Enterprise Forever

:HUN => Programozás => BASIC => Topic started by: endi on 2017.November.16. 12:23:18

Title: Xorgame 2
Post by: endi on 2017.November.16. 12:23:18
nocsak, egy specy játék ami hasonló, sőt, majdnemhogy jobb ötlet
http://torinak.com/qaop#128#speed=1#l=https://speccy21.000webhostapp.com/qaop/tapes/XORKA.tap
Title: Re:Xorgame 2
Post by: szipucsu on 2017.November.16. 12:45:24
nocsak, egy specy játék ami hasonló, sőt, majdnemhogy jobb ötlet
Nem sikerül rájönnöm, hogyan lehet az összes foltot eltüntetni. Mindig keletkeznek újabbak. De a játékot meg lehetne EP-re csinálni basic-ben, szép gracha grafikával is.
Title: Re:Xorgame 2
Post by: IstvanV on 2017.November.16. 19:48:14
[attachurl=1]
Title: Re:Xorgame 2
Post by: endi on 2017.November.16. 20:13:00
(Attachment Link)

na ja, csak asszem ez csak kis pályán műxik és megfelelő pálya inittel :)
nagy pályán nagyon egyértelműek a vonalak, ha meg túl sok van akkor játszhatatlan (bár az én verzióm is már nehéz fokozaton kb ez)
Title: Re:Xorgame 2
Post by: szipucsu on 2017.November.16. 21:12:41
xorgame.com
Ez gyors volt! :D Játszhatóbbnak tűnik, mint az a Spectrum játék, a nagy vonalak könnyebben eltüntethetők, nekem legalábbis egyértelműbbnek tűnt a játékmenet. Csak aztán sok kis pötty lesz a pályán, azokkal a végtelenségig elvan az ember. :D
Lehet, megpróbálok basicben összehozni valamit majd, de az majd másik topik lesz, ha lesz. (Bár még a Final Countdown-t se fejeztem be teljesen, és a midi to basic is továbbfejleszthető lenne, de mindig az újabb dolgok kezdenek igazán érdekelni.)
UI: Bár Endi, ezt lehet, neked kéne megcsinálni, mert ez GraCha módban mutatna jól 2x2-es karakterekkel, az meg neked megy. De ha nagyon nem fog hagyni nyugodni, elkezdem attribútum módban.
Title: Re: Xorgame 2
Post by: szipucsu on 2017.November.18. 16:46:46
Elsőre ezt sikerült összehozni, attribútum képernyőn:
[attach=1]
Elméletileg működik, teljesen ugyanaz a pálya, mint ami a Speci játékban volt a linken, de ahogy ott, itt sem tudtam teljesíteni. :D
Title: Re: Xorgame 2
Post by: endi on 2017.November.18. 19:42:26
a pályát úgy kell létrehozni a hogy a játék is folyik. azaz  kirakni x darab vonalat xor-al.
Title: Re: Xorgame 2
Post by: szipucsu on 2017.November.18. 22:06:22
a pályát úgy kell létrehozni a hogy a játék is folyik. azaz  kirakni x darab vonalat xor-al.
Na, erre nem gondoltam, pedig logikus. Most ezt is beletettem.

A lényeg tulajdonképpen készen van. Induláskor be lehet állítani a belső botkormánnyal a játéktér méretét (minimum 3x3-as, maximum 18x18-as, az eredeti Spectrumon pedig 10x10-es) és a "nehézséget". A nehézség azt jelenti, hogy hány darab vonalat rakjon bele véletlenszerűen a játéktérbe. Minél többet rak bele, annál nehezebb elvileg. De nem nézi, hogy véletlenül nem rak-e oda vonalat, ahol már volt. Előfordulhat, hogy az összes vonalát felül is írja véletlenszerűen, így eléggé egyszerű már teljesíteni.
Tűzgombra indul a játék a nehézség és pályaméret beállítása után.

