itt az egyik. csak maga a gameplay rész, elvileg csak erre van szükség.
A grafikát és (eredetileg Windows?) felhasználói felületet újra megvalósítani azért nem kis munka. Nem tudom, érdemesebb lenne-e a programot átírni C-re, a HiSoft Pascal valószínűleg nem fordítaná le változtatások nélkül, a PC-ről Z80-ra fordítás pedig előnyösebb lehetne.
Hasznos lenne még az eredeti Windows .exe is a felhasználói felület tervezésénél.
És mit kell benne csinálni? Mindent eltüntetni?
Nem tudtam elindítani (Linux + Wine), csak fekete képernyő jelenik meg. :( Talán az lehet a probléma, hogy teljes képernyős módban fut és csak egy bizonyos pixel formátummal, de a 16 bites mód beállítása sem oldotta meg.
itt az egyik. csak maga a gameplay rész, elvileg csak erre van szükség.
ha valakit érdekel, majd gondolkodok mik azok a függvények amiket hív.
Ez megint kisebb CPU igényű programnak ígérkezik, amihez háttérben kellemes kis Rockdigi zene is elmehet. Valami olyat (is) kéne készíteni, ami pl. a PC-s tetriszek vagy Mahjonggok közben szól.
Egyelőre sikerült ebből egy már Z80-ra lefordítható xorgame.c-t készíteni, de természetesen még nem működik a sok hiányzó rutin miatt. Nem tudom, hogyan lenne célszerű a grafikát és a felhasználói felületet megoldani, próbálkoztam az eredeti háttérkép 4 színű pixel módra (egyszerű fix paletta) konvertálásával, bár az eredmény nem túl jól néz ki.
(Attachment Link)
(Attachment Link)
Talán először elég lenne csak karakteres mód EXOS hívásokkal. Használható lehetne a 16 színű mód is, bár akkor a kis felbontás lenne a probléma.
esetleg attr módban. a lényeg hogy ne azt akard megvalósítani ami pc-n van mert az lehet hogy ep-n nem lesz a legjobb.
hát attr módban is vannak ügye a bias színek.
A váltott soros palettás a legszebb, igaz picivel többet vártam tőle, és mi lenne, ha az alsó szövegmező 4 szín módú lenne, igaz ilyenkor két kurzor definíció kéne, ha a kurzor oda is lelátogathat, ha nem, akkor ideális megoldás.
minek oda kurzor?
Ha nem is kifejezetten ehhez a programhoz, de olyan zenéket is lehetne készíteni, ahol például egy csatornán normál DAVE hang hallható, egy másikon pedig (külön a bal és jobb oldalon) két digitálisan generált PWM négyszögjel. Ez talán a leghasznosabb effektus és nem igényel hangmintákat, de ha a CPU idő nem probléma, akkor a digitális csatornákon lehetne gyűrűmoduláció és/vagy sync is.Ilyet hogyan lehetne szerkeszteni? Milyen programmal?
Ilyet hogyan lehetne szerkeszteni? Milyen programmal?
valamelyik zeneszerkesztő olyan volt asszem hogy 2 digi csatorna és 2 dave. vagy 4 digi és dave? már nem tudom melyikSoundtracker :) 2 digi,2 dave
Ilyet hogyan lehetne szerkeszteni? Milyen programmal?Szerintem legegyszerűbben egy C64-es zeneszerkesztővel, úgy, hogy csak 2 csatornán dolgozol, és csak négyszögjelet használsz, kölönböző kitöltési tényezőkkel :)
Szerintem legegyszerűbben egy C64-es zeneszerkesztővel, úgy, hogy csak 2 csatornán dolgozol, és csak négyszögjelet használsz, kölönböző kitöltési tényezőkkel :)
A második karakterkészletet egyébként nem én terveztem, hanem X11 font (/usr/share/fonts/misc/5x8-ISO8859-1.pcf.gz), de szabadon felhasználható.
megjegyzem ha a gracha editoromat betöltöd, edit 1-el a másik basic programra kapcsolsz, van ott egy félig megcsinált karakterkészlet, asszem csak nagybetűk. de színesek, szóval kihasználják a 4 színt
hát mondjuk eleve nem ezt a béna háttérképet kéne berakni :)
huh mi jutott eszembe! hát pont ehhez a játékhoz találták ki a text80 módot! hiszen ott a szélső bitek maszkolva vannak, amik itt úgyis szükségesek, hiszen ez adja meg a gridet!úgy emlékszem, hogy 4 színpár, sűrű lenne a négyzetrács, és az egérkurzor probléma itt is jelentkezne, mint az attributum módban. :(
szép nagy felbontás lehetne 4 vagy mennyi színnel!
