Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Xorgame (Pascal) (Read 32785 times)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Xorgame (Pascal)
« Reply #135 on: 2017.August.03. 22:12:25 »
Egyelőre csak egy zene van, és még hibás lehet:
[ Guests cannot view attachments ]

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7121
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Xorgame (Pascal)
« Reply #136 on: 2017.August.04. 08:43:51 »
Nem vettem észre hibát, talán a zenét még fel lehetne dobni effektekkel, jó az új (nekem legalábbis) default háttér is, meg a háttérválasztó menü élőben :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9951
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Xorgame (Pascal)
« Reply #137 on: 2017.August.04. 12:16:19 »
a zenét még fel lehetne dobni effektekkel
A zenét nyugodtan módosíthatja, aki gondolja.
Valami lassú, nyugis zene illik a logikai játékokhoz. Ennél lassabb zenét is lehetne írni/keríteni.
Mindenképpen kéne több zene is, melyek váltják egymást. Így nem lesz idegesítő egy idő után, és PC-s játékokban is általában több zene van hasonló játékokhoz.

Egyszer már sikerült a pályát teljesítenem. De nem jöttem rá, mi a trükk, amire mindig figyelni kell.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14739
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Xorgame (Pascal)
« Reply #138 on: 2017.August.04. 12:53:13 »
Egyszer már sikerült a pályát teljesítenem. De nem jöttem rá, mi a trükk, amire mindig figyelni kell.
Nagy valószínűséggel nem lesz pont akkora kupac egyben, mint a kurzor, így nem csak eltűnnek, hanem születnek is új kockák. Arra kell figyelni, hogy ezek ne szétszórva legyenek, hanem álljanak össze egy kupacba, amit majd könnyen el lehet tüntetni.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Xorgame (Pascal)
« Reply #139 on: 2017.August.04. 13:16:40 »
Nagy valószínűséggel nem lesz pont akkora kupac egyben, mint a kurzor, így nem csak eltűnnek, hanem születnek is új kockák. Arra kell figyelni, hogy ezek ne szétszórva legyenek, hanem álljanak össze egy kupacba, amit majd könnyen el lehet tüntetni.

igazából a trükk az hogy mindíg a szélsőket kell eltűntetni. de nem mindig 100%-s a módszer, szóval mindig marad érdekesség a játékban. érdekes, hogy a legnehezebb fokozaton, amikor totál teli van a pálya, is műxik valamennyire a módszer
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Xorgame (Pascal)
« Reply #140 on: 2017.August.04. 13:18:34 »
amúgy érdekesség: egyszer elküldtem ezt a játékot egy flashjáték készítőnek. megtetszett neki az ötlet és megcsinálta. de hogy? nem 1/0 volt hanem színek és nem csíkok hanem kockák. az eredmény: egy teljesen túlbonyolított, az xor szabályt felismerhetetlenné tevő, játszhatatlan játék.

és még a creditsbe se írt be egy köszönömöt :D
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Xorgame (Pascal)
« Reply #141 on: 2017.August.04. 14:41:25 »
Valami lassú, nyugis zene illik a logikai játékokhoz. Ennél lassabb zenét is lehetne írni/keríteni.
Mindenképpen kéne több zene is, melyek váltják egymást. Így nem lesz idegesítő egy idő után, és PC-s játékokban is általában több zene van hasonló játékokhoz.

Beépítettem a "torzy"-t is, a játék véletlenszerűen választ zenét amikor az aktuálisnak eléri a végét. Ez akkor működne igazán jól, ha lenne legalább három. Ha egyik zene sem használ egy csatornát, akkor arra kerülhetnek még effektusok.

A zenét nyugodtan módosíthatja, aki gondolja.

Most például kifejezetten jól jönne, ha lehetne .mid formátumban szerkeszteni a zenét, és nem csak DATA sorok módosításával. :oops: Mindenesetre a zajcsatornán lehetnének még egyszerű dobok, illetve ha nem fontos, hogy legyenek hangeffektusok a játék közben, akkor van még egy szabad csatorna is. Jó lenne még egy harmadik zene, szerintem ez a kettő zavaróvá válik egy idő után (bár a hang lehetne kikapcsolható is).