A nagyon kicsi (pl. 3x3-as) pályák inkább csak szórakoztató jellegűek, értelmük nincs. Az pláne vicces, ha nagy nehézséget állítunk be pici pályára.

Valami még nem stimmel, mert néha bénán generálja a pályát, és egyből nyertünk, pedig nem is játszottunk, pedig ott vannak a vonalak.

Szép lassan rajzolja ki a játékteret. Valószínű úgyis zzzippelni kell majd.
Title: Re: Xorgame 2
Post by: endi on 2017.November.18. 23:04:56
jó lett!
de kéne bele valami még, mert így tényleg csak egy xorgame2.
Title: Re: Xorgame 2
Post by: szipucsu on 2017.November.18. 23:53:07
Ez még csak amolyan első próbálkozás. Színezni nincs kedved rajta? Szerintem a menü színei, elrendezése lehetne jobb. Meg az az X is fura kicsit, annak is kéne normális szín, amikor a telített mezőn, és amikor az üres mezőn áll. De lehet, hogy nem is X kéne.
Hangokat is lehetne tenni majd bele, de ilyen játékhoz nem tudom, mennyire kellenek. Zenét sem állna semmiből tenni bele most már a midi to basic segítségével.
Mozgatás közben az X kicsit vibrál. Az nem tudom, mennyire zavaró.

Legyen toplista? Mérje a lépések mellett a pontszámot is? A telítetlen mezők száma legyen a pontszám? Legyen korlátozott a lépészám, mint a Xorgame-nél? Ha igen, hogy függjön össze a nehézséggel és a pálya méretével?

Elég a belső joy, vagy lehessen választani külsőt? Azt nem tudom, basicben mennyire lehet jól megoldani, hogy mindegyik joy-t figyelje egyszerre.
Title: Re: Xorgame 2
Post by: gflorez on 2017.November.19. 00:59:59
Könnyen készíthet egér verziót, és minden vezérlő számára működni fog, mivel az egér-illesztőprogram mindegyik számára működik, csak egy rendszerváltozó változtatásával.

----------

You can easily make a mouse version, and it would work for any controler since the mouse driver works for all of them, only changing one system variable.

---------

Puedes hacer fácilmente una versión para ratón, y servirá para cualquier forma de control, ya que el manejador de ratón funciona con todos ellos, con solo cambiar el valor de una variable de sistema.
Title: Re: Xorgame 2
Post by: szipucsu on 2017.November.20. 11:01:50
Könnyen készíthet egér verziót
What do I have to put into the program to make it work with a mouse?
¿Que debo meter en el programa para mandarlo funcionar con el ratón? (Corígime por favor si no es corecto lo que hé escribido.)

---
Kicsit pofoztam a programon. Például színátmenetes lett a játéktér kerete, ennek Endi biztos örülni fog. De nem tudom, jobban néz-e így ki. Talán lehetnének finomabbak a színátmenetek. Na ez az, amit nem lehet könnyen eltalálni.
Viszont, mivel a pálya méretét állítani lehet, a színátmenetet minden méretre külön kell megadni, ami tovább lassít a programon. Data sorokból beolvassa az összes pályamérethez a soronkénti színkódokat, pedig csak az aktuálishoz kéne beolvasnia. Na, ezt nem tudom, hogyan lehetne megcsinálni máshogy. Mivel 15 féle pályaméret van, 15 darab IF utasítással meg kéne néznie, hogy melyik színkombinációt töltse be... Nincs valakinek ötlete valami gyorsabb módszerre? (A VIDEO_INI eljárásban van ez a beolvasás.)
Még mindig benne van az a hiba, hogy időnként kirajzolja a játékteret, és játék nélkül Congratulations. Nem jöttem még rá az okára.
[attach=1]
[attach=2]
Title: Re: Xorgame 2
Post by: gflorez on 2017.November.20. 12:07:58
Először a javítást:
-
First the fix:
-
Primero la corrección:

"¿Que debo meter en el programa para hacerlo funcionar con el ratón? (Corrígeme por favor si no es correcto lo que he escrito.)"