Csak a 40x26-os része látható a képnek mindig, olyan nincs, amikor az egész kép látszik? Tehát ha képet konvertálok, akkor mindig be kell mozgatni a bal felső sarokba a 40x26-os képet, rá a rácsot, és úgy konvertálni?
A négyzetrácsot nem lenne jobb ha a program tenné rá az EPIMGCONV-val konvertált képre?
Nálam nincs preview kép, itt is lehet az opengl hiánya? Nincs kapcsoló, amivel szoftveres módban indítható?
Lehet válogatni :D Az eredeti 23 képből 3-at kidobtam, és még 2-3 esélyes volt, de maradtak. A csomag tartalmazza a betölthető formátumot is, így könnyebb csekkolni, ha valaki akarja.
Köszönöm, a pálya hátterek jónak tűnnek, de az "asztal" fekete. :oops: Bár a konvertált képeket még ki tudom egészíteni, legalábbis a képernyő alsó részén, illetve a jobb oldalon csak a fix színekkel.Bocs, azt hittem, hogy az "asztal" sose látszik, azt felülírja a program, ezért én fixen feketére hagytam, úgy kisebb lesz a konvertált verzió. Újrakonvertáljam feltöltött szeméttel?
Az összes függvényt a 3 include tartalmazza, vagy ezek nagy részét most írtad ?
Lehet pascalban EP-re játékot írni?
Szerintem a 3-as végű néz ki a legjobban. Csak a Biast, és a fix színeket használod asztal képeihez?
Itt már van input és yesno rutin is, amik a Setup és Quit gombokkal tesztelhetők, és a New is új "pályát" generál. Tehát elvileg el lehet kezdeni magának a játéknak az átalakítását, ha az még érdekel valakit.
(Attachment Link)
Itt már van input és yesno rutin is, amik a Setup és Quit gombokkal tesztelhetők, és a New is új "pályát" generál. Tehát elvileg el lehet kezdeni magának a játéknak az átalakítását, ha az még érdekel valakit.Érdekel, még nem tudtam megnézni az előző verziót sem, addig jutottam, hogy letöltöttem :D
szerintem mindenkit érdekel, csak még nem tudják mi is lesz az, rajtam kívül :)Meg aki még megnézte a Windows-osat, pl én :-)
alapvetően az 1/0 megkülönböztetésén múlik az egész, szerintem legyen tök fehér az 1, és a háttérkép meg viszonylag sötét, és meg van oldva.
-a játék megértésében sokat segít majd, ha nem egyből nehéz móddal indul hanem csak pár csík van középen. most az egész képernyő teli van ügye...
-én továbbra is nagyobb felbontást (4 szín mód) támogatnék, de legyen úgy ahogy te akarod, hiszen gondolom te is főleg azért csinálod hogy szórakozz is közben, és így volt neked jó :)
-az egér legyen mindig a vonal közepén, úgy kezelhetőbb (most a bal felső sarkában van)
-billentyűzetről irányítva az egeret szerintem 1 egységet ugorjon, ne ilyen finoman mozogjon
De talán törölni is lehetne az egér támogatást és az egérkurzortNe!
szerintem egy gombnyomás esetén tűnjön el az egérkurzor és a csíkot direktben lehessen irányítani. egér megmozdításra pedig térjen vissza az egér kontroll.
amúgy nem lehet áthelyezni kódból ez egérkurzort?
Egyébként ha még mindig tervben van a digi négyszögjel, akkor nem is lehetne tele négyzetekkel operálni, vagyis lehetne, de nagyon lassúvá válna a játék szerintem.
csak félek, sokan nem jó játéknak fogják tartani, mert így hogy nem jól látszik a 0/1, hát... nem is jó játék így :(
Letöltöttem a xorgame.com-ot, de nekem csak meleg resetet csinál. Milyen konfigurációval kell futtatni, és milyen fájlok kellenek még hozzá?
a szaggatott vonal is lehetne szerintem sima, és nem kéne hogy kockákon egyenként keret legyen hanem inkább magán a vonalon. már ha ez így érthető :)
Kellemes kis játéknak tűnik. :smt041
Az emulátor használata közben ki lehet kapcsolni valahogy a PC-s Windows egérmutatót? Így az EP-s nyíl mellett ott van mindig a PC-s nyíl is.
és gondolom lesz zene is
Csak kérdés szinten, nem lenne jobb külön tárolni a hátteret a képektől, és kiválasztáskor a háttérre rátenni a képet?
