Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Treasure Cave (Read 56510 times)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Treasure Cave
« Reply #135 on: 2017.July.03. 21:51:10 »
Ez csak annyi, hogy kicsomagoltad az m3-as programot, és újracsomagoltad m3 raw-val, és beszúrtál egy egyszerűsített kicsomagoló rutint?

Igen. Kisebb javulás még lehetséges lenne a formátum módosításával, kifejezetten kis méretű adatra optimalizálva, és itt a 4 byte-os fejléc sem hasznos. Akkor is egyszerűsíthető a rutin, ha a kicsomagolandó program nem írja felül a tömörített adatot, hanem például 2000h címen kezdődik.

Quote
Az lehet baj, akkor nem baj, hacsak pl a 0-ás csatorna leállításával az még használható lenne megszakítás vezérlésére, és a 2-es csatornán menne a digi, de gondolom ez nem lehetséges, akkor a zaj csatornán menne a lépés, és az 1-esen meg a kincs felvétel.

Esetleg lehetne CPU alapú a hangminta lejátszás időzítése, mint a Spectrum programokban. :) Vagy még egy lehetőség: a D/A módot csak az egyik oldalon bekapcsolni, így azonban csak a bal csatornán van digitális hang és a jobb csatornán minden más (vagy fordítva).
« Last Edit: 2017.July.03. 21:55:04 by IstvanV »

Online szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Treasure Cave
« Reply #136 on: 2017.July.03. 22:18:25 »
megy, mint a huzat :D
Nem gondoltam volna, hogy digi zene mellett még ilyen játék is tud futni!
Néhány pályán eléggé zavaró, hogy a főhős majdnem ugyanolyan színű néhány sorban, mint a háttér, de vannak nagyon szép, jól kivehető pályák is.
Egyetlen szörnnyel végigvittem. Kéne még sok pálya, akár több 100. :D Én is tervezhetek pályákat, ha rájövök, hogyan kell.
A zenét is jó lenne folytatni. Szerintem maradhatna ez a zene végig, némi folytatással, esetleg a címképernyőre lehetne más zenét tenni, akár 4 csatornásat, ha van neki hely.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Treasure Cave
« Reply #137 on: 2017.July.03. 22:32:48 »
na megnéztem újabb emuval, tényleg hatásos hogy ilyen digi zene megy alatta :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline sanyike

  • User
  • *
  • Posts: 99
  • Country: hu
Re: Treasure Cave
« Reply #138 on: 2017.July.03. 22:34:18 »

Quote
Treasure cave egy zenés teszt, még nem tökéletes, de a lényeg az, hogy megy, mint a huzat :D

Zseniális!
:smt041

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Treasure Cave
« Reply #139 on: 2017.July.04. 08:47:57 »
Igen. Kisebb javulás még lehetséges lenne a formátum módosításával, kifejezetten kis méretű adatra optimalizálva, és itt a 4 byte-os fejléc sem hasznos. Akkor is egyszerűsíthető a rutin, ha a kicsomagolandó program nem írja felül a tömörített adatot, hanem például 2000h címen kezdődik.
Ez megvalósítható, csak a fordítás címét kell átírni, és az EXOS fejlécet leszedni.
Esetleg lehetne CPU alapú a hangminta lejátszás időzítése, mint a Spectrum programokban. :) Vagy még egy lehetőség: a D/A módot csak az egyik oldalon bekapcsolni, így azonban csak a bal csatornán van digitális hang és a jobb csatornán minden más (vagy fordítva).
A CPU-s időzítéssel az a bajom, hogy ott nincs sazbad idő a normál kód futtatására, és ront a minőségen a megszakítási rutin is, a megszakítással kb a CPU 15-20%-a marad a játék, és az 50Hz-es megszakítás futtatására.
A D/A mód egyik oldali bekapcsolására gondoltam én is,ezt pont a feles elosztás miatt vetettem el :)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Treasure Cave
« Reply #140 on: 2017.July.04. 09:07:13 »
Nem gondoltam volna, hogy digi zene mellett még ilyen játék is tud futni!
Néhány pályán eléggé zavaró, hogy a főhős majdnem ugyanolyan színű néhány sorban, mint a háttér, de vannak nagyon szép, jól kivehető pályák is.
Egyetlen szörnnyel végigvittem. Kéne még sok pálya, akár több 100. :D Én is tervezhetek pályákat, ha rájövök, hogyan kell.
A zenét is jó lenne folytatni. Szerintem maradhatna ez a zene végig, némi folytatással, esetleg a címképernyőre lehetne más zenét tenni, akár 4 csatornásat, ha van neki hely.
Nekem a 4 külön zenés megoldás szimpatikusabb, minden negyedik pályán váltva, és egyelőre 128KB-a be is férünk a 4 zenével, a Yankee1-et lenne jó tuningolni, vagy lecserélni. A Rockdigi zenelejátszást átalakítottam, maximum sample hossz 30KB, és a maradék 2 KB marad a pattern adatokra (256byte patternek címei, lebutítva 2 csatornára, és 700h patternek), így 32KB-t foglal a lejátszás alatt álló zene, és a 4 zene lz2-vel csomagolva 26KB, lz0-val pedig 24KB, amit talán el tudok osztani két szegmensen, ha nem, akkor 3-on kell, de marad szabad hely bőven rajta, egyelőre egy szegmens a játék, pályadatokkal, és majd egy külön videó szegmens lesz a képnek az LPT-nek, és egyebeknek, tehát 6-7 szegmens lesz lefoglalva újabb pályák, vagy megnövekedett zene nélkül, ha a 7 szegmenst nézzük, akkor jelen pillanatban legalább 24KB szabad.
Tervezhetsz simán, egyszerű a GRACHA használata, betöltöd az Endi 4 pályaterve közül az egyiket, és azon lehet is módosítani a pályát (Del elem törlése, shift+int jobb/bal: elem törlése, space elem lehelyezése) , ha kész a pálya, le kell menteni snapshotba, abból én kinyerem a pályát. Annyi, hogy minden elem csak páros pozícióban kezdődhet, kivéve a coinok, és az egy karakterenként lepakolt díszítőelemek.