"Hacerlo funcionar" es como "making it work" en Inglés. "Mandar" no es apropiado, puede significar como en ingles "dictate" o en otro uso "send". También las RR dobles son importantes en Castellano(Español), es un sonido mucho mas rasposo que en Inglés. "Escribido" es totalmente incorrecto...  pero no te preocupes, es un error que cometen los niños pequeños cuando empiezan a hablar... La conjugación de los verbos es lo que hace difícil el Castellano.

-

"Hacerlo funcionar" is like "making it work". "Mandar" is incorrect, it can mean "dictate" or "send" on other use. Also, the double RR is very important in Castilian(Spanish), is a more raspier sound than in English. "Escribido" is totally incorrect...  but don't worry, is a common error of the children when they start to talk... Verb conjugation is the main difficulty of the Castilian language.
Title: Re: Xorgame 2
Post by: gflorez on 2017.November.20. 12:19:49
Először telepítenie kell az egér-illesztőprogramot, amelynek ugyanabban a könyvtárban kell lennie. De bár többször is telepítheted, csak a memóriát pazarolja, a helyes eljárás az, ha már telepítve van.

-

First of all you have to install the mouse driver, which must be in the same directory. But, although nothing happens to install it several times, it only consumes memory, the correct procedure is to check beforehand if it is already installed.

-

Antes de nada hay que instalar el manejador del ratón, que debe estar en el mismo directorio. Pero, aunque no pasa nada por instalarlo varias veces, solo consume memoria, lo correcto es comprobar antes si ya está instalado.

https://enterpriseforever.com/games/8-bit-akin-demake-(basic)/msg61935/#msg61935
Title: Re: Xorgame 2
Post by: szipucsu on 2017.November.20. 14:30:18
Kicsit nehéznek tűnik ez az egerészés, de talán nem lehetetlen. Előbb megpróbálom teljesen befejezni a programot. Mert szerintem külön kell majd egeres és nem egeres (joystickos) verzió.

GFlorez, thank you for the correction!
As for the mouse, it seems difficult however it doesn't seem impossible. I looked at the Wiki too, for more information.
But I think I will optimize the program for the mouse later. I think both a mouse and a non-mouse (joystick) versions will be needed. First of all, I should finish the program entirely.

GFlorez, gracias por la corrección.
En cuanto al ratón, me parece difícil, sin embargo no me parezca imposible. He mirado el Wiki también, para más información.
(This time I used google translate but I've made some modifications to it.)
Pero pienso de optimizar (que optimizaré) el programa para el ratón más tarde. Pienso que ambos una versión con ratón y una versión sin ratón (joystick) serán necesários. Primeiramente (antes de nada) debería terminar el programa completamente.
Title: Re: Xorgame 2
Post by: gflorez on 2017.November.20. 18:37:59
Nézze meg ezt a módosított kódot:

-

Observe this modified code:

-

Observa este código modificado:



edit: use the attached disk image.
Title: Re: Xorgame 2
Post by: gflorez on 2017.November.20. 18:41:13
But I have found two new errors on the mouse driver:

- When it is reloaded the mouse system vars remain the old ones.
- On an attribute mode screen the pointer colour can't be changed.
Title: Re: Xorgame 2
Post by: szipucsu on 2017.November.20. 19:58:02
Itt egy jobb, szebb, gyorsabb változat. Az időnként előjövő rejtélyes hiba még nincs javítva. Az egeres részét még nem néztem.

Here is a better, nicer, faster version. The eventual error has not been fixed yet. I haven't looked at the mouse code yet.

Aqui está una versión mejorada, más bonita y más rápida. El error eventual no es aún corrigido. No he aún mirado el código de ratón.

