Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Xorgame (Pascal) (Read 32057 times)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Xorgame (Pascal)
« Reply #45 on: 2017.July.25. 19:57:03 »
huh mi jutott eszembe! hát pont ehhez a játékhoz találták ki a text80 módot! hiszen ott a szélső bitek maszkolva vannak, amik itt úgyis szükségesek, hiszen ez adja meg a gridet!
szép nagy felbontás lehetne 4 vagy mennyi színnel!
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7085
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Xorgame (Pascal)
« Reply #46 on: 2017.July.25. 19:59:37 »
huh mi jutott eszembe! hát pont ehhez a játékhoz találták ki a text80 módot! hiszen ott a szélső bitek maszkolva vannak, amik itt úgyis szükségesek, hiszen ez adja meg a gridet!
szép nagy felbontás lehetne 4 vagy mennyi színnel!
úgy emlékszem, hogy 4 színpár, sűrű lenne a négyzetrács, és az egérkurzor probléma itt is jelentkezne, mint az attributum módban. :(

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7085
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Xorgame (Pascal)
« Reply #47 on: 2017.July.25. 21:15:39 »
Lehet válogatni :D Az eredeti 23 képből 3-at kidobtam, és még 2-3 esélyes volt, de maradtak. A csomag tartalmazza a betölthető formátumot is, így könnyebb csekkolni, ha valaki akarja.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Xorgame (Pascal)
« Reply #48 on: 2017.July.26. 13:59:15 »
Csak a 40x26-os része látható a képnek mindig, olyan nincs, amikor az egész kép látszik? Tehát ha képet konvertálok, akkor mindig be kell mozgatni a bal felső sarokba a 40x26-os képet, rá a rácsot, és úgy konvertálni?

A bel felső sarokban a 40x26 terület a négyzetráccsal a pálya, a kép többi része egyszerű ismétlődő textúrával van feltöltve. Amikor a pálya nem látható, akkor a kép alsó 44 sora ismétlődik az egész képernyőn. Arra is figyelni kell még, hogy a kép sötét és világos részeinél is látható maradjon a fekete és a fehér négyzetrács.

[ Guests cannot view attachments ]
[ Guests cannot view attachments ]

Szerk.: ezek Endi eredeti háttérképei megfelelően átméretezve:
[ Guests cannot view attachments ]
[ Guests cannot view attachments ]
[ Guests cannot view attachments ]

Quote
A négyzetrácsot nem lenne jobb ha a program tenné rá az EPIMGCONV-val konvertált képre?

Meg lehet oldani úgy is, de mivel rács nélkül egyébként sem látható a játékban, hatékonyabb azzal tárolni. Viszont külön programmal is rá tudom tenni.

Quote
Nálam nincs preview kép, itt is lehet az opengl hiánya? Nincs kapcsoló, amivel szoftveres módban indítható?

Valószínűnek tűnik, hogy OpenGL probléma. A preview jelenleg nem konfigurálható :oops:, bár a hardvertől függően talán meg lehet oldani, hogy működjön.
« Last Edit: 2017.July.26. 15:00:39 by IstvanV »

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Xorgame (Pascal)
« Reply #49 on: 2017.July.26. 14:57:12 »
Lehet válogatni :D Az eredeti 23 képből 3-at kidobtam, és még 2-3 esélyes volt, de maradtak. A csomag tartalmazza a betölthető formátumot is, így könnyebb csekkolni, ha valaki akarja.

Köszönöm, a pálya hátterek jónak tűnnek, de az "asztal" fekete. :oops: Bár a konvertált képeket még ki tudom egészíteni, legalábbis a képernyő alsó részén, illetve a jobb oldalon csak a fix színekkel.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7085
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Xorgame (Pascal)
« Reply #50 on: 2017.July.26. 15:49:31 »
Köszönöm, a pálya hátterek jónak tűnnek, de az "asztal" fekete. :oops: Bár a konvertált képeket még ki tudom egészíteni, legalábbis a képernyő alsó részén, illetve a jobb oldalon csak a fix színekkel.
Bocs, azt hittem, hogy az "asztal" sose látszik, azt felülírja a program, ezért én fixen feketére hagytam, úgy kisebb lesz a konvertált verzió. Újrakonvertáljam feltöltött szeméttel?