Ilyen lett a háttér konfigurálása (az A-F gombokhoz még nincs kép):
(Attachment Link)
Valóban lehetne így is, de akkor a jobb oldalon a pálya mellett a háttér csak a fix színeket használhatná.Hm, azt hittem ez így van, a háttérképek, amit generáltam, csak BIAS-t és az első 4 színt használják.
Hm, azt hittem ez így van, a háttérképek, amit generáltam, csak BIAS-t és az első 4 színt használják.
Jó lett a háttérkép választó menü :)
A kép nélküli háttérnél szerintem jól látható, talán a kijelölés lehetne jobb:
(Attachment Link)
de minek oda az a jobb oldali sáv??? feleslegesen foglalja a palettát
nekem olyan tetszene hogy teljesen világos/teljesen sötét. szóval nincs ilyen "bevel" rajta, vagy legalábbis nem ilyen kontrasztos
Ez a megoldás (https://enterpriseforever.com/programozas/xorgame-(pascal)/msg65022/#msg65022) megfelelő lenne? A háttérkép világos részeinél ugyan ez sem egyértelműen jobb.
A domborít sokkal jobban néz.
In my humble opinion, your new proposition.
Mely file-ok a programfile-ok, és melyek a forráskod?
Bár a korábbi "3D" pálya megjelenítés szerintem jobban nézett ki, a módosított változatban választhatóak lettek a színek:Szerintem is kép alapján :) A színválasztás jó ötlet, majd megnézem emun is, gondolom sok minden a 2 verzóval ezelőttihez képest nem változott a képen látható dolgokon kívül, úgyhogy tuti fasza :D
amúgy lehetne nyelv váltás is!
ha a jobb oldali vékony csík nem lenne, mindjárt lehetne teljesen saját palettája a játéktérnek :)
A teljes programban, vagy csak a help szövegnél? Az utóbbi könnyen megoldhatónak tűnik, csak valakinek meg kell írni a különböző nyelvű szövegeket.Milyen nyelvű szöveg kéne? Angol nem elég?
(Attachment Link)
- minden lépésnél a módosított mezőket rövid ideig villogtatja (nem biztos, hogy jó ötlet)
most végigvittem 3 pályát easy-ról, és egy remain-t se tudtam összeszedni.
nekem ez tetszik
jöhet a következő?
Kilépéskor floppyról futtatva "error saving setup" üzenettel kiakad.
Nekem működött. Nem írásvédett a floppy vagy image file?
Nem.
Pontosan milyen konfigurációnál fordult elő a hiba? Én 128K + EXOS 2.1 + BASIC + File I/O + EXDOS 1.4 rendszert próbáltam és 720K-s image file-t, azzal nem volt probléma.
ha back-ot nyomunk, a szövegek kint maradnak.
Kilépéskor floppyról futtatva "error saving setup" üzenettel kiakad.
Ezt egyelőre nem sikerült reprodukálni. Talán valamilyen Windows specifikus emulátor probléma lehet?
Igazi fdd-ről jelentkezik a hibaNekem működik.
a zenét még fel lehetne dobni effektekkelA zenét nyugodtan módosíthatja, aki gondolja.
Egyszer már sikerült a pályát teljesítenem. De nem jöttem rá, mi a trükk, amire mindig figyelni kell.Nagy valószínűséggel nem lesz pont akkora kupac egyben, mint a kurzor, így nem csak eltűnnek, hanem születnek is új kockák. Arra kell figyelni, hogy ezek ne szétszórva legyenek, hanem álljanak össze egy kupacba, amit majd könnyen el lehet tüntetni.
Nagy valószínűséggel nem lesz pont akkora kupac egyben, mint a kurzor, így nem csak eltűnnek, hanem születnek is új kockák. Arra kell figyelni, hogy ezek ne szétszórva legyenek, hanem álljanak össze egy kupacba, amit majd könnyen el lehet tüntetni.
Valami lassú, nyugis zene illik a logikai játékokhoz. Ennél lassabb zenét is lehetne írni/keríteni.
Mindenképpen kéne több zene is, melyek váltják egymást. Így nem lesz idegesítő egy idő után, és PC-s játékokban is általában több zene van hasonló játékokhoz.
A zenét nyugodtan módosíthatja, aki gondolja.
Még egy zene. Ismétlődhet kétszer egymás után akár. Igény esetén folytathatom még pár taktussal, talán ráférne.H=1-gyel nagyon kardba dőlős, én kétszer játszanám H=2-vel
A fájl neve csak helyfoglaló jellegű.
Ez is csak kétcsatornás. Hangeffektek mehetnek a fennmaradó csatornán, ha a zenék nem kerülnek bővítésre.