[attach=1]
Title: Re: Xorgame 2
Post by: szipucsu on 2017.November.20. 20:18:51
Megnéztem GFlorez egeres programját. Annyira nem tűnik bonyolultnak, de gőzöm sincs, hogyan kéne folytatni. (A régi "kurzort", az X-et el kell tüntetni, helyette az egérmutatóval való bökés lenne az eddigi tűzgomb funkciója. És a koordinátát is valahogy be kéne állítani, hogy ahova kattintunk, ott művelje azt, mintha a régebbi joystickos X lenne ott. Na meg az egérmutató sem látszik túl jól.) Remélem, sikerülni fog megcsinálni az egeres verziót!

Ok, I have looked at the program expranded with the mouse code. It doesn't seem to be so difficult, yet. However I don't have a single idea how to go on. (Instead of the old X "cursor" the click would replace the function of the fire button. The coordinates should be also set somehow in order that it should operate in the place where we click as if we were there with the old X cursor. Moreover, the pointer doesn't look very well in attribute mode.) Anyway, it is great! I hope we will succeed in adding mouse control to this game. :)
Title: Re: Xorgame 2
Post by: gflorez on 2017.November.21. 00:32:21
Ez nem hiba, az attribútummód csak 0 vagy 255 értéket ad a mutató színeként. De látni fogom, hogyan lehetne javítani.

-

It is not an error, Attribute mode only permits 0 or 255 as pointer colours. But I will see how to improve it.

-

No es un error, el modo de Attribute solo permite 0 o 255 como colores de puntero. Pero veré cómo mejorarlo.
Title: Re: Xorgame 2
Post by: szipucsu on 2017.November.21. 09:37:47
Ez a verzió már szinte kész. Van benne zene és hangeffektek is.
Azt nem írta senki, kell-e külső joystick támogatás is bele, így az nincs.
Az "elején néha vége is a játéknak" hiba még mindig nincs javítva.

---
GFlorez, is the colour number 255 not ok here for the pointer? El color número 255 no está bueno para el puntero?
Title: Re: Xorgame 2
Post by: gflorez on 2017.November.21. 10:32:49
Az Attribútum mód két mutatót használ az LPT vonalhoz tartozó videoadat-címre, az egyiket a szövegre, csak két színt engedélyez, a második pedig 16 tintaszínt és 16 színű papírt. A Attribútum módban a második memória mutatót kell használnia a vezérlőkódon. De először foglalkoznom kell az LPT VRES bitjével, mert amikor beállított, minden pixellel egy attribútum byte-ot jelent, míg a visszaállításnál komoly attribútumokat jelent, ugyanúgy, mint a Spectrumon, de 8x9 képpontos vállalati karakter határon. Az első sokkal több memóriát vesz igénybe, és ha nem veszik figyelembe, a memória ismeretlen zónáit írhatok a VRES visszaállításakor.

-----

The Attribute mode uses the two pointers to video data address on the LPT line, one fot the text, than only permits two colours, and the second one that allows 16 ink colours and 16 paper colours. I must use the second memory pointer on the driver code for the Attribute mode. But first I have to deal with the VRES bit on the LPT, because when set it implies an attribute byte for every pixel, while when reset it means chunky attributes, much like on the Spectrum, but for an Enterprise  character boundary of 8x9 pixels. The first wastes a lot more of memory and, if not taken in account, I can write unknown zones of the memory when VRES is reset.

-----

El modo de Attribute utiliza los dos punteros de dirección de datos de video en la línea LPT, uno que solo permite dos colores en texto, y el segundo que permite 16 colores de tinta y 16 colores de papel. Debo utilizar el segundo puntero de memoria en el código del controlador para el modo Attribute. Pero primero tengo que lidiar con el bit VRES en el LPT, porque cuando está a 1 implica un byte de atributo para cada píxel, mientras que a 0 significa atributos gruesos, igual que en el Spectrum, pero para la trama de carácteres del Enterprise, 8x9 píxeles. El primero requiere mucha más memoria y, si no se toma esto en cuenta, puedo escribir en zonas de memoria desconocidas cuando VRES esté desactivado.
Title: Re: Xorgame 2
Post by: gflorez on 2017.November.21. 10:37:05
GFlorez, is the colour number 255 not ok here for the pointer? El color número 255 no está bueno para el puntero?