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Xorgame (Pascal)
« Reply #51 on: 2017.July.26. 20:26:19 »
Az egér kezelése és a gombok valamennyire már működnek (back2_m2.pic kell a futtatásához):
[ Guests cannot view attachments ]

Ez egyelőre csak egy teszt, a főprogram így néz ki:
Code: C
  1. #include "exos.h"
  2. #include "eplib.h"
  3. #include "graph16.h"
  4.  
  5. int main(void)
  6. {
  7.   load_background(2);
  8.   copy_background();
  9.   reset_mouse(&mouse, 168, 126, 0);
  10.   reset_buttons();
  11.   add_button(1, 210, 12, 12, 'n', "\217N\200ew");
  12.   add_button(1, 224, 12, 12, 'l', "\217L\200oad");
  13.   add_button(1, 238, 12, 12, 'a', "S\217a\200ve");
  14.   add_button(15, 210, 17, 12, 's', "\217S\200etup");
  15.   add_button(15, 224, 17, 12, 'h', "\217H\200elp");
  16.   add_button(15, 238, 17, 12, 't', "\217T\200op 10");
  17.   add_button(34, 238, 12, 12, 'q', "\217Q\200uit\n");
  18.   add_button(48, 210, 32, 12, '\0', "Step: 20");
  19.   add_button(48, 224, 32, 12, '\0', "Remains: 0");
  20.   add_button(48, 238, 32, 12, '\0', "KeyCode: 0");
  21.   while (1) {
  22.     unsigned char c;
  23.     vsync_wait();
  24.     port_write(0x81, 0x01);
  25.     clear_mouse_cursor();
  26.     draw_mouse_cursor();
  27.     c = update_buttons();
  28.     if (!c)
  29.       c = read_keyboard();
  30.     if (c) {
  31.       clear_mouse_cursor();
  32.       draw_box(71, 240, 8, 8, 2);
  33.       print_at_fmt(71, 240, 0, "%d", (int) c);
  34.     }
  35.     if (c == 'q')
  36.       error_exit("exiting program");
  37.     port_write(0x81, 0x00);
  38.   }
  39.  
  40.   return 0;
  41. }
Fontosabb hiányzó funkció még a pálya megjelenítése: '0' és '1' állapotú mezők, illetve a kijelölt sor/oszlop. Ezek után már el lehet kezdeni a tényleges játékot.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7085
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Xorgame (Pascal)
« Reply #52 on: 2017.July.26. 20:35:45 »
Az összes függvényt a 3 include tartalmazza, vagy ezek nagy részét most írtad  ?

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Xorgame (Pascal)
« Reply #53 on: 2017.July.26. 20:48:20 »
Az összes függvényt a 3 include tartalmazza, vagy ezek nagy részét most írtad  ?

Ez a teljes forráskód, a többi file egy részét most írtam, mások korábbi fejlesztésűek. A gameplay.c-ből lesz a játék, ha a működéséhez szükséges minden rutin már elkészült.
[ Guests cannot view attachments ]

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7085
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Xorgame (Pascal)
« Reply #54 on: 2017.July.26. 21:33:34 »
Szép teljesítmény :-) Holnap megnézem.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Xorgame (Pascal)
« Reply #55 on: 2017.July.26. 21:42:09 »
Módosított háttérképek:
[ Guests cannot view attachments ]
Természetesen az ezekben hozzáadott "asztal" hátterek helyett is lehetne jobbakat használni.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7085
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Xorgame (Pascal)
« Reply #56 on: 2017.July.27. 13:44:41 »
Szerintem a 3-as végű néz ki a legjobban. Csak a Biast, és a fix színeket használod asztal képeihez?

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7085
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Xorgame (Pascal)
« Reply #57 on: 2017.July.27. 14:09:08 »
Csináltam háttéralapot a fix színeket, és a biast használva, a többi színt 2-esre állítottam, nézzétek meg melyik a legjobb, és akkor megcsinálom a képeket.

Offline Tuby128

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1448
  • Country: hu
Re: Xorgame (Pascal)
« Reply #58 on: 2017.July.27. 14:27:50 »
Lehet pascalban EP-re játékot írni?
Hol lehet a hogyanjáról olvasni? Lehet pointereket is használni?

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Xorgame (Pascal)
« Reply #59 on: 2017.July.27. 15:46:15 »
Lehet pascalban EP-re játékot írni?

Természetesen lehet, bár ez a a konverzió éppen C-ben és assemblyben készül.

Szerintem a 3-as végű néz ki a legjobban. Csak a Biast, és a fix színeket használod asztal képeihez?

A képtől függően változhat, hogy a tile1, tile2, tile3 és az új hátterek közül melyik illik hozzá a legjobban, de a harmadik előnye talán, hogy a szürkés színe miatt egyik képtől sem üt el zavaró módon. Az alsó 44 sorban az asztal saját palettával rendelkezik a 3-7. színeken (ami nem biztos, hogy jobb mint az egész képen következetesen csak a fix színeket használni), de a pálya mellett ezeket nem tudtam használni, mivel már kész konvertált file-okat "foltoztam" a textúra hozzáadásával.
« Last Edit: 2017.July.27. 15:59:25 by IstvanV »