Még egy zene. Ismétlődhet kétszer egymás után akár. Igény esetén folytathatom még pár taktussal, talán ráférne.
H=1-gyel nagyon kardba dőlős, én kétszer játszanám H=2-vel
Két zenés verzió:Jó a legfrissebb verzió, a 3. pályáig sikerült eljutnom, jó a két zene is, a másodiknak tetszik a hangzása, olyan Defender of the Crown-os :)
Elvileg már indításkor is véletlenszerűnek kellene lennie, de nekem eddig mindig ugyanaz volt az első zene, talán a véletlenszám generátor hibája (ez az első hívása a program futása során).
Nekem is véletlenül mindig azt dobta be :), 8x próbáltam.
Esetleg lehetne kisebb az eltérés, például így:Így jó, nem is kardba dőlős, és nem kétszer játszódik le uganaz
A zenék kicsit hirtelen jönnek egymás után. Lehetne köztük kicsi szünet.
Ha nincs egér, akkor melyik gombra fordítja meg a "vonalat"?
Nekem teljes képernyős emulátorban is ott van a PC-s kurzor is. Nagyon nem zavaró, de nem lehet eltüntetni?
credits-be be lehet írni a zenészt is :)Felőlem... De akkor az eredeti szerző (Endi) és az átíró (IstvánV) neve is kerüljön bele. Ezt egyébként a többi új játékba is be kéne írni (Treasure Cave, Skramble).
Felőlem... De akkor az eredeti szerző (Endi) és az átíró (IstvánV) neve is kerüljön bele. Ezt egyébként a többi új játékba is be kéne írni (Treasure Cave, Skramble).A Treasure Cave-ben benne van :D , kb fél percet kell várni :)
Az FL Studióban van a zongorán olyan beállítási lehetőség, hogy minél magasabb a hang, annál inkább jobbról szól, és minél mélyebb, annál inkább balról (mintha igazi zongora előtt ülne az ember). Ez ilyen nem túl nagy hangterjedelmű zenéknél nem lenne nagyon feltűnő, de talán kicsit érdekesebb lenne tőle. Ilyennel talán más zenéknél is lehetne majd próbálkozni.
kicsit felturbóztam szipucsu zenéjét. ritmus kicsit megbolondítva, dob, mély szólam, kicsit visszhangos hatásA visszhangos effekt nem rossz, de összességében az eredeti jobban tetszik :oops: Ez nagyon technos (dob uralma a dallam felett).
kicsit felturbóztam szipucsu zenéjét. ritmus kicsit megbolondítva, dob, mély szólam, kicsit visszhangos hatásMondjuk kicsit-nagyon más, mint az eredeti, de nem rossz!
xorgameMost valami csoda folytán sok szintet teljesítettem és 200 pontom lett.
Szerintem volt ennél jobb változat is, de azért ez sem rossz.
a billentyűnként változó pozíciót nehezebb lenne megoldaniEz akkor nem olyan, hogy bármilyen basic-ben írt zenét "be lehet adni"? Nem értek hozzá, csak arra gondoltam, mint mikor esc szekvenciákkal mentünk ki/töltünk be egy zenét, a lejátszás már "nem akkora dolog".
Ez akkor nem olyan, hogy bármilyen basic-ben írt zenét "be lehet adni"? Nem értek hozzá, csak arra gondoltam, mint mikor esc szekvenciákkal mentünk ki/töltünk be egy zenét, a lejátszás már "nem akkora dolog".
egy bugot találtam, úgy látom akkor jön elő, ha backeltünk, az eredeti zöld kijelülésünk nem törlődik, nem zavaró, mert gyorsan el lehet tűntetni.
A Lacika által jelzett floppys problémát is javítani kellene még, de egyelőre nem sikerült megállapítani, hogy ez valójában a Xorgame hibája-e.Nálam nem jött elő, valódi lemezzel sem.
töltésnél a border csíkozás szerintem eléggé nem illik ide, lehetne egy üzenet helyette "loading" felirattal
- több/jobb háttérkép, lehetne még további 5, csak ezeket ki kellene választani és megfelelő "asztallal" kombinálniEbben tudok segíteni, a képek még megvannak, amiket használtam, töltsd fel légyszi az asztal patterneket ide, vagy GIMP-ből vannak? Mert ha igen, akkor tudom reprodukálni őket.
