DK (Read 9071 times)

Offline MrPrise

  • Administrator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 2755
  • Country: hu
    • Enterprise Forever
Z88DK
« on: 2008.September.29. 11:56:12 »
A Z88DK egy C keresztfordító Z80-hoz, azaz PC-n lehet segítségével Z80 alapú gépekre programokat írni C-ben. Az assembler-en és a linker-en kívül számos lib tartozik hozzá amelyek a szabványos C könyvtárakat implementálják a különböző Z80 alapú gépekre. Azt írják, hogy nagyon egyszerűen lehet új gépre portolni ezeket. A készítők remélik, hogy egy nap a Z88DK az összes olyan Z80 alapú gépet támogatni fogja amelyekről elegendő információ érhető el és persze kellő érdeklődés mutatkozik iránta.
Jelenleg több mint 30 különböző Z80-as gépet támogat többé-kevésbé. Sajnálatos módon az Enterprise hiányzik a listáról.
Ha nagyon unatkozunk talán meg lehetne nézni ezt, feltéve, hogy van igény arra, hogy lehessen EP-re C-ben írni programokat PC-n.

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Z88DK
« Reply #1 on: 2009.November.20. 19:02:15 »
Most, hogy kiderült, hogy az Endi által talált új Spectrum játék ebben irodott, éppen ideje felhozni ezt a témát :-)

Offline Mayer Gábor

  • EP fan
  • *
  • Posts: 216
  • Country: hu
Re: Z88DK
« Reply #2 on: 2009.November.20. 22:05:40 »
hogy derült ki? mi? hol? és ez miben jobb mint az sdcc?

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Z88DK
« Reply #3 on: 2009.November.20. 22:19:10 »
hogy derült ki?
Meg kell nézni a comp.bat-ot :-)

Quote
és ez miben jobb mint az sdcc?
Fogalmam sincs, C-ben utoljára úgy 13 éve programoztam, valami Borland Turbo C-ben vagy micsodában  :oops:

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Z88DK
« Reply #4 on: 2009.November.20. 22:24:07 »
Odáig már eljutottam, hogy elõ kéne állítani egy ep_clib.lib-et...

De hogy a fenébe lesz a libsrc-ben elszórt asm fájlokból .lib?

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Z88DK
« Reply #5 on: 2009.November.21. 10:49:47 »
Hat en ugyan SDCC- vel nyomulok, de elotte sokmindennel megprobaltam, de valamiert massal nem sikerult, ezzel a z88dk -val sem.
Persze simen lehet, hogy csak turelmetlen voltam.
Viszont ahogy szamomra kiderult, nem igazan nagy jelentosegu dolog a C forditas EP- re, ameddig standard memoriaju EP- ben gondolkodunk,
ugyanis iszonyat memoriakat emeszt fel egy C- rol forditott program.
Az biztos, hogy egy elmeny C- ben vegezni el olyan unalmas dolgokat mit az LPT felallitasa, meg ugy egyebkent mindent, aminek nincs komoly sebessegigenye,
de sajnos pillanatok alatt lesz a forditott programunk 16 vagy 32 kbajt hosszu... Es raadasul a lapozast ezek a forditott programk nem tamogatjak tudtommal.
De meg ha tamogatnak is, akkor is csak sok-sok kilo/mega bajtos EP- ken fogunk tudni megfeleloen komplex programot irni.
Tehat ( ha igaz hogy az SDCC jo referencianak, es mas forditok nem generalnak mondjuk tizedakkora kodot ) annak az eselye,
hogy egy demot, vagy akarmilyen alkalmazast C- bol forditsuk ep- re, sztm igen kicsi.
Csak egesz kis programjaink fognak beferni a 64K- s cimteruletre.

Nem lehet hogy az a jatek amit a z88dk -nak tulajdonitasz, az valojaban olyan mint az en demom:
C- ben van irva az LPT/HW inicializalas, aztan meg teljes inline assembly- ben az osszes tobbi, mert se eleg gyors, es ami fo, se eleg kicsi nem lenne, ha C- ben irtam volna ?

Szal a z88dk- t csak arra hasznaljak, hogy inline assembly- t forditsanak Pc- rol z80- ra ?




« Last Edit: 2009.November.21. 11:31:18 by Z80System »
Z80 System

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Z88DK
« Reply #6 on: 2009.November.21. 13:24:54 »
Szal a z88dk- t csak arra hasznaljak, hogy inline assembly- t forditsanak Pc- rol z80- ra ?
Nem, maga a játék forrása kb 70%-ban C-bõl áll, ami persze rengeteget hivatkozik az elõre elkészített Spectrumos lib-ekre, ahol assemblyben megírt eljárásokat hívogat. A sprite kezelés meg ilyesmi az mind ilyen.
Itt a saját hozzáadott assembly kódjuk nagyrészt a 128-as zenelejátszó, és ahhoz tartozó memórialapozás.

