Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Xorgame (Pascal) (Read 32038 times)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re:Xorgame (Pascal)
« Reply #15 on: 2017.July.22. 13:48:41 »
itt az egyik. csak maga a gameplay rész, elvileg csak erre van szükség.
ha valakit érdekel, majd gondolkodok mik azok a függvények amiket hív.

Egyelőre sikerült ebből egy már Z80-ra lefordítható xorgame.c-t készíteni, de természetesen még nem működik a sok hiányzó rutin miatt. Nem tudom, hogyan lenne célszerű a grafikát és a felhasználói felületet megoldani, próbálkoztam az eredeti háttérkép 4 színű pixel módra (egyszerű fix paletta) konvertálásával, bár az eredmény nem túl jól néz ki.
[ Guests cannot view attachments ]

[ Guests cannot view attachments ]
Talán először elég lenne csak karakteres mód EXOS hívásokkal. Használható lehetne a 16 színű mód is, bár akkor a kis felbontás lenne a probléma.
« Last Edit: 2017.July.22. 14:23:56 by IstvanV »

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re:Xorgame (Pascal)
« Reply #16 on: 2017.July.22. 15:50:00 »
Szerintem a 16 szín mód jobban nézne ki, esetleg soronként váltott LPT-vel, annyi, hogy a négyzetek, meg a kurzor színei a BIAS-ból lennének, és nem lenne négyzetrács a pályán.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re:Xorgame (Pascal)
« Reply #17 on: 2017.July.22. 16:57:25 »
Ez megint kisebb CPU igényű programnak ígérkezik, amihez háttérben kellemes kis Rockdigi zene is elmehet. Valami olyat (is) kéne készíteni, ami pl. a PC-s tetriszek vagy Mahjonggok közben szól.

Nem tudom, mennyire megoldható a teljes program assembly nyelvre konvertálása nélkül, de eredeti DAVE zenéből egyébként is hiány van. :)

Ha nem is kifejezetten ehhez a programhoz, de olyan zenéket is lehetne készíteni, ahol például egy csatornán normál DAVE hang hallható, egy másikon pedig (külön a bal és jobb oldalon) két digitálisan generált PWM négyszögjel. Ez talán a leghasznosabb effektus és nem igényel hangmintákat, de ha a CPU idő nem probléma, akkor a digitális csatornákon lehetne gyűrűmoduláció és/vagy sync is.
« Last Edit: 2017.July.22. 17:02:27 by IstvanV »

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re:Xorgame (Pascal)
« Reply #18 on: 2017.July.22. 18:58:52 »
Egyelőre sikerült ebből egy már Z80-ra lefordítható xorgame.c-t készíteni, de természetesen még nem működik a sok hiányzó rutin miatt. Nem tudom, hogyan lenne célszerű a grafikát és a felhasználói felületet megoldani, próbálkoztam az eredeti háttérkép 4 színű pixel módra (egyszerű fix paletta) konvertálásával, bár az eredmény nem túl jól néz ki.
(Attachment Link)

(Attachment Link)
Talán először elég lenne csak karakteres mód EXOS hívásokkal. Használható lehetne a 16 színű mód is, bár akkor a kis felbontás lenne a probléma.

hát, nem vagyok biztos benne hogy grafikia háttérrel elég jól játszható lenne...
bár ki tudja...
esetleg attr módban. a lényeg hogy ne azt akard megvalósítani ami pc-n van mert az lehet hogy ep-n nem lesz a legjobb.
ja, előbb a gameplay legyen meg, ahhoz meg jó a karakteres mód is.
de rád bízom, örülök hogy foglalkozol vele :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re:Xorgame (Pascal)
« Reply #19 on: 2017.July.22. 19:02:16 »
16 színű háttérkép, talán még lehetne jobb:

32x26 karakter, "0" és "1" állapot:
[ Guests cannot view attachments ]   [ Guests cannot view attachments ]

40x26 karakter, vízszintes nyújtással (lehet, hogy érdemesebb lenne egyszerűen nagyítani és levágni a széleit):
[ Guests cannot view attachments ]   [ Guests cannot view attachments ]

Karakterkészlet és UI elemek 16 színű módban, ezek egyelőre nem igazán jók:
[ Guests cannot view attachments ]

esetleg attr módban. a lényeg hogy ne azt akard megvalósítani ami pc-n van mert az lehet hogy ep-n nem lesz a legjobb.