Online szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Treasure Cave
« Reply #141 on: 2017.July.04. 09:31:00 »
A 4 szintenként váltás is jó! Még meglátjuk, a többi zene mennyire passzol a játékhoz.
Ugyanaz a hangszer több zenében is megvan, pl. a pizza nevű biztosan. Ezzel is lehetne talán helyet spórolni, hogy nem tároljuk külön az összes zenéhez, csak egyszer.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Treasure Cave
« Reply #142 on: 2017.July.04. 09:38:49 »
A 4 szintenként váltás is jó! Még meglátjuk, a többi zene mennyire passzol a játékhoz.
Ugyanaz a hangszer több zenében is megvan, pl. a pizza nevű biztosan. Ezzel is lehetne talán helyet spórolni, hogy nem tároljuk külön az összes zenéhez, csak egyszer.
Egy hangszert találtam csak, ami 2 zenében volt, gondolkoztam, hogy ha sok van, akkor szétbontom az egészet hangszerenként, és úgy tárolom, de mivel csak egy volt, és az csomagolva 2KB, ezért nem foglalkoztam vele.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Treasure Cave
« Reply #143 on: 2017.July.04. 09:43:30 »
a kattogó hangmintákat kijavíthatnátok :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Povi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2296
  • Country: hu
    • http://povi.fw.hu
Re: Treasure Cave
« Reply #144 on: 2017.July.04. 15:51:09 »
Treasure Cave 4K elkészült, sajnos csak 10 pálya fért bele a 4KB-ba.
Irányítás: int joy
Vezérlés:
Space: játék kezdése
F1/F2: játék sebessége
F3/F4: ellenség száma
jó kis szivatós játék lett :-)
*** Speicherplatz zu klein

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Treasure Cave
« Reply #145 on: 2017.July.04. 16:24:23 »
Ugyan már nem tűnik aktuálisnak, de a 4K-s verzió méretén még sikerült javítani egy keveset (35 byte):
[ Guests cannot view attachments ]

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Treasure Cave
« Reply #146 on: 2017.July.04. 17:02:00 »
Ugyan már nem tűnik aktuálisnak, de a 4K-s verzió méretén még sikerült javítani egy keveset (35 byte):
(Attachment Link)

nem tudom maga a pálya mennyit visz tömörítve, igazából ha nem karakternként, hanem blokkonként (2x2 karakter) lenne a pálya tárolva, negyede memória lenne, persze tömörítve biztos nem nyernénk ennyit
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Treasure Cave
« Reply #147 on: 2017.July.05. 08:45:48 »
Ugyan már nem tűnik aktuálisnak, de a 4K-s verzió méretén még sikerült javítani egy keveset (35 byte):
Érdekel, mert megpróbálok még beletenni pár hangot akkor, csak nem minden nap tudok foglalkozni mostanában a programmal, hogy sikerült még 35 byte-ot lefaragni?

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Treasure Cave
« Reply #148 on: 2017.July.05. 08:48:42 »
nem tudom maga a pálya mennyit visz tömörítve, igazából ha nem karakternként, hanem blokkonként (2x2 karakter) lenne a pálya tárolva, negyede memória lenne, persze tömörítve biztos nem nyernénk ennyit
Teszteltem több verziót, sajnos a full 2x2 karakteres tömörítés nem lehetséges, a szétszórt objektumok miatt, így van 2x2-es tömörített adat, és 1x2-es (pár pályán változtatni kellett),és az ismétlődések ha 2-nél több, akkor két byte-on tárolva, ha nincs ismétlődés, akkor 2 elem 1 byte-on tárolva. így kisebb lett a file, mint tömörítve, a pályák 140 és 160 byte között mozognak.
« Last Edit: 2017.July.05. 08:51:54 by geco »

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Treasure Cave
« Reply #149 on: 2017.July.05. 08:52:36 »
Teszteltem több verziót, sajnos a full 2x2 karakteres tömörítés nem lehetséges, a szétszórt objektumok miatt, így van 2x2-es tömörített adat, és 1x2-es (pár pályán változtatni kellett),és az ismétlődések ha 2-nél több, akkor két byte-on tárolva, ha nincs ismétlődés, akkor 2 elem 1 byte-on tárolva. így kisebb lett a file, mint tömörítve, a pályák 140 és 160 byte között mozognak.

tök jó, az elég kevés
Vigyázat! Szektás vagyok! :)