Furcsán viselkedik ezzel a színnel, néha átlátszó.

---

It behaves strange with that colour, sometimes transparent.

---

Se muestra extraño con ese color, a veces transparente.
Title: Re: Xorgame 2
Post by: gflorez on 2017.November.21. 18:18:27
Nagyon bonyolult, hogy több színt hajtson végre a mutatón, csak az attribútummódnál, jobb elkerülni a 0 színű programot a programban.

---

It is very complicate to implement more colours on the pointer only for the Attribute mode, better avoid using color 0 on your program.

---

Es muy complicado implementar más colores en el puntero solo para el modo Atribute, mejor evita el uso del color 0 en tu programa.
Title: Re: Xorgame 2
Post by: szipucsu on 2017.November.21. 19:42:32
It is very complicate to implement more colours on the pointer only for the Attribute mode, better avoid using color 0 on your program.
You mean, I should replace the changed background colour to anything else? (E.g. printing some character in bias colours.)
Title: Re: Xorgame 2
Post by: gflorez on 2017.November.21. 20:26:33
Yes, please avoid colour 0 because changing the colour used by the pointer implies big modifications on the mouse driver.

By now it only accepts two colours, 0 and 255 on the 183 system variable, that I think correspond to colours 0 and 1 on the palette.

But you only have to discard one of them to be the mouse pointer colour.
Title: Re: Xorgame 2
Post by: szipucsu on 2017.November.22. 14:58:29
Késznek tekinthető változat.
A "néha egyből vége a játéknak" hiba javítva. A vonalak rajzolása kicsit gyorsabb. Az X színének egy újabb színt tettem be, hogy több szín legyen, de annyira nem feltűnő. Amikor "falon" állunk, akkor nem lehet ugyanaz a színe, mert nem látszana alatta a fal, nem lehetne kivenni, falon vagyunk-e vagy nem, így arra az esetre mindig ugyanaz a (másik) szín van. (Az X inverzét használja.)

Ez a joystickos verzió. Az egereshez picit át kéne majd írni pár dolgot (a háttérszín használata miatt), talán ma még megcsinálom.

---
This is the joystick version. The mouse version would need some modifications before (because of using the background colour). I may do it today.
Title: Re: Xorgame 2
Post by: endi on 2017.November.23. 09:35:20
haha ez a játék most jelent meg:
http://forums.toucharcade.com/showthread.php?t=314370
Title: Re: Xorgame 2
Post by: szipucsu on 2017.December.31. 00:00:03
Ez a végleges verzió. Csak annyiban különbözik az előzőtől, hogy bele van írva, hogy a Spectrum játék ötlete alapján készült. Nehogy úgy tűnjön, ellopjuk mások ötletét.
[attach=1]

Még annyit lehetne gyorsítani, hogy ha vége a játéknak, nem elölről indul, hanem a már létező videólapokat rakja ki újra, de nincs nagy jelentősége.
Az egeres verzió még hátra van.
Title: Re: Xorgame 2
Post by: Lacika on 2017.December.31. 13:37:05
A játékból ki lehet valahogy lépni, vissza a menübe?
Title: Re: Xorgame 2
Post by: szipucsu on 2017.December.31. 16:12:29
A játékból ki lehet valahogy lépni, vissza a menübe?
Most már igen, az ESC-cel.
[attach=1]
Nem tudom, így most lassabb lett-e a játék. Ha igen, akkor meg lehetne próbálni WHEN-HANDLER megszakításkezeléssel, és akkor a STOP gombra indulna újra a program.
Title: Re: Xorgame 2
Post by: szipucsu on 2020.April.15. 20:23:02
OFF