Ebben tudok segíteni, a képek még megvannak, amiket használtam, töltsd fel légyszi az asztal patterneket ide, vagy GIMP-ből vannak? Mert ha igen, akkor tudom reprodukálni őket.
a zenék javítása, például dobokkal (ezzel én is próbálkoztam, de az eredmény egyelőre nem lett túl jó; a Dreamland egyébként Szipucsu szerzeménye, vagy valahol van eredetije is?)Lehet nyugodtan módosítani a zenéket. A Dreamland is saját. (Lehet, hogy pl. az eleje valami népdalra emlékeztet.)
Lehet nyugodtan módosítani a zenéket. A Dreamland is saját. (Lehet, hogy pl. az eleje valami népdalra emlékeztet.)
Használható hangeffekthez a 3-as csatorna (zajcsatorna) is?
furcsának tűntek a programban a holland(?) nyelvű megjegyzések. :oops:Á, én mindig hülyéskedtem a nyelvekkel. :D Azokat a megjegyzéseket csak magamnak írtam bele, hogy tudjam, melyik rész jön. Egyébként nem mindegyik szó helyes úgy hollandul, valamit csak úgy hirtelen kitaláltam a német alapján és odaírtam. Még kicsivel több, mint 20 évvel ezelőtt írtam ezt a dallamot egyébként.
Láttam a midis topikban, hogy kiszedted mid formátumba a dallamot, aminek nagyon örülök, mert nekem is voltak ilyen terveim, hogy néhány szerzeményemet majd PC-n folytatom. Igaz, nem ezzel a céllal konvertáltad át, de pont erre is jó lesz nekem.
Itt van pár képecske, kb a fele alapból kuka a patternek miatt, de azért így is marad válogatnivaló, az első betűk/számok a file végződését jelzik, amik különböző patterneket jelölnek, szerintem a 7,6,4,1 végződésűek a legjobbak:
Ezek még változhatnak, ha valaki javasol jobbakat.
Geco képei PNG formátumra konvertálva, így talán egyszerűbben nézhetők:A 7-es kép nagyon jó! Rögtön az első kép a kerettel nagyon jó.
Sok kép túl sötét, így a négyzetrács nem látszik jól rajta (pl. 8-as, 10-es), ezeket kihagynám. Érdemes lehet a képeket világosítani.
A mellékelt basic programban 3 effekt van: amikor vízszintesbe állítjuk a "kurzort", amikor függőlegesbe állítjuk, valamint az eltüntetett mezők számától függő hangeffekt, ahol az eltüntetett mezők számát A változó jelzi. Minél többet sikerül egyszerre eltüntetni, annál magasabb a hang.
Lehet, hogy túl hangosak lennének az effektek a zenékhez képest, de nem biztos.
Minden lehetséges számhoz külön effektus helyett talán elég lenne csak 2, attól függően, hogy a beállított mezők száma csökkent vagy nagyobb lett.Erre a javaslatom:
Erre a javaslatom:
Kicsit dobosítottam a freeee nevű nótát. De lehet, hogy a vége felé nem is kéne már dob.
Úgy oldottam meg, hogy két envelope-t hoztam létre, egy erősebb és egy gyengébb dobnak, és egy "néma" envelope-t, amikor nincs dobhang. Mindegyik hang mellé ez a három közül az egyik szól.
Nem tudom, belefér-e még a programba
az előbbieket valószínűleg halkítom a következő verzióbanAz jó lesz! A torzított hang valamiért hangosabb, mint a nem torzított, meg még ki tudja, miktől függ ez.
Nálam a Dreamland után a Torzy jött, utána újra a Dreamland, csak utána a freeee. Nem tudom, direkt van-e benne, hogy ilyen is lehet, de végülis belefér. Tehát nem ment le a 3 zene egymás után.
A freeee dobos verziója nem fér bele?
És azok a téglás keretek nem lesznek? Szerintem sokkal jobban mutatnak.
esetleg lehetett volna még egy negyedik isVan egy rakat zeném (régebben fel is töltöttem ide mindet). Tehetünk még bele, de mindegyik ilyen egyszerűbb.
Új envelope már ne nagyon legyen benne?
UI.: Bár talán még a sokcsatornás is elmehet, nincsenek mindig hangeffektek. Talán nem annyira zavaró, ha megszakítják a hangeffektek azt az egy csatornát.
A Freeee is cserélve az itt (https://enterpriseforever.com/sound/midi/msg65887/#msg65887) található FREE_100.mid verzióraNekem a Slowland hangja kicsit furának tűnik, de mint játék kísérőzenéje oké.
A játék elejére esetleg mehetne valami többcsatornás zene, ami nem a játék alatt szól. Ha elfér még.
Csak a betöltőképnél külön zene legyen, saját lejátszóval, ami utána felülíródik?Lehet azt is!