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Xorgame (Pascal)
« Reply #142 on: 2017.August.04. 16:57:06 »
Két zenés verzió:
[ Guests cannot view attachments ]
Elvileg már indításkor is véletlenszerűnek kellene lennie, de nekem eddig mindig ugyanaz volt az első zene, talán a véletlenszám generátor hibája (ez az első hívása a program futása során).
« Last Edit: 2017.August.04. 17:05:06 by IstvanV »

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9951
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Xorgame (Pascal)
« Reply #143 on: 2017.August.04. 18:46:31 »
Szerintem úgy kéne megcsinálni, hogy véletlenszerűen választ zenét, de miután azt lejátszotta, a következő zene jön, még ugyanabban a játékban.
Megpróbálok még egy harmadik zenét is keríteni.

Egyébként biztos lehet valami midi-data konvertert írni. Legalábbis én régebben a fordítottját megcsináltam, vagyis a data sorokból kiszedte midi fájlba a hangokat, de csak egyetlen csatornával (egyetlen szólammal).
Ha csak a hangmagasság és a hanghossz változik, biztos könnyen meg lehet csinálni, hogy 3 csatornás midi fájlt átkonvertálja basic programra, ahol a hangadatok data sorokban vannak.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9951
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Xorgame (Pascal)
« Reply #144 on: 2017.August.04. 20:00:11 »
Még egy zene. Ismétlődhet kétszer egymás után akár. Igény esetén folytathatom még pár taktussal, talán ráférne.
[ Guests cannot view attachments ]
A fájl neve csak helyfoglaló jellegű.
Ez is csak kétcsatornás. Hangeffektek mehetnek a fennmaradó csatornán, ha a zenék nem kerülnek bővítésre.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7121
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Xorgame (Pascal)
« Reply #145 on: 2017.August.05. 11:43:46 »
Még egy zene. Ismétlődhet kétszer egymás után akár. Igény esetén folytathatom még pár taktussal, talán ráférne.
A fájl neve csak helyfoglaló jellegű.
Ez is csak kétcsatornás. Hangeffektek mehetnek a fennmaradó csatornán, ha a zenék nem kerülnek bővítésre.
H=1-gyel nagyon kardba dőlős, én kétszer játszanám H=2-vel

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Xorgame (Pascal)
« Reply #146 on: 2017.August.05. 11:52:44 »
Még egy zene. Ismétlődhet kétszer egymás után akár. Igény esetén folytathatom még pár taktussal, talán ráférne.

Köszönöm, ezt is beépítettem. A zenék választását úgy próbáltam megoldani, hogy véletlenszerű legyen, de ne forduljon elő kétszer egymás után ugyanaz, illetve amelyik régebben volt, annak elvileg nagyobb a valószínűsége.

H=1-gyel nagyon kardba dőlős, én kétszer játszanám H=2-vel

Esetleg lehetne kisebb az eltérés, például így:
[ Guests cannot view attachments ]
« Last Edit: 2017.August.05. 11:59:47 by IstvanV »

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7121
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Xorgame (Pascal)
« Reply #147 on: 2017.August.05. 11:58:47 »
Két zenés verzió:
Elvileg már indításkor is véletlenszerűnek kellene lennie, de nekem eddig mindig ugyanaz volt az első zene, talán a véletlenszám generátor hibája (ez az első hívása a program futása során).
Jó a legfrissebb verzió, a 3. pályáig sikerült eljutnom, jó a két zene is, a másodiknak tetszik a hangzása, olyan Defender of the Crown-os :)
Nekem is véletlenül mindig azt dobta be :), 8x próbáltam.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Xorgame (Pascal)
« Reply #148 on: 2017.August.05. 12:01:52 »
Nekem is véletlenül mindig azt dobta be :), 8x próbáltam.

Ezt már javítottam, az rnd8() rutin adott kiszámítható eredményt az első hívásánál, most már az R regisztert és a RANDOM_IRQ EXOS változót is használja majd inicializáláskor.

A zenék konvertálását egyébként a "tools" alatt található dave_rec.lua és music_conv_3.cpp végzi, ha ezek esetleg hasznosak lennének más programban.
« Last Edit: 2017.August.05. 12:05:06 by IstvanV »

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7121
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Xorgame (Pascal)
« Reply #149 on: 2017.August.05. 13:14:42 »
Esetleg lehetne kisebb az eltérés, például így:
Így jó, nem is kardba dőlős, és nem kétszer játszódik le uganaz