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Z88DK
« Reply #7 on: 2009.November.21. 13:35:48 »
akkor nemtom... fel tom dobni a demom forrasat, parszaz sor lehet C- ben, es tobb int 2000H hosszura fordul... hat az rengeteg.

Z80 System

Offline DrPrery

  • EP user
  • *
  • Posts: 264
  • Country: hu
Re: Z88DK
« Reply #8 on: 2013.October.30. 16:53:09 »
Helló,

Engem speciel érdekelne ez a C dolog EP-re, de az SDCC kapcsán...
Az Amstrad-osok már összelőttek valamit alája, saját crt0 file, meg effélék.
EP-n hogy áll a dolog...?

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Z88DK
« Reply #9 on: 2013.October.30. 17:02:33 »
Nem tudom,

én próbálok SDCC -vel valamit bénázni, de azért nem mondanám nagy framework -nek,

mert épphogy megírtam pár vackot, aztán valahogy hosszúnak és lassúnak találtam a fordított kódot,
és inkább akkor az assembly -re fókuszáltam mégis, de azért persze C -ből indul és persze az inicializálásban engedek magamnak továbbra is C kódot,

de mivel most (már pár éve ... :)) fejlesztek egy játekdemót, azt pld. át tudom dobni,

az bekapcsol egy LPT -t, meg futtat rajta pár pixelt most csillagmozgáskezdemény gyanánt ...

Annyit meg tudsz spórolni vele, hogy nem kell bogaraszd az átkozott compiler flag -eket vagy ilyesmit egyből ...

De összegészében igazából sztm csak az hasznos benne, hogy PC -n fordul, és emuban futtatja egyből le a programot, a C fícsőrök már csak egy kis hab ahogy én látom ...

De persze ha valaki kideríti, hogy mégsem, csak még 2 flag -et be kell kapcsolni ... az nem volna kutya.
Z80 System

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Z88DK
« Reply #10 on: 2013.October.30. 21:05:47 »
Quote from: Z80System
valahogy hosszúnak és lassúnak találtam a fordított kódot,
Ez igaz, de full assemblyben neki esni a dolgoknak nem kezdőknek való.
Sokaknak jól jönne valami BASIC-nél jóval nagyobb teljesítményű, de azért magas szintű nyelv amivel önnállóan futó EP programot lehetne előállítani.
A Turbo Pascal pl nem lenne rossz, de az IS-DOS azaz CP/M alatt futó programot eredményez.

Nézegettem valamelyik C cuccban nyomulnak Spectrumosok meg CPC-sek, van egy csomó kész eljárás (grafikus rutinok, sprite mozgatás, stb) persze assembly betétekkel, de a programozni vágyó szempontjából ezek készek, csak meg kell hívni. Egy csomó új játék készült ezzel a rendszerrel.
Jó lenne ilyen EP-re is.

Quote
fejlesztek egy játekdemót, azt pld. át tudom dobni,
Ez szerintem többeket is érdekelne, pl engem is :oops:
« Last Edit: 2013.October.30. 21:13:31 by Zozosoft »

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Z88DK
« Reply #11 on: 2013.October.30. 21:11:40 »
Quote
Ez szerintem többeket is érdekelne, pl engem is 

Oksa, összepakolom.
Z80 System

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Z88DK
« Reply #12 on: 2013.October.30. 21:19:01 »
Quote from: DrPrery
Helló,

Engem speciel érdekelne ez a C dolog EP-re, de az SDCC kapcsán...
Az Amstrad-osok már összelőttek valamit alája, saját crt0 file, meg effélék.
EP-n hogy áll a dolog...?

sdcc-hez en is jatszottam ilyennel, irtam crt0-t, stb, de egyes sdcc bug-ok miatt (amit azota sem javitottak pedig report-oltam) elment tole a kedvem (mindenfele post precessing scripttel program orvosolni, automatizaltan atalakitva az assembly outputjat az sdcc-nek), meg amugy is inkabb csak a kivancsisag vezerelt, mivel asm rulZ :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Z88DK
« Reply #13 on: 2013.October.30. 21:19:55 »
megoldás: EP Plus...
írni bele egy sprite kirakót asmban, betöltőt és kész, marha komoly cuccokat lehetne vele basicben csinálni
persze nem 50fps-eseket :)

az IXL c. specy játékot Laser Basicben csináltuk, az hasonlót tud (még akkor nem volt EP-m)
WOS-on fent van
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Z88DK
« Reply #14 on: 2013.October.30. 21:54:23 »
sdcc-hez en is jatszottam ilyennel, irtam crt0-t, stb
Ameddig eljutottál azt nem rakod fel?