Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Xorgame (Pascal) (Read 32018 times)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Xorgame (Pascal)
« Reply #75 on: 2017.July.28. 19:59:46 »
csak félek, sokan nem jó játéknak fogják tartani, mert így hogy nem jól látszik a 0/1, hát... nem is jó játék így :(
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Xorgame (Pascal)
« Reply #76 on: 2017.July.28. 20:46:54 »
csak félek, sokan nem jó játéknak fogják tartani, mert így hogy nem jól látszik a 0/1, hát... nem is jó játék így :(

Egyszerű, kép nélküli hátterek, ezekkel talán jobban látható a pálya (és kisebbek is):
[ Guests cannot view attachments ]
[ Guests cannot view attachments ]
[ Guests cannot view attachments ]

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Xorgame (Pascal)
« Reply #77 on: 2017.July.28. 20:52:19 »
amúgy, jó hogy a jobb alsó sarokba raktad az egeret, de szerintem egy kockányival még jobbra és le kéne rakni hogy ne takarja le a vonalat

a szaggatott vonal is lehetne szerintem sima, és nem kéne hogy kockákon egyenként keret legyen hanem inkább magán a vonalon. már ha ez így érthető :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline ergoGnomik

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1291
  • Country: hu
  • Stray cat from Commodore alley
Re: Xorgame (Pascal)
« Reply #78 on: 2017.July.29. 09:31:32 »
Letöltöttem a xorgame.com-ot, de nekem csak meleg resetet csinál. Milyen konfigurációval kell futtatni, és milyen fájlok kellenek még hozzá?

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Xorgame (Pascal)
« Reply #79 on: 2017.July.29. 09:48:06 »
Letöltöttem a xorgame.com-ot, de nekem csak meleg resetet csinál. Milyen konfigurációval kell futtatni, és milyen fájlok kellenek még hozzá?

mellé kell másolni a  back1_m2.pic stb fájlokat, pl feljebb mellékelve
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Xorgame (Pascal)
« Reply #80 on: 2017.July.29. 15:41:35 »
a szaggatott vonal is lehetne szerintem sima, és nem kéne hogy kockákon egyenként keret legyen hanem inkább magán a vonalon. már ha ez így érthető :)

Jelenleg a kijelölés és a mezők állapota (0 vagy 1) is csak a négyzetrácson jeleníthető meg, ezért lett szaggatott az előbbi. Bár azzal is lehetne próbálkozni, hogy a színeket cserélje, nem tudom, az jobban látható-e. Mindenesetre szerintem a 0/1 jól megkülönböztethető, elsősorban a kijelölés a probléma, és valóban az is zavaró, hogy az egérkurzor eltakarja egy részét. Lehetne még egy fix paletta színt lefoglalni a kijelölés számára, de így természetesen tovább romlik a háttérkép minősége.

A megjelenítést végző kód átírásával megoldható lehetne még az is, hogy a négyzetrács csak a kijelölést mutassa, az 1 állapotú mezőknél pedig a négyzet tartalma változzon, például így (ez csak egy példa ami a GIMP segítségével készült):
[ Guests cannot view attachments ]

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Xorgame (Pascal)
« Reply #81 on: 2017.July.29. 16:11:23 »
Jó a játék.Nekem jobban tetszik a normál háttérképes verzió, szerintem jól megkülönböztethető ott is a kijelölés, és az 1/0 is.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Xorgame (Pascal)
« Reply #82 on: 2017.July.29. 20:24:01 »
[ Guests cannot view attachments ]

- 3 helyett 9 háttérkép választható (3 kép * 3 asztal)
- valamivel sötétebb kép, talán ezzel jobban látható a pálya
- módosított kijelölés, nem biztos hogy jobb a régi megoldásnál
- a kijelölés pozíciója az egérhez képest kissé elmozdítva, hogy a kurzor kevésbé takarja el
- különböző kisebb javítások

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Xorgame (Pascal)
« Reply #83 on: 2017.July.29. 21:10:06 »
Kellemes kis játéknak tűnik. :smt041

Az emulátor használata közben ki lehet kapcsolni valahogy a PC-s Windows egérmutatót? Így az EP-s nyíl mellett ott van mindig a PC-s nyíl is.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Xorgame (Pascal)
« Reply #84 on: 2017.July.29. 21:13:32 »
Kellemes kis játéknak tűnik. :smt041

Az emulátor használata közben ki lehet kapcsolni valahogy a PC-s Windows egérmutatót? Így az EP-s nyíl mellett ott van mindig a PC-s nyíl is.

fullscreenre kapcsolva eltűnik. 2x nyomd meg az f9-et
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Xorgame (Pascal)
« Reply #85 on: 2017.July.30. 11:04:21 »
Fasza, még vagy két háttérkép kerülhetne bele, és gondolom lesz zene is, amúgy a kurzor áthelyezése, és a sárgára váltó kijelölés még láthatóbbá tette a dolgokat.
Csak kérdés szinten, nem lenne jobb külön tárolni a hátteret a képektől, és kiválasztáskor a háttérre rátenni a képet?
Gondolom lassabb lenne, viszont nem kéne minden variációt eltárolni, gondolom a hátteret lehetne tile-okból is felépíteni.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Xorgame (Pascal)
« Reply #86 on: 2017.July.30. 11:26:44 »
és gondolom lesz zene is

Igen, ha valaki készít zenét. :)

Quote
Csak kérdés szinten, nem lenne jobb külön tárolni a hátteret a képektől, és kiválasztáskor a háttérre rátenni a képet?

Valóban lehetne így is, de akkor a jobb oldalon a pálya mellett a háttér csak a fix színeket használhatná.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Xorgame (Pascal)
« Reply #87 on: 2017.July.30. 17:02:06 »
egyáltalán, mi szükség van arra keskeny jobb oldali csíkra? semmi :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Xorgame (Pascal)
« Reply #88 on: 2017.July.30. 17:59:35 »
Mindenesetre növelem a képek számát, 5 * 3 + a betöltőkép (back0_m2.pic) talán elég lesz egyelőre. Hiányzó file esetén pedig kilépés helyett egyszerű, a programba épített kép jelenik majd meg, amely csak 115 byte tömörítve. A választásnál esetleg a lassú egyenkénti léptetés helyett lehetne külön gomb mindegyikhez.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Xorgame (Pascal)
« Reply #89 on: 2017.July.30. 19:35:13 »
Ilyen lett a háttér konfigurálása (az A-F gombokhoz még nincs kép):
[ Guests cannot view attachments ]

Szerk.: nem kell minden képhez fixen Granite/Textile/Moss háttér, valójában bármi lehet ami éppen jól néz ki, így jobban kihasználható a 15 file.
« Last Edit: 2017.July.30. 19:50:07 by IstvanV »