TVC változat :D
A snapshotot az EP128Emu megnyitja.
[attach=1]
[attach=2]
[attach=3]
A txt fájlban direkt benne hagytam az EP változat nyomait. Felemelő látvány a sok "!DEF blokk" és hasonló. Nagyon érdekes és tanulságos volt átírogatni az EP specifikus dolgokat TVC-sre. A DISPLAY-es videolapok kiirtása volt a legérdekesebb talán, mert a videolapokat alapból középre rendezi az EP, TVC-n meg nem kerül középre, ami rajta volt. Először txt fájlba kilistáztam EP-ről, és végig azt szerkesztettem, így elég könnyű volt.

(Én se tudom még, miért jó 40 nehézségi fokozatot beállítani...)

ON
Title: Re: Xorgame 2
Post by: geco on 2020.April.16. 08:54:04
Azt gondoltam hosszabb, és azt hittem a TVC Basicben is van DEF :D , furcsa volt látni a GOSUB-okat :D :D
Title: Re: Xorgame 2
Post by: szipucsu on 2020.April.16. 11:49:19
azt hittem a TVC Basicben is van DEF :D
Utólag én is arra gondoltam, mi van, ha kiirtottam olyan eljárást is, ami pont létezik TVC-n, csak naiv fejemmel azt hiszem, hogy EP-n minden eljárás van, TVC-n meg semmi. :D Például a DO-LOOP jutott eszembe, hogy talán van TVC-n is.

Quote
furcsa volt látni a GOSUB-okat
Hát még DEF-ből átírni GOSUB-ra, ez hatalmas élmény. :D Meg a CASE utáni sorokat mind átírni IF-re, és a THEN után bezsúfolni még 5 utasítást, ami ott külön sor volt. De már a SET STATUS OFF és a SET KEY CLICK OFF törlése is olyan hangulatú volt, amihez nincs hasonló. Nem tudom, akik nem retróznak, azok mivel kompenzálják ezeket. Az EP-s videolap színbeállításához vagy 20 sor volt a színátmenet beállítása miatt, ezeket is törölni kellett, és már ez is egy lépés volt a cél felé. Igaz, talán semmi értelme ennek, de azért jó időtöltés, kb. 2 nap alatt megvolt az egész. Gondolom, aki nem basic-ben tolja, annak még izgalmasabb lehet az ilyesmi.
Title: Re: Xorgame 2
Post by: geco on 2020.April.16. 14:17:51
Gondolom, aki nem basic-ben tolja, annak még izgalmasabb lehet az ilyesmi.
Nem feltétlenül, néha több monoton ténykedés, és a hibakeresés tarthat el egy darabig, mint pl az Ikari Warriorsban, hogy hol is lehet pl a csekkolás mikor vagyunk vizen, vagy ütközésdetekálás tank lövésekor, ez pl pixel színhez volt állítva 1-2 órám ráment.
Title: Re: Xorgame 2
Post by: szipucsu on 2020.April.16. 20:03:08
Most jöttem rá, hogy meg lehetett volna írni ezt a játékot 255 színű gracha módban is. A játéktéren csak tömör négyszögek vannak, tele lehetnének színátmenetekkel... 10-20 (vagy akár kevesebb) karaktert színátmenetesre lehetne definiálni. Emellett soronként is lehetne külön-külön videolapokat nyitni a játéktérnek, függőlegesen és vízszintesen is tele lehetne színátmenetekkel a játéktér. Külön színátmenetes lehetne a háttér, a keret és a vonalak a játéktéren függőlegesen és vízszintesen is.