Az attribútum módban az a probléma, hogy nem marad szabad szín az egérkurzor számára, így a színe a képpel együtt változna, akár soronként. De még a négyzetrács is elfogyasztana karakterenként egy színt, tehát tulajdonképpen minden háttérkép pixel egy karakter lenne, de ez elfogadható lehet.
« Last Edit: 2017.July.22. 19:09:21 by IstvanV »

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re:Xorgame (Pascal)
« Reply #20 on: 2017.July.22. 19:20:40 »
hát attr módban is vannak ügye a bias színek.
na de persze az egérkurzorra nem gondoltam, az vízszintes mozgásnál eléggé béna lenne. viszont lehet hogy nem is kell ide egérkurzor...
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re:Xorgame (Pascal)
« Reply #21 on: 2017.July.23. 12:00:43 »
Szerintem a 40x26-os fekete négyzetráccsal teljesen jó, és ha jól látom fix palettás. A karakterek, és a kurzor is jó, esetleg annyit lehetne turbózni rajta, hogy a sötétebb szürkét is bevonod a játékba, leginkább a hajlatokban nézhet ki jól.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re:Xorgame (Pascal)
« Reply #22 on: 2017.July.23. 12:24:03 »
Teljes képernyő, a gombok az alsó részen lesznek, a Xorgame logo valószínűleg csak külön betöltőkép lehet:
[ Guests cannot view attachments ]

Konvertálva fix palettával:
[ Guests cannot view attachments ]

Soronként változó paletta (3 paletta szín és a BIAS itt is fix a felhasználói felület számára):
[ Guests cannot view attachments ]

Az utóbbi jobban néz ki, bár több helyet is foglal, 7606 helyett 10495 byte M0 tömörítéssel, és eredetileg három különböző háttérkép van a játékhoz. De a pálya háttere fix, tehát tulajdonképpen pazarlás háromszor tárolni, viszont előnyös is lehet, ha az is változhat. :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re:Xorgame (Pascal)
« Reply #23 on: 2017.July.23. 16:26:28 »
át lehetne pakolni ezt is egy xorgame pascal-ban nevű topikba :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Xorgame (Pascal)
« Reply #24 on: 2017.July.23. 16:50:30 »
köszi
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re:Xorgame (Pascal)
« Reply #25 on: 2017.July.23. 18:24:03 »
hát attr módban is vannak ügye a bias színek.

Az attribútum módban az a probléma, hogy egy karakteren belül csak 2 szín lehet. 4 vagy 16 színű PIXEL mód tűnik használhatónak, az előbbiben a háttérkép lenne rossz minőségű (vagy semmilyen), az utóbbiban a szöveg hasonlít VIC-20 programra: 42 karakter széles képernyőn 28 jeleníthető meg.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Xorgame (Pascal)
« Reply #26 on: 2017.July.23. 19:35:02 »
A váltott soros palettás a legszebb, igaz picivel többet vártam tőle, és mi lenne, ha az alsó szövegmező 4 szín módú lenne, igaz ilyenkor két kurzor definíció kéne, ha a kurzor oda is lelátogathat, ha nem, akkor ideális megoldás.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Xorgame (Pascal)
« Reply #27 on: 2017.July.23. 19:38:07 »
A váltott soros palettás a legszebb, igaz picivel többet vártam tőle, és mi lenne, ha az alsó szövegmező 4 szín módú lenne, igaz ilyenkor két kurzor definíció kéne, ha a kurzor oda is lelátogathat, ha nem, akkor ideális megoldás.

hát mondjuk eleve nem ezt a béna háttérképet kéne berakni :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Xorgame (Pascal)
« Reply #28 on: 2017.July.23. 19:39:36 »
ja és én nem támogatnám a kurzort. irányítsuk direktben a csíkot, minek oda kurzor?
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Xorgame (Pascal)
« Reply #29 on: 2017.July.23. 20:09:59 »
minek oda kurzor?

EnterMice támogatás. :)