Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Xorgame (Pascal) (Read 32751 times)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9932
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re:Xorgame (Pascal)
« Reply #30 on: 2017.July.23. 20:49:42 »
Ha nem is kifejezetten ehhez a programhoz, de olyan zenéket is lehetne készíteni, ahol például egy csatornán normál DAVE hang hallható, egy másikon pedig (külön a bal és jobb oldalon) két digitálisan generált PWM négyszögjel. Ez talán a leghasznosabb effektus és nem igényel hangmintákat, de ha a CPU idő nem probléma, akkor a digitális csatornákon lehetne gyűrűmoduláció és/vagy sync is.
Ilyet hogyan lehetne szerkeszteni? Milyen programmal?
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re:Xorgame (Pascal)
« Reply #31 on: 2017.July.23. 20:54:16 »
Ilyet hogyan lehetne szerkeszteni? Milyen programmal?

valamelyik zeneszerkesztő olyan volt asszem hogy 2 digi csatorna és 2 dave. vagy 4 digi és dave? már nem tudom melyik
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7118
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re:Xorgame (Pascal)
« Reply #32 on: 2017.July.23. 21:35:35 »
valamelyik zeneszerkesztő olyan volt asszem hogy 2 digi csatorna és 2 dave. vagy 4 digi és dave? már nem tudom melyik
Soundtracker :) 2 digi,2 dave
Ilyet hogyan lehetne szerkeszteni? Milyen programmal?
Szerintem legegyszerűbben egy C64-es zeneszerkesztővel, úgy, hogy csak 2 csatornán dolgozol, és csak négyszögjelet használsz, kölönböző kitöltési tényezőkkel :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Xorgame (Pascal)
« Reply #33 on: 2017.July.23. 21:42:53 »
Szerintem legegyszerűbben egy C64-es zeneszerkesztővel, úgy, hogy csak 2 csatornán dolgozol, és csak négyszögjelet használsz, kölönböző kitöltési tényezőkkel :)

A DAVE csatornán lehet zaj is. Illetve ha van rá CPU idő, akkor lehet egy harmadik digitális csatorna, amelynek nincs hangja, de modulálhatja a másik két (PWM) csatornát.

Ez a karakterkészlet nem túl jól néz ki: :oops:
[ Guests cannot view attachments ]
[ Guests cannot view attachments ]
« Last Edit: 2017.July.24. 11:18:17 by IstvanV »

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9932
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Xorgame (Pascal)
« Reply #34 on: 2017.July.23. 23:02:29 »
Nekem is a Soundtracker jutott eszembe. Elsőre ilyen zenére gondoltam. Viszont, amit István ír, a digitálisan generált PWM négyszögjel az nem ugyanaz, mint a digitális hangminta, nem?
Akkor szerintem külön kéne erre szerkesztő EP-ra. Hogy az EP lehetőségeit is maximálisan ki lehessen vele használni (pl. envelope, torzítások).
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Xorgame (Pascal)
« Reply #35 on: 2017.July.24. 11:33:00 »
A 16 színű karakterek lehetnének 6x8 helyett 5x8 méretűek is, de ezt bonyolultabb megjeleníteni, és egyes betűknél láthatóan kevés a felbontás:
[ Guests cannot view attachments ]

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9932
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Xorgame (Pascal)
« Reply #36 on: 2017.July.24. 11:37:57 »
Nekem ez utóbbi karakterek tetszenek. Csak a nagybetűs M, N, W nem az igazi. Az N még oké, de az is lehetne jobb. A többi jó.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline ergoGnomik

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1298
  • Country: hu
  • Stray cat from Commodore alley
Re: Xorgame (Pascal)
« Reply #37 on: 2017.July.24. 12:05:53 »
Szerintem sincs nagy baj velük. Viszont ha már a 'Y' és a 'm' is elfoglalják a teljes szélességet, akkor a 'M' és 'W' is lehetne olyan.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Xorgame (Pascal)
« Reply #38 on: 2017.July.24. 12:18:37 »
A második karakterkészletet egyébként nem én terveztem, hanem X11 font (/usr/share/fonts/misc/5x8-ISO8859-1.pcf.gz), de szabadon felhasználható.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Xorgame (Pascal)
« Reply #39 on: 2017.July.24. 12:23:32 »
A második karakterkészletet egyébként nem én terveztem, hanem X11 font (/usr/share/fonts/misc/5x8-ISO8859-1.pcf.gz), de szabadon felhasználható.

megjegyzem ha a gracha editoromat betöltöd, edit 1-el a másik basic programra kapcsolsz, van ott egy félig megcsinált karakterkészlet, asszem csak nagybetűk. de színesek, szóval kihasználják a 4 színt
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Xorgame (Pascal)
« Reply #40 on: 2017.July.24. 13:35:53 »
megjegyzem ha a gracha editoromat betöltöd, edit 1-el a másik basic programra kapcsolsz, van ott egy félig megcsinált karakterkészlet, asszem csak nagybetűk. de színesek, szóval kihasználják a 4 színt

A színes karakterek itt nem feltétlenül jelentenek előnyt, a gombokon talán kevésbé olvashatóak (csak a szürke árnyalatai használhatók fix színként, és a 248..255 a BIAS miatt). :oops: Konvertált 5x8 és 6x9 PCF font:
[ Guests cannot view attachments ]

[ Guests cannot view attachments ]
A nagyobb azonban nem tűnik egyértelműen jobbnak.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7118
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Xorgame (Pascal)
« Reply #41 on: 2017.July.24. 14:06:55 »
Igen, a kettőnek a keverékét kéne használni 6x8-on szerintem, pl az O az 5x8-asban szebb.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Xorgame (Pascal)
« Reply #42 on: 2017.July.24. 15:31:38 »
5x8-as karakterek:
[ Guests cannot view attachments ]

Így kétszeres méretű lett a karakterkészlet (minden karakternek van egy 1 pixellel eltolt változata is), és ezek sem igazán jók, de legalább több fér el a képernyőn. Talán előny még, hogy a négyzetrács is 5x8-as.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Xorgame (Pascal)
« Reply #43 on: 2017.July.25. 11:36:44 »
hát mondjuk eleve nem ezt a béna háttérképet kéne berakni :)

A hátterek egyszerű epimgconv formátumú képek lesznek, amelyeket külön file-okból tölt be a program. Tehát bárki készíthet helyette jobbakat.

[ Guests cannot view attachments ]    (csak a pálya háttere)
[ Guests cannot view attachments ]    (teljes kép, az alsó része ismétlődhet is függőlegesen amikor a pálya nem látható)
[ Guests cannot view attachments ]    (négyzetrács)
[ Guests cannot view attachments ]    (kész, konvertálható kép)

Konvertálás:

[ Guests cannot view attachments ]

[ Guests cannot view attachments ]

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7118
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Xorgame (Pascal)
« Reply #44 on: 2017.July.25. 19:45:13 »
Csak a 40x26-os része látható a képnek mindig, olyan nincs, amikor az egész kép látszik? Tehát ha képet konvertálok, akkor mindig be kell mozgatni a bal felső sarokba a 40x26-os képet, rá a rácsot, és úgy konvertálni?
A négyzetrácsot nem lenne jobb ha a program tenné rá az EPIMGCONV-val konvertált képre?
Nálam nincs preview kép, itt is lehet az opengl hiánya? Nincs kapcsoló, amivel szoftveres módban indítható? Ha nincs, az se baj, mert kimentem program formátumban, és betöltöm :D