A basic programok konvertálásáról TVC-re témához még az jutott eszembe, hogy a basic programcsokorban és az util programcsokorban is van sok program, amikkel lehetne próbálkozni, pl. Laci írt egy rakat kalandjátékot, vagy római-arab számok között átalakítót, vagy számokat betűkkel kiírót például, ezeket is simán át lehetne írni TVC-re. (Sőt, talán a kalandjátékokat át se kéne írni, egyből futnának TVC-n is, csak a színezést, kisebb grafikai elemeket kéne kivenni.) Laci, nincs kedved hozzá? :D
Title: Re: Xorgame 2
Post by: szipucsu on 2020.April.18. 18:45:21
Próbáltam kicsit szépíteni a programon, a játék vége után nem RUN-nal indul újra, hanem GOTO-val. Azonban fura dolog történt, "átírta" magát a program egy helyen:
[attachimg=1]
A snapshotban pár másodperc múlva előáll ez az állapot, csak a videolapoktól nem látszik semmi, ezért kell egy DISPLAY TEXT (SHIFT+F5):
[attach=2]
Ezt a txt fájlt olvastam be basic programként az alap konfig epfileio.rom-os változatába:
[attach=3]
Valakinek van valami ötlete, mi lehet ez az egész?

UI: Szétszedtem 3 különböző sorba a SET VIDEO ... utasításokat, de akkor is ugyanígy előjön.

UI2: AZ előzőhöz képest ezeket a sorokat módosítottam a programban, utána lett a balhé:
  944 CLOSE #1
  945 CLOSE #10
  946 CLOSE #20
  950 GOTO 255
Helyette korábban csak annyi volt, hogy 950 RUN. Annyi módosult, hogy bezárja ezeket a csatornákat, majd újra beállítja a videolapok méretét a csatornák megnyitása előtt. Talán ez lehet a gond? Nyilván egyszerűbb lenne, ha nem nyitná meg újra ugyanazokat a csatornákat, ezt is majd akarnám módosítani, de attól még működnie kellene így is.
Title: Re: Xorgame 2
Post by: geco on 2020.April.18. 21:00:26
Olyan, minta valahonnan nem tert volna vissza a program (ciklus,def, stb) es szerintem a run megoldotta, mert torolt mindent, es uj allaptba helyezett mindent, probald ki az elmeletem a goto-t runra visszacserelni.
Title: Re: Xorgame 2
Post by: szipucsu on 2020.April.18. 21:18:02
probald ki az elmeletem a goto-t runra visszacserelni.
Úgy biztosan működik. Csak pont azt akartam volna, hogy ne run legyen, hanem pl. megjegyezze a pálya méretét és a nehézségi fokozatot, és ne alapértékre állítsa a menübe visszatéréskor, ahogy a runnal.
TVC-n is megcsináltam, hogy run helyett goto legyen, ott működött. Ott nincs SET VIDEO X és hasonlók, CALL-DEF helyett GOSUB-RETURN van, meg IF-END IF, SELECT CASE-END SELECT sincs, mindenhol THEN után van bezsúfolva sok utasítás, ennyi a különbség, talán ez zavarhat be EP-n...
Title: Re: Xorgame 2
Post by: szipucsu on 2020.April.18. 21:29:11
Az okozta a problémát, hogy START paranccsal olvastam be a tokenizálatlan txt fájlból a basic programot. Ha load-dal töltöm be, majd elindítom, vagy elmentem save-vel és azt töltöm be utólag, azzal már nincs ez a probléma. Vajon miben más, ha a pár hozzászólással ezelőtti txt-t töltöm be a START paranccsal file: eszközről, mint ha a következő fájlt?
[attach=1]
Title: Re: Xorgame 2
Post by: szipucsu on 2020.April.19. 01:10:22
Kicsit pofoztam a programon. Most nem RUN-nal indul újra, ha vége a játéknak, hanem GOTO-val, nem zárja be és nyitja meg újra és írja tele újra azokat a videolapokat, amelyek végig kellenek. Zozo trükkjének köszönhetően ideiglenesen eltünteti azt a videolapot, amelyre épp nincs szükség.
[attach=1]